Календарно – тематичне планування з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
II семестр
3 години на тиждень
Я досліджую світ : підруч. інтегр. курсу для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.) : Ч.1 / І.О. Большакова, М.С. Пристінська. - Харків : Вид-во «Ранок», 2018.-80 с.:іл.
Урок № |
Тема уроку |
Дата |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
|
Тема 3. Я досліджую природне довкілля взимку |
||||
48 |
Повторний інструктаж з ТБ та ОП. Я досліджую зміни в житті тварин узимку. |
20.01 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2]; на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6] |
|
49 |
Мої зимові забави і турботи. |
21.01 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2] на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6]; розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях [1 СЗО 1-2.1-1]; визначає місця, де можна безпечно відпочити [1СЗО 1-4.2-2]; пояснює важливість руху та активної поведінки для себе та інших [1 СЗО 2-3.3-5] |
|
50 |
Мої зимові забави і турботи. |
24.01 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2] на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6]; розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях [1 СЗО 1-2.1-1]; визначає місця, де можна безпечно відпочити [1 СЗО 1-4.2-2]; пояснює важливість руху та активної поведінки для себе та інших [1 СЗО 2-3.3-5] |
|
Розділ 3. МОЯ КРАЇНА -УКРАЇНА |
||||
Тема 1. Я живу в Україні |
||||
51 |
Я і моя батьківщина. |
27.01 |
представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1]; розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України [1 ГІО 5-8.3- 2];пояснює, чому кожен може мати свої вподобання [1 ГІО 2-5.1-3]; розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля [1 ГІО 2-5.1-1] |
|
52 |
Я шаную державні символи України. |
28.01 |
представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1]; розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України [1 ГІО 5-8.3- 2]; розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [1 ГІО 5-8.3-3]; розповідає про державний прапор України, її герб [1 ГІО 5-8.3-4]; співає державний гімн України [1 ГІО 5-8.3-5] |
|
53 |
Ми — громадяни України. Конституція України. |
31.01 |
представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1]; розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України [1 ГІО 5-8.3- 2]; розповідає про свої права і обов’язки як учасника / -ці шкільної та місцевої громад, пояснює важливість цих прав і обов’язків [1 ГІО 4-6.2-4]; добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про його / її відповідальне ставлення до обов’язків як члена шкільної та місцевої громад [1 ГІО 4-8.1-3]; ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу [1 ГІО 5-3.2-3] |
|
54 |
Я вивчаю свої права та обов’язки. |
03.02 |
представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1]; розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України [1 ГІО 5-8.3- 2]; розповідає про свої права і обов’язки як учасника / -ці шкільної та місцевої громад, пояснює важливість цих прав і обов’язків [1 ГІО 4-6.2-4]; - добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про його / її відповідальне ставлення до обов’язків як члена шкільної та місцевої громад [1 ГІО 4-8.1-3]; ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу [1 ГІО 5-3.2-3]; зауважує і виокремлює зміни, які відбулися у його / її правах (напр., звичаї в школі колись і тепер) [1 ГІО 2-1.3-4]; дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил [1 ГІО 2-2.3-1]; пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил [1 ГІО 2-2.3-2]; описує й обмірковує свої права й обов’язки в сім’ї, класі [1 ГІО 2-7.1-3] |
|
55 |
Я підприємливий. |
04.02 |
розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому [1 ГІО 1-6.1-1]; аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності [1 ГІО 1-6.1-2]; досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо [1 ГІО 1-6.1-3] ; пояснює, якою має бути підприємлива людина [1 СЗО 3-1.4-9]; планує свій вихідний день з урахуванням умов та можливостей [1 СЗО 3-4.6-5] |
|
56 |
Які гроші я можу використовувати? |
07.02 |
пояснює значення грошей та матеріальних цінностей [1 СЗО 3-4.5-3]; пояснює, що не всі потреби можна задовольнити через обмеженість ресурсів [1 СЗО 3-4.5-4]; планує витрати кишенькових грошей [1 СЗО 3-4.5-5] ; встановлює, спираючись на власний досвід і думки старших, коли відбувалися відомі історичні події та жили визначні особи (раніше / пізніше, до / після, давно / недавно) [1 ГІО 3- 1.1-2] |
|
57 |
Що таке доброчинність? |
10.02 |
пояснює, чому людині потрібна доброчинність [1 СЗО 3-1.4-7]; пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля [1 СЗО 3-1.4-8]; пояснює, ознаки здорової етичної поведінки [1 СЗО 3-1.4-4]; пояснює важливість навчання у школі для власного добробуту [1 СЗО 3-4.1-3]; розрізняє потреби близьких людей та друзів [1 СЗО 3-1.3-5]; звертається за підтримкою до осіб, яким довіряє [1 СЗО 3-1.3-6]; розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги [1 СЗО 3-1.3-7]; розповідає, як від власного ставлення до навчання залежить його / її успіх і добробут в майбутньому [1 СЗО 3-4.6-3]; надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку [1 ГІО 2-7.2-3]; уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших [1 ГІО 2-7.2-4]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1 ГІО 3-2.2-4]; запитує про значення незрозумілого слова в дорослих або довідується про це за допомогою цифрового пристрою [1 ГІО 3-4.1-4] |
|
58 |
Я вчуся дружити. |
11.02 |
розрізняє родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки та подружнє життя [1 СЗО 2-4.4-4]; пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб, їхнього походження [1 СЗО 2-4.4-5]; висловлює припущення, чому люди стають товаришами, однодумцями, друзями / опонентами, супротивниками, ворогами [1 ГІО 2-6.3-4]; пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені [1 ГІО 2-7.1-1]; виробляє (з однокласниками) доброчесні правила взаємодії, переконує, що вони потрібні [1ГІО 4-8.1-1] |
|
Тема 2. Міста і села України |
||||
59 |
Де я живу? |
14.02 |
визначає та описує місце свого проживання [1 ПРО 2-3.1-1]; описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті [1 ПРО 2-3.1-2]; описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками [1 ПРО 2-3.1-3]; пояснює, що можна, а чого не можна розповідати про себе незнайомим людям, добирає приклади на користь свого твердження [1 ГІО 1-4.2-3]; представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1] |
|
60 |
Я живу в місті. |
17.02 |
визначає та описує місце свого проживання [1 ПРО 2-3.1-1]; описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті [1ПРО 2-3.1-2]; описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками [1 ПРО 2-3.1-3]; пояснює, що можна, а чого не можна розповідати про себе незнайомим людям, добирає приклади на користь свого твердження [1 ГІО 1-4.2-3]; представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1] |
|
61 |
Я мандрую містами. |
18.02 |
представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1]; довідується (із легенд, від старших людей) про походження місцевих назв населених пунктів і географічних об’єктів [1 ГІО 3-2.3-3]; пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях та під час спільних заходів, протидіє (залучаючи дорослих) їх порушенню [1 ГІО 3-2.3-4]; розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України [1 ГІО 5-8.3- 2]; розповідає про свої права і обов’язки як учасника / -ці шкільної та місцевої громад, пояснює важливість цих прав і обов’язків [1 ГІО 4-6.2-4]; добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про його / її відповідальне ставлення до обов’язків як члена шкільної та місцевої громад [1 ГІО 4-8.1-3] |
|
62 |
Я мандрую містами. |
21.02 |
представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1]; довідується (із легенд, від старших людей) про походження місцевих назв населених пунктів і географічних об’єктів [1 ГІО 3-2.3-3]; пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях та під час спільних заходів, протидіє (залучаючи дорослих) їх порушенню [1 ГІО 3-2.3-4]; розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України [1 ГІО 5-8.3- 2]; розповідає про свої права і обов’язки як учасника / -ці шкільної та місцевої громад, пояснює важливість цих прав і обов’язків [1 ГІО 4-6.2-4]; добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про його / її відповідальне ставлення до обов’язків як члена шкільної та місцевої громад [1 ГІО 4-8.1-3] |
|
63 |
Я в театрі. |
24.02 |
пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях та під час спільних заходів, протидіє (залучаючи дорослих) їх порушенню [1 ГІО 3-2.3-4]; бере участь у мистецьких (наприклад, театральних) акціях [1 ГІО 3-7.1-6] |
|
64 |
Я в магазині. |
25.02 |
демонструє, як попросити допомоги при потребі [1 СЗО 1-1.3-3]; складає перелік речей, необхідних для конкретної життєвої ситуації [1 СЗО 3-4.3-2]; пояснює, чому люди купують товари [1 СЗО 3-4.3-3]; використовує раціонально кишенькові гроші [1 СЗО 3-2.3-6]; пояснює значення грошей та матеріальних цінностей [1 СЗО 3-4.5-3]; пояснює, що не всі потреби можна задовольнити через обмеженість ресурсів [1 СЗО 3-4.5-4]; планує витрати кишенькових грошей [1 СЗО 3-4.5-5] ;пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях та під час спільних заходів, протидіє (залучаючи дорослих) їх порушенню [1 ГІО 3-2.3-4] |
|
65 |
Я — пасажир. |
28.02 |
пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі, зокрема вдома, у школі [1 СЗО 1-3.3-2]; розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях [1СЗО 1-2.1-1]; обирає безпечну дорогу, розробляє безпечний маршрут до / зі школи з урахуванням правил дорожнього руху [1 СЗО 1-2.3-1]; обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком [1 СЗО 1-2.3-2]; дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях [1 СЗО 1-2.4-2]; розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху [1 СЗО 1-2.4-3]; визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки [1 СЗО 1-1.3-1]; описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони [1 СЗО 1-1.3-2]; демонструє, як попросити допомоги при потребі [1СЗО 1-1.3-3]; пояснює, яку просту першу допомогу можна надати [1 СЗО 1-1.3-4]; розрізняє найважливіші попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають [1 СЗО 1-4.2-1]; розпізнає вияви неповаги та приниження [1 СЗО 1.1-1]; уникає виявів неповаги та приниження у власній поведінці [1 СЗО 1-1.1-2]; належно реагує на цькування, тиск та приниження [1 СЗО 1-1.1-3]; визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання, напр. щодо здорового способу життя свого / родини [1 СЗО 3-4.6-4]; пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях та під час спільних заходів, протидіє (залучаючи дорослих) їх порушенню [1 ГІО 3-2.3-4]; дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил [1 ГІО 2-2.3-1]; пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил [1 ГІО 2-2.3-2] |
|
66 |
Я — пішохід. |
03.03 |
пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі, зокрема вдома, у школі [1 СЗО 1-3.3-2]; розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях [1 СЗО 1-2.1-1]; обирає безпечну дорогу, розробляє безпечний маршрут до / зі школи з урахуванням правил дорожнього руху [1СЗО 1-2.3-1]; обирає свої дії як учасник дорожнього руху з найменшим ризиком [1 СЗО 1-2.3-2]; дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях [1 СЗО 1-2.4-2]; розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху [1 СЗО 1-2.4-3]; визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки [1СЗО 1-1.3-1]; описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони [1 СЗО 1-1.3-2]; демонструє, як попросити допомоги при потребі [1СЗО 1-1.3-3]; пояснює, яку просту першу допомогу можна надати [1 СЗО 1-1.3-4]; розрізняє найважливіші попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають [1 СЗО 1-4.2-1]; визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання, напр. щодо здорового способу життя свого / родини [1 СЗО 3-4.6-4]; пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях та під час спільних заходів, протидіє (залучаючи дорослих) їх порушенню [1 ГІО 3-2.3-4];дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил [1 ГІО 2-2.3-1]; пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил [1 ГІО 2-2.3-2] |
|
67 |
Професії моїх батьків. |
04.03 |
пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь [1 СЗО 3-3.4-5]; зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні, спільних проектах [1 СЗО 3-4.7-1]; формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини і передає в різних формах цю інформацію [1ГІО 2-3.1-1]; розпитує старших людей про минуле [1 ГІО 2-3.1-2] |
|
68 |
Навчальний проект «Професії моїх батьків». |
07.03 |
пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь [1 СЗО 3-3.4-5]; зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні, спільних проектах [1 СЗО 3-4.7-1]; формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини і передає в різних формах цю інформацію [1ГІО 2-3.1-1]; розпитує старших людей про минуле [1 ГІО 2-3.1-2] |
|
69 |
Я подорожую селом. |
10.03 |
визначає та описує місце свого проживання [1 ПРО 2-3.1-1]; описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті [1ПРО 2-3.1-2]; описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками [1 ПРО 2-3.1-3]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1ПРО 1-4.3-4]; розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо) [1 ПРО 1-4.3-1]; розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування [1СЗО 2-3.4-1]; пояснює важливість споживання продуктів своєї місцевості [1 СЗО 2-3.4-2]; пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини [1 СЗО 2-3.1-1]; розрізняє продукти за походженням (напр., рослинного, тваринного тощо) [1 СЗО 2-3.1-2]; пояснює, що можна, а чого не можна розповідати про себе незнайомим людям, добирає приклади на користь свого твердження [1 ГІО 1-4.2-3] представляє загальні відомості про Україну [1 ГІО 5-8.3-1]; розповідає про свої права і обов’язки як учасника / -ці шкільної та місцевої громад, пояснює важливість цих прав і обов’язків [1 ГІО 4-6.2-4]; добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про його / її відповідальне ставлення до обов’язків як члена шкільної та місцевої громад [1 ГІО 4-8.1-3] |
|
70 |
На фермі. |
