Календарно - тематичне планування уроків математики 6 клас

Про матеріал
Календарно - тематичне планування уроків математики для учнів 6 класу (НУШ) - 6 годин на тиждень з компетентностями
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків математики

у 6 класі на 2023 - 2024 н.р.

(6 годин на тиждень, 210 годин на рік)

 

План складено згідно з модельною навчальною програмою  «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства  освіти і науки України від 12.07.2021  795)

 

Підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти авторів: А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. та модельною навчальною програмою «Математика. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти

 

Назва теми

 

Кількість годин

 

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВИВЧЕНОГО У 5 КЛАСІ

10 годин

 

ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

  20 години

 

ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ

49 годин

 

ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ

39 годин

 

РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА ТА ДІЇ З НИМИ

77 годин

 

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВИВЧЕНОГО У 6 КЛАСІ

15 годин

Всього

210 години

 

 

 

 

Тема уроку

 

Очікуванні результати навчання

 

Ключові компетентності

 

Дата

 

Примітка

 

 

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВИВЧЕНОГО У 5 КЛАСІ  ( 10 годин )

1

Натуральні числа. Арифметичні дії з натуральними числами. Порядок дій

Учень/учениця:

розрізняє числові, буквені вирази, рівняння;

розуміє сутність арифметичних дій, формули для знаходження периметрів фігур;

розпізнає трикутники, квадрат, прямокутник;

застосовує властивості арифметичних дій з натуральними числами для обчислення;

розрізняє звичайні дроби і десяткові дроби;

розуміє сутність арифметичних дій з дробами;

володіє навичками усного та письмового виконання дій з дробами;

розуміє сутність поняття відсотка;

використовує сутність поняття відсотка для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком

описує проблемні життєві ситуації, які грунтуються на конкретних даних;

читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях і схемах;

планує розв’язання задачі;

створює математичну модель задачі; обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані;

використовує досвід математичної діяльності в проблемних ситуаціях повсякденного життя;

розв’язує сюжетні задачі з реальними данними

Уміння:

чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми,

формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі, встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо),

обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення, генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення, розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, організовувати та планувати свою навчальну діяльність, співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, унаочнювати математичні моделі,

будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, обстоювати свою позицію, дискутувати

 

 

2

Числові і буквені вирази. Значення виразу

 

 

3

Рівняння, компоненти рівняння. Розв’язування рівнянь

 

 

4

Звичайні дроби та мішані числа та дії з ними

 

 

5

Десяткові дроби та дії з ними

 

 

6

Геометричні фігури: точка, пряма, промінь, відрізок, кут. Периметри прямокутника, трикутника, квадрата

 

 

7

Відсотки. Розв’язування  задач на відсотки

 

 

8

Розв’язування  задач на рух

 

 

9

Розв’язування  задач

 

 

10

Діагностувальна робота

 

 

 

 

ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ (20 ГОДИНИ)

11

Дільник та кратні

Учень/учениця:

розрізняє дільники і кратні

натурального числа;

розуміє, що таке дільник і кратне натурального числа;

розпізнає парні і непарні числа; числа, які кратні 3, 5, 9, 10;

використовує ознаки подільності для розв’язування задач, зокрема задач на реальні ситуації;

 

 

 

 

 

 

 

розрізняє прості і складені                   числа;

володіє алгоритмом розкладання чисел на прості

множники;

розуміє, що таке найбіль ший спільний дільник і найменше спільне кратне;

 розпізнає пари взаємно простих чисел;

володіє алгоритмами знахо ження найбільшого спільного дільника та найменшого спільного кратного

 

 

Уміння:

чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми,

формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, оперувати текстовою і числовою інформацією, поповнювати свій словниковий запас, обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення

генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, організовувати та планувати свою навчальну діяльність, враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції, співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, обстоювати свою позицію, дискутувати

 

Ставлення: готовність шукати пояснення та оцінювання правильності аргументів, усвідомлення важливості математики як мови науки, техніки, технологій, визнання важливості чітких і лаконічних формулювань та повага до державної мови

 

 

 12

Вправи на знаходження дільників та кратних чисел

 

 

13

Ознаки подільності на 10, на 5 і на 2

 

 

14

Застосування ознак подільності на 10, на 5 і на 2

 

 

15

Ознаки подільності на 9 і на 3

 

 

16

Застосування ознак подільності на 9 і на 3

 

 

17

Застосування ознак подільності

 

 

18

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

19

Прості та складені числа

 

 

20

Розкладання чисел на прості множники

 

 

21

Розв’язування задач і вправ

 

 

22

Найбільший спільний дільник

 

 

23

Розв’язування вправ на знаходження найбільшого спільного дільника

 

 

24

Найменше спільне кратне

 

 

25

Розв’язування вправ на знаходження найбільшого спільного дільника

 

 

26

Розв’язування текстових задач на знаходження НСД та НСК

 

 

27

Розв’язування задач і вправ

 

 

28

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

29

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

30

Діагностувальна робота 1 «Подільність натуральних чисел»

 

 

 

 

ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ (49 ГОДИН)

31

Аналіз діагностувальної роботи. Основна властивість дробу

Учень/учениця:

 

розуміє, у чому полягає основна властивість дробу;

уміє застосовувати основну  властивість дробу для скорочення дробів;

пояснює, що таке наймен ший спільний знаменник дробів;

володіє алгоритмом зведення дробів до спільного зна менника;

 

 

розуміє правило порівняння  звичайних дробів;

застосовує правило порівняння звичайних дробів;

застосовує зведення дробів до спільного знаменника для порівняння дробів;

розуміє правила додавання, віднімання звичайних дробів;

володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій зі звичайними дробами;

використовує властивості арифметичних дій зі звичайними дробами, зокрема для усного обчислення зручним способом;

застосовує арифметичні дії зі звичайними дробами під час розв’язування задач та вправ;

прогнозує результат обчислень;

перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії

 

Уміння: чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог, поповнювати свій словниковий запас

Ставлення: визнання важливості чітких і лаконічних формулювань та повага до державної мови

Уміння: оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі, встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо), обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач, доводити правильність тверджень, застосовувати логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами, використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях

Ставлення: готовність шукати пояснення та оцінювання правильності аргументів, усвідомлення важливості математики як мови науки, техніки та технологій

Уміння: будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення

Ставлення: критичне оцінювання досягнень науково-технічного прогресу

Уміння: генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення

Ставлення: відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб

Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики, оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ

Ставлення: зацікавленість у дотриманні умов екологічної безпеки та сталому розвитку суспільства, визнання ролі математики в розв’язанні проблем довкілля

Уміння: структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень.

 Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання, усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач

Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність, моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень .

Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь, зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності;

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів, аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних, враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції

Ставлення: налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків

Соціальні компетентності

Уміння: співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації

Ставлення: відповідальність та ініціативність, упевненість у собі, рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу;

Уміння: бачити математику у творах мистецтва, будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі, здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій

Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо, розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру;

Уміння: генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння

Ставлення: ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків

 

 

32

Основна властивість дробу

 

 

33

Скорочення дробів

 

 

34

Розв’язування вправ на скорочення дробів

 

 

35

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

36

Зведення дробів до спільного знаменника

 

 

37

Порівняння звичайних дробів

 

 

38

Розв’язування задач і вправ

 

 

39

Правила додавання і віднімання звичайних дробів

 

 

40

Розв’язування задач і вправ

 

 

41

Застосування правила додавання і віднімання звичайних дробів із різними знаменниками

 

 

42

Додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками

 

 

43

Розв’язування вправ на додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками

 

 

44

Розв’язування задач і вправ

 

 

45

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

46

Розв’язування текстових задач із звичайними дробами

 

 

47

Розв’язування задач і вправ

 

 

48

Розв’язування текстових задач

 

 

49

Розв’язування вправ та задач на додавання і віднімання звичайних дробів

 

 

50

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

51

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

52

Діагностувальна робота 2 «Порівняння, додавання та віднімання звичайних дробів»

 

 

53

Аналіз діагностувальної роботи. Множення звичайних дробів

Учень/учениця:

 

розуміє правила множення і ділення звичайних дробів, правила знаходження дробу від числа та числа за його дробом;

користується діями множення і ділення дробів для знаходження дробу від числа та числа за його дробом і для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком;

уміє перетворювати звичайний дріб у десятковий;

розрізняє скінченні десяткові і нескінченні періодич ні десяткові дроби;

читає та записує нескінченні періодичні десяткові дроби;

знаходить період нескінченного періодичного десяткового дробу;

розуміє процес знаходження десяткового наближення звичайного дробу та важливість його практичного застосування

 

 

 

54

Правила множення звичайних дробів

 

 

55

Розв’язування задач і вправ

 

 

56

Застосування правил множення звичайних дробів

 

 

57

Піднесення звичайного дробу до степеня

 

 

58

Розв’язування вправ на піднесення до степеня звичайних дробів

 

 

59

Розв’язування текстових задач на множення звичайних дробів

 

 

60

Розв’язування задач і вправ

 

 

61

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

62

Знаходження дробу від числа

 

 

63

Розв’язування текстових задач на знаходження дробу від числа

 

 

64

Розв’язування задач і вправ

 

 

65

Взаємо обернені числа. Ділення звичайних дробів

 

 

66

Правила ділення звичайних дробів

 

 

67

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

68

Розв’язування рівнянь

 

 

69

Розв’язування текстових задач зі звичайними дробами

 

 

70

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

71

Знаходження числа за заданими значенням його дробу

 

 

72

Розв’язування текстових задач на знаходження числа за заданими значеннями його дробу

 

 

73

Перетворення звичайних дробів у десяткові

 

 

74

Нескінченні періодичні десяткові дроби

 

 

75

Десяткове наближення звичайного дробу

 

 

76

Розв’язування задач і вправ

 

 

77

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

78

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

79

Діагностувальна робота 3 «Звичайні дроби»

 

 

 

 

 

 

 

ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ (39 ГОДИН)

80

Аналіз діагностувальної роботи.

 Відношення

Учень/учениця:

 розуміє що таке відношення, що показує відношення;  що показує відношення двох чисел;

наводить приклади величин, які є відношенням двох інших величин; користується розумінням сутності поняття масштабу для розв’язування задач практичного змісту;

розуміє що таке пропорція; розрізняє крайні та середні члени пропорції; застосовує поняття пропорції та її основну властивість для розв’язування задач

практичного змісту;

розуміє що таке відсоткове відношення; що показує відсоткове відношення двох чисел;

використовує правило знаходження відсоткового відношення двох чисел для розв’язування задач практичного змісту;

наводить приклади зв’язків між величинами, пропорційних величин; розпізнає види пропорційних залежностей між величинами;

використовує зв’язки між відповідними значеннями прямо пропорційних і обернено пропорційних величин для розв’язування задач

практичного змісту;

розуміє як ділити величину на пропорційні частини; використовує  поділ  числа у даному відношенні для розв’язування задач практичного змісту

 

 

 

 

 

 

Уміння: структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень

Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання, усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач

Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність, моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень

Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь, зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності;

Громадянські компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів,

аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних, враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції

Ставлення: налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків

Соціальні компетентності

Уміння: співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації

Ставлення: відповідальність та ініціативність, упевненість у собі, рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу;

Уміння: бачити математику у творах мистецтва, будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі, здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій

Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо, розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру

Уміння: генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння

Ставлення: ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків, формування комунікативних компетентностей в спілкуванні та співпраці з однолітками, старшими та молодшими в освітній, навчально-дослідницькій, творчій та інших видах діяльності; вміння чітко і грамотно викладати свої думки в усній і письмовій формі, розуміти сенс поставленого завдання, вибудовувати аргументацію, наводити приклади, вести дискусії; початкове уявлення про математичну науку як фундаментальну сферу людської діяльності, про етапи її розвитку, про її значущість для розвитку цивілізації та засвоєння інших наук; вміння контролювати та корегувати процес і результат навчальної математичної та інших видів діяльності; креативне мислення, ініціатива, винахідливість, активність під час розв’язування математичних завдань; відповідальне ставлення до навчання, готовність і здатність до саморозвитку та самоосвіти на основі мотивації до навчальної діяльності і пізнання навколишнього світу; формування здатності до емоційного сприйняття математичних об'єктів, завдань, рішень, міркувань тощо; критичність мислення, вміння розпізнавати логічно некоректні висловлювання, відрізняти гіпотезу від факту.

 

 

81

Основна властивість відношення

 

 

82

Розв’язування задач і вправ

 

 

83

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

84

Пропорції

 

 

85

Основна властивість пропорції

 

 

86

Знаходження невідомого члена пропорції

 

 

87

Розв’язування текстових задач на пропорції

 

 

88

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

89

Відсоткове відношення двох чисел

 

 

90

Розв’язування задач на відсоткове відношення чисел

 

 

91

Пряма пропорційна залежність

 

 

92

Розв’язування задач і вправ

 

 

93

Обернена пропорційна залежність

 

 

94

Розв’язування задач і вправ

 

 

95

Розв’язування задач і вправ на пряму та обернену пропорційну залежність

 

 

96

Поділ числа у заданому відношенні

 

 

97

Розв’язування задач на поділ чисел у заданому відношенні

 

 

98

Розв’язування задач і вправ

 

 

99

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

100

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

101

Діагностувальна робота 4 «Відношення і пропорції»

 

 

102

Аналіз діагностувальної роботи. Коло

Учень/учениця:

розпізнає на рисунках коло, круг, круговий сектор;

розрізняє коло і круг;

співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур, які указано в змісті;

володіє практичними на вичками побудови кола та круга за допомогою цир куля;

називає елементи кола та  круга;

позначає елементи кола та  круга;

володіє навичками обчислення довжини кола та площі круга за допомогою відповідних формул, зокрема під час розв’язування задач практичного                 змісту;

розпізнає на рисунках циліндр, конус, кулю;

співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями прос торових фігур, які указано в змісті;

усвідомлює, що діаграми та графіки є засобами подання інформації в наочній формі;

 читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таб- лицях, на схемах, діаграмах, графіках;

будує стовпчасті діаграми та графіки залежностей між величинами (відстань, час, температура)

 

 

 

 

103

Коло. Радіус, діаметр, хорда кола.

 

 

104

Розв’язування задач і вправ

 

 

105

Круг

 

 

106

Розв’язування задач і вправ

 

 

107

Довжина кола

 

 

108

Площа круга

 

 

109

Розв’язування задач і вправ

 

 

110

Циліндр. Конус. Куля

 

 

111

Розв’язування задач і вправ

 

 

112

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

113

Діаграми

 

 

114

Види діаграм та їх побудова

 

 

115

Побудова діаграм

 

 

116

Розв’язування задач на побудову діаграм

 

 

117

Розв’язування задач і вправ

 

 

118

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

119

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

120

Діагностувальна робота 5 «Коло. Круг. Діаграми»

 

 

РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ (79 ГОДИН)

121

Аналіз діагностувальної роботи. Поняття додатних та від’ємних чисел

Учень/учениця:

розуміє необхідність вве дення від’ємних чисел;

читає та записує додатні і від’ємні числа;

розрізняє додатні, від’ємні,              невід’ємні, недодатні числа;

наводить приклади проти лежних чисел;

 

 

 

 

розуміє, як порівнювати раціональні числа за допомогою координатної             прямої;

розуміє правила додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел;

володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами;

називає елементи зазначених просторових фігур;

 

розуміє правила додавання, віднімання раціональних чисел;

володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами;

 

Уміння: структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень

Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання, усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач

Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність, моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень

 Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь, зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності;

Громадянські компетентності

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів, аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних, враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції

Ставлення: налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків

Соціальні компетентності

Уміння: співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації

Ставлення: відповідальність та ініціативність, упевненість у собі, рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу

Уміння: бачити математику у творах мистецтва, будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі, здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій

Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо, розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру

Уміння: генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи , розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння

Ставлення: ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків, формування комунікативних компетентностей в спілкуванні та співпраці з однолітками, старшими та молодшими в освітній, навчально-дослідницькій, творчій та інших видах діяльності;

вміння чітко і грамотно викладати свої думки в усній і письмовій формі, розуміти сенс поставленого завдання, вибудовувати аргументацію, наводити приклади, вести дискусії;

початкове уявлення про математичну науку як фундаментальну сферу людської діяльності, про етапи її розвитку, про її значущість для розвитку цивілізації та засвоєння інших наук;

вміння контролювати та корегувати процес і результат навчальної математичної та інших видів діяльності;

креативне мислення, ініціатива, винахідливість, активність під час розв’язування математичних завдань;

відповідальне ставлення до навчання, готовність і здатність до саморозвитку та самоосвіти на основі мотивації до навчальної діяльності і пізнання навколишнього світу;

формування здатності до емоційного сприйняття математичних об'єктів, завдань, рішень, міркувань тощо;

критичність мислення, вміння розпізнавати логічно некоректні висловлювання, відрізняти гіпотезу від факту

  

 

 

122

Додатні та від’ємні числа

 

 

123

Координатна пряма

 

 

124

Побудова точок на координатній площині

 

 

125

Цілі числа. Раціональні числа

 

 

126

Поняття множини чисел

 

 

127

Модуль числа

 

 

128

Вправи на застосування модуля числа

 

 

129

Порівняння раціональних чисел

 

 

130

Розв’язування задач і вправ

 

 

131

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

132

Правила додавання раціональних чисел

 

 

133

Додавання раціональних чисел

 

 

134

Розв’язування задач і вправ

 

 

135

Властивості додавання раціональних чисел

 

 

136

Застосування властивостей додавання раціональних чисел

 

 

137

Віднімання раціональних чисел

 

 

138

Застосування властивостей віднімання раціональних чисел

 

 

139

Розв’язування вправ на додавання та віднімання раціональних чисел

 

 

140

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

141

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

142

Діагностувальна робота 6 «Порівняння, додавання, віднімання раціональних чисел»

 

 

 

143

Аналіз діагностувальної роботи. Множення раціональних чисел

розуміє правила множення і ділення раціональних чисел;

володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами;

знаходить значення число вого та буквеного виразу із заданим значенням букв;

володіє навичками спрощення буквених виразів із використанням переставної                   та сполучної властивостей множення;

розуміє, що таке коефіцієнт;

розпізнає подібні доданки;

користується розподільною властивістю множення для розкриття дужок і зведення подібних доданків;

 

 

 

 

розуміє, що таке корінь рівняння;

пояснює, що означає розв’язати рівняння;

розв’язує рівняння на основі правил знаходження невідомих компонентів арифметичних дій;

розв’язує рівняння з використанням правил, що ґрун -туються на основних властивостях рівняння;

володіє навичками складання рівнянь за змістом  задач

 

 

144

Правила множення раціональних чисел

 

 

145

Переставна та сполучна властивості множення раціональних чисел

 

 

146

Розв’язування вправ на множення раціональних чисел

 

 

147

Розв’язування задач і вправ

 

 

148

Коефіцієнт

 

 

149

Зведення подібних доданків

 

 

150

Розподільна властивість множення

 

 

151

Розв’язування вправ на множення раціональних чисел

 

 

152

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

153

Правила ділення раціональних чисел

 

 

154

Розв’язування задач і вправ

 

 

155

Ділення раціональних чисел

 

 

156

Розв’язування вправ на ділення раціональних чисел

 

 

157

Розв’язування вправ на ділення та множення раціональних чисел

 

 

158

Розв’язування задач і вправ

 

 

159

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

160

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

161

Діагностувальна робота 7 «Множення та ділення раціональних чисел»

 

 

162

Аналіз діагностувальної роботи. Правила розв’язування рівнянь

 

 

163

Правила розв’язування рівнянь

 

 

164

Розв’язування рівнянь

 

 

165

Основні властивості розв’язування рівнянь

 

 

166

Розв’язування задач і вправ

 

 

167

Розв’язування рівнянь

 

 

168

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

169

Розв’язування задач за допомогою рівнянь

 

 

170

Розв’язування текстових задач

 

 

171

Розв’язування задач

 

 

172

Розв’язування задач за допомогою рівнянь

 

 

173

Розв’язування рівнянь та задач за допомогою них

 

 

174

Розв’язування задач і вправ

 

 

175

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

176

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

177

Діагностувальна робота 8 «Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь»

 

 

 

178

Аналіз діагностувальної роботи. Перпендикулярні прямі

називає елементи зазначених просторових фігур;

розпізнає на рисунках перпендикулярні й паралельні прямі;

співвідносить реальні об’єкти навколишнього се редовища з моделями   перпендикулярних і паралель них прямих;

володіє практичними навичками побудови перпендикулярних і паралельних прямих за допомогою ліній ки та косинця;

 

 

 

будує координатну пряму, координатну площину;

визначає координати точок  на координатній прямій;

позначає на координатній прямій точки із заданими координатами;

визначає координати точок на координатній площині;

позначає на координатній площині точки із заданими координатами

 

 

 

 

179

Побудова перпендикулярних прямих

 

 

180

Властивості перпендикулярних прямих

 

 

181

Паралельні прямі

 

 

182

Побудова паралельних прямих

 

 

183

Властивості паралельних прямих

 

 

184

Розв’язування задач і вправ

 

 

185

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

186

Координатна площина

 

 

187

Побудова точок на координатній площині

 

 

188

Розв’язування задач і вправ

 

 

189

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

 

190

Графіки. Побудова графіків

 

 

191

Розв’язування задач і вправ

 

 

192

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

193

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

194

Діагностувальна робота 9 «Множення та ділення раціональних чисел. Рівняння»

 

 

 

 

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВИВЧЕНОГО У 6 КЛАСІ (15 ГОДИН)

195

Аналіз контрольної роботи. Вправи  на знаходження дільників та кратних чисел

Учень/учениця:

описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних;

читає, аналізує, порівнює

інформацію, подану в таблицях і схемах, діаграмах;

добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій;

планує розв’язування задачі;

створює математичну модель задачі;

досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані;

обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані;

перевіряє правильність розв’язання задач; використовує досвід математичної діяльності в проблемних ситуаціях повсякденного життя;

розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо використання природних

ресурсів рідного краю, безпеки руху; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги приміщень, об’єму об’єктів, що мають форму прямокутного пара- лелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету та комунальних платежів, можливості здійснення покупок; обліку ресурсів, потрібних для вирішення побутово - господарчих задач, у тому числі з використанням прикидок

 

 

 

196

Ознаки подільності натуральних чисел.

 

 

198

Вправи на знаходження найбільшого спільного дільника та найменшого спільного кратного

 

 

199

Вправи на всі дії із звичайними дробами

 

 

200

Розв’язування текстових задач зі звичайними дробами

 

 

201

Основні властивості відношення

 

 

202

Розв’язування задач на відсоткове відношення чисел

 

 

203

Розв’язування задач на поділ чисел у заданому відношенні

 

 

204

Коло. Круг. Діаграми. Паралельні та перпендикулярні прямі Побудова графіків

 

 

205

Додавання і віднімання раціональних чисел. Множення і ділення раціональних чисел

 

 

206

Урок узагальнення  і систематизації знань

 

 

207

Підсумкова діагностувальна робота №10

 

 

208

Аналіз контрольної роботи.  Розв’язування завдань логічного спрямування

 

 

209

Розв’язування завдань логічного спрямування

 

 

210

Підсумковий урок

 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Доліч Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Форсюк Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Планування
Додано
21 серпня 2023
Переглядів
7551
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку