Календарне планування
«Захист України», 11 - А, Б класи
1,5 год/тижд.
№ уроку |
Дата проведення уроку |
Зміст уроку |
Примітки |
Тема 1. Тактична підготовка (12 години) |
|||
|
|
Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи.
|
|
|
|
Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи.
|
|
|
|
Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи.
|
|
|
|
Склад бойової групи (малі тактичні групи (до 8 чоловік).Дії у складі БГ. |
|
|
|
Склад бойової групи (малі тактичні групи (до 8 чоловік).Дії у складі БГ. |
|
|
|
Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі. |
|
|
|
Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі. |
|
|
|
Бойові порядки та їх використання у складі бойових груп під час руху. |
|
|
|
Способи пересування на полі бою (колона,шах матка,клин,ланцюг). |
|
|
|
Способи пересування на полі бою (колона,шах матка,клин,ланцюг). |
|
|
|
Порядок дій у складі бойових груп. Прийоми і способи знищення противника у складі бойових груп в бою. |
|
|
|
Порядок дій у складі бойових груп. Прийоми і способи знищення противника у складі бойових груп в бою. |
|
Тема 2. Вогнева підготовка (8 годин) |
|||
|
|
Основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. Організація і порядок проведення стрільби з автомата. Влучність стрільби. Вибір цілі, прицілу та точки прицілювання. Підготовка упора, виготовлення до стрільби, лежачи з упору.
|
|
|
|
Тренування у одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. Умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки. Виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки |
|
|
|
Тренування у одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. Умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки. Виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки |
|
|
|
Удосконалення знань з будови автомата. Тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки. |
|
|
|
Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до застосування. |
|
|
|
Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат. |
|
|
|
Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат. |
|
|
|
Виконання першої вправи з метання ручних гранат. |
|
Тема 3. Основи цивільного захисту (12 годин) |
|||
Тема 3.1. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях( 8 год.)
|
|||
|
|
Основні принципи щодо захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та постійного його інформування про наявну обстановку. |
|
|
|
Навчання населення вмінню застосовувати засоби індивідуального захисту органів дихання та шкіри, і діяти у надзвичайних ситуаціях. |
|
|
|
Навчання населення вмінню застосовувати засоби індивідуального захисту органів дихання та шкіри, і діяти у надзвичайних ситуаціях. |
|
|
|
Укриття людей у сховищах, медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами.
|
|
|
|
Укриття людей у сховищах, медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами.
|
|
|
|
Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявленні підозрілого предмету. Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) при перебуванні в екстрених ситуаціях |
|
|
|
Складання та вміст тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд (підвалів, погребів тощо). |
|
|
|
Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами. |
|
Тема 3.2 Основи рятувальних та інших невідкладних робіт(4 год.) |
|||
|
|
Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження тощо). |
|
|
|
Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт. |
|
|
|
Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. |
|
|
|
Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд. |
|
Тема 4 . Домедична допомога (20 години) |
|||
Тема 4. 1. Базова підтримка життя (4 год.) |
|||
|
|
Алгоритм дій при раптовій зупинці серця. Основні правила та порядок проведення реанімації. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу) Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
|
|
|
Алгоритм дій при раптовій зупинці серця. Основні правила та порядок проведення реанімації. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу) Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
|
|
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
|
|
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
|
Тема 4. 2. Контроль кровотечі. (6 год.) |
|||
|
|
Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча найбільш поширена причина серед попереджуваних смертей після травматичного ушкодження. Алгоритм дій при кровотечі. |
|
|
|
Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча найбільш поширена причина серед попереджуваних смертей після травматичного ушкодження. Алгоритм дій при кровотечі. |
|
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. |
|
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. |
|
|
|
Техніка тампонування рани. Техніка накладання давлячої пов’язки. Техніка виносу поранених. |
|
|
|
Техніка тампонування рани. Техніка накладання давлячої пов’язки. Техніка виносу поранених. |
|
Тема 4. 3. Надання допомоги пораненим в умовах бойових дій.(10 год.) |
|||
|
|
Вступ до курсу тактичної медицини. Причини попереджуваних смертей при бойовій травмі. Етапи надання домедичної допомоги Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fire) |
|
|
|
План дій на етапі під вогнем. Техніка виносу пораненого з небезпечної зони Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога. |
|
|
|
Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care) Послідовність дій за алгоритмом «MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості. |
|
|
|
Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану. |
|
|
|
Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингеального) повітроводу. Визначення показань до проведення екстреного відновлення прохідності дихальних шляхів з допомогою хірургічного втручання (крікотиреотомії). |
|
|
|
Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс. |
|
|
|
Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених. |
|
|
|
Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, відмороженнях, проникаючому пораненні ока. Накладання шин. Застосування жорсткого щитка при травмі ока. |
|
|
|
Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, відмороженнях, проникаючому пораненні ока. Накладання шин. Застосування жорсткого щитка при травмі ока. |
|
|
|
Загальновійськовий набір пігулок Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми Підготовка до евакуації. Документація. |
|
НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВІ ЗБОРИ
18 годин
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Кількість годин |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Розділ. «Вогнева підготовка» 4 год. |
||||
1 |
|
Тренування у одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. Виконання початкової вправи стрільби з автоматичної зброї. Удосконалення знань з будови автомата. |
