Календарно - тематичне планування з інтегрованого курсу "Історія: Україна і світ" 10 клас за новою програмою чинною з 1 вересня 2018 року на 2018-2019 навчальний рік. Розраховане на 104 годин ( 3 години на тиждень).
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
«_____» вересня 2018 року «____» вересня 2018 року
Заступник директора з НВР Директор ЗОШ № 3
________________________ ________________________
10 клас
Історія: Україна і світ (3 год. на тиждень)
Тематичний контроль – 8.
Практичні заняття – 17.
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
||
Тема 1. Вступ. Переддень Світової війни (5 год.) |
|||||
1 |
|
|
|
Періоди Новітньої доби світової історії та історії України. Територія і населення України на початку ХХ ст. |
|
2 |
|
|
|
Система «озброєного миру»: Троїстий союз і Антанта. Території зіткнення геополітичних інтересів: «балканський вузол». |
|
3 |
|
|
|
Україна в геополітичних планах Центральних держав і Антанти. |
|
4 |
|
|
|
Український національний рух. Модернізація і формування сучасних націй. |
|
5 |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Тема 2. Перша Світова війна (11 год.) |
|||||
6 |
|
|
|
Початок світової війни. Головна Українська рада. Легіон Українських січових стрільців. |
|
7 |
|
|
|
Практичне заняття. Українські січові стрільці – перше в новітній історії національне військо. |
|
8 |
|
|
|
Український рух у Російській імперії. Союз визволення України. |
|
9 |
|
|
|
Театри бойових дій у 1914 р. Російська окупація Галичини та Буковини. |
|
10 |
|
|
|
Вступ у війну Італії. Західний фронт у 1915–1916 рр. |
|
11 |
|
|
|
Брусиловський прорив. Воєнні операції на морях. |
|
12 |
|
|
|
Сприйняття війни. Людина на фронті: «будні» окопної війни. Влада й організація життя в тилу. Жінка на війні. Національне питання в ході війни. |
|
13 |
|
|
|
Практичне заняття. Повсякденне життя під час Першої світової війни (на прикладі українських теренів). |
|
14 |
|
|
|
Вступ у війну США. «14 пунктів» Вудро Вілсона. Бойові дії на Західному фронті в 1917–1918 рр. Вихід з війни Росії. |
|
15 |
|
|
|
Практичне заняття. ««Велика війна» в історичній пам'яті та культурі». |
|
16 |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Тема 3. Соціальні й національні революції в Європі. Українська революція (15 год.) |
|||||
17 |
|
|
|
Падіння монархії в Росії. Тимчасовий уряд. Володимир Ульянов (Ленін). |
|
18 |
|
|
|
Жовтневий переворот. Розпад Російської імперії. Проголошення державної незалежності Польщі та Фінляндії. |
|
19 |
|
|
|
Причини та рушійні сили Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада і Генеральний Секретаріат. |
|
20 |
|
|
|
Практичне заняття. Стратегія і тактика боротьби Української Центральної Ради за створення національної демократичної держави. |
|
21 |
|
|
|
Боротьба політичних організацій за вплив на армію та населення. Формування українського війська. |
|
22 |
|
|
|
Перша російсько-українська війна. Конституція Української Народної Республіки (УНР). |
|
23 |
|
|
|
Українська Держава. Утворення Директорії. Відновлення УНР. |
|
24 |
|
|
|
Друга російсько-українська війна та окупація УНР більшовиками й білогвардійцями. Політика «воєнного комунізму». |
|
25 |
|
|
|
Отаманщина. Нестор Махно. Холодноярська республіка. Зимові походи Армії УНР. |
|
26 |
|
|
|
Крах монархічних режимів у Центральних державах. |
|
27 |
|
|
|
Утворення Української Національної Ради. «Листопадовий зрив» і проголошення Західно-Української Народної Республіки. |
|
28 |
|
|
|
Акт Злуки УНР і ЗУНР. «Трикутник смерті» й Варшавська угода 1920 р. |
|
29 |
|
|
|
Практичне заняття. Українська державність і питання національних меншин. |
|
30 |
|
|
|
Практичне заняття. «Жовтневі (1917 року) події в Росії: державний переворот чи соціалістична революція?». |
|
31 |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Тема 4. Облаштування повоєнного світу: між демократією й авторитаризмом (13 год.) |
|||||
32 |
|
|
|
Система мирних договорів з переможеними. Встановлення кордонів у Європі. Поділ української території. Українська Соціалістична Радянська Республіка (УСРР). |
|
33 |
|
|
|
Практичне заняття. «Українське питання» на Паризькій мирній конференції і в міжнародних угодах 1920-х рр. |
|
34 |
|
|
|
Утворення Радянського Союзу. Спроби формування системи колективної безпеки в Європі. Ліга Націй. |
|
35 |
|
|
|
Епоха «проспериті» в США. Економіка західноєвропейських держав: структурні зміни і стабілізація. |
|
36 |
|
|
|
Німеччина в період Веймарської республіки. Репараційне питання. |
|
37 |
|
|
|
Економічне і політичне становище Королівства сербів, хорватів і словенців, Болгарії, Румунії, Угорщини, Австрії, Чехословаччини, Польщі. |
|
38 |
|
|
|
Становище українців у Польщі, Чехословаччині, Румунії. |
|
39 |
|
|
|
Політико-економічна криза більшовицького режиму. Голод 1921–1923 рр. «Нова економічна політика». |
|
40 |
|
|
|
Курс на «коренізацію» компартійно-державного апарату СРСР. «Українізація». |
|
41 |
|
|
|
Практичне заняття. Новий образ жінки в українському суспільстві міжвоєнного періоду. |
|
42 |
|
|
|
Масова культура. Модернізм. Культурна єдність політично розколотої Європи |
|
43 |
|
|
|
Практичне заняття. Донеччина в роки Першої Світової війни та в повоєнний період. |
|
44 |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Тема 5. Тоталітарні режими як виклик людству (16 год.) |
|||||
45 |
|
|
|
Велика депресія. |
|
46 |
|
|
|
Велика депресія. |
|
47 |
|
|
|
Ідейні засади та соціальна база комуністичного режиму, фашизму і нацизму. Прихід до влади в Італії фашистів. Утвердження нацистського режиму в Німеччині. |
|
48 |
|
|
|
Соціально-економічна політика урядів Б. Муссоліні та А. Гітлера. Знищення політичної опозиції. |
|
49 |
|
|
|
Виникнення авторитарних режимів. Боротьба за демократію. Режим санації в Польщі. |
|
50 |
|
|
|
Митрополит Андрій Шептицький. Радикалізація суспільних настроїв. Дмитро Донцов. Організація українських націоналістів (ОУН). |
|
51 |
|
|
|
Практичне заняття. Людина в умовах тоталітаризму: приклад України. |
|
52 |
|
|
|
Суцільна колективізація сільського господарства. «Культурна революція». Масові репресії. |
|
53 |
|
|
|
Практичне заняття. Конституція УРСР 1937 року: основні положення та їх практичне втілення |
|
54 |
|
|
|
Результати політики «великого перелому» в УСРР. Політичні процеси. Голодомор 1932–1933 рр. |
|
55 |
|
|
|
Великий терор. Українці в таборах ГУЛАГу. Нищення української наукової і творчої інтелігенції («Розстріляне відродження»). |
|
56 |
|
|
|
Суспільство радянської України. Партноменклатура. Українська інтелігенція. |
|
57 |
|
|
|
Країни Азії, Африки та Латинської Америки. |
|
58 |
|
|
|
Практичне заняття. Політичні лідери на тлі епохи: Махатма Ганді, Франклін Делано Рузвельт. |
|
59 |
|
|
|
Практичне заняття. Історія Донеччини на тлі історії України 1920–1930-х років. |
|
60 |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Тема 6. Україна і світ напередодні Другої Світової війни. Початок війни (13 год.) |
