7-Й КЛАС
РОСЛИНИ
34години, 1 година на тиждень
№ уроку |
Тема |
дата |
Д.З |
Примітка |
|
Вступ. |
|
|
|
|
Рослини – частина живої природи |
|
|
|
|
Загальні відомості про квіткові рослини |
|
|
|
|
Корінь. Будова кореня. Значення коріння в житті рослин |
|
|
|
|
Стебло. Будова стебла. Значення стебла в житті рослини |
|
|
|
|
Листок. Будова листка. Значення листя в житті рослини. Листопад, його значення. Демонстрування дослідів (на вибір вчителя): 1.Дихання рослин (поглинання кисню і виділення вуглекислого газу). |
|
|
|
|
Квітка. Будова квітки. Запилення квітки. Утворення плодів і насіння |
|
|
|
|
Насіння. Будова насінини (на прикладі квасолі та пшениці). |
|
|
|
|
Практична робота Правила висівання насіння в ґрунт. |
|
|
|
|
Умови життя рослин: світло, повітря, вода, мінеральні солі. |
|
|
|
|
Дерева, кущі, трави |
|
|
|
|
Зовнішній вигляд дерев. Використання деревини в промисловості. Лікувальні властивості дерев |
|
|
|
|
Зовнішній вигляд кущів. Різниця між деревом і кущем. |
|
|
|
|
Ознаки травянистої рослини. Культурні та дикорослі рослини |
|
|
|
|
Кімнатні рослини |
|
|
|
|
Різноманітність кімнатних рослин (бегонія, герань, алоє, бальзамін, традесканція, циперус), (на вибір вчителя). Значення для людини. Догляд за кімнатними рослинами. |
|
|
|
|
Практична робота Висаджування та пересаджування кімнатних рослин. Ведення календарю догляду за кімнатними рослинами |
|
|
|
|
Квітково-декоративні рослини |
|
|
|
|
Однорічні рослини – квасоля, петунія, айстри, чорнобривці (на вибір вчителя). |
|
|
|
|
Дворічні рослини – маргаритки, братки, мальва (на вибір вчителя). Зовнішній вигляд, вирощування. |
|
|
|
|
Багаторічні рослини – жоржини гладіулуси, флокси, іриси (на вибір вчителя). |
|
|
|
|
Рослини лісу |
|
|
|
|
Хвойні дерева – ялина, сосна. Листяні дерева – дуб, береза, липа ( на вибір вчителя). |
|
|
|
|
Кущі – бузина, ліщина, шипшина (на вибір вчителя). Лікувальне значення. Ягідні кущі – чорниця, брусниця (на вибір вчителя). Використання |
|
|
|
|
Трави – конвалія, дика герань, квасениця (інші місцеві трави на вибір вчителя). |
|
|
|
|
Екологічне значення лісу. Охорона лісів на Україні. Екскурсія до лісу. |
|
|
|
|
Узагальнення знань. |
|
|
|
|
Рослини саду |
|
|
|
|
Плодові дерева – яблуня, груша, слива, вишня (абрикос, персик – для південних районів). Вирощування та використання. |
|
|
|
|
Ягідні кущі – малина, смородина, агрус, виноград (на вибір вчителя). Вирощування та використання. |
|
|
|
|
Практичні роботи. Скопування пристовбурних кіл плодових дерев. Розпушування грунту в міжряддях, прополювання. |
|
|
|
|
Екскурсія до саду |
|
|
|
|
Овочеві культури |
|
|
|
|
Однорічні овочеві рослини – огірок, помідор, баклажан, перець, горох, квасоля (на вибір вчителя). Демонстрування овочевих рослин, що вивчаються. |
|
|
|
|
Дворічні овочеві рослини – морква, буряк, капуста (на вибір вчителя). Демонстрування овочевих рослин, що вивчаються. |
|
|
|
|
Багаторічні овочеві рослини – цибуля, часник (на вибір вчителя). Демонстрування овочевих рослин, що вивчаються. |
|
|
|
|
Практична робота Висаджування та догляд за овочевими рослинами на шкільній ділянці. |
|
|
|
|
Рослини поля |
|
|
|
|
Види культурних рослин, які людина вирощує на полях: зернові культури – жито, ячмінь, пшениця, кукурудза, гречка (на вибір вчителя). |
|
|
|
|
технічні культури – картопля, льон, соняшник, цукровий буряк (на вибір вчителя). Вирощування та використання людиною |
|
|
|
|
Бур’яни городу і поля – осот, пирій, лобода, дика редька (на вибір вчителя). |
|
|
|
|
Практична робота Техніка впровадження засобів по підвищенню врожаю: обробіток ґрунту, удобрення, підживлення рослин (на вибір вчителя). |
|
|
|
|
Узагальнення курсу |
|
|
|
|
Охорона рослин. Рослини, які занесені до Червоної книги України. Заповідники, національні парки природи в Україні. |
|
|
|