Календарно - тематичне планування з української мови для 4 класу (ІІ семестр) складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автор - Захарійчук М. Д.
Українська мова
ІІ семестр 4 години на тиждень
|
|||||
№ з/п |
|
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Примітка |
Числівник |
|||||
|
|
Числівник як частина мови. Правильна вимова числівників Повторення. . Мова - жива скарбниця історії народу. (с.5) |
впр. 254-257 |
|
|
|
|
Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників Повторення. Старі та нові слова в мові.(с. 7) |
впр. 258-261 |
|
|
|
|
Відмінкові форми окремих числівників. Утворення словосполучень із числівниками Повторення. Культура мовлення та спілкування. (с.9) |
впр. 262-265 |
|
|
|
|
Словесні формули на означення часу протягом доби. Складання тексту-розповіді за малюнком і поданими словосполученнями Повторення. Тема, основна думка, заголовок тексту (с.11) |
впр. 266-269 |
|
|
|
|
Повторення вивченого про числівник Повторення. Засоби зв’язку речень у тексті. (с.12) |
|
|
|
|
|
Контрольна робота: диктант |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
Займенник |
|||||
|
|
Займенник як частина мови. Роль займенників у тексті. Редагування тексту Повторення. Поділ тексту на частини. (с.16) |
впр. 270-273 |
|
|
|
|
Розв. мовл. Складання тексту- розповіді з елементами міркування про прочитаний текст |
впр. 274 |
|
|
|
|
Особові займенники. Вживання особових займенників у текстах. Складання словосполучень Повторення. Текст-міркування: твердження, докази, висновки.(с.19) |
впр. 275-279 |
|
|
|
|
Відмінювання особових займенників 1-ї та 2-ї особи однини й множини. Повторення. Текст-опис, його мета. (с.23) |
впр. 280-284 |
|
|
|
|
Відмінювання особових займенників 3-ї особи однини й множини. Робота з прислів’ями Повторення. Особливості змісту та побудови есе. (25) |
впр. 285-288 |
|
|
|
|
Розв. мовл. Складання й записування зв’язаних між собою речень, які описують зміст малюнка |
(впр. 297). |
|
|
|
|
Уживання займенників із прийменниками. Усний переказ тексту |
впр. 289-296 впр. 298-301 |
|
|
Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів. Повторення. Види речень за метою висловлювання та інтонацією.(с.27) |
|||||
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
Тема |
Дієслово |
|||||
|
|
Дієслово як частина мови. Повторення вивченого. Роль дієслів у реченнях |
впр. 302-305
|
|
|
|
|
Дієслова-синоніми, дієслова-антоніми. Багатозначні дієслова. Пряме й переносне значення дієслів. Складання тексту-опису на тему «Хмара» за опорними словами Повторення. Головні та другорядні члени речення.(с.28) |
впр. 306-309 |
|
|
|
|
Вживання дієслів у прямому і переносному значеннях. Утворення словосполучень дієслів з іменниками |
впр. 310- 313
|
|
|
|
|
Побудова речень з однорідними присудками. Усний переказ тексту Повторення. Зв’язок слів у реченні. (с.31) |
впр. 314-317 |
|
|
|
|
Розв. мовл. Складання письмового висловлювання (розповіді) про ситуацію з життя класу Повторення. Однорідні члени речення.(с.34) |
впр. 318 |
|
|
|
|
Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. Складання тексту-опису на тему «Океан» за опорними словами Повторення. Однорідні члени речення.(с.34) |
впр. 319-322 |
|
|
|
|
Неозначена (початкова) форма дієслова. Робота з фразеологізмами Повторення. Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова. (с.44) |
впр. 323-326 |
|
|
|
|
Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами й числами. Усний переказ тексту Повторення. Частини мови. (с.46) |
впр. 327-331 |
|
|
|
|
Минулий час. Змінювання дієслів минулого часу за числами. Розбір дієслів за будовою Повторення. Іменник як частина мови.(с.48) |
впр. 332-335 |
|
|
|
|
Контрольна робота: списування |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Теперішній час. Змінювання дієслів теперішнього часу за числами Повторення. Іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначність іменників.(с.50) |
впр. 336-339 |
|
|
|
|
Розв. мовл. Детальний переказ тексту (за колективно складеним планом) |
впр. 340 |
|
|
|
|
Майбутній час. Змінювання дієслів майбутнього часу за числами. Робота з прислів’ями |
впр. 341-348
|
|
|
|
|
Побудова речень із дієсловами теперішнього й майбутнього часу Повторення. Рід іменників (с.51) |
впр. 349-352 |
|
|
|
|
Перевірка написання букв е, є, и, ї в особових закінченнях дієслів. Робота з прислів’ями Повторення. Змінювання іменників за числами (с.53) |
впр. 353-360 |
|
|
|
|
Розв. мовл.. Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали |
впр. 361 |
|
|
|
|
Визначення часу й числа дієслів. Редагування тексту Повторення. Відмінювання іменників за відмінками. (с.54) |
впр. 362-369 |
|
|
|
|
Дієслова на —ся. Вимова і правопис дієслів на -ся. Складання словосполучень Повторення. Закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в родовому відмінку однини (с.58) |
впр. 370-373 |
|
|
|
|
Розбір дієслова як частини мови. Повторення. Закінчення іменників жіночого роду на -а, -я в орудному відмінку однини. (с.59) |
впр. 374-377 |
|
|
|
|
Контрольна робота: перевірка мовних знань і вмінь |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
Тема |
Прислівник |
|||||
|
|
Прислівник як частина мови. Робота з прислів’ями Повторення. Закінчення іменників чоловічого роду на -ар, -яр у родовому й орудному відмінках однини (с.63) |
впр. 378-381 |
|
|
|
|
Розв. мовл.. Удосконалення написаного тексту |
впр. 382 |
|
|
|
|
Зв’язок прислівників із дієсловами. Складання речень. Повторення. Прикметник як частина мови. (с.77) |
впр. 383-390 |
|
|
|
|
Прислівники, близькі й протилежні за значенням. Роль прислівників-синонімів і прислівників-антонімів у мовленні Повторення. Змінювання прикметників у сполученні з іменниками за родами й числами (с.83) |
впр. 391-394 |
|
|
|
|
Поширення речень прислівниками. Усний переказ тексту Повторення. Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. (с.87) |
впр. 395-398 |
|
|
|
|
Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Письмо з пам’яті Повторення. Вимова та написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький (с.98) |
впр. 399-402 |
|
|
|
|
Розв. мовл. Привітання до Дня матері |
впр. 403 |
|
|
|
|
Спостереження за роллю прислівників у тексті. Складання речень із прислівниками |
впр. 404-407 впр. 408-411 |
|
|
Вибір прислівників, що відповідають меті й типу висловлювання. Складання інструкції «Як спілкуватися по телефону» Повторення. Розбір прикметника як частини мови. (с.108) |
|||||
|
|
Контрольна робота: диктант |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
Повторення вивченого |
|||||
|
|
Що ми знаємо про текст, речення, слово Що ми знаємо про іменник і прикметник. |
впр. 412-413 впр. 414-415 |
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
|
|
|
Що ми знаємо про займенник і числівник. |
впр. 416-417 |
|
|
Що ми знаємо про дієслово і прислівник |
впр. 418-419 |
||||
|
|
Розв. мовл. Складання письмового висловлювання (розповіді) з елементами опису |
впр. 420 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
Тема |