1 |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): обґрунтовує основні правила стрільби; здійснює тренування у одноманітності прицілювання. здійснює вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. виконує вправи стрільб, передбачених програмою, нормативи з вогневої підготовки (№ 1, 2, 3, 4, 5) та початкову вправу стрільби з автомата бойовими патронами; дотримується правил безпеки під час стрільби. називає основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. пояснює заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі. вказує організацію і порядок проведення стрільби з автомата. здійснює Вибір цілі, прицілу та точки прицілювання. виконує підготовку упора, виготовлення до стрільби. називає дії під час виготовлені до стрільби. здійснює тренування у одноманітності прицілювання, розуміє вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. називає умови виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки. здійснює виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки. узагальнює знання з будови автомата. бере участь в тренуванні стрільби з пневматичної гвинтівки. виконує: прийоми стрільби (вогневі тренування). вміє виготовлятись до стрільби лежачі знає прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї; визначає: вибір і зайняття місця для стрільби. Вміє виконувати положення автоматника під час стрільби з місця і в русі в пішому порядку бере участь: у виготовленні до стрільби. Ціннісний компонент: дотримується правил безпеки при проведенні стрільби зі стрілецької зброї; |
2 |
|
Основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. Організація і порядок проведення стрільби з автомата. Влучність стрільби. Вибір цілі, прицілу та точки прицілювання. Підготовка упора, виготовлення до стрільби, лежачи з упору. |
1 |
|
3 |
|
Тренування у одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. Умови виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки. Виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки. Удосконалення знань з будови автомата. |
1 |
|
4 |
|
Тренування вправ стрільби з пневматичної гвинтівки. Прийоми стрільби (вогневі тренування). Положення автоматника під час стрільби з місця і в русі в пішому порядку. Вибір і зайняття місця для стрільби. Прийоми стрільби з автомата під час приготування до стрільби, проведення і припинення стрільби. Тренування у приготуванні до стрільби. |
1 |
|
Розділ. « Тактична підготовка» 11 год. |
||||
Тема 1. Дії солдата в бою у складі малих тактичних груп. |
||||
5-6 |
|
Дії солдата в обороні. Вибір вогневої позиції, її інженерне обладнання та маскування. |
2 |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): характеризує дії відділення в обороні, наступі та в розвідувальному дозорі; дії солдат із початком вогневої підготовки в обороні, під час застосування зброї масового ураження; розуміє Дії з початком вогневої підготовки, відбиття атаки танків і піхоти. називає Способи боротьби з авіацією противника. володіє способами подолання місцевості з уражувальними факторами, з мінно-вибуховими загородженнями, дотримується при цьому правил безпеки; виконує Дії солдата у наступі. здійснює висування на рубіж атаки, атака з подоланням мінно - вибухових та інших інженерних перешкод називає способи подолання ділянки місцевості з радіоактивним зараженням. розуміє дії розвідувального дозору. виконує дії по обладнанню та маскуванню вогневої позиції, веденню спостереження, у пересуванні на місцевості у складі підрозділу, огляду місцевості та місцевих предметів називає дії дозорних під час огляду місцевості та місцевих предметів, загороджень, мостів, різних перешкод. Дії в засаді. знає БОЙОВІ ПОРЯДКИ ТА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ ПІД ЧАС РУХУ. вміє РУХАТИСЯ В КОЛОНІ, ШАХ МАТКОЮ, КЛИНОМ, ЛАНЦЮГОМ. |
7-8 |
|
Ведення спостереження. Дії з початком вогневої підготовки, відбиття атаки танків і піхоти. |
2 |
|
9-10 |
|
Способи боротьби з авіацією противника. |
2 |
|
11 |
|
Дії під час застосування зброї масового ураження. |
1 |
|
12 |
|
Дії солдата у наступі. Висування на рубіж атаки, атака з подоланням мінно - вибухових та інших інженерних перешкод. |
1 |
|
13 |
|
Подолання ділянки місцевості з радіоактивним зараженням. |
1 |
|
14 |
|
Поняття про дії розвідувального дозору. Дії дозорних під час огляду місцевості та місцевих предметів, загороджень, мостів, різних перешкод. Дії в засаді. |
1 |
|
Тема 2. Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу) |
||||
15 |
|
Ознайомлення з озброєнням та бойовою технікою військової частини (підрозділом), їх призначення, тактико-технічна характеристика. Демонстрація озброєння та бойової техніки в дії. *- при неможливості проводити урок у військовій частині, проходить ознайомлення з роботою призовного пункту у РВК або здійснюється відвідування місць бойової слави. |
1 |
Знаннєвий компонент Учень (учениця): характеризує озброєння та бойову техніку військової частини; пояснює основи повсякденної життєдіяльності підрозділу (частини). має уявлення про Демонстрацію озброєння та бойової техніки в дії. |
Розділ «Домедична допомога» 3 год. |
||||
Тема. Правила транспортування травмованих. |
||||
16 |
|
Способи та правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодження: перенесенням на руках, на плечах, на спині, з використанням носильних лямок і підручних засобів, на санітарних ношах.
|
1 |
Діяльнісний компонент Учень (учениця): вміє застосувати на практиці різні способи транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях. |
Тема. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу. |
||||
17 |
|
Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі обстрілу. Переведення пораненого в положення на боці (животі). Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок. Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівки кінцівок (взаємодопомога). Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних джгутів (самодопомога). |
1 |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): вміє переводити пораненого в положення на боці (животі); володіє навичками зупинки кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок, за допомогою спеціальних джгутів. |
Тема. Надання допомоги в секторі укриття. |
||||
18 |
|
Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі укриття. Первинний огляд пораненого, визначення ознак життя. Переведення в стабільне положення. Накладання пов’язки на грудну клітку, голову, живіт. Накладання джгута на кінцівки. Зупинка кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів (само- та взаємо-допомога). Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів (само- та взаємодопо-мога). |
1 |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): виконує алгоритм первинного огляду пораненого; визначає ознаки життя; вміє накладати пов’язки на грудну клітку, голову, живіт, джгут на кінцівки; володіє навичками зупинки кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів та кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів |