Календарне планування з курсу
«Досліджуємо історію і суспільство»
у 6 класі (70 год./ 2 год. на тиждень)
Укладено відповідно до Модельної програми
«Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Васильків І.Д., Димій І.С., Шеремета Р.В.)
№ уроку |
Дата уроку |
Зміст (тема) уроку |
№ параграфу |
Примітки |
|
ВСТУП |
|||||
1 |
|
Історія — наука про минуле людства |
§ 1 |
|
|
Розділ 1. ІНСТРУМЕНТИ ІСТОРИЧНОЇ НАУКИ |
|||||
2 |
|
Цивілізація. Найдавніші цивілізації світу (оглядово) |
§ 2 |
|
|
3 |
|
Історичні джерела. Види історичних джерел. |
§ 3 |
|
|
4 |
|
Історичні дослідження. Наука археологія. Музеї та архіви. |
§ 4 |
|
|
5 |
|
Спеціальні історичні дисципліни. |
§ 5 |
|
|
6 |
|
Визначні історичні пам'ятки України (практикум) |
§ 6 |
|
|
7 |
|
Історичний простір. Історичні регіони світу та України. |
§ 7 |
|
|
8 |
|
Історичний час. Лінія часу і системи літочислення. |
§ 8 |
|
|
9 |
|
«Історична математика» (практикум) |
§ 9 |
|
|
10 |
|
Періодизація історії України. |
§ 10 |
|
|
11 |
|
Урок повторення. Діагностична робота. |
|
|
|
Розділ 2. ЛЮДИНА, ПРИРОДА, СВІТ МАТЕРІАЛЬНИХ РЕЧЕЙ У ДОІСТОРИЧНУ ДОБУ ТА ДОБУ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ |
|||||
12 |
|
Праісторія — дописемний період |
§ 11 |
|
|
13 |
|
Палеоліт. Перші житла. |
§ 12 |
|
|
14 |
|
Мезоліт. Початки одомашнення тварин. |
§ 13 |
|
|
15 |
|
Пам’ятки палеоліту та мезоліту на території України (практикум) |
§ 14 |
|
|
16 |
|
Доба неоліту. Неолітична революція. |
§ 15 |
|
|
17 |
|
Початки землеробства. Зрошування. |
§ 16 |
|
|
18 |
|
Перші землероби та скотарі на території України (практикум) |
§ 17 |
|
|
19 |
|
Писемність. |
§ 18 |
|
|
20 |
|
Мідно-кам’яна доба. Трипільська та середньостогівська культури |
§ 19 |
|
|
21 |
|
Трипільці (практикум) |
§ 20 |
|
|
22 |
|
Бронзова доба. Міграції бронзової доби. |
§ 21 |
|
|
23 |
|
Ранній залізний вік. |
§ 22 |
|
|
24 |
|
Урок повторення. Діагностична робота. |
|
|
|
25 |
|
Цивілізація долини Нілу. Матеріальна культура. |
§ 23 |
|
|
26 |
|
Цивілізація Дворіччя. Матеріальна культура. |
§ 23 |
|
|
27 |
|
Цивілізації Індії та Китаю: матеріальна культура. |
§ 24 |
|
|
28 |
|
Матеріальна культура народів Передньої Азії в давнину |
§ 25 |
|
|
29 |
|
Матеріальна культура населення Давньої Греції. |
§ 26 |
|
|
30 |
|
Матеріальна культура населення Давнього Риму. |
§ 27 |
|
|
31 |
|
Населення території України раннього залізного віку. |
§ 28 |
|
|
32 |
|
Велика грецька колонізація. |
§ 29 |
|
|
33 |
|
Грецькі колонії на території України (практикум) |
§ 29 |
|
|
34 |
|
Урок повторення. Діагностична робота. |
|
|
|
Розділ 3. ЛЮДИНА, СВІТ ЇЇ УЯВЛЕНЬ ТА ІДЕЙ У ДОІСТОРИЧНУ ДОБУ ТА ДОБУ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ |
|||||
35 |
|
Перші світоглядні уявлення. Вірування та міфи |
§ 30 |
|
|
36 |
|
Релігія. Релігійні уявлення Давнього Сходу. |
§ 31-32 |
|
|
37 |
|
Язичництво у стародавніх Греції та Римі. Зародження християнства. |
§ 31-32 |
|
|
38 |
|
Духовний світ давнього населення України (практикум) |
§ 33 |
|
|
39 |
|
Освіта і виховання дітей у Стародавніх суспільствах. |
§ 34-35 |
|
|
40 |
|
Наукові знання та винаходи Стародавніх цивілізацій |
§ 34-35 |
|
|
41 |
|
Літературні пам’ятки давнини. Бібліотеки. |
§ 36-37 |
|
|
42 |
|
Літературні надбання Стародавнього світу. Біблія - “Книга книг”. |
§ 36-37 |
|
|
43 |
|
Мистецтво та архітектура первісної доби та стародавніх цивілізацій Сходу. |
§ 38-39 |
|
|
44 |
|
Мистецтво та архітектура Давніх Греції та Риму. Антична культура. |
§ 40 |
|
|
45 |
|
Антична культура. Театр. Змагання, спорт, ігри. |
§ 41 |
|
|
46 |
|
Громадський простір |
§ 42 |
|
|
47 |
|
Розвиток культури та мистецтва давнього населення України (практикум). |
§ 43 |
|
|
48 |
|
Урок повторення. Діагностична робота. |
|
|
|
Роділ 4. ЛЮДИНА, СУСПІЛЬСТВО, ВЛАДА В ДОІСТОРИЧНУ ДОБУ ТА ДОБУ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ |
|||||
49 |
|
Розвиток суспільства і держави. |
§ 44 |
|
|
50 |
|
Ранні імперії. |
§ 45 |
|
|
51 |
|
Античний (полісний) шлях державотворення. Рання демократія |
§ 46 |
|
|
52 |
|
Від правил до права. Найдавніші збірки законів Давнього Сходу та Античності. |
§ 47 |
|
|
53 |
|
Рабство в давніх суспільствах. |
§ 47 |
|
|
54 |
|
Давньоєгипетська держава. |
§ 48 |
|
|
55 |
|
Держави та суспільства Передньої Азії у давнину. |
§ 49 |
|
|
56 |
|
Держава і суспільство давніх Індії та Китаю. |
§ 50 |
|
|
57 |
|
Урок повторення. Діагностична робота. |
|
|
|
58 |
|
Розвиток суспільства і держави у Давній Греції: від епохи палаців до поліса. Афіни та Спарта |
§ 51 |
|
|
59 |
|
Александр Македонський та його завоювання. |
§ 52 |
|
|
60 |
|
Елліністичні держави: поєднання грецької та східної цивілізацій. |
§ 52 |
|
|
61 |
|
Влада і суспільство у грецьких містах Північного Причорномор’я. |
§ 53 |
|
|
62 |
|
Держава скіфів. |
§ 53 |
|
|
63 |
|
Давній Рим: від царів до імперії. |
§ 54 |
|
|
64 |
|
Що таке війна і як її досліджують. Завойовницькі походи давнини. Греко-перські війни. Війни Риму і Карфагену. |
§ 55-56 |
|
|
65 |
|
Велике переселення народів. Падіння Риму. |
§ 57 |
|
|
66 |
|
Хто такі сармати? Готи та гуни на території України. |
§ 58 |
|
|
67 |
|
Велике розселення слов’ян. |
§ 58 |
|
|
68 |
|
Урок повторення. Діагностична робота. |
|
|
|
69 |
|
Онлайн-екскурсія «Пошуки прабатьківщини ранніх слов’ян» від Національного музею історії України. |
|
|
|
70 |
|
Резервний урок. |
|
|
|