Календарне планування уроків біології
для 8 класу
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
За рік |
|||
|
I семестр |
II семестр |
Всього за рік |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
2 |
Тематичний контроль |
4 |
4 |
8 |
Лабораторна робота |
- |
1 |
1 |
Лабораторних досліджень |
4 |
7 |
11 |
Дослідницьких практикумів |
2 |
3 |
5 |
Проектів |
2 |
3 |
5 |
№п/п
|
Тема уроку |
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Дата |
Клас |
||||
|
|
|
Діяльність (уміння) |
Знання |
Ставлення |
|
|
||
ВСТУП ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (орієнтовно 4 год) |
|||||||||
1
|
Вступний інструктаж з ТБ під час занять з біології. Організм людини як біологічна система. |
Громадянська відповідальність (націлює на усвідомлення відповідальності за власне життя і здоров’я своє та оточуючих) Здоров’я і безпека (зорієнтовує на формування в учнів розуміння, що здоров’я — найвища особистісна й суспільна цінність) |
виявляє ознаки: - біологічної та соціальної сутності людини в людських спільнотах розпізнає: - органи та системи органів людини; - типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах); установлює взаємозв’язок: - між будовою тканин і виконуваними функціями; порівнює та зіставляє - органи й системи органів в організмі людини й інших організмах; дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням |
оперує термінами: біосоціальна природа людини, тканина, орган, система органів, механізми регуляції (нервова, гуморальна, імунна), нейрон, рефлекс, рефлекторна дуга називає: - науки, які вивчають людину; тканини, органи та фізіологічні системи організму людини; частини рефлекторної дуги; пояснює:- місце людини в системі органічного світу; - особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності; відмінності між нервовою й гуморальної регуляцією фізіологічних функцій організму характеризує: - методи дослідження організму людини, клітинну будов; тканини людини; будову нейрона; шлях нервового імпульсу по рефлекторній дузі; наводить приклади:- різновидів тканин; - органів, фізіологічних систем; |
висловлює судження: виявляє ставлення: - щодо значення знань про людину для збереження її здоров’я обґрунтовує судження: - про організм людини як цілісну та відкриту біологічну систему; робить висновок: - нервово-гуморальна регуляція — основа цілісності організму
|
|
|
||
|
|
||||||||
2 |
Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Лабораторне дослідження: Ознайомлення з препаратами тканин людини. |
|
|
||||||
3 |
Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи організму людини. |
|
|
|
|||||
4 |
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
||||||
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3 год+1 год резервного часу) |
|||||||||
5 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.
|
Здоров’я і безпека ( зорієнтовує на усвідомлення значення збалансованого харчування для збереження здоров’я людини) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на формування в учнів розуміння прав споживача, які передбачають запровадження обов’язкового маркування якісного складу харчових продуктів) |
застосовує знання для: - аналізу харчового раціону; - складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму |
оперує термінами: - обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни називає: - компоненти їжі наводить приклади: - вітамінів (водорозчинних і жиророзчинних) характеризує:
- склад харчових продуктів; - обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини; - харчові й енергетичні потреби людини пояснює: функціональне значення для організму білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, води та мінеральних речовин |
висловлює судження: щодо значення збалансованого харчування для нормального розвитку і збереження здоров’я; обґрунтовує судження: - про значення білків, жирів і вуглеводів рослинного і тваринного походження в раціоні підлітка; оцінює: значення метаболізму для нормального функціонування організму; робить висновок: про необхідність дотримання співвідношення ваги і зросту; усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про вітаміни |
|
|
||
6 |
Харчування та обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Дослідницький практикум №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
|
|
||||||
7 |
Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. Проект Збалансоване харчування |
|
|
||||||
8 |
Підсумковий урок з тем «Вступ. Організм людини як біологічна система», «Обмін речовин» (Тематична № 1) |
|
|
||||||
Тема 2. Травлення (5 год.) |
|||||||||
9 |
Будова та функції травної системи. Дослідницький практикум №2. Дія ферментів слини на крохмаль
|
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на: - усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи; небезпеки харчових отруєнь; - розуміння негативного впливу на травлення алкогольних напоїв і тютюнопаління) |
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): - елементи зовнішньої будови зубів; спостерігає та описує: - дію ферментів слини на крохмаль; застосовує знання для: - профілактики захворювань зубів; - профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь |
оперує термінами:- травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, всмоктування називає: органи травної системи;- травні залози; хвороби органів травлення; характеризує: - функції органів травлення; будову та функції зубів; процеси ковтання, травлення, всмоктування; регуляцію травлення; наводить приклади: ферментів; пояснює: - роль травних ферментів; - роль печінки та підшлункової залози в травленні; значення зубів у травленні; значення мікрофлори кишечнику;- негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;- причини виникнення захворювань травної системи |
висловлює судження: - щодо значення знань про функції та будову травної системи для збереження здоров’я; усвідомлює: - значення профілактики захворювань травної системи; усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про травлення (І. П. Павлов, О. М. Уголєв та ін.) |
|
|
||
10 |
Процес травлення у ротовій порожнині.. Лабораторні дослідження: Зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)
|
|
|
||||||
11 |
Травлення у шлунку.
