Конспект уроку української мови з теми"Повторення вивченого про прикметник у 3 класі"

Про матеріал

Мета: актуалізувати знання учнів про прикметник як частину мови; ознайомити учнів із поняттями прикметники-синоніми, прикметники-антоніми, навчити розрізняти прикметники на матеріалі з природознавства;розкривати багатозначимість; розвивати вміння вживати прикметники в усному та писемному мовленні; збагачувати словниковий запас учнів; тренуватися давати повну й вичерпну відповідь на запитання; розвивати творче мислення; виховувати любов до рідної мови, до праці.

Перегляд файлу

4 клас

Прикметник

 

Тема. Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми, прикметники-багатозначні слова. Пряме і переносне значення прикметників.

Євразія,рослинний і тваринний світ

Мета: актуалізувати знання учнів про прикметник як частину мови; ознайомити учнів із поняттями прикметники-синоніми, прикметники-антоніми, навчити розрізняти прикметники на матеріалі з природознавства;

розкривати багатозначимість; розвивати вміння вживати прикметники в усному та писемному мовленні; збагачувати словниковий запас учнів; тренуватися давати повну й вичерпну відповідь на запитання; розвивати творче мислення; виховувати любов до рідної мови, до праці. 

 

Обладнання: слайди, , картки із завданнями для індивідуальної, парної та групової роботи, ігри, м'яч, мікрофон.

Тип уроку: інтегрований

 

I.Актуалізація

1.Гра «Додай слівце»

Кожен знає з нас чудово-не прожити нам без.. .(мови).

Щоб розумним дуже стати, треба рідну мову .. .(знати).

І щоб вміти говорити, треба рідну мову .. .(вчити)

2.Міні-урок від Олександра Авраменка

-А як ми привітаємось до гостей?

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Послухайте вірш Лесі Лужецької, що ви помітили?

Ніжна, мила, світанкова,

ясна, чиста, колискова,

мелодійна, дзвінкотюча,

дивна, радісна, співуча,

лагідна, жива, казкова,

красна, чарівна, шовкова,

 найдорожча, добра, власна,

мудра, сонячна, прекрасна,

солов’їна, барвінкова

наша українська мова.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку(на екрані завдання на урок)

- А урок у нас буде незвичайний, допомагати будуть знання з інших предметів.

1.Теоретичний матеріал(відео про Мовку і Суржика)

2.Кубики Рорі.

 Кожна команда дістає кубик із мішечка і за 1 хв.  Шукає якнайбільше ознак.(записує їх по пам яті)

Висновок. Прикметники — це слова, які допомага­ють уявити, точніше описати чи розповісти про той або інший предмет.

ІV. Повторення вивченого про прикметник

  1. Континент «Європа. Тварини »
  2. Перед вами найбільш відомі тварини Європи

- На дошці записані прикметники з іменниками, але прикметники закриті і видно лише їхні закінчення.

Завдання: за цими закінченнями учні мають встановити, який прикметник закрито і самостійно записати сполучення прикметника з іменником .

_____ зубр, ____ кінь, ____ведмідь, ______норка,____ олень, ______вовк, ______рись, _____кабан.

-Визначте рід.

Висновок: Прикметники можуть змінюватись за родами

 

  1. Євразія. Рослини континенту.

Прочитайте текст, випишіть прикметники.

Найбагатший  світ  рослин розташований на територіях,що знаходяться ближче до екватора. У вологих лісах росте чорне дерево із дорогою деревиною. Поширені багаторічні соковиті трави У тайзі панують хвойні дерева - висока сосна,струнка ялина,ніжна модрина. На болотах можна зібрати ягоди чорниці,кислої клюкви. Широкі степи багаті на полин з листям, укритим м’якими ніжними волосками,звичайну тимофіївку, цінний подорожник, ромашку,волошку.

  1.  Доберіть антоніми до цих прикметників

Висновок: до прикметників можна дібрати антоніми і синоніми.

5.Наступне завдання « Країни і столиці Європи.»

Учні переглядають відео і запамятовують назви країн.

Завдання в групі-згадати назву країни і поруч записати прикметник, що називає якою мовою говорять у цій країні.

6.Ця країна розташована в найбільшому континенті і мова її займає ІІ місце по милозвучності і багатству. Переконаймося (групова робота з фразеологізмами)

Замініть фразеологізми на прикметник,близький за значенням:

  • Битий жук
  • Старий вовк
  • Стріляний горобець  (досвідчений)

 

  • Голова на плечах
  • Макітра розуму
  • Мати кебету  (здібний)

 

  • Хоч малюй,хоч цілуй
  • Хоч з лиця воду пий
  • Хоч куди   (вродливий)

 

  • Гаряча голова
  • Ні керма, ні вітрил
  • Слабий на утори   (запальний)

 

  • Два чоботи –пара
  • З одного тіста
  • Як дві краплі води
  • Обоє рябоє   (схожі)

Висновок: до прикметників можна дібрати синоніми

6.Зроби свій вибір

-Що для вас значить бути європейцем?

-Якщо я ненароком ображу товариша-   (вихований)

-Після відпочинку на природі… (культурний)

- Другові потрібно пояснити розвязання задачі,я…(співчутливий)

-У дворі будинку сусіди скликають на толоку….(працьовитий)

-Складіть речення .Позначте головні і другорядні члени речення.

Висновок : прикметник в реченні виступає другорядним членом речення.

V. Рефлексія

1.Тестування з допомогою QR-кодів( Pliker)

1. Тести.

   1. Прикметник – це …

    а) частина мови;

    б) частина слова

    в) ознака речення

   2. Прикметник відповідає на питання …

    а) хто? що?;

    б) що робить?;

    в) який? яка? яке? які?

   3. Прикметник означає …

    а) ознаку предмета;

    б) дію предмета;

    в) назву предмета.

   4.Яка це частина мови?

    А)службова

    Б)самостійна

    В)не належить до частин мов

2. Продовж речення:

-Цей  урок навчив мене

-Я була здивована, що 

-Мені знадобляться ці знання

-Корисним було..

 

Посилання:

  1. http://video.novashkola.ua/4-klas/ukrayinska-mova-4-klas/urok-13/
  2. https://www.youtube.com/watch?v=nIOzeAe3waE&index=44&list=PLEoEWGEBriPCTBIOQbXIIDzFFakriePu-
docx
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку