КАЛЕНДАРНО- ПОУРОЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
6 КЛАС (35 год.)
вивчення інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут»
за модельною навчальною програмою «Здоров’я, безпека та добробут»
5-6 класи (інтегрований курс)» авторського колективу: Гущина Н., Василашко І.
№ |
Тема уроку |
Д. З. |
Дата |
Вступ (2 години) |
|||
1 |
Мої мрії та плани. Здоров’я, безпека та добробут людини. |
§ 1 |
|
2 |
Безпека - базова потреба для розвитку підлітка. Життєві цілі. Кроки до їх досягнення. Проєктна діяльність: «Ким я хочу бути». |
§ 1 |
|
Розділ 2. Моя безпека (8 годин) |
|||
3 |
Безпека життєдіяльності. Види небезпек (природна, техногенна, соціальна). Причини і наслідки небезпечних ситуацій. Екстремальні і надзвичайні ситуації. Ризики і небезпеки воєнного часу. Рятувальні служби. Моделювання ситуацій:щодо поведінки в зоні бойових дій, на окупованих територіях; щодо визначення безпечного укриття за «Правилом двох стін»; звернення до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не можна зарадити власними силами; звернення до рятувальних служб. |
§2 |
|
4 |
Безпека людини у природному середовищі. Небезпечні природні явища, стихійні лиха. Моделювання послідовності дій у небезпечних ситуаціях природного походження. |
§ 3
|
|
5 |
Активний відпочинок на природі і безпека. Ризики неналежного поводження з дикими тваринами. Надання першої долікарської допомоги у природних умовах. Моделювання ситуацій: звернення до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не можна зарадити власними силами; звернення до рятувальних служб; надання першої долікарської допомоги постраждалим. |
§ 3
|
|
6 |
Безпека в техногенному середовищі. Пожежна безпека. Причини виникнення пожеж та їх профілактика. Дії в разі виникнення пожежі. Вплив техногенного середовища на довкілля. Моделювання послідовності дій у небезпечних ситуаціях техногенного походження. Моделювання ситуацій звернення до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не можна зарадити власними силами; евакуації із приміщення, де розпочалась пожежа, згідно з інструкціями і правилами; звернення до рятувальних служб; надання першої долікарської допомоги постраждалим. |
§ 4
|
|
7 |
Твоя безпечна оселя. Побутові прилади і безпека. Побутова хімія / засоби побутової хімії, її/їх безпечне зберігання та використання. Моделювання ситуацій:звернення до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не можна зарадити власними силами;надання першої долікарської допомоги постраждалим. |
§ 5 |
|
8 |
Безпека в соціальному середовищі. Громадські місця і безпека. Захист від кримінальних небезпек. Моделювання послідовності дій у небезпечних ситуаціях соціального походження. |
§ 6
|
|
9 |
Безпека в інтернеті. Ризики комунікації у віртуальному середовищі. |
§6
|
|
10 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
§1-6 |
|
Розділ 1. Вчусь вчитися (4+ 1 год.) |
|||
11 |
Навчайся успішно. Прагнення, потреби бажання, інтереси та цілі у навчанні. |
§ 7
|
|
12 |
Вплив навчання на розвиток та добробут людини. |
§ 7 |
|
13 |
Важливі рішення для здоров’я, безпеки та добробуту. Критичне ставлення до інформації та прийняття рішень. Проєктна діяльність: «Увага – реклама!». |
§ 8
|
|
14 |
Алгоритм прийняття зважених рішень. Оцінка інформації (засоби масової інформації, реклама, соціальні мережі тощо) для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту Моделювання ситуацій за алгоритмом прийняття зважених рішень. |
§ 8 |
|
15 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 3. Моє здоров’я (7 +1 год.) |
|||
16 |
Моє здоров’я і спосіб життя. Особливості розвитку підлітків. |
§ 9
|
|
17 |
Моє здоров’я і спосіб життя . Самооцінка. |
§ 9 |
|
18 |
Корисні та шкідливі звички. |
§ 10 |
|
19 |
Вплив психоактивних речовин на здоров’я підлітків. Моделі безпечної поведінки. |
§ 10 |
|
20 |
Харчування та здоров’я. Особливості харчування підлітків. Перша допомога у разі харчових отруєнь Моделювання ситуацій: щодо надання першої долікарської допомоги, самодопомоги в разі харчових отруєнь; виклику необхідних рятувальних служб, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. |
§ 11
|
|
21 |
Проєктна діяльність:«Мій здоровий сніданок», «Здоровий ланчбокс». |
§ 11
|
|
22 |
Профілактика соціально небезпечних хвороб. |
§ 12 |
|
23 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 4. Мій добробут (5 години) |
|||
24 |
Товари та послуги, що задовольняють потреби. Якість товарів та їх безпечність для споживача. Вибір товарів для задоволення власних потреб. Моделювання кроків/алгоритму вибору промислових товарів для задоволення власних потреб та інших осіб. |
§ 13
|
|
25 |
Добробут та мої фінанси. Доходи та витрати підлітків. «Кишенькові гроші». |
§ 14
|
|
26 |
Сімейне підприємництво. Планування власного бюджету. |
§ 14 |
|
27 |
Доброчинність та волонтерство. Доброчинність та волонтерський рух в Україні. Моделювання ситуацій прояву доброчинності або волонтерської |
§ 15
|
|
28 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Розділ 5. Я серед людей (4 +1 год.) |
|||
29 |
Спілкування і здоров’я. Засоби зв’язку і навички спілкування. Ризики спілкування у воєнний час. |
§ 16
|
|
30 |
Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Протидія проявам тиску, агресії, булінгу і неповаги щодо себе та інших осіб. |
§ 17
|
|
31 |
Конфлікти і здоров’я. Види і способи їх розв’язання. Конструктивне розв’язування конфліктів. Моделювання ситуацій щодо розв’язання конфліктів різними способами. |
§ 18
|
|
32 |
Проєктна діяльність: STEM-проєкт «Моя корисна справа». |
§ 18 |
|
33 |
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
34 |
Узагальнююче повторення |
|
|
35 |
Підсумковий урок |
|
|