Календарно- тематичне планування для 7 класу з біології НУШ

Про матеріал
Календарне планування з біології для 7 класу(НУШ) Відповідає навчальним програмам, що затверджені педагогічною радою(протокол №1 від 29.08.2024р), складеним на основі Модельної програми «Біологія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П. ), що рекомендовано Міністерством освіти і науки України»( (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090) Рекомендована кількість годин за програмою(7клас) – 2,5 год. на тиждень Кількість годин за навчальним планом(7клас) - 2,5год на тиждень Навчально-методичне забезпечення :Біологія : підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П.). – Київ: «Генеза», 2024
Перегляд файлу

Календарне планування з біології для 7 класу

Відповідає навчальним програмам, що затверджені педагогічною радою(протокол №1 від 29.08.2024р), складеним на основі Модельної програми «Біологія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П. ), що рекомендовано Міністерством освіти і науки України»( (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090)

Рекомендована кількість годин за програмою(7клас) – 2,5 год. на тиждень

Кількість годин за навчальним планом(7клас)  - 2,5год на тиждень

Навчально-методичне забезпечення :Біологія : підручник  для 7 класу закладів загальної середньої освіти  (Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П.). –  Київ: «Генеза», 2024.

 

Дата

Дата скоригована

Зміст уроку

Види діяльності

Д/З

Пр-ка

 

Вступ ( 3 год )

1

 

 

Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Значення біології в природі та житті людини

- Розв’язання проблемних питань, задач — з теми:Яка залежність між генетичним, видовим, екосистемним різноманіттям?Яким є твій вплив на біорізноманіття нашої планети?

- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації щодо розпізнавання основних груп організмів та їх класифікації;

- Моделювання Графічне моделювання дизайну біологічного дослідження;

Схеми “Класифікації живих організмів”

- Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

-історія розвитку систематики, як галузі

-про значення біології в медицині, сільському господарстві, у справі охорони природи тощо (на вибір учителя /учительки)

Ігровий проєкт: -«Хто (що?) я за об’єкт?, розкажи про мене»

Творчий проєкт: -написання есе (твору, розповіді) про роль біології в природі та житті людини;-застосування біологічних знань у професії моїх батьків

Практико-орієнтований проєкт:

-створення буклету “Біорізноманіття супермаркету” (квартири, будинку, присадибної ділянки)

Оп-ти § 1 с.7

З-ня (1,2)

 

2

 

 

Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів.

Оп § 2 З-ня ( 1-3) с.10

 

3

 

 

Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери

Оп§3 с.14,15 З-ня ( 1-4)

 

 

Розділ 1. Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти

 

Тема 1. Клітина – структурно-функціональна одиниця (10 годин)

4

 

 

Типи організації клітин

-Розв’язання проблемних питань, задач

-Органели клітини: наскільки будова та функції пов’язані між собою у про- та евкаріотів?

- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації):

-  про будову та основні властивості клітин;- про різноманітність прокаріотичних організмів;   функціональні ділянки (компартменти) клітини евкаріотів

Моделювання-Предметне моделювання  клітини прокаріотів і евкаріотів (використаних матеріалів, харчових продуктів, овочів, тканини тощо )

-схеми “Методи дослідження клітин, які дали змогу зрозуміти структуру будови організмів”;

-процесу поширення прокаріотів – збудників хвороб людини (за допомогою кольорових міток).

-Дослідження та експериментування

 - Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Історія відкриття клітини”;“Використання прокаріотів у промисловості”; “Бактерії – збудники захворювань людини”

Науково-дослідницький:

“Дослідження швидкості утворення йогурту залежно від жирності молока”;“Дослідження впливу температури на швидкість розмноження бактерій йогуртової культури”

Ігровий (рольовий) проєкт: «Місто-клітина»(«Школа-клітина») тощо

Практико-орієнтований проєкт:

Створення буклету (лепбуку) «Дотримання правил гігієни для профілактики бактеріальних захворювань людини» (для шкільної їдальні , подвір’я )

Творчий проєкт: написання есе (твору, розповіді) “Я і мої бактерії”

Оп-ти §4 З-ня с.20 ( 1-2)

 

5

 

 

Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними.

Оп-ти §5 З-ня (1,2 ) с.22

 

6

 

 

Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою.

Оп-ти § 6 З-ня ( 1,3) с.24

 

7

 

 

Практична робота 1.Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа

Оп-ти § 6 с. 24

 

8

 

 

Особливості будови клітини прокаріотів та їх процесів життєдіяльності.

Оп §7   с.26

 

 

9

 

 

Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі.

Оп §8

 З-ня с. 30

 

10

 

 

Роль прокаріотів у житті людини

 

Оп-ти § 9 З-ня с.33-34

 

 

Тема 2. Одноклітинні евкаріоти – цілісні організми (3 години)

11

 

 

Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морських (на прикладі форамініфер) водойм.

Розв’язання проблемних питань, задач—Які органели одноклітинних евкаріотів забезпечують існування їхніх клітин як самостійних організмів?

 Робота з інформацією

-   про будову та різноманітність одноклітинних евкаріотів;

- демонстрування тимчасових і постійних мікропрепаратів одноклітинних евкаріотів відеоматеріалів, анімацій евкаріотів прісних водойм, морів, паразитичних тощо

- Моделювання 

-будови одноклітинного евкаріотичного організму;

-процесу живлення одноклітинних евкаріотів прісних водойм.

-Дослідження та експериментування

- Проєктна діяльність

Інформаційно-пошукові проєкти:

 “Захворювання людини, збудниками яких є одноклітинні евкаріоти;

 “Морські одноклітинні евкаріоти, їхня роль у житті людини та наукових дослідженнях”

Науково-дослідницький  проєкт:

“Дослідження впливу pH середовища на чисельність інфузорій в культурі”

Практико-орієнтований проєкт:

створення буклета «Профілактика захворювань, які спричиняють одноклітинні евкаріотичні організми»

Творчий проєкт:

-написання есе (твору, розповіді) “Які одноклітинні евкаріоти могли бути предками багатоклітинних організмів?”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

12

 

 

Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

13

 

 

Одноклітинні евкаріоти – предки багатоклітинних видів. Поняття про колоніальні та багатоклітинні організми.

Лабораторне дослідження 1. Спостереження за інфузоріями.

 

 

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

Розділ 2. Різноманітність евкаріотичних організмів

 

Тема 3. Середовища мешкання та різноманітність водоростей (3 години)

14

 

 

Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Різноманітність зелених водоростей.

Розв’язання проблемних питань, задач, завдань «Якби усі водорості одночасно зникли, то …»

- Робота з інформацією

-  про будову та різноманітність водоростей-  демонстрування  відео- та фотоматеріалів водоростей, мешканців прісних водойм, морів, ґрунті

- Моделювання  руху хламідомонади

- Проєктна діяльність

Інформаційно-пошукові проєкти:

«Альгологія: її розвиток в Україні та світі»;«Ламінарія: поширення та застосування.

Науково-дослідницький проєкт:

“Дослідження видового різноманіття одноклітинних у пробі води з акваріума, ставка, річки, іншої водойми”

Практико-орієнтований проєкт виготовлення плакату, буклету:

«У яких продуктах, що я споживаю, є водорості?»

Творчий проєкт:  “Значення водоростей в житті людини”створення колажів, лепбуків

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

15

 

 

Різноманітність бурих, червоних, діатомових водоростей.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

16

 

 

Роль водоростей у природних екосистемах та житті людин Лабораторне дослідження 2. Будова зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса).

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

Тема 4. Характерні риси та будова вищих рослин (7 годин)

17

 

 

Формування різних типів тканин та диференційованих органів

Розв’язання проблемних питань, задач — Чому пошкодження кори по колу призводить до загибелі дерев’янистої рослини?

- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації

-про будову, процеси життєдіяльності, адаптації вищих рослин до умов зростання;

-демонстрування різних об’єктів живої природи (живі представники, колекційний та гербарний матеріал вищих рослин), відеоматеріалів, фото органів наземних рослин та їхніх видозмін, процесів життєдіяльності;

- демонстрування розвитку пагона з бруньки; поглинання води коренями та кореневого тиску; випаровування води листками; реакція рослин-хижаків на подразнення здобиччю; рухів рослин тощо

- Моделювання

процесу транспорту речовин;

транспірації;

рухів рослин.

- Дослідження та експериментування

- Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Класифікація життєвих форм вищих рослин різними науковцями”;“Особливості коренів у рослин епіфітів”;“Різноманітність стебел рослин за напрямком росту”

Науково-дослідницький:

Дослідження залежності приросту зеленої маси цибулі ріпчастої від температури та освітлення, інших факторів

Дослідження швидкості росту коренів цибулі ріпчастої на різних сумішах водної культури

Ігровий (рольовий) проєкт:

“Життєві цикли вищих рослин”

Практико-орієнтований проєкт створення буклету“Дослідження впливу добрив на ріст рослин”“Способи вегетативного розмноження рослин”“Особливості вирощування мікрозелені в домашніх умовах ”

Творчий проєкт:

Нетипові функції вегетативних органів у рослин.Створення лепбуку “Видозміни листка у рослин різних умов зростання”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

18

 

 

Середовища мешкання вищих рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

19

 

 

Вегетативні органи рослин - корінь, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота 1. Дослідження кореня та видозмін кореня

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

20

 

 

Вегетативні органи рослин - пагін, будова, функції та видозміни. Лабораторне робота 2.

Дослідження пагонів та бруньок різних рослин

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

21

 

 

Вегетативні органи рослин - листок,  будова, функції та видозміни.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

22

 

 

Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин. Лабораторне дослідження 3.

Дослідження транспорту речовин  по рослині за допомогою барвників

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

23

 

 

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

24

 

 

Узагальнення знань: Рослина — цілісний інтегрований організм.

Узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію з теми

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

Тема 5. Різноманітність вищих рослин (8 годин)

25

 

 

Вищі спорові рослини - мохи.

Розв’язання проблемних питань, задач —

Як особливості будови репродуктивних органів рослини (квітка, суцвіття, плоди) пов'язані з адаптацією до конкретних  умов існування?

- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації  щодо розпізнавання та класифікації вищих рослин; демонстрування різних об’єктів живої природи (живі представники, колекційний та гербарний матеріал вищих рослин муляжі (квіток, плодів, насіння);  відеоматеріалів, фото органів наземних рослин та їхніх видозмін; основних груп вищих рослин (спорові, насінні); анімацій життєвих циклів вищих спорових рослин та насінних рослин.

- Моделювання

будови квітки та процесу запилення;

процесу подвійного  запліднення.

- Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження)  

  - Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“ Голонасінні в житті людини”;

“Роль квіткових рослин у житті та господарській діяльності людини”;

“Родини квіткових рослин (на вибір: капустяні, пасльонові, бобові, айстрові, злакові, лілійні, цибулеві тощо)”;

“Значення та використання вищих спорових рослин людиною”.

Науково-дослідницький:

“Дослідження впливу акустичних факторів (класичної музики, джазу, року), фізичних факторів (магнітних хвиль, гравітації тощо) на проростання насіння сільськогосподарських культур”

Ігровий ( рольовий ) проєкт:

Квест:  «Вгадай рослину за ознаками»

Практико-орієнтований проєкт створення буклету : “Ранньоквітучі рослини моєї місцевості (України)” або “Охорона первоцвітів”

Творчий проєкт: Квіти , які можна вживати в їжу. Виготовлення колажу: “Отруйні рослини моєї місцевості”; “Лікарські рослини моєї місцевості”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

26

 

 

Вищі спорові рослини -  плауни, хвощі

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

27

 

 

Вищі спорові рослини - папороті.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

28

 

 

Практична робота 2. Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

29

 

 

Насінні рослини - голонасінні. Лабораторне дослідження 4. Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

30

 

 

Насінні рослини. окритонасінні. Квітка. Суцвіття Лабораторне  дослідження 5. Дослідження будови квітки та суцвіття

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

31

 

 

Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин)).

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

32

 

 

Насінина. Лабораторне дослідження 6.  Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці)

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

33

 

 

Плід. Способи поширення насіння та плодів. Лабораторне дослідження 7.

Дослідження різноманітності плодів.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

34

 

 

Різноманітність покритонасінних (дводольні та однодольні).

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

35

 

 

Практична робота 3.Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових)).

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

36

 

 

Узагальнення знань: “Різноманітність вищих рослин”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

37

 

 

Узагальнення вивченого за семестр

Діагностична робота

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

Тема 6. Характерні риси тварин

 

38

 

 

Характерні риси тварин. Гетеротрофний тип живлення. Середовища мешкання та пристосування до них тварин.

Розв'язання проблемних питань, задач —

«Чому і для чого  тварини мігрують?».

- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації

-  про процеси життєдіяльності та пристосування тварин до середовища мешкання;- про типи розмноження та типи розвитку тварин;- про форми поведінки тварин;- про пристосування тварин до середовища мешкання- Моделювання — Етапів прямого та непрямого  типів розвитку тварин  Графічне моделювання нейрогуморальної регуляції життєвих функцій у тварин- Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні роботи)   Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Способи комунікації тварин (птахи, ссавці тощо)”

“Пристосування до полювання у хижих тварин”

Науково-дослідницький:

“Вироблення умовного рефлексу годування у акваріумних рибок на різні  умовні подразники (світло, постукування, годівничку, різні види корму тощо)”

Ігровий (рольовий) проєкт:

Рольова гра “Лісова школа тварин” (демонстрація поведінкових реакцій тварин у певній ситуації)

Практико-орієнтований проєкт:

«Мій домашній улюбленець: утримання та догляд»

Творчий проєкт:

Тварини, які  відіграли важливу роль у моєму життя написання есе (твору, розповіді) “Переваги та недоліки рослиноїдництва у тварин”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

39

 

 

Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем. Функції різних систем органів.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

40

 

 

Нейрогуморальна регуляція життєвих функцій.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

41

 

 

Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий). Лабораторне дослідження 8. Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів)

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

42

 

 

Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти). Лабораторне дослідження 9. Спостереження за поведінкою тварин

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

43

 

 

Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

44

 

 

Практична робота 4. Визначення різних форм поведінки тварин

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

45

 

 

Узагальнення з теми Характерні риси тварин

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

Тема 7. Різноманітність тварин.

46

 

 

Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин.

Розв’язання проблемних питань, задач —

«Чому риби не живуть на деревах, а кити – на суші?»

- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних та хребетних тварин, основні ознаки груп тварин

- Моделювання —

Зовнішньої будови тіла тварини, безхребетної чи хребетної (на вибір вчителя/вчительки)(лего, повітряних кульок, пластиліну, використаних матеріалів)

- Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження)

- Проєктна діяльність .

Науково-дослідницький:

Дослідження чисельності популяції птахів-синантропів у населеному пункті (на прикладі  голуба сизого, кільчастої горлиці, ворони сірої тощо )

Дослідження видового різноманіття тварин (безхребетних або хребетних) природної або штучної екосистеми.

Ігровий (рольовий) проєкт:

Гра «Вгадай тварину за ознаками»;

  •           Квест «Дивовижні тварини».

Практико-орієнтований проєкт:

“Безпечна поведінка людини з отруйними безхребетними тваринами”

“Безпечна поведінка людини з отруйними хребетними тваринами”

Творчий проєкт:

-написання есе (твору, розповіді) «Тварини в моєму житті»;

-«Як пов’язані тварини з рослинами та грибами»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язання проблемних питань, задач

«Чому риби не живуть на деревах, а кити – на суші?»

- Моделювання —

Зовнішньої будови тіла тварини, хребетної (на вибір вчителя/вчительки)(лего, повітряних кульок, пластиліну, використаних матеріалів)

- Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження)

- Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

- комахи рідного краю;- риби рідного краю;- амфібії рідного краю;- рептилії рідного краю;- птахи рідного краю;

- ссавці рідного краю;- особливості будови зубного апарату ссавців залежно від характеру живлення;.

Науково-дослідницький:

Дослідження чисельності популяції птахів-синантропів у населеному пункті (на прикладі  голуба сизого, кільчастої горлиці, ворони сірої тощо )

Дослідження видового різноманіття тварин (безхребетних або хребетних) природної або штучної екосистеми.

Ігровий (рольовий) проєкт:

Гра «Вгадай тварину за ознаками»;

-Квест «Дивовижні тварини».

Практико-орієнтований проєкт:

“Безпечна поведінка людини з отруйними безхребетними тваринами”

“Безпечна поведінка людини з отруйними хребетними тваринами”

Творчий проєкт:

-написання есе (твору, розповіді) «Тварини в моєму житті»;

-«Як пов’язані тварини з рослинами та грибами»

 

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

47

 

 

Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

48

 

 

Плоскі черви – паразити людини і тварин.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

49

 

 

Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

50

 

 

Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження 10. Дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

51

 

 

Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідженн 11. Дослідження  зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів).

 

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

52

 

 

Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних. Лабораторне дослідження 12. Дослідження  зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил);

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

53

 

 

Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

54

 

 

Комахи.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

55

 

 

Практична робота 5. Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

56

 

 

Роль комах у природі та житті людини.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

57

 

 

Узагальнення з теми “Безхребетні тварини”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

58

 

 

Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

59

 

 

Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах. Лабораторне дослідження 13. Дослідження зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів).

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

60

 

 

Четвероногі хордові тварини. Амфібії, їхня роль у природі та житті людини.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

61

 

 

Рептилії, їхня роль у природі та житті людини.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

62

 

 

Птахи 

.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

63

 

 

Практична  робота 6 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

64

 

 

Роль птахів у природі та житті людини

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

65

 

 

Ссавці.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

66

 

 

Ссавці.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

67

 

 

Практична робота 7. Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

68

 

 

Роль ссавців у природі та житті людини

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

69

 

 

Узагальнення з теми “Хордові тварини”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

Тема 8. Середовища існування тварин.

70

 

 

Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах.

Розв’язання проблемних питань, задач 

Якими способами підтримується рівновага кількості  тварин в екосистемах?

- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації) — про екосистеми, ланцюги живлення, - тварин-запилювачів; - тварин-сапротрофів;-тварин-хижаків; -тварин-фітофагів;тварин-паразитів.

- Моделювання — Моделювання трофічної сітки природної  екосистеми (на вибір вчителя\вчительки)

 - Проєктна діяльність

Інформаційно-пошукові проєкти:

Основні напрями тваринництва та птахівництва рідного краю”;“Захворювання людини, які спричиняють паразитичні черви (гельмінти)”;“Кровосисні комахи та кліщі – переносники збудників захворювань людини;“Комахи-запилювачі, їхня користь у природі”

Науково-дослідницький: “Дослідження процесу ґрунтоутворення за допомогою дощових черв’яків та ґрунту (та інших складових)”

Ігровий (рольовий) проєкт: Рольова гра “Екологічне лото” (складання ланцюгів живлення

Практико-орієнтований проєкт:

 «Роль тварин у колообігу речовин біосфери» (на прикладі городу, лісу, саду вашої місцевості)

“Тварини Червоної книги України (вашого краю)”;

Творчий проєкт: Чому живі організми стали середовищем мешкання для інших істот?

написання есе (твору, розповіді)

Виготовлення колажу, буклету, лепбука:

Тварини України (світу), що лікують

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

71

 

 

Роль тварин у біосфері .

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

72

 

 

Роль тварин у житті людини.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

Тема 9. Гриби – гетеротрофні організми.

 

73

 

 

Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми. Гриби багатоклітинні та одноклітинні.

Розв'язання проблемних питань, задач Чи можливе життя на Землі без грибів?

Робота з нформацією/опрацювання джерел інформації

- про різноманітність грибів, їхню будову та  процеси життєдіяльності;

-   про біорізноманіття грибів в Україні та світі;

- про особливості життєдіяльності лишайників та їхню різноманітність

- Моделювання —

предметне моделювання плодового тіла гриба та мікоризи; слані  лишайнику;

- Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні роботи)

- Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Гриби – паразити рослин”;“Гриби – паразити людини”;“Лишайники – біоіндикатори чистоти повітря”

Науково-дослідницький:

“Вирощування плодових тіл шапинкових грибів та визначення їхньої продуктивності (печериці, гливи) на різних субстратах”

Ігровий ( рольовий ) проєкт:

“Віртуальна подорож по гриби”

Практико-орієнтований проєкт:

“Ознаки харчового отруєння грибами та долікарська допомога”;

“Різноманіття лишайників рідного краю”;

“Вирощування шапинкових грибів у штучних умовах”;

“Використання лишайників у медицині та промисловості”

“Правила збирання грибів у природі”

Творчий проєкт:

написання есе (твору, розповіді) “Моє перше знайомство з грибами”, “Яким би був світ без відкриття пеніциліну”

Створення буклету, лепбуку: Приказки українського народу про гриби

Створення колажу “Як гриби застосовують у  фармакології ?”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

74

 

 

Будова та процеси життєдіяльності  одноклітинних (дріжджів) грибів. Лабораторне дослідження 14. Дослідження  мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів);

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

75

 

 

Гриби-сапротрофи. Цвілеві гриби. Лабораторне дослідження 15. Дослідження  цвілевих грибів (на прикладі мукора);

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

76

 

 

Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних Лабораторне дослідження 16. Дослідження будови шапинкових грибів

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

77

 

 

Гриби їстівні та отруйні.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

78

 

 

Практична робота 8. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

79

 

 

Гриби – паразити рослин

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

80

 

 

Значення грибів у природі та житті людини. Шкода, якої завдають гриби здоров’ю та господарству людині.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

81

 

 

Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

82

 

 

Значення лишайників у природі та житті людини.

 

 

83

 

 

Узагальнення знань з теми “Гриби - гетеротрофні організми”

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

Узагальнення

84

 

 

Сучасні уявлення про систему органічного світу.

- Розв’язання проблемних питань, задач

«Чому вчені час від часу вносять зміни у систему різних груп організмів нашої планети?»

- Робота з інформацією/- про різноманітність прокаріотичних та евкаріотичних організмів

- Моделювання — графічної моделі “Сучасна система органічного світу”.

- Проєктна діяльність Ігровий проєкт: Гра “Хто я?”

Практико-орієнтований проєкт: “Охорона біорізноманіття нашої планети”.

Творчий проєкт: Створення колажу, буклету: -різноманітність рослин, тварин, грибів рідного краю

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

85

 

 

Сучасні уявлення про систему органічного світу.

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

86

 

 

Узагальнення вивченого за семестр

Діагностична робота

Оп-ти § З-ня с. ( )

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
7 серпня
Переглядів
640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку