уроків геометрії
у 7 класі на 2024 -2025 н.р.
(2 години на тиждень, 70 годин на рік, I семестр – 32 години; II cеместр – 38 годин)
Нова українська школа
Слава Україні!
ГЕОМЕТРІЯ підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти автора: О. Істер та модельною навчальною програмою «Геометрія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С. — Київ: Генеза, 2024.)
Геометрія, 7 клас
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку
|
Кількість годин
|
Примітки |
І семестр |
||||
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ (8 год) |
||||
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур;
Формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й |
||||
|
|
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
1 |
|
|
|
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
1 |
|
|
|
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
1 |
|
|
|
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
1
|
|
|
|
Відрізок. Кут. Вимірювання кутів. |
1 |
|
|
|
Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
1 |
|
|
|
Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 1 |
1 |
|
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (18 год) |
||||
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями суміжних та вертикальних кутів; Пояснює: що таке аксіома, теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; суть доведення від супротивного; Формулює означення: суміжних і вертикальних кутів; властивості: суміжних і вертикальних кутів; Обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; Розуміє доведення властивостей суміжних і вертикальних кутів; Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач. |
||||
|
|
Аксіоми, теореми, означення |
1 |
|
|
|
Суміжні кути |
1 |
|
|
|
Суміжні кути. Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
|
Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються. |
1
|
|
|
|
Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються. Розв’язування вправ. Самостійна робота № 2 |
1
|
|
|
|
Узагальнення знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
|
Контрольна (діагностувальна) робота № 1 |
1 |
|
Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями паралельних та перпендикулярних прямих, відрізків, променів; Формулює означення паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · аксіому паралельності прямих; властивості паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; ознаки паралельності прямих; Вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; Зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; Розуміє доведення властивостей паралельних прямих; перпендикулярних прямих; ознак паралельності прямих; Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач. |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої. |
1 |
|
|
|
Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої. |
1 |
|
|
|
Паралельні прямі. |
1 |
|
|
|
Паралельні прямі. Самостійна робота № 3. |
1 |
|
|
|
Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих. |
1 |
|
|
|
Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих. |
1 |
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною. |
1 |
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною. |
1 |
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Розв’язування вправ. Самостійна робота № 4. |
1
|
|
|
|
Узагальнення знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
|
Контрольна (діагностувальна) робота № 2 |
1 |
|
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (24 год) |
||||
Наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; Пояснює, що таке рівні фігури; Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями трикутників різних видів; Формулює: · · означення: різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; · · властивості: рівнобедреного трикутника; Ознаки рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; Класифікує трикутники за сторонами і за кутами; Зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їхні елементи; рівні трикутники; Обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників; Розуміє доведення ознак рівності трикутників; властивостей та ознак рівнобедреного трикутника; Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Трикутник і його елементи. Види трикутників. |
1 |
|
|
|
Рівність геометричних фігур. |
1 |
|
|
|
Перша та друга ознаки рівності трикутників. |
1 |
|
|
|
Перша та друга ознаки рівності трикутників. Самостійна робота № 5. |
1
|
|
|
|
Рівнобедрений трикутник |
1 |
|
|
|
Рівнобедрений трикутник |
1 |
|
ІІ семестр |
||||
|
|
Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника |
1 |
|
|
|
Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника |
1
|
|
|
|
Третя ознака рівності трикутників |
1 |
|
|
|
Третя ознака рівності трикутників. |
1 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 6 |
1 |
|
|
|
Узагальнення знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
|
Контрольна (діагностувальна) робота № 3 |
1 |
|
Формулює: означення: зовнішнього кута трикутника; ознаки рівності та властивості прямокутних тикутників; співвідношення між сторонами і кутами трикутника; нерівність трикутника; Зображує та знаходить на малюнках: зовнішній кут трикутника; Розуміє властивості суми кутів трикутника; властивості зовнішнього кута трикутника; ознаки рівності та властивостей прямокутних трикутників; нерівності трикутника, теореми про співвідношення між сторонами і кутами трикутника; Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту. |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Сума кутів трикутника |
1 |
|
|
|
Сума кутів трикутника |
1 |
|
|
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості |
1 |
|
|
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості. Співвідношення між сторонами і кутами трикутника. |
1 |
|
|
|
Самостійна робота № 7. Прямокутні трикутники |
1 |
|
|
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників |
1 |
|
|
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників |
1 |
|
|
|
Нерівність трикутника |
1 |
|
|
|
Нерівність трикутника. Самостійна робота № 8 |
1 |
|
|
|
Узагальнення знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
|
Контрольна (діагностувальна) робота № 4 |
1 |
|
Тема 4. КОЛО І КРУГ (14 год) |
||||
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями кола та круга; Формулює: · означення: кола, круга, їхніх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, вписаного в трикутник, і кола, описаного навколо трикутника, центральних і вписаних кутів; · властивості: діаметра і хорди кола; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; бісектрис кутів трикутника; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; Зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; центральні кути кола, дуги кола, вписані кути кола; Виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову, указаних у змісті; Розуміє доведення властивості та ознаки дотичної до кола; яка точка є центром кола, вписаного в трикутник, і яка точка є центром кола, описаного навколо трикутника; доведення теореми про градусну міру вписаного кута кола; що означає розв’язати задачу на побудову; Обґрунтовує: взаємне розміщення прямої і кола, двох кіл; Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Коло. Круг |
1 |
|
|
|
Коло. Круг. Дотична до кола, її властивості |
1 |
|
|
|
Дотична до кола, її властивості |
1 |
|
|
|
Коло, вписане в трикутник |
1 |
|
|
|
Коло, вписане в трикутник. Самостійна робота № 9 |
1 |
|
|
|
Коло, описане навколо трикутника |
1 |
|
|
|
Коло, описане навколо трикутника. Центральні та вписані кути. |
1 |
|
|
|
Центральні та вписані кути. |
1 |
|
|
|
Центральні та вписані кути. Взаємне розміщення двох кіл |
1 |
|
|
|
Взаємне розміщення двох кіл |
1 |
|
|
|
Основні задачі на побудову |
1 |
|
|
|
Основні задачі на побудову. Самостійна робота № 10 |
1 |
|
|
|
Узагальнення знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
|
Контрольна (діагностувальна) робота № 5 |
1 |
|
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (6 год) |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Елементарні геометричні фігури та їх властивості. Суміжні і вертикальні кути |
1 |
|
|
|
Перпендикулярність та паралельність прямих. Ознаки І властивості паралельних прямих. |
1 |
|
|
|
Трикутник та його елементи. Види трикутників. Ознаки рівності трикутників. |
1 |
|
|
|
Коло і круг. |
1 |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
1 |
|
|
|
Підсумковий урок |
1 |
|