|||||
61 |
|
|
|
Європейська військово-політична криза. Вісь «Рим-Берлін». |
|
62 |
|
|
|
Політика «умиротворення». Карпатська Україна. |
|
63 |
|
|
|
Німецько-радянські переговори й пакт Молотова—Ріббентропа. |
|
64 |
|
|
|
Початок Другої Світової війни. Радянська окупація Західної України. |
|
65 |
|
|
|
Практичне заняття. Західна Україна: зміни в повсякденному житті населення після анексії СРСР. |
|
66 |
|
|
|
Причини «дивної війни». Основні театри воєнних дій у Європі в 1939–1940 рр.: перебіг подій. Радянсько-фінська війна |
|
67 |
|
|
|
Вісь «Рим – Берлін – Токіо». Укладення Троїстої угоди та пакту про нейтралітет між СРСР і Японією. |
|
68 |
|
|
|
Практичне заняття. Вісь «Рим – Берлін – Токіо»: історія формування й краху. |
|
69 |
|
|
|
Радянізація західних областей України. |
|
70 |
|
|
|
Українська інтелігенція на початку війни: вибір політичної позиції. |
|
71 |
|
|
|
Практичне заняття. Організація Українських Націоналістів. |
|
72 |
|
|
|
Практичне заняття. Як Друга Світова війна вплинула на життя родин лиманців. |
|
73 |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Тема 7. Друга Світова війна: перебіг і результати (15 год.) |
|||||
74-75 |
|
|
|
Німецький план «блискавичної війни». Бойові дії влітку–восени 1941 р. Розгром німецькими військами радянського Південно-Західного фронту. |
|
76-77 |
|
|
|
Мобілізаційні заходи та проведення евакуації на території України. Битва під Москвою і спроби контрнаступу радянських військ у Криму й під Харковом. |
|
78-79 |
|
|
|
Блокада Ленінграда та облога Севастополя. «Тактика випаленої землі» та інші злочинні дії комуністичного режиму під час війни. |
|
80-81 |
|
|
|
Нацистський «новий порядок» в окупованій Європі: загальна характеристика. План «Ост». |
|
82-83 |
|
|
|
Політика «остаточного вирішення єврейського питання»: нацистська расова теорія та методи її реалізації. |
|
84-85 |
|
|
|
Трагедія Бабиного Яру в Києві. Опір Голокосту. Праведники народів світу. |
|
86 |
|
|
|
Практичне заняття. Рух Опору в Україні: ідеологія, соціальна база, тактика і стратегія. |
|
87 |
|
|
|
Український національно-визвольний, комуністичний партизанський та інші рухи опору на теренах України. |
|
88 |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Тема 8 . Друга Світова війна (продовження) (16 год.) |
|||||
89-90 |
|
|
|
Вступ у війну США і формування антигітлерівської коаліції. |
|
91-92 |
|
|
|
Докорінний перелом у ході німецько-радянської війни. |
|
93 |
|
|
|
Поразки німців та їхніх союзників у Північній Африці, Італії, на Тихому океані. Відкриття Другого фронту в Європі. |
|
94 |
|
|
|
Українці у військових формуваннях держав антигітлерівської коаліції. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. |
|
95-96 |
|
|
|
Ялтинська конференція. Битва за Берлін і капітуляція Німеччини. Потсдамська конференція. Атомне бомбардування Хіросіми й Нагасакі. Капітуляція Японії. |
|
97 |
|
|
|
Практичне заняття. Друга світова війна: сценарії та стратегії воюючих сторін. |
|
98 |
|
|
|
Економічне і суспільне життя під час війни. Наслідки Другої Світової війни для України. |
|
99 |
|
|
|
Практичне заняття. Лиман у роки Другої Світової війни. Герої нашого міста. |
|
100 |
|
|
|
Світові війни ХХ ст.: спільне та відмінне. |
|
101 |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
102-104 |
|
|
|
Урок узагальнення до інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ». |
|