11.03 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1ГІО 3-2.2-1] |
|
71 |
Я в полі. |
14.03 |
описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками [1 ПРО 2-3.1-3]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1ПРО 1-4.2-1]; розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1 ПРО 1-4.3-4]; розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо) [1 ПРО 1-4.3-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; порівнює свійських і диких тварин [1ПРО 1-4.3-7]; розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування [1 СЗО 2-3.4-1]; пояснює важливість споживання продуктів своєї місцевості [1СЗО 2-3.4-2]; пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини [1 СЗО 2-3.1-1]; розрізняє продукти за походженням (напр., рослинного, тваринного тощо) [1 СЗО 2-3.1-2] |
|
72 |
Я в саду. |
17.03 |
розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел [1 ПРО 1-4.2-2]; запитує в дорослих про правдивість здобутої інформації [1 ПРО 1-4.2-3]; описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками [1ПРО 2-3.1-3]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1 ПРО 1-4.3-4]; розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо) [1 ПРО 1-4.3-1] |
|
73 |
Я на городі. |
18.03 |
розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел [1ПРО 1-4.2-2]; запитує в дорослих про правдивість здобутої інформації [1ПРО 1-4.2-3]; описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками [1 ПРО 2-3.1-3]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1ПРО 1-4.3-4]; розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо) [1ПРО 1-4.3-1] |
|
74 |
Я дізнаюся про професії в селі. |
21.03 |
розрізняє різні професії та пояснює важливість навчання для їх опанування [1 СЗО 3-4.6-6]; пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь [1СЗО 3-3.4-5]; зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні, спільних проектах [1 СЗО 3-4.7-1]; формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини і передає в різних формах цю інформацію [1 ГІО 2-3.1-1]; розпитує старших людей про минуле [1 ГІО 2-3.1-2] |
|
Тема 3. Я люблю природу України |
|
|||
75 |
Я дізнаюся про природу України. |
24.03 |
визначає та описує місце свого проживання [1 ПРО 2-3.1-1]; описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті [1ПРО 2-3.1-2]; описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками [1 ПРО 2-3.1-3]; розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо) [1 ПРО 1-4.3-1]; розрізняє живі і неживі природні об’єкти [1ПРО 1-4.3-2]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2]; використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) [1 ПРО 1-2.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; пояснює, чому природа важлива для людини [1ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2]; визначає окремі зміни у ландшафті / краєвиді, пов’язані з діями людей [1 ГІО 3-2.2-3]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1ГІО 3-2.2-4]; довідується (із легенд, від старших людей) про походження місцевих назв населених пунктів і географічних об’єктів [1ГІО 3-2.3-3] |
|
76 |
Я досліджую рослини. |
25.03 |
описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1ПРО 2-3.1-7]; описує етапи розвитку рослин [1 ПРО 1-1.5-1]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1 ПРО 1-4.3-4]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини [1СЗО 2-3.1-1]; розрізняє продукти за походженням (напр., рослинного, тваринного тощо) [1 СЗО 2-3.1-2]; пояснює важливість споживання продуктів своєї місцевості [1СЗО 2-3.4-2]; наводить приклади українських національних страв та страв інших країн [1СЗО 2-3.4-3]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
77 |
Я досліджую дерева, кущі, трав’янисті рослини. |
28.03 |
описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1ПРО 2-3.1-7]; описує етапи розвитку рослин [1ПРО 1-1.5-1]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2] розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1 ПРО 1-4.3-4]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
78 |
Я досліджую листяні і хвойні дерева. |
31.03 |
описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1ПРО 2-3.1-7]; описує етапи розвитку рослин [1 ПРО 1-1.5-1]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1 ПРО 1-4.3-4]; порівнює листяні і хвойні, вічнозелені і листопадні рослини [1ПРО 1-4.3-5]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1ПРО 1-2.1-2]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2] |
|
79 |
Я досліджую дикорослі та культурні рослини. |
01.04 |
на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел [1 ПРО 1-4.2-2]; запитує в дорослих про правдивість здобутої інформації [1 ПРО 1-4.2-3]; розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-7]; описує етапи розвитку рослин [1 ПРО 1-1.5-1]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1 ПРО 1-4.3-4]; порівнює листяні і хвойні, вічнозелені і листопадні рослини [1 ПРО 1-4.3-5]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; пояснює правила ощадного використання природних ресурсів (наприклад, збирання та утилізації сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) [1 СЗО 3-1.4-5]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2] |
|
80 |
Чому рослини такі різні? |
04.04 |
розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-7]; описує етапи розвитку рослин [1 ПРО 1-1.5-1]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1ПРО 1-4.3-4]; порівнює листяні і хвойні, вічнозелені і листопадні рослини [1 ПРО 1-4.3-5]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; пояснює правила ощадного використання природних ресурсів (наприклад, збирання та утилізації сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) [1 СЗО 3-1.4-5]; пояснює, чому природа важлива для людини [1ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
81 |
Чи бувають рідкісні рослини? |
07.04 |
на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це [1 ПРО 1-4.2-1]; розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1ПРО 2-3.1-7]; описує етапи розвитку рослин [1 ПРО 1-1.5-1]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1ПРО 1-4.3-4]; порівнює листяні і хвойні, вічнозелені і листопадні рослини [1 ПРО 1-4.3-5]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; пояснює правила ощадного використання природних ресурсів (наприклад, збирання та утилізації сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) [1 СЗО 3-1.4-5]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
82 |
Я досліджую комах. |
08.04 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
83 |
Я досліджую риб. |
11.04 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
84 |
Я досліджую птахів. |
14.04 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1ПРО 1-4.1-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1ПРО 1-4.3-6]; - запитує, щоб довідатися більше про природу [2 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
85 |
Я досліджую звірів. |
15.04 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1ПРО 1-2.1-2]; пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами або експериментуючи з ними [1 ПРО 1-1.2-1]; провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди [1 ПРО 1-1.4-1]; застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади, зокрема лінійку, лупу, терези, термометр [1ПРО 1-1.4-2]; використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) [1 ПРО 1-2.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
86 |
Чому тварини такі різні? |
25.04 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1ПРО 1-4.1-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1ПРО 1-4.3-6]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами або експериментуючи з ними [1 ПРО 1-1.2-1]; використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) [1 ПРО 1-2.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
Тема 4. Я досліджую природне довкілля навесні |
||||
87 |
Я досліджую зміни в довкіллі навесні. |
28.04 |
спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; називає пори року та відповідні їм місяці; тривалість доби і року [1 ПРО 2-3.1-5]; описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-7]; установлює взаємозв’язок між порою року і погодою [1 ПРО 2-3.1-8]; описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [1 ПРО 2-3.1- 10]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1 ГІО 3-2.2-4] |
|
88 |
Я досліджую весняні зміни в житті рослин. |
29.04 |
спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-7]; описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [1 ПРО 2-3.1- 10]; пояснює значення сонячного світла для живих організмів [1 ПРО 2-3.1-12]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1ПРО 1-4.3-4]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1ПРО 1-4.3-6]; пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття, забруднення повітря та води) [1ПРО 2-3.2-8]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
89 |
Я досліджую весняні зміни в житті птахів. |
02.05 |
спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-7]; описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [1 ПРО 2-3.1- 10]; пояснює значення сонячного світла для живих організмів [1ПРО 2-3.1-12]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1ПРО 1-2.2-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; спостерігає за перелітними і осілими птахами своєї місцевості й описує їхню поведінку [1ПРО 1-4.3-8]; пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття, забруднення повітря та води) [1 ПРО 2-3.2-8]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2] |
|
90 |
Я досліджую весняні зміни в житті звірів. |
05.05 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1ПРО 1-2.2-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6]; пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття, забруднення повітря та води) [1 ПРО 2-3.2-8]; пояснює, чому природа важлива для людини [1ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2] |
|
91 |
Я досліджую весняні зміни в житті звірів. |
06.05 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1ПРО 1-2.2-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6]; пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття, забруднення повітря та води) [1 ПРО 2-3.2-8]; пояснює, чому природа важлива для людини [1ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2] |
|
92 |
Що я святкую навесні? |
09.05 |
пояснює, чому і як потрібно ощадно використовувати природні ресурси – воду, тепло, електроенергію [1ПРО 2-3.4-1]; пояснює, як бережливе ставлення до їжі, одягу, книжок, предметів побуту зберігає природу [1 ПРО 2-3.4-2]; не смітить, пояснює про негативні наслідки викидання сміття у лісах, парках, забруднення водойм [1 ПРО 2-3.2-5]; сортує сміття (папір, пластик, скло, метал) [1 ПРО 2-3.2-6]; розповідає про тривалість розпаду поліетилену, пластику і зменшує споживання цих матеріалів у своєму побуті [1 ПРО 2-3.2-7]; пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття,забруднення повітря та води) [1 ПРО 2-3.2-8]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2]; визначає окремі зміни у ландшафті / краєвиді, пов’язані з діями людей [1 ГІО 3-2.2-3]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1 ГІО 3-2.2-4] |
|
93 |
Я охороняю природу. |
12.05 |
пояснює, чому і як потрібно ощадно використовувати природні ресурси – воду, тепло, електроенергію [1 ПРО 2-3.4-1]; пояснює, як бережливе ставлення до їжі, одягу, книжок, предметів побуту зберігає природу [1 ПРО 2-3.4-2]; не смітить, пояснює про негативні наслідки викидання сміття у лісах, парках, забруднення водойм [1 ПРО 2-3.2-5]; сортує сміття (папір, пластик, скло, метал) [1 ПРО 2-3.2-6]; розповідає про тривалість розпаду поліетилену, пластику і зменшує споживання цих матеріалів у своєму побуті [1 ПРО 2-3.2-7]; пояснює загрозу для довкілля дій людини (випалювання стерні, спалювання сміття, забруднення повітря та води) [1ПРО 2-3.2-8]; пояснює правила ощадного використання природних ресурсів (наприклад, збирання та утилізації сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) [1СЗО 3-1.4-5]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2]; визначає окремі зміни у ландшафті / краєвиді, пов’язані з діями людей [1 ГІО 3-2.2-3]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1 ГІО 3-2.2-4] |
|
РОЗДІЛ 4. МОЯ ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ |
||||
Тема 1. Я живу на планеті Земля |
||||
94 |
Моя планета земля. |
13.05 |
розповідає про форму Землі [1ПРО 2-3.1-11]; спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [1 ПРО 2- 3.1-10]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями /описами і навпаки [1ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1 ГІО 3-2.2-4]; пояснює правила ощадного використання природних ресурсів (наприклад, збирання та утилізації сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) [1СЗО 3-1.4-5] |
|
95 |
Планета земля. Глобус. |
16.05 |
розповідає про форму Землі [1ПРО 2-3.1-11]; провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди [1ПРО 1-1.4-1]; застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади, зокрема лінійку, лупу, терези, термометр [1 ПРО 1-1.4-2]; добирає найпростіші матеріали та прилади, які можна застосувати [1 ПРО 1-1.3-2]; визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження [1ПРО 1-1.1-2]; пояснює різницю між спостереженням за природою і «спогляданням» природи [1 ПРО 1-1.1- 3] співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; пояснює правила ощадного використання природних ресурсів (наприклад, збирання та утилізації сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів) [1 СЗО 3-1.4-5]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1 ГІО 3-2.2-4] |
|
96 |
День і ніч. |
19.05 |
спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [1 ПРО 2-3.1- 10]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди [1 ПРО 1-1.4-1]; вирішує, що він / вона хотів / хотіла б дослідити [1 ПРО 1-1.1-1]; визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження [1ПРО 1-1.1-2]; пояснює різницю між спостереженням за природою і «спогляданням» природи [1 ПРО 1-1.1- 3]; пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами або експериментуючи з ними [1ПРО 1-1.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1 ГІО 3-2.2-4] |
|
97 |
Мандрівка планетою Земля. |
20.05 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; розрізняє живі і неживі природні об’єкти [1 ПРО 1-4.3-2]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1ГІО 3-2.2-4] |
|
98 |
Мандрівка планетою Земля. |
23.05 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; розрізняє живі і неживі природні об’єкти [1 ПРО 1-4.3-2]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [ПРО 1-2.2-1]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1ГІО 3-2.2-2]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1ГІО 3-2.2-4] |
|
Тема 2. Я досліджую природне довкілля влітку |
||||
99 |
Я досліджую природне довкілля влітку. |
26.05 |
спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1ПРО 2-3.1-4]; описує, як вода перетворюється на пару або лід / сніг, як тане лід / сніг, утворюється роса / іній / туман / дощ / паморозь [1 ПРО 1-1.5-2]; називає пори року та відповідні їм місяці; тривалість доби і року [2 ПРО 2-3.1-5]; описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-7]; установлює взаємозв’язок між порою року і погодою [1 ПРО 2-3.1-8]; описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [1 ПРО 2-3.1- 10]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; вирізняє істотну інформацію про природу [1 ПРО 1-4.1-2]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях [1СЗО 1-2.1-1]; пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі [1 СЗО 1-2.2-2]; пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі, зокрема вдома, у школі [1 СЗО 1-3.3-2]; дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях [1 СЗО 1-2.4-2]; визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки [1 СЗО 1-1.3-1]; описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони [1 СЗО 1-1.3-2]; демонструє, як попросити допомоги при потребі [1СЗО 1-1.3-3]; пояснює, яку просту першу допомогу можна надати [1 СЗО 1-1.3-4] ; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2]; пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного [1ГІО 3-2.2-4] |
|
100 |
Я досліджую рослини влітку. |
27.05 |
спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1 ПРО 2-3.1-4]; описує життєвий цикл рослин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-7]; описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року [1 ПРО 2-3.1- 10]; пояснює значення сонячного світла для живих організмів [1ПРО 2-3.1-12]; співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; розрізняє дикорослі й культурні рослини [1 ПРО 1-4.3-3]; розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини [1 ПРО 1-4.3-4]; розповідає про можливі загрози з боку тварин (небезпечні і хворі тварини), рослин (отруйні частини рослин) та грибів (отруйні гриби), пояснює, як діяти в разі загрози [1ПРО 2-3.1-13] ; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2] |
|
101 |
Я досліджую літні зміни в житті тварин. |
30.05 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1ПРО 2-3.1-4]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2] |
|
102 |
Я досліджую літні зміни в житті тварин. |
02.06 |
співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [1 ПРО 1-4.1-1]; запитує, щоб довідатися більше про природу [1 ПРО 1-2.1-2]; фіксує здобуту інформацію / дані словами, малюнками, символами, за допомогою цифрових аудіо-, відео-, фотопристроїв [1 ПРО 1-2.2-1]; розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів [1 ПРО 1-4.3-6]; спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [1ПРО 2-3.1-4]; описує поведінку тварин у різні пори року [1 ПРО 2-3.1-6]; пояснює, чому природа важлива для людини [1 ГІО 3-2.2-1]; визначає, що дає природа людині [1 ГІО 3-2.2-2] |
|
103 |
Що я святкую влітку? |
03.06 |
описує й обмірковує свої права й обов’язки в сім’ї, класі [1 ГІО 2-7.1-3] ; дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил [1 ГІО 2-2.3-1]; пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил [1ГІО 2-2.3-2]; встановлює, чим його / її дитинство відрізняється від дитинства старших родичів [1 ГІО 2- 1.3-1]; описую різницю між дитинством сучасних дітей та у минулому ( одяг, іграшки, заняття тощо) [1 ГІО 2-1.3-2]; долучається до підтримання родинних і шкільних традицій, бере участь у громадських урочистостях тощо; пояснює їхнє значення для себе [1 ГІО 3-7.1-4]; виготовляє доступні атрибути до свят та урочистостей [1 ГІО 3-7.1-5] |
|
104 |
Канікули. |
04.06 |
розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля [1 ГІО 2-5.1-1]; описує, які книжки / фільми / ігри він / вона любить і чому? [1 ГІО 2-5.1-2]; пояснює, чому кожен може мати свої вподобання [1 ГІО 2-5.1-3]; аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності [1 ГІО 1-6.1-2]; досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо [1ГІО 1-6.1-3] |
|
105 |
Підсумковий урок за рік. |
06.06 |
розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля [1 ГІО 2-5.1-1]; пояснює, чому кожен може мати свої вподобання [1ГІО 2-5.1-3] |
|