Календарно- тематичне планування
«Захист України»(«Основи медичних знань») 11 клас
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377
Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А. А. Гудима, К. О. Пашко, І. М. Гарасимів, М. М. Фука. — Тернопіль : Астон, 2019
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу
|
Д/З |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|
11-а |
11-б |
||||
РОЗДІЛ «МІЖНАРОДНЕ ГУМАНІТАРНЕ ПРАВО» |
|||||
Тема «Основні положення міжнародного гуманітарного права» |
|||||
1 |
|
|
Історія виникнення міжнародного гуманітарного права як галузі міжнародного публічного права, його призначення |
§ 1. |
Знаннєвий компонент Учениця (учень): характеризує принципи і норми МГП; знає Женевські конвенції та Додаткові протоколи до них; розуміє відмінність МГП від права людини |
Тема «Застосування міжнародного гуманітарного права» |
|||||
2 |
|
|
Захист цивільного населення, природного середовища, обладнання та споруд, які становлять небезпеку, від наслідків збройних конфліктів |
§ 2. |
Знаннєвий компонент Учениця (учень): називає осіб та розпізнає об’єкти, які перебувають під захистом МГП; знає норми Женевських конвенцій про захист жертв війни; Характеризує міжнародні розпізнавальні знаки |
Тема «Засоби та методи ведення воєнних дій» |
|||||
3 |
|
|
Засоби ведення воєнних дій, що заборонені нормами МГП: види звичайної зброї невибіркової дії і зброї, що спричиняє надмірні ушкодження |
§ 3. |
Знаннєвий компонент Учениця (учень): обґрунтовує необхідність правил ведення збройного конфлікту; характеризує заборонені засоби та методи ведення воєнних дій; називає умови відповідальності держав і фізичних осіб за порушення міжнародного гуманітарного права |
РОЗДІЛ «ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ І ДОМЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ» |
|||||
Тема «Домедична допомога в разі опіку, теплового та сонячного удару, обмороження, електротравми, утоплення» |
|||||
4 |
|
|
Опіки. Домедична допомога в разі термічних і хімічних опіків |
§ 4. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): класифікує опіки; характеризує опіки; називає порушення в організмі людини від дії елек- тричного струму чи блискавки; називає ускладнення опіків; пояснює способи профілактики сонячного удару, обмо- роження та ураження електричним струмом; розуміє періоди обмороження та стадії загального замерзання тіла; розрізняє відмінність між ураженнями електричним струмом і блискавкою; надає домедичну допомогу при тепловому та сонячно- му ударі, дії низької температури, ураженні електричним струмом; застосовує способи накладання пов’язок при опіках та обмороженнях; пояснює особливості надання допомоги при утопленні |
5 |
|
|
Тепловий і сонячний удар, причини виникнення та симптоми розвитку. Домедична допомога в разі теплового й сонячного удару |
§ 5. |
|
6 |
|
|
Відмороження та його періоди. Класифікація відмороження. Домедична допомога в разі відмороження |
§ 6. |
|
7 |
|
|
Ураження електричним струмом, блискавкою. Домедична допомога ураженому електричним струмом, блискавкою |
§ 7. |
|
8 |
|
|
. Утоплення людини. Домедична допомога в разі утоплення |
§ 8 |
|
Тема «Отруєння. Домедична допомога в разі отруєння, укусу комахи, змії чи дикої тварини» |
|||||
9 |
|
|
Отрута й отруєння. Домедична допомога отруєному Особливості функціонального отруєння нейротропними препаратами, алкоголем і нікотином |
§ 9. § 10. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): класифікує види отруєнь організму людини; наводить приклади згубного впливу отруйних речовин на організм людини; характеризує профілактичні заходи щодо отруєння хімічними речовинами, продуктами харчування тва- ринного та рослинного походження; знає характеристику отруйних речовин хімічної зброї, знає їхню дію на організм людини; надає домедичну допомогу при ураженнях небезпечни- ми хімічними речовинами; володіє навичками надання домедичної допомоги при отруєнні невідомою речовиною; пояснює особливості укусів отруйних комах; називає симптоми загального отруєння від укусу змій; пояснює особливості укусів диких тварин |
10 |
|
|
Отруєння речовинами, що є хімічною зброєю. Заходи безпеки під час надання домедичної допомоги |
§ 11. |
|
11 |
|
|
Отруйні комахи та наслідки їхніх укусів. Клінічна картина дії отрути комах Укуси отруйних змій і тварин |
§ 12.§ 13. |
|
12 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
РОЗДІЛ «ОСНОВИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ» |
|||||
Тема «Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях» |
|||||
13 |
|
|
Основні способи захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації та постійне інформування про зміни ситуаціїУкриття людей у сховищах, медичний, радіаційний і хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води |
§ 27.§ 28. |
Знаннєвий компонент Учень (учениця): характеризує основні способи захисту населення в над- звичайних ситуаціях, призначення та будову основ- них засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення; вміє користуватися основними засобами індивідуально- го захисту органів дихання та шкіри; класифікує обладнання та пояснює порядок викори- стання інженерних споруд для захисту населення; характеризує основні способи захисту населення в над- звичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення; вміє користуватися медичними засобами захисту: аптечка індивідуальна, індивідуальний протихімічний пакет (ІПП), пакет перев’язувальний індивідуальний (ППІ); пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях; характеризує способи проведення евакуації населення; виконує алгоритм підготовки населення до евакуацій- них заходів та розміщення населення |
14 |
|
|
Порядок дій в умовах особливого періоду |
§ 29. |
|
15 |
|
|
Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) під час перебування в екстремальних ситуаціях |
§ 30. |
|
16 |
|
|
Екстрена валіза |
§ 31. |
|
17 |
|
|
. Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з терористичними проявами |
§ 32 |
|
Тема «Основи рятувальних та інших невідкладних робіт» |
|||||
18 |
|
|
Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження тощо) |
§ 33. |
Знаннєвий компонент Учень (учениця): характеризує порядок проведення рятувальних та інших невідкладних робіт |
19 |
|
|
Сутність, зміст і послідовність виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи безпеки під час їх проведення . |
§ 34. |
|
20 |
|
|
Розшук уражених та способи рятування людей із завалених і пошкоджених споруд |
§ 35. |
|
21 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
РОЗДІЛ «ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА В БОЙОВИХ УМОВАХ» |
|||||
Тема «Основні принципи надання домедичної допомоги в умовах бойових дій. Тактична медицина» |
|||||
22 |
|
|
Вступ до курсу тактичної медицини. Причини превентивних смертей унаслідок бойових травм. Етапи надання домедичної допомоги |
§ 14. |
Знаннєвий компонент Учениця (учень): знає вміст індивідуальної військової аптечки; розуміє причини превентивних смертей, особливості та відмінності надання допомоги в цивільних і тактичних умовах; розрізняє етапи надання допомоги в умовах бойових дій |
Тема «Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу» |
|||||
23 |
|
|
Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fire). План дій на етапі під вогнем. |
§ 15. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): дотримується плану дій під час надання допомоги під активним вогнем противника; вміє розпізнавати ознаки кровотечі, що загрожує життю; володіє методами винесення та переміщення поране- них, вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю, на етапі надання допомоги під активним вогнем противника |
24 |
|
|
Техніка винесення пораненого з небезпечної зони |
§ 16. |
|
25 |
|
|
Ознаки зовнішньої кровотечі, що загрожує життю. Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога |
§ 17. |
|
Тема «Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов» |
|||||
26 |
|
|
Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care). Загальновійськовий набір пігулок. Підготовка до евакуації. Документація |
§ 18. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов; володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю; володіє маніпуляціями відновлення прохідності верх- ніх дихальних шляхів; вміє проводити повний огляд грудної клітки та вико- ристовувати оклюзійні наклейки; вміє розпізнавати ознаки напруженого пневмотораксу; розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зов- нішніх кровотеч; вміє розпізнавати дві головні ознаки геморагічного шоку в пораненого; володіє технікою накладання шин та застосування жорсткого щитка при травмі ока; визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого; розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії; вміє розпізнавати ознаки черепно-мозкової травми; розуміє важливість заповнення документації поранено- го та підготовки до евакуації |
27 |
|
|
Оцінка стану постраждалого за алгоритмом MARCH |
§ 19. |
|
28 |
|
|
Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Прямий тиск на рану. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. |
§ 20. |
|
29 |
|
|
Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового повітроводу |
§ 21. |
|
30 |
|
|
Проникні поранення грудей. Огляд грудної клітки |
§ 22. |
|
31 |
|
|
Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених |
§ 23. |
|
32 |
|
|
Надання домедичної допомоги в разі переломів. Накладання шин |
§ 24. |
|
33 |
|
|
Надання домедичної допомоги в разі опіків і проникного поранення ока. |
§ 25. |
|
34 |
|
|
Гіпотермія. Черепно-мозкова травма |
§ 26. |
|
35 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|