Календарно - тематичне планування з біології для 11 класу за ІІ семестр. Складено за програмою: збірник програм для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. - Тернопіль: Мандрівець,2011.
Біологія 11 клас (95 год.)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
|
Тема 2. Екосистемний рівень організації живої природи (26 год.) |
|
|
81 |
Екологічна характеристика виду . Колообіг речовин і енергії в екосистемах |
|
|
82 |
Стійкість і динаміка екосистем. Стійке клімаксне угруповання |
|
|
83 |
Розміри та склад екосистеми: біотоп, біоценоз (біом). Структура і види біоценозів (біомів) |
|
|
84 |
Екосистеми закриті і відкриті. Міграція і трансформація речовин у екосистемах. Саморегуляція екосистем |
|
|
85 |
Біогеоценоз як замкнена екосистема. Структура, біомаса і продуктивність біогеоценозу |
|
|
86 |
Структура біогеоценозу за В. Сукачовим. Біогенетичний гомеостаз біогеоценозу. |
|
|
87 |
Біомаса та продуктивність біогеоценозу. Просторова структура і трофічна сітка біогеоценозів |
|
|
88 |
П/р. № 11 Розв’язування екологічних задач |
|
|
89 |
Зміни біогеоценозів. Сукцесії. Закономірності сукцесійних процесів |
|
|
90 |
* П/р. № 9 Дослідження змін в екосистемах на біологічних моделях (акваріум) |
|
|
91 |
Агроценози (агроекосистеми): структура та зміни під впливом діяльності людини |
|
|
92 |
П/р. № 10 Виявлення антропогенних змін в екосистемах своєї місцевості |
|
|
93 |
Фізико – хімічні характеристики основних типів ґрунтів в Україні та шляхи підвищення підвищення їх родючості |
|
|
94 |
Мінеральна добрива: значення для рослин, хімічні властивості, норми внесення. Агрофітоценози. Поживні середовища для культурних рослин |
|
|
95 |
Хімічний захист рослин: основні групи сполук і особливості їх використання. Інтегрований захист рослин |
|
|
96 |
Урок – узагальнення з теми:«Екосистема – самостійний рівень організації живої природи» |
|
|
|
Лабораторний практикум № 6 |
|
|
97 |
Геоботанічний опис рослинності екосистеми суходолу |
|
|
98 |
Складання схем колообігу хімічних елементів у водних екосистемах |
|
|
99 |
Складання схем колообігу хімічних елементів у наземних екосистемах |
|
|
100 |
Проведення агрохімічного аналізу ґрунту (регіональні особливості) |
|
|
101 |
Вивчення хімічних засобів боротьби зі шкідниками, хворобами рослин і бур’янами |
|
|
102 |
Виготовлення розчинів мінеральних добрив |
|
|
103 |
Складання схеми чергування культурних рослин для різних видів ґрунтів |
|
|
104 |
Спостереження за сукцесіями одноклітинних у витяжці із сіна |
|
|
|
Тема 3. Біосферний рівень організації живої природи (20 год.) |
|
|
105 |
Біосфера та її межі. Вчення В.Вернадського про біосферу. Компоненти біосфери і головні принципи її функціонування |
|
|
106 |
Жива речовина біосфери, її екологічний діапазон, властивості та біологічні функції |
|
|
107 |
Біомаса поверхні суші, ґрунту і Світового океану |
|
|
108 |
Роль організмів в еволюції біосфери. Колообіг речовин у біосфері. Малий (біологічний) і великий (геологічний) колообіги речовин |
|
|
109 |
П/р. № 12 Складання схем перенесення речовин і енергії у біосфері |
|
|
110 |
Саморегуляція біосфери. Морфологічна сталість біосфери |
|
|
111 |
Поняття ноосфери |
|
|
112 |
Біогеохімія. Геохімічна діяльність живих організмів. Концентрація і перерозподіл хімічних елементів у біосфері |
|
|
113 |
Деградація біосфери |
|
|
114 |
П/р. № 13 Складання схем надходження шкідливих речовин у навколишнє середовище свого регіону |
|
|
115 |
Сучасні проблеми забруднення біосфери. Оцінка глобальних антропогенних змін у біосфері |
|
|
116 |
Безпечна для довкілля хімія «green chemistry». Основні напрямки та перспективи розвитку «green chemistry» |
|
|
117 |
Контрольна робота № 2 з теми: «Біосферний рівень організації живої природи» |
|
|
|
Польовий практикум № 1 |
|
|
118 |
Складання екологічної характеристики місцевих видів рослин і тварин |
|
|
119 |
Вивчення видового складу, структури та використання екосистеми (водної чи наземної) своєї місцевості. Ланцюги живлення та трофічні рівні |
|
|
120 |
Спостереження та виявлення пристосувань організмів до впливу різних екологічних чинників |
|
|
121 |
Спостереження і опис сукцесійних змін екосистем (своєї місцевості) |
|
|
122 |
Вивчення видового складу агроценозів |
|
|
123 |
Проведення підживлення культурних рослин |
|
|
124 |
Вивчення стану фітоценозів (своєї місцевості) та їх зміни під впливом антропогенних чинників |
|
|
|
Розділ 4. Історичний розвиток та система органічного світу Тема 1. Історичний розвиток органічного світу (20 год.) |
|
|
125 |
Розвиток уявлень про походження життя на Землі. Сучасні погляди на виникнення життя на Землі. Космічна біологія |
|
|
126 |
Геологічна історія Землі |
|
|
127 |
Поняття еволюції природи. Розвиток еволюційних поглядів |
|
|
128 |
Концепції, що пояснюють виникнення органічної доцільності: креаціонізм, трансформізм, ламаркізм, дарвінізм |
|
|
129 |
Докази органічного світу. Філогенетичні ряди |
|
|
130 |
Основні положення еволюційного вчення Ч.Дарвіна. закономірності еволюційного процесу: чинники, рівні, рушійні сили |
|
|
131 |
Синтетична теорія еволюції |
|
|
132 |
Макроеволюція |
|
|
133 |
П/р. № 14 Вивчення і опис зовнішнього виду скам’янілостей давніх організмів |
|
|
134 |
Докази еволюції органічного світу. Біогенетичний закон |
|
|
135 |
Напрями і шляхи еволюції. Біологічний прогрес і біологічний регрес. П/р. № 15 Вивчення гомологічних та аналогічних органів, рудиментів і атавізмів |
|
|
136 |
Закономірності еволюції: дивергенція, конвергенція, паралелізм |
|
|
137 |
П/р. № 16 Порівняння природного і штучного добору |
|
|
138 |
Етапи еволюції органічного світу: еволюція одноклітинних і багатоклітинних еукаріотів |
|
|
139 |
Основні шляхи еволюції наземних рослин. П/р. № 18 Виявлення ароморфозів у рослин |
|
|
140 |
Шляхи еволюції тварин. П/р. № 17 Виявлення ароморфозів у тварин |
|
|
141 |
Еволюція людини – антропогенез. Сучасний етап еволюції людини |
|
|
142 |
Закономірності еволюції екосистем і біосфери. Біоценотичні кризи |
|
|
143 |
Сучасні уявлення про еволюцію органічного світу |
|
|
144 |
Урок – узагальнення з теми: «Система організмів живої природи як відображення еволюції та доказ єдності органічного світу» |
|
|
|
Тема 2. Система органічного світу (6 год.) |
|
|
145 |
Підходи до класифікації організмів (історичний аспект) |
|
|
146 |
Поняття про природні (філогенетичні) та штучні системи організмів |
|
|
147 |
Систематика органічного світу: завдання, методи дослідження, значення. |
|
|
148 |
Бінарна номенклатура. Принципи сучасної класифікації організмів. |
|
|
149 |
Сучасна система органічного світу |
|
|
150 |
Основні таксони та їх ієрархія: царство, тип (відділ), клас, ряд (порядок), родина, рід вид |
|
|
|
Тема 3. Біорізноманітність (14 год.) |
|
|
151 |
Біорізноманітність: рівні, типи, біологічне і практичне значення |
|
|
152 |
Методи вивчення біорізноманітності |
|
|
153 |
Моніторинг, інвентаризація біорізноманітності та складання екологічного прогнозу |
|
|
154 |
Причини зменшення біорізноманітності. *Л/р. № 5 Методи оцінки екологічного стану навколишнього середовища |
|
|
155 |
Природоохоронна діяльність людства у збереженні біорізноманітності |
|
|
156 |
Конвенція про біологічну різноманітність |
|
|
157 |
Заходи збереження і примноження біорізноманітності |
|
|
158 |
Екологічна політика України |
|
|
159 |
Урок – узагальнення з теми: «Біорізноманітність як основа життя на Землі» |
|
|
|
Польовий практикум № 2 |
|
|
160 |
Ознайомлення із методами вивчення біорізноманітності |
|
|
161 |
Вивчення біорізноманітності екосистем. Екосистемний моніторинг |
|
|
162 |
Вивчення видового складу екосистем (своєї місцевості). Видова біорізноманітність |
|
|
163 |
Моделювання екологічної ситуації в навколишньому середовищі та прогнозування її змін |
|
|
164 |
Вивчення динаміки рослинності екосистем з використанням ботанічного моніторингу |
|
|
|
Узагальнення курсу (11 год.) |
|
|
165 |
Жива природа – багаторівнева система |
|
|
166 |
Просторова організація життя як ієрархія біосистем |
|
|
167 |
Наслідки антропогенного впливу на біосистеми |
|
|
168 |
Принципи екорозвитку |
|
|
169 |
Основні концепції, закони і перспективи розвитку біології |
|
|
170 |
Поняття автотрофної цивілізації (за В.Вернадським) |
|
|
171 |
Біоетика |
|
|
172 |
Природоохоронна діяльність |
|
|
173 |
Біологія як засіб вивчення живої природи і впливу на неї |
|
|
174 |
Застосування біологічних знань у забезпеченні існування людства |
|
|
175 |
Повторення курсу |
|
|