КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ МИСТЕЦТВА
(за підручником Л.М.Масол, О.В.Гайдамака, О.М.Колотило)
(2 годин на тиждень)
№ |
Тема |
Зміст уроків з музичного мистецтва |
К-ть год. |
Дата |
Корекція |
Примітка |
|
Тема 1. Знайомство |
30 |
|
|
|
|
1 |
Перший раз у перший клас |
Музичні та шумові звуки. Мелодія. М.Скорик «Мелодія», Н.Матвієнко «Гойда, гойда-гой, ніченька іде» (фрагмент), Н.Май «Пісня першокласника». Правила під час співу. |
1 |
|
|
|
2 |
Перший раз у перший клас |
Крапка, лінія, пляма. Виконання фломастерами, олівцями ліній-образів, різних за характером: малювання дзвіночка
|
1 |
|
|
|
3 |
Мої друзі |
Скрипковий ключ. Довгі та короткі звуки. Українськаа народна пісня «Котику сіренький», Я.Барнич «Коник». м/ф «Тихо, вечір на дворі». Поспівка «Ми дружній і веселий клас» |
1 |
|
|
|
4 |
Мої друзі |
Лінії: пряма, ламана, крива. Виконання фломастерами або кольоровими олівцями ліній-образів, різних за характером: малювання подарунка для друга.
|
1 |
|
|
|
5 |
Моє довкілля |
Високі та низькі звуки. Звуки грому. Е.Гріг «Пташка», В.Подвала «Їжачок», «Дятел». Гра «Зозуля та соловейко». Створи поспівку «Дінь-дон» |
1 |
|
|
|
6 |
Моє довкілля |
Виконання фломастерами (кольоровими олівцями ): малювання персонажа «Їжачок» |
1 |
|
|
|
7 |
Світ навколо тебе |
Гучні та тихі звуки. В.Барвінський «Жучок і жучиха», А.Штогаренко «Метелик». Гра «Луна». Поспівка «Павук» |
1 |
|
|
|
8 |
Світ навколо тебе |
Малювання пальчиком. Виконання фарбами (гуаш, акварель) простих за формою предметів: малювання метеликів, павучків, квітів. |
1 |
|
|
|
9 |
Лялькові настрої |
Сумно. Весело. Л.Колодуб «Лялька співає», м\ф «Дитячий альбом» П.Чайковський «Нова лялька», «Хвороба ляльки». Пісенька «Каша» |
1 |
|
|
|
10 |
Лялькові настрої |
Настрій у мистецьких творах. Виконання акварельними фарбами: малювання “Святковий феєрверк у ляльковому місті”. |
1 |
|
|
|
11 |
Дитячі захоплення |
Б.Фільц «Гра у м’ячик», Р.Шуман фортепіанний цикл «Дитячі сцени». Гра піжмурки. м\ф «Літачок жука». |
1 |
|
|
|
12 |
Дитячі захоплення |
Форма. Виконання кольоровими олівцями: малювання диво-машини, використовуючи різні форми. |
1 |
|
|
|
13 |
Осінній ярмарок |
Пауза. В.Кузнєцова Український ярмарок гурт «Дзвони», український народний танець «Козачок», муз.народна, сл.Н.Кукловської «Урожайна» |
1 |
|
|
|
14 |
Осінній ярмарок |
Форма. Виконання із кольорового паперу: аплікація “Урожай”. |
1 |
|
|
|
15 |
Моя Україна багата й гостинна |
Муз. О.Осадчий, сл. Ю.Рибчинського «Земле моя», Поспівка «Рідний край», муз. А.Філіпенка «На місточку» |
1 |
|
|
|
16 |
Моя Україна багата й гостинна |
Природні матеріали. Форма. СОМ: Т. Бердник. Картини з листя. ХТД: моделювання з природного матеріалу: створення образів героїв мультфільмів (фрукти, пластилін). |
1 |
|
|
|
17 |
Краса рідної землі |
Пісня. Заспів. Приспів. К.Стеценко «Вечірня пісня», С.Людкевич «Старовинна пісня», М.Медведері «Ой ходила осінь». Знак дихання. |
1 |
|
|
|
18 |
Краса рідної землі |
Колір. Основні та похідні кольори.Палітра. СОМ: Й. Бокшай. Осінь. ХТД: зображення природи способом роздмухування плям (фарби, тонований папір, трубочка для соку). Вправа: «Основні та похідні кольори». |
1 |
|
|
|
19 |
Веселковий дивограй |
Ноти. Нотоносець. С.Прокоф’єв «Дощик і веселка». Н.Май «Кап-кап-кап», Поспівка «веселка» |
1 |
|
|
|
20 |
Веселковий дивограй |
Кольори веселки. Основні та похідні кольори. Правила розміщення зображення на аркуші. СОМ: І. Буканов. Райдуга. ХТД: зображення веселки (акварель). |
1 |
|
|
|
21 |
Різні барви у природи |
Танець. Український народний танець «Гопак», І.Шамо «Дніпровський вальс», укр. нар. танець «Метелиця» (фрагмент), музика народна «Метелиця», В.Верховинець «Зробим коло» |
1 |
|
|
|
22 |
Різні барви у природи |
Теплі, холодні кольори. Колірне коло. СОМ: В. ван Гог. Місячна ніч. ХТД: Вправи: Зображення доріжки з опалого листя фарбами теплих кольорів і льодяної гірки фарбами холодних кольорів. Малювання будиночка Осені теплими кольорами або будиночка Зими – холодними (варіант - за вибором). Гра: «Веселі літери та цифри». Створення казкових будиночків із використанням літер та цифр |
1 |
|
|
|
23 |
Зимові ритми |
Ритм. К.Дебюссі «Сніг танцює» (ксилофон). Ритмічні вправи. |
1 |
|
|
|
24 |
Зимові ритми |
Ритм. Повторення правил користування ножицями. СОМ: приклади ритму в образотворчому мистецтві. ХТД: Колективна робота. Створення прикраси у певному ритмі із сніжинок. |
1 |
|
|
|
25 |
Святкові перетворення |
Руханка «Танці-зігріванці», Н.Рубальська «Пісня сніговиків» |
1 |
|
|
|
26 |
Святкові перетворення |
Розбіл та затемнення кольорів. Повторення правил розміщення об’єктів на аркуші. СОМ: К. Головін. Зимова дорога; Ю. Пацан. Зима. ХТД: Вправа: затемнення та розбіл синього кольору. Колективна робота. Створення композиції «Танок сніговиків». Гра: продовження історії Барвика про сніговичка. |
1 |
|
|
|
27 |
Зимові свята |
Дж. Л. П’єрпонт «Дзвіночки дзвенять», А.Олейнікова «Святий Миколай» |
1 |
|
|
|
28 |
Зимові свята |
Зимові свята в мистецтві. СОМ: Л. Мартін. ХТД: «Новорічна ялинка» (гуаш, пальчикові відбитки). |
1 |
|
|
|
29 |
Радійте, свято йде! |
Колядки. Щедрівки. Колядка «Бог ся рождає!» |
1 |
|
|
|
30 |
Радійте, свято йде! |
Вітальна листівка. СОМ: С. Гординський. Різдвяні листівки. ХТД: Варіант 1. Створення вітальної листівки «Різдвяна зірка» (матеріали за вибором). Варіант 2. «Різдвяне янголятко» (відбитки долоньок, домальовування фарбами). |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр |
Тема 2. Загадки художніх мов |
38 |
|
|
|
|
30 31 |
Мандри країною мистецтв |
Музика вокальна та інструментальна. Українська народна мелодія «Щедрівочка щедрувала» у вокальному та інструментальному виконанні. Ф.Мендельсон «Танець клоунів» із сюїти «Сон літньої ночі» Цирк. Циркова афіша. Створення аплікації веселого циркового клоуна (кольоровий папір). |
2 |
|
|
|
32 33 |
Зустріч із театром |
Театр. Актори. М.Равель Балет «Дитя та чари» (відеофрагмент). Українська народна пісня «Два півники» в ролях і з музичними інструментами. Ляльковий театр. Театральна лялька. Малювання ляльки до казки «Лисичка , Котик і Півник» (фломастери або кольорові олівці). |
2 |
|
|
|
34 35 |
Чарівники балету. |
Балет. П.Чайковський Балет «Лускунчик» Вальс сніжинок. Я.Степовий «Сніжинки» |
2 |
|
|
|
36 37 |
Балет-казка |
Оркестр. Б.Павловський Балет-казка «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент) м\ф «Білосніжка і семеро гномів» Поспівка «Гноми», Гра «Оркестр» Створення сценічних костюмів для балету та малювання їх за шаблонами (фломастери або кольорові олівці). |
2 |
|
|
|
38 39 |
Великий мандрівник на оперній сцені |
Опера. Арія. Г.Гриневич Опера-казка «Плескачик» Арії героїв опери. Н.Барабаш Арія тіста з опери-казки «Колобкові мандри» Грим акторів. Створення образів казкових гномів (за власним задумом) (гуаш, акварель). |
2 |
|
|
|
40 41 |
Веселий мандрівник у театрі та кіно |
Хор. Ансамбль. Казка про колобка. О.Шевченко м\ф «Колобок» із серії «З любов’ю до дітей» Створення з пластиліну одного з персонажів казки «Колобок» для лялькового театру (пластилін). |
2 |
|
|
|
42 43 |
Казкові розповіді |
Темп. М.Сільванський Музична казка «Івасик-Телесик» (фрагменти-теми Івасика-Телесика, Змії, плескоту хвиль і передзвону молотів ковалів) Придумайте мелодію до вірша. Вибір положення аркуша залежно від зображення. Малювання первоцвітів (гуаш). |
2 |
|
|
|
44 45 |
Казкові розповіді. |
Регістр. М.Чембержі Казка про синій пролісок. А.Олейнікова «Пролісок», м\ф «Квіти дружби» із серії «Тітоньки Сови» Вибір положення аркуша залежно від зображення. Листя дерев (акварель). |
2 |
|
|
|
46 47 |
Краса і здоров’я |
Хор. Соліст. Ф.Шуберт Вечірня серенада, Ж.Бізе Марш Тореадора з опери «Кармен», м\ф «Крижане серце» (фрагмент з фігурним катанням), О.Янушкевич «Пісня про зарядку» Теплі кольори. Натюрмотр. Створення смачної і корисної композиції за власним задумом та зразком (матеріали за вибором). |
2 |
|
|
|
48 49 |
Великодні свята |
Музична фраза. Писанки.Традиції святкування Великодня. М.Катричко «Писанка», Візерунки на писанках. Створення Великодніої писанки або ескізу писанки за зразком чи власним задумом ( матеріали за вибором). |
2 |
|
|
|
50 51 |
Великодні дива |
Традиції святкування Великодня. |
|
|
|
|
52 53
54 55 |
Народна творчість. |
Народна музика. Колискова (обр.А.Авдієвського), Я.Степовий Колискова. Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко», українська народна пісня «Сонечко» обр. В.Барвінського Вишиванка. Орнамент. Створення орнаменту для розпису чашки(акварельні фарби). |
4 |
|
|
|
56 57 |
Народні інструменти та іграшки |
Гра на волинці (дуді), Й.С. Бах «Волинка» Українські народні інструменти. Українські народні іграшки. Свищики. Ліплення і прикрашання весняної іграшки-свищика (пластилін). |
2 |
|
|
|
58 59 |
Митці-професіонали |
Композитор. Виконаавець. К.Стеценко Опера-казка «Лисичка, Котик і Півник» (пісні Котика, Півника, Лисички), А.Філіпенко «Узяла лисичка скрипку» Скульптори. Ліплення котика (пластилін або солоне тісто).
|
2 |
|
|
|
60 61 |
Створюємо красу |
Диригент. Гра «Оркестр», М.Лисенко Хор «А вже весна» з опери «Зима і весна» Кольори: світлі й темні. Розбіл і замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів. Малювання гілочки яблуні (тонований папір, гуаш). |
2 |
|
|
|
62 63 |
До вершин майстерності |
К.Дебюссі. Доктор Gradus ad Parnassum (Шлях до Парнасу), Н.Нижанківський «Івасько грає на чельо», П.Попатенко «Урок» Створення чарівного птаха на калині, прикрашання його яскравими візерунками |
2 |
|
|
|
64 65 |
Мистецька подорож до Європи |
Полонез. Ф.Шопен «Полонез», Італійська народна пісня «Ссанта Лючія» Т.Вернер «Таннок маленьких каченят», м\ф. «Танок маленьких каченят» Сувеніри. Створення українського сувеніру (матеріали за вибором). |
2 |
|
|
|
66 67 |
Перевір себе |
Завдання Лясольки Барвика |
2 |
|
|
|
68 |
Повторення вивченого. |
Завдання Барвика nта Лясольки. Узагальнення і систематизація знань учнів |
1 |
|
|
|