Календарно-тематичне планування уроків математики
у 6 класі на 2023 - 2024 н.р.
(6 годин на тиждень, 210 годин на рік)
План складено згідно з модельною навчальною програмою «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти авторів: А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. та модельною навчальною програмою «Математика. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти
Назва теми
|
Кількість годин |
ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВИВЧЕНОГО У 5 КЛАСІ |
10 годин |
ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
20 години |
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ |
49 годин |
ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ |
39 годин |
РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА ТА ДІЇ З НИМИ |
77 годин |
ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВИВЧЕНОГО У 6 КЛАСІ |
15 годин |
Всього |
210 години |
№
|
Тема уроку |
Очікуванні результати навчання |
Ключові компетентності |
Дата |
Примітка |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВИВЧЕНОГО У 5 КЛАСІ ( 10 годин ) |
||||
1 |
Натуральні числа. Арифметичні дії з натуральними числами. Порядок дій |
Учень/учениця: розрізняє числові, буквені вирази, рівняння; розуміє сутність арифметичних дій, формули для знаходження периметрів фігур; розпізнає трикутники, квадрат, прямокутник; застосовує властивості арифметичних дій з натуральними числами для обчислення; розрізняє звичайні дроби і десяткові дроби; розуміє сутність арифметичних дій з дробами; володіє навичками усного та письмового виконання дій з дробами; розуміє сутність поняття відсотка; використовує сутність поняття відсотка для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком описує проблемні життєві ситуації, які грунтуються на конкретних даних; читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях і схемах; планує розв’язання задачі; створює математичну модель задачі; обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані; використовує досвід математичної діяльності в проблемних ситуаціях повсякденного життя; розв’язує сюжетні задачі з реальними данними |
Уміння: чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі, встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо), обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення, генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення, розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, організовувати та планувати свою навчальну діяльність, співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, унаочнювати математичні моделі, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, обстоювати свою позицію, дискутувати |
|
|
|
2 |
Числові і буквені вирази. Значення виразу |
|
|
|||
3 |
Рівняння, компоненти рівняння. Розв’язування рівнянь |
|
|
|||
4 |
Звичайні дроби та мішані числа та дії з ними |
|
|
|||
5 |
Десяткові дроби та дії з ними |
|
|
|||
6 |
Геометричні фігури: точка, пряма, промінь, відрізок, кут. Периметри прямокутника, трикутника, квадрата |
|
|
|||
7 |
Відсотки. Розв’язування задач на відсотки |
|
|
|||
8 |
Розв’язування задач на рух |
|
|
|||
9 |
Розв’язування задач |
|
|
|||
10 |
Діагностувальна робота |
|
|
|||
|
|
ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ (20 ГОДИНИ) |
||||
11 |
Дільник та кратні |
Учень/учениця: розрізняє дільники і кратні натурального числа; розуміє, що таке дільник і кратне натурального числа; розпізнає парні і непарні числа; числа, які кратні 3, 5, 9, 10; використовує ознаки подільності для розв’язування задач, зокрема задач на реальні ситуації;
розрізняє прості і складені числа; володіє алгоритмом розкладання чисел на прості множники; розуміє, що таке найбіль ший спільний дільник і найменше спільне кратне; розпізнає пари взаємно простих чисел; володіє алгоритмами знахо ження найбільшого спільного дільника та найменшого спільного кратного
|
Уміння: чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, оперувати текстовою і числовою інформацією, поповнювати свій словниковий запас, обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, організовувати та планувати свою навчальну діяльність, враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції, співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, обстоювати свою позицію, дискутувати
Ставлення: готовність шукати пояснення та оцінювання правильності аргументів, усвідомлення важливості математики як мови науки, техніки, технологій, визнання важливості чітких і лаконічних формулювань та повага до державної мови |
|
|
|
12 |
Вправи на знаходження дільників та кратних чисел |
|
|
|||
13 |
Ознаки подільності на 10, на 5 і на 2 |
|
|
|||
14 |
Застосування ознак подільності на 10, на 5 і на 2 |
|
|
|||
15 |
Ознаки подільності на 9 і на 3 |
|
|
|||
16 |
Застосування ознак подільності на 9 і на 3 |
|
|
|||
17 |
Застосування ознак подільності |
|
|
|||
18 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
19 |
Прості та складені числа |
|
|
|||
20 |
Розкладання чисел на прості множники |
|
|
|||
21 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
22 |
Найбільший спільний дільник |
|
|
|||
23 |
Розв’язування вправ на знаходження найбільшого спільного дільника |
|
|
|||
24 |
Найменше спільне кратне |
|
|
|||
25 |
Розв’язування вправ на знаходження найбільшого спільного дільника |
|
|
|||
26 |
Розв’язування текстових задач на знаходження НСД та НСК |
|
|
|||
27 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
28 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
29 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
30 |
Діагностувальна робота 1 «Подільність натуральних чисел» |
|
|
|||
|
|
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ (49 ГОДИН) |
||||
31 |
Аналіз діагностувальної роботи. Основна властивість дробу |
Учень/учениця:
розуміє, у чому полягає основна властивість дробу; уміє застосовувати основну властивість дробу для скорочення дробів; пояснює, що таке наймен ший спільний знаменник дробів; володіє алгоритмом зведення дробів до спільного зна менника;
розуміє правило порівняння звичайних дробів; застосовує правило порівняння звичайних дробів; застосовує зведення дробів до спільного знаменника для порівняння дробів; розуміє правила додавання, віднімання звичайних дробів; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій зі звичайними дробами; використовує властивості арифметичних дій зі звичайними дробами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії зі звичайними дробами під час розв’язування задач та вправ; прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії
|
Уміння: чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми, формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог, поповнювати свій словниковий запас Ставлення: визнання важливості чітких і лаконічних формулювань та повага до державної мови Уміння: оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі, встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо), обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач, доводити правильність тверджень, застосовувати логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами, використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях Ставлення: готовність шукати пояснення та оцінювання правильності аргументів, усвідомлення важливості математики як мови науки, техніки та технологій Уміння: будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень, обґрунтовувати рішення Ставлення: критичне оцінювання досягнень науково-технічного прогресу Уміння: генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення Ставлення: відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики, оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ Ставлення: зацікавленість у дотриманні умов екологічної безпеки та сталому розвитку суспільства, визнання ролі математики в розв’язанні проблем довкілля Уміння: структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання, усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність, моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень . Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь, зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності; Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів, аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних, враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції Ставлення: налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків Соціальні компетентності Уміння: співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації Ставлення: відповідальність та ініціативність, упевненість у собі, рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу; Уміння: бачити математику у творах мистецтва, будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі, здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо, розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру; Уміння: генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння Ставлення: ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків |
|
|
|
32 |
Основна властивість дробу |
|
|
|||
33 |
Скорочення дробів |
|
|
|||
34 |
Розв’язування вправ на скорочення дробів |
|
|
|||
35 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
36 |
Зведення дробів до спільного знаменника |
|
|
|||
37 |
Порівняння звичайних дробів |
|
|
|||
38 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
39 |
Правила додавання і віднімання звичайних дробів |
|
|
|||
40 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
41 |
Застосування правила додавання і віднімання звичайних дробів із різними знаменниками |
|
|
|||
42 |
Додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками |
|
|
|||
43 |
Розв’язування вправ на додавання та віднімання звичайних дробів з різними знаменниками |
|
|
|||
44 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
45 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
46 |
Розв’язування текстових задач із звичайними дробами |
|
|
|||
47 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
48 |
Розв’язування текстових задач |
|
|
|||
49 |
Розв’язування вправ та задач на додавання і віднімання звичайних дробів |
|
|
|||
50 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
51 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
52 |
Діагностувальна робота 2 «Порівняння, додавання та віднімання звичайних дробів» |
|
|
|||
53 |
Аналіз діагностувальної роботи. Множення звичайних дробів |
Учень/учениця:
розуміє правила множення і ділення звичайних дробів, правила знаходження дробу від числа та числа за його дробом; користується діями множення і ділення дробів для знаходження дробу від числа та числа за його дробом і для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком; уміє перетворювати звичайний дріб у десятковий; розрізняє скінченні десяткові і нескінченні періодич ні десяткові дроби; читає та записує нескінченні періодичні десяткові дроби; знаходить період нескінченного періодичного десяткового дробу; розуміє процес знаходження десяткового наближення звичайного дробу та важливість його практичного застосування
|
|
|
||
54 |
Правила множення звичайних дробів |
|
|
|||
55 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
56 |
Застосування правил множення звичайних дробів |
|
|
|||
57 |
Піднесення звичайного дробу до степеня |
|
|
|||
58 |
Розв’язування вправ на піднесення до степеня звичайних дробів |
|
|
|||
59 |
Розв’язування текстових задач на множення звичайних дробів |
|
|
|||
60 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
61 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
62 |
Знаходження дробу від числа |
|
|
|||
63 |
Розв’язування текстових задач на знаходження дробу від числа |
|
|
|||
64 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
65 |
Взаємо обернені числа. Ділення звичайних дробів |
|
|
|||
66 |
Правила ділення звичайних дробів |
|
|
|||
67 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
68 |
Розв’язування рівнянь |
|
|
|||
69 |
Розв’язування текстових задач зі звичайними дробами |
|
|
|||
70 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
71 |
Знаходження числа за заданими значенням його дробу |
|
|
|||
72 |
Розв’язування текстових задач на знаходження числа за заданими значеннями його дробу |
|
|
|||
73 |
Перетворення звичайних дробів у десяткові |
|
|
|||
74 |
Нескінченні періодичні десяткові дроби |
|
|
|||
75 |
Десяткове наближення звичайного дробу |
|
|
|||
76 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
77 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
78 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
79 |
Діагностувальна робота 3 «Звичайні дроби» |
|
|
|
||
|
|
|
|
|||
ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ (39 ГОДИН) |
||||||
80 |
Аналіз діагностувальної роботи. Відношення |
Учень/учениця: розуміє що таке відношення, що показує відношення; що показує відношення двох чисел; наводить приклади величин, які є відношенням двох інших величин; користується розумінням сутності поняття масштабу для розв’язування задач практичного змісту; розуміє що таке пропорція; розрізняє крайні та середні члени пропорції; застосовує поняття пропорції та її основну властивість для розв’язування задач практичного змісту; розуміє що таке відсоткове відношення; що показує відсоткове відношення двох чисел; використовує правило знаходження відсоткового відношення двох чисел для розв’язування задач практичного змісту; наводить приклади зв’язків між величинами, пропорційних величин; розпізнає види пропорційних залежностей між величинами; використовує зв’язки між відповідними значеннями прямо пропорційних і обернено пропорційних величин для розв’язування задач практичного змісту; розуміє як ділити величину на пропорційні частини; використовує поділ числа у даному відношенні для розв’язування задач практичного змісту
|
Уміння: структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання, усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність, моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь, зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності; Громадянські компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів, аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних, враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції Ставлення: налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків Соціальні компетентності Уміння: співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації Ставлення: відповідальність та ініціативність, упевненість у собі, рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу; Уміння: бачити математику у творах мистецтва, будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі, здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо, розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру Уміння: генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння Ставлення: ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків, формування комунікативних компетентностей в спілкуванні та співпраці з однолітками, старшими та молодшими в освітній, навчально-дослідницькій, творчій та інших видах діяльності; вміння чітко і грамотно викладати свої думки в усній і письмовій формі, розуміти сенс поставленого завдання, вибудовувати аргументацію, наводити приклади, вести дискусії; початкове уявлення про математичну науку як фундаментальну сферу людської діяльності, про етапи її розвитку, про її значущість для розвитку цивілізації та засвоєння інших наук; вміння контролювати та корегувати процес і результат навчальної математичної та інших видів діяльності; креативне мислення, ініціатива, винахідливість, активність під час розв’язування математичних завдань; відповідальне ставлення до навчання, готовність і здатність до саморозвитку та самоосвіти на основі мотивації до навчальної діяльності і пізнання навколишнього світу; формування здатності до емоційного сприйняття математичних об'єктів, завдань, рішень, міркувань тощо; критичність мислення, вміння розпізнавати логічно некоректні висловлювання, відрізняти гіпотезу від факту. |
|
|
|
81 |
Основна властивість відношення |
|
|
|||
82 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
83 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
84 |
Пропорції |
|
|
|||
85 |
Основна властивість пропорції |
|
|
|||
86 |
Знаходження невідомого члена пропорції |
|
|
|||
87 |
Розв’язування текстових задач на пропорції |
|
|
|||
88 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
89 |
Відсоткове відношення двох чисел |
|
|
|||
90 |
Розв’язування задач на відсоткове відношення чисел |
|
|
|||
91 |
Пряма пропорційна залежність |
|
|
|||
92 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
93 |
Обернена пропорційна залежність |
|
|
|||
94 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
95 |
Розв’язування задач і вправ на пряму та обернену пропорційну залежність |
|
|
|||
96 |
Поділ числа у заданому відношенні |
|
|
|||
97 |
Розв’язування задач на поділ чисел у заданому відношенні |
|
|
|||
98 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
99 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
100 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
101 |
Діагностувальна робота 4 «Відношення і пропорції» |
|
|
|||
102 |
Аналіз діагностувальної роботи. Коло |
Учень/учениця: розпізнає на рисунках коло, круг, круговий сектор; розрізняє коло і круг; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур, які указано в змісті; володіє практичними на вичками побудови кола та круга за допомогою цир куля; називає елементи кола та круга; позначає елементи кола та круга; володіє навичками обчислення довжини кола та площі круга за допомогою відповідних формул, зокрема під час розв’язування задач практичного змісту; розпізнає на рисунках циліндр, конус, кулю; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями прос торових фігур, які указано в змісті; усвідомлює, що діаграми та графіки є засобами подання інформації в наочній формі; читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таб- лицях, на схемах, діаграмах, графіках; будує стовпчасті діаграми та графіки залежностей між величинами (відстань, час, температура)
|
|
|
||
103 |
Коло. Радіус, діаметр, хорда кола. |
|
|
|||
104 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
105 |
Круг |
|
|
|||
106 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
107 |
Довжина кола |
|
|
|||
108 |
Площа круга |
|
|
|||
109 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
110 |
Циліндр. Конус. Куля |
|
|
|||
111 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
112 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
113 |
Діаграми |
|
|
|||
114 |
Види діаграм та їх побудова |
|
|
|||
115 |
Побудова діаграм |
|
|
|||
116 |
Розв’язування задач на побудову діаграм |
|
|
|||
117 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
118 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
119 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
120 |
Діагностувальна робота 5 «Коло. Круг. Діаграми» |
|
|
|||
РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ (79 ГОДИН) |
||||||
121 |
Аналіз діагностувальної роботи. Поняття додатних та від’ємних чисел |
Учень/учениця: розуміє необхідність вве дення від’ємних чисел; читає та записує додатні і від’ємні числа; розрізняє додатні, від’ємні, невід’ємні, недодатні числа; наводить приклади проти лежних чисел;
розуміє, як порівнювати раціональні числа за допомогою координатної прямої; розуміє правила додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами; називає елементи зазначених просторових фігур;
розуміє правила додавання, віднімання раціональних чисел; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами;
|
Уміння: структурувати дані, діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи, оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання, усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач Уміння: організовувати та планувати свою навчальну діяльність, моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь, зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності; Громадянські компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів, аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних, враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції Ставлення: налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків Соціальні компетентності Уміння: співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію, приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації Ставлення: відповідальність та ініціативність, упевненість у собі, рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу Уміння: бачити математику у творах мистецтва, будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі, здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо, розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру Уміння: генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи , розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння Ставлення: ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків, формування комунікативних компетентностей в спілкуванні та співпраці з однолітками, старшими та молодшими в освітній, навчально-дослідницькій, творчій та інших видах діяльності; вміння чітко і грамотно викладати свої думки в усній і письмовій формі, розуміти сенс поставленого завдання, вибудовувати аргументацію, наводити приклади, вести дискусії; початкове уявлення про математичну науку як фундаментальну сферу людської діяльності, про етапи її розвитку, про її значущість для розвитку цивілізації та засвоєння інших наук; вміння контролювати та корегувати процес і результат навчальної математичної та інших видів діяльності; креативне мислення, ініціатива, винахідливість, активність під час розв’язування математичних завдань; відповідальне ставлення до навчання, готовність і здатність до саморозвитку та самоосвіти на основі мотивації до навчальної діяльності і пізнання навколишнього світу; формування здатності до емоційного сприйняття математичних об'єктів, завдань, рішень, міркувань тощо; критичність мислення, вміння розпізнавати логічно некоректні висловлювання, відрізняти гіпотезу від факту
|
|
|
|
122 |
Додатні та від’ємні числа |
|
|
|||
123 |
Координатна пряма |
|
|
|||
124 |
Побудова точок на координатній площині |
|
|
|||
125 |
Цілі числа. Раціональні числа |
|
|
|||
126 |
Поняття множини чисел |
|
|
|||
127 |
Модуль числа |
|
|
|||
128 |
Вправи на застосування модуля числа |
|
|
|||
129 |
Порівняння раціональних чисел |
|
|
|||
130 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
131 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
132 |
Правила додавання раціональних чисел |
|
|
|||
133 |
Додавання раціональних чисел |
|
|
|||
134 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
135 |
Властивості додавання раціональних чисел |
|
|
|||
136 |
Застосування властивостей додавання раціональних чисел |
|
|
|||
137 |
Віднімання раціональних чисел |
|
|
|||
138 |
Застосування властивостей віднімання раціональних чисел |
|
|
|||
139 |
Розв’язування вправ на додавання та віднімання раціональних чисел |
|
|
|||
140 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
141 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
142 |
Діагностувальна робота 6 «Порівняння, додавання, віднімання раціональних чисел» |
|
|
|
||
143 |
Аналіз діагностувальної роботи. Множення раціональних чисел |
розуміє правила множення і ділення раціональних чисел; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з раціональними числами; знаходить значення число вого та буквеного виразу із заданим значенням букв; володіє навичками спрощення буквених виразів із використанням переставної та сполучної властивостей множення; розуміє, що таке коефіцієнт; розпізнає подібні доданки; користується розподільною властивістю множення для розкриття дужок і зведення подібних доданків;
розуміє, що таке корінь рівняння; пояснює, що означає розв’язати рівняння; розв’язує рівняння на основі правил знаходження невідомих компонентів арифметичних дій; розв’язує рівняння з використанням правил, що ґрун -туються на основних властивостях рівняння; володіє навичками складання рівнянь за змістом задач |
|
|
||
144 |
Правила множення раціональних чисел |
|
|
|||
145 |
Переставна та сполучна властивості множення раціональних чисел |
|
|
|||
146 |
Розв’язування вправ на множення раціональних чисел |
|
|
|||
147 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
148 |
Коефіцієнт |
|
|
|||
149 |
Зведення подібних доданків |
|
|
|||
150 |
Розподільна властивість множення |
|
|
|||
151 |
Розв’язування вправ на множення раціональних чисел |
|
|
|||
152 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
153 |
Правила ділення раціональних чисел |
|
|
|||
154 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
155 |
Ділення раціональних чисел |
|
|
|||
156 |
Розв’язування вправ на ділення раціональних чисел |
|
|
|||
157 |
Розв’язування вправ на ділення та множення раціональних чисел |
|
|
|||
158 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
159 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
160 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
161 |
Діагностувальна робота 7 «Множення та ділення раціональних чисел» |
|
|
|||
162 |
Аналіз діагностувальної роботи. Правила розв’язування рівнянь |
|
|
|||
163 |
Правила розв’язування рівнянь |
|
|
|||
164 |
Розв’язування рівнянь |
|
|
|||
165 |
Основні властивості розв’язування рівнянь |
|
|
|||
166 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
167 |
Розв’язування рівнянь |
|
|
|||
168 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
169 |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
|
|||
170 |
Розв’язування текстових задач |
|
|
|||
171 |
Розв’язування задач |
|
|
|||
172 |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
|
|||
173 |
Розв’язування рівнянь та задач за допомогою них |
|
|
|||
174 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
175 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
176 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
177 |
Діагностувальна робота 8 «Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь» |
|
|
|
||
178 |
Аналіз діагностувальної роботи. Перпендикулярні прямі |
називає елементи зазначених просторових фігур; розпізнає на рисунках перпендикулярні й паралельні прямі; співвідносить реальні об’єкти навколишнього се редовища з моделями перпендикулярних і паралель них прямих; володіє практичними навичками побудови перпендикулярних і паралельних прямих за допомогою ліній ки та косинця;
будує координатну пряму, координатну площину; визначає координати точок на координатній прямій; позначає на координатній прямій точки із заданими координатами; визначає координати точок на координатній площині; позначає на координатній площині точки із заданими координатами
|
|
|
|
|
179 |
Побудова перпендикулярних прямих |
|
|
|||
180 |
Властивості перпендикулярних прямих |
|
|
|||
181 |
Паралельні прямі |
|
|
|||
182 |
Побудова паралельних прямих |
|
|
|||
183 |
Властивості паралельних прямих |
|
|
|||
184 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
185 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
186 |
Координатна площина |
|
|
|||
187 |
Побудова точок на координатній площині |
|
|
|||
188 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
189 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|
||
190 |
Графіки. Побудова графіків |
|
|
|||
191 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|||
192 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
|||
193 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
194 |
Діагностувальна робота 9 «Множення та ділення раціональних чисел. Рівняння» |
|
|
|||
|
|
ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВИВЧЕНОГО У 6 КЛАСІ (15 ГОДИН) |
||||
195 |
Аналіз контрольної роботи. Вправи на знаходження дільників та кратних чисел |
Учень/учениця: описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних; читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях і схемах, діаграмах; добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій; планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі; досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані; перевіряє правильність розв’язання задач; використовує досвід математичної діяльності в проблемних ситуаціях повсякденного життя; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо використання природних ресурсів рідного краю, безпеки руху; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги приміщень, об’єму об’єктів, що мають форму прямокутного пара- лелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету та комунальних платежів, можливості здійснення покупок; обліку ресурсів, потрібних для вирішення побутово - господарчих задач, у тому числі з використанням прикидок |
|
|
|
|
196 |
Ознаки подільності натуральних чисел. |
|
|
|||
198 |
Вправи на знаходження найбільшого спільного дільника та найменшого спільного кратного |
|
|
|||
199 |
Вправи на всі дії із звичайними дробами |
|
|
|||
200 |
Розв’язування текстових задач зі звичайними дробами |
|
|
|||
201 |
Основні властивості відношення |
|
|
|||
202 |
Розв’язування задач на відсоткове відношення чисел |
|
|
|||
203 |
Розв’язування задач на поділ чисел у заданому відношенні |
|
|
|||
204 |
Коло. Круг. Діаграми. Паралельні та перпендикулярні прямі Побудова графіків |
|
|
|||
205 |
Додавання і віднімання раціональних чисел. Множення і ділення раціональних чисел |
|
|
|||
206 |
Урок узагальнення і систематизації знань |
|
|
|||
207 |
Підсумкова діагностувальна робота №10 |
|
|
|||
208 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування завдань логічного спрямування |
|
|
|||
209 |
Розв’язування завдань логічного спрямування |
|
|
|||
210 |
Підсумковий урок |
|
|
|
||