КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ, 11 клас
35 год на рік
1 година на тиждень
Складено згідно з навчальної програми для закладів загальної середньої освіти
«Історія України. Всесвітня історія 6 - 11 класи»
Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Структура курсу.
Розділ 1. Облаштування повоєнного світу.
Розділ 2. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування пост-індустріального суспільства.
Розділ 3. Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси.
Розділ 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку.
Розділ 5. Міжнародні відносини.
Розділ 6. Повсякденне життя і культура.
Узагальнення до курсу.
Розділ 1. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ
Дата уроку |
Скоригована |
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
||
11А |
11Б |
11А |
11Б |
||
|
|
|
|
Знати:
Німеччини; утворення НАТО і ОВД. Розуміти:
«доктрина», «конфронтація», «соціалістичний табір», «холодна війна»;
ООН, спеціалізованих організацій під егідою ООН, критерії ефективності діяльності ООН;
«двополюсного світу»;
людини» (1948 р.) і міжнародних пактів про права людини (1966 р.) як основи сучасного |
1. Створення нової системи міжнародних відносин. Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин. Організація Об’єднаних Націй, Україна – співзасновниця ООН. Спеціалізовані організації під егідою ООН. «Загальна декларація прав людини» (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.). 2. Включення Центрально- Східної Європи до сфери впливу радянської/совєтської імперії. Початок «холодної війни». Меморандум Джорджа Кеннана і промова Вінстона Черчіля у Фултоні. Доктрина Гаррі Трумена і «план Маршалла». Поділ Німеччини. Організація Північноатлантичного договору (Північноатлантичний альянс, |
|
|
|
|
міжнародного права. Уміти:
«двополюсного світу»;
«холодної війни». |
НАТО) та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу. Корейська війна 1950-1953 рр. та Карибська криза 1962 р. і загроза ядерної катастрофи. Спроби подолання міжнародних криз. |
|
|
|
|
Орієнтовна тема для навчального проєкту. – Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності. |
|
|
Розділ 2. ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАН- НЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА
|
|
|
|
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Знати:
громадянські права у США; «червоного травня» у Франції; укладення Римських угод та Маастрихтського договору. Розуміти:
«маккартизм», «науково-технічна революція», «неоконсерватизм», «неолібералізм», «рейганоміка», «соціальне ринкове господарство», «тетчеризм»;
Уміти:
– використовувати карту як джерело інформації |
3.Концепція постінду- стріального (інформаційного) суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем.
4.Рухи за права людини та громадянські права. Рух афроамериканців США за громадянські права. Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіппі. Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, «баскське питання»). Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин. 5.Соціально – економічні зміни в світі. Транснаціональні корпорації. Науково-технічна революція (НТР) і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід від |
|
|
|
|
про процеси економічної інтеграції Західної Європи;
майбутньому;
Італії;
Меркель, Бориса Джонсона, Джозефа Байдена, Джона Кеннеді, Конрада Аденауера, Маргарет Тетчер, Мартіна Лютера Кінга, П’єра Трюдо, Рональда Рейгана, Франсуа Міттерана, Шарля де Голля. |
виробництва товарів до виробництва послуг. Політика зменшення соціальної нерівності. Німецьке та італійське «економічне диво». «Рейганоміка». «Тетчеризм». Соціальне ринкове господарство. Шведська соціальна модель.
6.Інтеграційні процеси. Об’єднання Німеччини. Від Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Країни й організації – центри ухвалення рішень, важливих для безпеки, розвитку і стабільності в сучасному світі. 7.Практичне заняття .№1 Процеси демократизації в країнах Західної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки.
|
Орієнтовні теми для практичних занять.
Орієнтовна тема для навчального проєкту.
Орієнтовна тема для написання есе.
|
|||||
|
|
|
|
|
8.Узагальнення |
|
|
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ
|
|
|
|
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Знати:
Розуміти:
«соціалізм із людським обличчям», «шокова терапія»;
Уміти:
політичної ситуації у країнах Центрально- Східної Європи у період сталінської диктатури та постсталінські часи; роль етнічних проблем у війні в колишній Югославії; – використовувати карту як джерело інформації про процес трансформації держав соціалістичного табору наприкінці 80-х років ХХ ст.;
про діяльність Анджея Дуди, Вацлава Гавела, Далі Грибаускайте, Йосифа Броз Тіто, Леха Валенси, Олександра Дубчека. |
9.Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині. Особливості розвитку Югославії. Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція «Вісла». Спроба економічної інтеграції держав-сателітів СРСР/СССР; Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ).
10.Комуністичні режими в 50-60-х роках. Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи: заворушення в НДР у 1953 р., Угорська революція 1956 р. і «Празька весна» 1968 р. Спроби модернізації суспільно- політичного устрою та радянська/совєтська інтервенція в Чехословаччину.
11.СРСР/СССР після смерті Сталіна. «Хрущовська відлига». Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст. Перебудова в СРСР/СССР.
12.«Оксамитові революції» в країнах Східної Європи. Розпад Радянського/Совєтського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації. Країни Центрально-Східної Європи у першій чверті ХХІ ст., їхня роль у сучасних міжнародних відносинах. Політична, економічна та ідеологічна експансія Російської Федерації.
|
||||
Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – «Празька весна» 1968 року. |
|
|
|
|
– Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Центрально-Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавела, Леха Валенси та інших).
|
|
||||
13.Узагальнення |
||||
Тематичний контроль |
Розділ 4. РОЗПАД КОЛОНІАЛЬНИХ ІМПЕРІЙ. КРАЇНИ АЗІЇ, АФРИКИ, ЛАТИН- СЬКОЇ АМЕРИКИ
|
|
|
|
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Знати:
Пакистану, ісламської революції в Ірані, початку «Арабської весни», формування ІДІЛ, деколонізації Африки, ліквідації апартеїду, революції на Кубі. Розуміти:
«деколонізація», «ісламська революція», «ісламський фундаменталізм», «рік Африки», «рух Неприєднання»;
«японського економічного дива», «чотирьох модернізацій» Ден Сяопіна, «близькосхідної проблеми», «Арабської весни», воєн у Сирії;
Уміти:
військово-політичних союзів та економічних регіонів у цих частинах світу;
|
14.Японія. Повоєнне реформування держави. Джерела та наслідки економічного піднесення. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети.
15.Китай. Проголошення Китайської Народної Республіки (КНР). Культ особи Мао Цзедуна. «Великий стрибок», комуни, «культурна революція». Трансформаційні процеси в Китаї. Китай на зламі ХХ–ХХІ ст. Сучасна геостратегія КНР. Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. Індійський національний конгрес (ІНК). Роль Індії в південноазійському регіоні. 16.Країни Близького Сходу у ІІ половині ХХ– на початку ХХІ ст. Утворення Ізраїлю. «Близькосхідна проблема» та шляхи її врегулювання. Ісламська революція в Ірані. «Арабська весна». Війни у Сирії. Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту (ІДІЛ). Південна Корея: досвід демократизації та «економічне диво». |
|
|
|
|
«близькосхідної проблеми»; подолання наслідків апартеїду; особливості соціально- економічного та політичного розвитку країн Латинської Америки;
Нельсона Мандели, Фіделя Кастро, Хірохіто. |
17.Деколонізація Африки. Крах апартеїду. Країни регіону у першій чверті ХХІ ст. 18. Латинська Америка: особливості соціально- економічного та політичного розвитку країн регіону. Революція на Кубі. Виклики політичного та економічного життя латиноамериканських держав першої чверті ХХІ ст. 19.Практичне заняття. №2: Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. |
Орієнтовна тема для практичного заняття. – Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. Орієнтовна тема для написання есе. – Сучасні країни Азії: діалог західної та східної цивілізацій. |
|||||
20.Узагальнення Тематичний контроль |
Розділ 5. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ
|
|
|
|
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Знати:
проведення Гельсінської конференції. Розуміти:
«Карибська криза», «концепція “русского міра”», «міжнародний тероризм», «нове політичне мислення», «рашизм», «розрядка»; |
21.Динаміка «холодної війни». Протистояння НАТО і ОВД. Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі, в Афганістані). «Балканська криза» і проблема Косово.
|
|
|
|
|
«холодної війни», міжнародного тероризму; політики розрядки, Гельсінської конференції; імперської зовнішньої політики Російської Федерації та політики «умиротворення» агресора. Уміти:
політичного мислення» та розпаду СРСР/СССР на міжнародні відносини кінця ХХ – першої чверті ХХІ ст.; – визначати характер російсько-української війни. |
22.Період «розрядки» в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Рецидиви «холодної війни» у ХХІ ст. Недієвість політики «умиротворення» агресора. Від біполярного до багатополярного світу. Проблема міжнародного тероризму. 23.Російсько-українська війна. Міжнародна «антипутінська коаліція». 24.Практичне заняття № 3 Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: точки перетину інтересів.
25.Практичне заняття № 4. Рашизм vs система міжнародної безпеки і сучасний світоустрій. |
Орієнтовні теми для практичних занять.
– Рашизм vs система міжнародної безпеки і сучасний світоустрій. |
|||||
26.Узагальнення Тематичний контроль |
Розділ 6. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ І КУЛЬТУРА
|
|
|
|
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Знати:
|
27. Науково-технічно революція: наукові відкриття, нові галузі наук, високі технології, інтеграція науки і виробництва. Зміни у змісті та характері |
|
|
|
|
Розуміти:
«неореалізм», «поп-арт», «постмодернізм», «соціалістичний реалізм», «функціоналізм»;
Уміти:
|
праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення.
28.Становлення постінду- стріального (інформаційного) суспільства. Культура «віртуальної реальності». Освітні системи. Університети як автономні осередки освіти й науки. 29.Розвиток літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту: домінуючі тенденції.
30. Практичне заняття № 5. Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни.
31.Навчальний проект. Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ.
|
Орієнтовні теми практичних занять. – Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни. Орієнтовні теми навчальних проєктів. – Людина другої половини ХХ і початку ХХІ ст.: творець, митець, захисник.
|
|||||
|
|||||
32.Узагальнення |
|||||
Тематичний контроль |
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ
|
|
|
|
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учениці/учні зможуть: |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Знати:
Розуміти:
|
33.Основні тенденції розвитку світу в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Національні та глобальні виклики. 34.Протистояння демократії авторитаризмові та імперській |
|
|
|
|
Уміти:
європейської спільноти в контексті російсько- української війни. |
політиці в сучасному світі. Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. Місце України в сучасному світовому співтоваристві.
35.Підсумковий урок. |