Презентація "Влада і суспільство в державах Давнього Сходу "

Про матеріал
Презентація до уроку за параграфом № 20 підручника Щупак І.Я. Історія України. Всесвітня історія, 2023 р. Містить пояснення, словник, схеми та ілюстрований матеріал до окремих питань.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Влада і суспільство в державах Стародавнього Сходу

Номер слайду 2

Мета уроку:розглянути устрій держав Стародавнього Сходу; сформувати в учнів /учениць уявлення про владу правителів; розвивати вміння визначати загальні закономірності й особливості в розвитку стародавніх держав; формувати навички роботи зм історичними джерелами, групової діяльності; сприяти розвиткові критичного мислення

Номер слайду 3

Основні поняття: Соціальна верства Соціальна структура суспільства Закон Раб/рабиня Варна Каста

Номер слайду 4

Актуалізація опорних знань. Розгадайте ребуси та розтлумачте закодовані в них поняття

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльностіНа попередньому уроці ви ознайомилися з державами стародавнього Сходу. Сьогодні ви дізнаєтеся, якою була влада монархів у давніх державах та як були влаштовані в них суспільства. Вашу пізнавальну мандрівку скеровуватимуть цілі освітнього дартсу.

Номер слайду 6

1. ОРГАНІЗАЦІЯ ДЕРЖАВИ ТА СУСПІЛЬСТВА НА СТАРОДАВНЬОМУ СХОДІЧитаємо й розуміємо. Прочитайте навчальний текст ( стор.92-93), визначте ознаки влади правителя в державах стародавнього Сходу та запишіть їх до схеми (працюйте в зошитах).

Номер слайду 7

Суспільний стан — великі угруповання людей, котрі умовно об'єднані своїм правовим та економічним становищем у соціальній ієрархії. Соціальна структура суспільства – сукупність різних груп населення країни.

Номер слайду 8

2. СУСПІЛЬСТВА СТАРОДАВНІХ ДЕРЖАВОб’єднайтеся в групи та виконайте графічний проєкт «Соціальна піраміда давнього суспільства»:1) прочитайте інформацію(стор.96-97 підручника) про суспільства окремих держав стародавнього Сходу та побудуйте піраміди, у ланки яких упишіть назви соціальних верств залежно від їхнього становища: найвище правителі, а нижче — всі інші;2) зіставте створені соціальні піраміди суспільств різних країн і визначте спільні риси в структурі суспільств стародавніх цивілізацій.

Номер слайду 9

Управління Єгипетською державою. На чолі держави стояв фараон. Він вважався сином бога Амона на Землі. Влада його була настільки необмеженою, що навіть вельможі ( найближче його оточення) плазували перед ним. Фараон в управлінні країною спирався на вельмож та жерців ( служителі релігійних обрядів). До верхівки єгипетського суспільства належали чиновники. Крім того, фараон мав і військову силу – армію, за допомогою якої здійснював завойовницькі походи та утримував в покорі селян, ремісників, рабів.

Номер слайду 10

ВЕРСТВИ СУСПІЛЬСТВА

Номер слайду 11

Пізнавально й цікаво. Жінок до управління державою не допускали. Хоча бували й винятки, коли державу за сприятливих обставин очолювали жінки і добре справлялися зі роботою правителів. Історія зберегла для нас імена могутніх правительок Єгипту. Мернейт – ім’я першої вірогідно відомої жінки – правительки в історіїХатшепсут – одна з найвідоміших правительок Єгипту. В 1479-1458 рр.до н.е. була співправителькою при малолітньому Тутмосі ІІІ

Номер слайду 12

ПЕРШИЙ ЗБІРНИК ЗАКОНІВ В ІСТОРІЇ ЛЮДСТВАУ 1902 р. французька археологічна експедиція знайшла у перському м. Сузи (руїни міста нині розташовані в Ірані) чорний базальтовий стовп заввишки більш як 2 метри з клинописними написами. Дослідження текстів показало, що це — закони царя Хаммурапі. Їх вважають першими в історії людства записаними законами, створеними приблизно в середині XVIII ст. до н. е.! На камені збереглося 1638 рядків текстів законів, що розділені на 282 параграфи..

Номер слайду 13

Хаммурапі (1792-1750 р. до н.е.)Я – Хаммурапі, пастир…, що накопив багатство і достаток.. Руйнівник чотирьох сторін світу…Захисник країни…Дракон серед царів…Найперший серед царів…Цар чотирьох сторін світу…Чи мав хоч якісь підстави так говорити про себе цар?

Номер слайду 14

Раби “вардум”ВійськовополоненіПокупніЗлочинці, боржники. Вільне населення. Селяни-общинники. Купці, ремісники, наймити. Воїни. ЦАРВоєначальники. Чиновники. ВельможіСуддіСтруктура суспільства за законами Хаммурапі

Номер слайду 15

§ 3. Якщо людина виступить у судовій справі свідком звинувачення, але не докаже цього, і якщо ця судова справа стосувалася життя, то цю людину треба вбити.§ 42. Якщо людина орендує поле і не виростить на ньому хліб, то її треба викрити у тому, що вона не виконувала необхідні роботи у полі, і вона повинна віддати господарю поля хліб, як її сусіди.§ 53. Якщо людина проявить лінощі і не закріпить гатку свого поля і, як наслідок того, що поле не було загачене нею, у її гатці станеться прорив, а водою буде затоплено Землю громади, то людина, у гатці якої стався прорив, повинна відшкодувати хліб, який вона згубила.§ 128. Якщо чоловік візьме жінку без письмового договору, то ця жінка — не дружина.§ 195. Якщо син вдарить свого батька, то йому треба відрізати пальці.§ 196. Якщо людина пошкодить око іншій людині, то треба пошкодити її око. Структура суспільства за законами ХамурапіПрокоментуємо деякі з 282 статей законів Хаммурапі

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Ознайомтеся з положеннями законів Хаммурапі та дайте відповіді на запитання: 1) які з них ви вважаєте позитивними, а які здаються вам надто жорстокими; 2) чи всі члени суспільства були рівними перед законами Хаммурапі? 3) чому закони Хаммурапі захищали селян-общинників?

Номер слайду 18

Каста – замкнута верства людей однієї професії, належність до якої є спадковою. Варна – закрита соціальна група, належність до якої є спадковою. Індійське суспільство

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Ранги – поділ китайського суспільства. Ван – правитель, «єдиний серед людей». Працюємо самостійно Проаналізуйте суспільний устрій Давнього Китаю. Користуючись текстом підручника визначте становище кожного зі станів. Яка роль у суспільстві належала родам?

Номер слайду 21

Рефлексія. Прийом «Анекта»На уроці я працював. Своєю працею на уроці я. Урок для мене видався. За урок я. Мій настрій. Матеріал уроку для мене був. Домашнє завдання мені здається. Активно/пасивно. Задоволений/незадоволений. Коротким/довгим. Стомився/не стомився. Зрозумілий/незрозумілий. Корисний/некорисний. Цікавий/нудний. Легкий/важкий. Цікавий/нецікавий

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 20, усно відповідати на запитання ст.98

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Глодовська Людмила Олесандрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Озерчук Лілія Костянтинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
6778
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку