«ПОГОДЖЕНО» Заступник директора з НВР __________________О.Л. Лаврухіна __________________О.Л. Лаврухіна «____» ______________ 20___ р. «____» ______________ 20___ р. |
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор школи ___________________Т.О. Лисенко ___________________Т.О. Лисенко «____» _______________ 20___ р. «____» _______________ 20___ р.
|
Календарно - тематичне планування з «Історії рідного краю. Запорізька область» варіативної складової робочого навчального плану КЗ “Нововодянська загальноосвітня школа I-III ступенів” Водянської сільської ради, Кам'янсько - Дніпровського району, Запорізької області для 6 класу на 2019 - 2020 навчальний рік.
Відповідає чинній програмі Міністерства освіти і науки « Історія рідного краю. Запорізька область » 6 клас (авт. Г.М. Тощев, С.І. Андрух, О.В. Дровосєкова): Видавництво «Прем`єр», 2009
Вчитель історії Кваліфікаційної категорії спеціаліст Юрченко Людмила Миколаївна
Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів суспільно - гуманітарного циклу
Протокол №______ від «____»________________2019р.
Голова МО________ А.А. Назаренко
Інструктивно - методичні рекомендації на 2019 - 2020 навчальний рік. З курсу історії «Історія рідного краю. Запорізька область» для 6 класу (17 годин на рік)
Програма курсу з історії «Історія рідного краю. Запорізька область» призначена для учнів 5-11 класів загальноосвітніх середніх навчальних закладі і складена, виходячи із цілей, вимог і змісту сучасного навчання історії у школі, закладених у Державному стандарті базової і повної середньої освіти (освітня галузь «Суспільствознавство»). Програма базується на основі курсу історії України із давніх часів до сьогодення і поєднує проблемно-тематичний, хронологічний, цивілізаційний та культурологічний принципи. Курс має на меті поглибити інтерес до вивчення історії України та всесвітньої історії та зацікавити учнів історією рідного краю.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Виходячи із положень Національної доктрини розвитку освіти, де головною метою навчального процесу вітчизняної освіти є виховання громадянина України, соціально зрілої, працелюбної, творчої особистості, базуючись на цілях, вимогах і змісті навчання історії у школі (освітня галузь «Суспільствознавство»), закладених у Державному стандарті базової і повної середньої освіти, автори програми з історії рідного краю визначили головну мету даного курсу. Вона має забезпечувати:
формування в учнів історичної свідомості, відродження національної самосвідомості, що ґрунтується на системі вивірених історичних знань та знанні історії рідного краю;
усвідомлення школярами своєї приналежності до української нації, до України, причетності до рідного краю;
толерантне розуміння сучасною молоддю історії свого регіону, усвідомлення спільного минулого і майбутнього та створення реальних можливостей для обговорення різноманітних та історичних та суспільних проблем;
розвиток історичного мислення школярів, їх умінь осмислювати тексти та зображення історичного змісту і застосовувати отримані знання для самостійної пізнавальної та дослідницької діяльності;
розвиток і збагачення духовно-моральних цінностей та загальнолюдських вартостей кожного учня;
поглибити інтерес до історії взагалі та до історії Запоріжжя зокрема.
Календарно - тематичне планування з “Історії рідного краю. Запорізька область для 6 класу (17 годин на рік) зі змінами згідно Наказу МОН № 236 від 21.02.2019 р.
Підручник: «Історія рідного краю. Запорізька область» авт. Г.М. Тощев, С.І. Андрух, О.В. Дровосєкова Видавництво: «Прем`єр», 2009
№ уроку |
Дата проведення уроку |
Тема уроку |
К-сть годин
|
Примітки |
1 |
|
ВСТУП. Ознайомлення учнів із завданнями і структурою курсу. Хронологічні межі періоду. |
1 |
|
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- називає хронологічні межі історії рідного краю, основні види історичних джерел; - правильно застосовує відлік часу; - наводить приклади історичних джерел; - висловлює судження про особливості епохи; - користується підручником і орієнтується у його структурі. |
||||
Розділ І. Наш край у добу каменю. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- називає хронологічні межі палеоліту; основні заняття людей; характерні риси духовного життя; - показує на карті розселення ранніх людей у нашому краї та палеолітичні стоянки; - застосовує та пояснює поняття і терміни: «палеоліт», «археологічна культура», «осілий і кочовий спосіб життя»; - висловлює судження про походження людини; - називає хронологічні межі мезоліту; основні заняття людей; характерні риси їх життя; - показує на карті розселення людей у нашому краї в період мезоліту ; - застосовує та пояснює поняття і терміни: «мезоліт», «етнокультурні зміни»; - називає хронологічні межі неоліту, трипільської культури, характерні риси їх життя. |
||||
2 |
|
Палеоліт і мезоліт. |
1 |
|
3 |
|
Період неоліту. |
1 |
|
Розділ II. Наш край в епоху енеоліту (бронзи). |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- називає хронологічні межі енеоліту, трипільської культури, характерні риси їх життя; - показує на карті розселення людей у нашому краї в ці періоди; - описує життя найдавніших людей; - порівнює заняття людей та спосіб їх життя; - називає хронологічні межі бронзового віку, характерні риси цього періоду; - показує на карті найвідоміші місця розселення людей бронзового періоду у нашому краї; - застосовує та пояснює на прикладах термінологію до теми: «бронзовий вік», «кургани», «міграція»; - використовує дані джерел; - наводить приклади господарського життя у краї. |
||||
4 |
|
Запорізькі землі в мідному віці (енеоліті). |
1 |
|
5 |
|
Запорізький край за часів бронзового віку. |
1 |
|
6 |
|
Первісні племена на території Запорізького краю. |
1 |
|
Тематичне оцінювання |
||||
Розділ III. Епоха раннього заліза. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- визначає хронологічні межі раннього залізного віку на території краю; - показує на карті найвідоміші місця розселення людей раннього залізного віку у нашому краї, вторгнення кімерійців; - застосовує та пояснює на прикладах термінологію до теми: «залізний вік», «кіммерійці», «чорноліська культура»; - визначає хронологічні межі проживання скіфських племен на території краю; - правильно застосовує відлік часу існування скіфів; - показує на карті розташування Скіфської держави; - описує життя скіфів та слов’ян; - порівнює заняття людей та спосіб їх життя; - визначає особливості соціально-політичного устрою скіфів, їх побуту та духовного життя; пояснює значення найважливіших досліджень території краю і вклад видатних археологів у історію та культуру сучасного Запоріжжя; - використовує додаткові матеріали та зображення знахідок у характеристиках місцевих розкопок; - розрізняє умовні позначки на історичній карті і показує поселення сарматів та сарматські пам’ятники; - співвідносить межі освоєння краю сарматами та скіфами; - знаходить у тексті джерел відповіді на поставлені запитання про господарство та вірування сарматів. |
||||
7 |
|
Кіммерійці. |
1 |
|
8 |
|
Становлення Великої Скіфії. |
1 |
|
9 |
|
Розквіт і загибель Великої Скіфії. |
1 |
|
10 |
|
Наш край у сарматські часи. |
1 |
|
Розділ IV. Наш край в епоху раннього середньовіччя. |
||||
Результати навчально-пізнавальної діяльності:
- показує на карті основні напрями великого переселення народів по території нашого краю; - застосовує та пояснює на прикладах термінологію до теми: «велике переселення народів», «міста-колонії», «мито», «греко-римський стиль», «іраномовні племена», «тюркомовні племена»; - описує і формулює наслідки вторгнення народів епохи великого переселення на територію краю та особливості розвитку регіону; - показує на карті території розселення слов’ян у Степовому Подніпров’ї; - описує життя слов’янських племен та їх побут у нашому краї, контакти праслов’ян та кочовиків; - давати етнокультурну характеристику осілого населення краю; - будує усні та письмові висловлювання щодо участі населення краю у формуванні давньослов’янської спільноти. |
||||
11 |
|
Запорізькі землі у часи великого переселення народів. |
1 |
|
12 |
|
Готи. Гуни. Авари. |
1 |
|
13 |
|
Ранні слов´яни на території Запорізької області. |
1 |
|
14 |
|
Черняхівська культура. |
1 |
|
15 |
|
Антський союз. |
1 |
|
16 |
|
Господарство та вірування ранньослов'янських племен. |
1 |
|
17 |
|
Підсумковий урок. Підсумкове оцінювання. |
1 |
|
Тематичне оцінювання |