|
|
|
||||||
12 |
Процеси травлення у кишечнику. Виведення решток. |
|
|
||||||
13 |
Регуляція травлення в організмі людини. Харчові розлади, хвороби та їх запобігання. |
|
|
||||||
Тема 3. Дихання (4 год +1 год резервний час) |
|||||||||
14 |
Значення дихання. Система органів дихання, їх будова та функція. |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на розуміння негативного впливу тютюнопаління й забрудненого повітря на дихання та здоров’я людини) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на усвідомлення учнями важливості підтримання чистоти повітря в громадських місцях, зокрема необхідність провітрювання класних кімнат) |
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): - газообмін у легенях і тканинах; встановлює взаємозв’язок: будови та функцій органів дихання;
застосовує знання для: |
оперує термінами:- дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легеньназиває: - етапи дихання;- органи дихання; - хвороби органів дихання; характеризує: - процес утворення голосу та звуків мови;- процеси газообміну в легенях і тканинах;- процеси вдиху та видиху;- життєву ємність легень;- нейрогуморальну регуляцію дихальних рухів;пояснює:- значення дихання;- вплив навколишнього середовища на дихальну систему |
висловлює судження: - щодо значення знань про функції та будову дихальної системи для збереження здоров’я; усвідомлює: негативний вплив куріння на органи дихання |
|
|
||
15 |
Газообмін у легенях і тканинах. |
|
|
||||||
16 |
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
|
||||||
17 |
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
||||||
18 |
Підсумковий урок з тем «Травлення» (Тематична № 2) |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 4. Транспорт речовин (8 год+1 резервний час) |
|||||||||
19 |
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення важливості дотримання: - правил переливання крові для запобігання інфекційних захворювань, що передаються через кров (СНІД, гепатит С тощо); - заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи: фізичні навантаження, уникнення емоційних стресів, раціональне харчування, відпочинок на природі тощо) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на розуміння залежності роботи імунної системи від екологічного стану навколишнього середовища) Громадянська відповідальність (націлює на важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих; усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих) |
розпізнає (на малюнках, фотографіях): - органи кровообігу; - елементи будови серця; порівнює: будову артерій, вен і капілярів; - вроджений (неспецифічний) і набутий (специфічний) імунітет; розрізняє: - види кровотеч;
спостерігає та описує:
- надання першої допомоги при кровотечах; - вимірювати пульс; дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; - виконання малюнків біологічних об’єктів |
оперує термінами:- внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, гру-пи крові, кровообіг, артеріальний тиск, імунітет
називає:- склад внутрішнього середовища;- склад і функції крові, лімфи;- кровоносні судини;- фактори, які впливають на роботу серцево-судинної системи; - види імунітету; органи, що беруть участь у забезпеченні імунітету; характеризує:- плазму крові;- зсідання крові як захисну реакцію організму; групи крові системи АВО, резус-фактор;- імунні реакції організму; особли-вості будови та власти-вості серцевого м’яза; будову та роботу серця;- серцевий цикл; автоматію роботи серця; будову кровоносних судин; пояснює: взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів, лейкоцитів і тромбоцитів, кровоносних судин, серця; зна-чення лімфи, тканинної рідини; роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини; - правила надання першої допомоги при кровотечах |
висловлює судження: - про значення сталості внутрішнього середовища організму людини (гомеостаз); - щодо значення знань про функції та будову кровоносної системи для збереження здоров’я; - про важливість імунізації населення; оцінює: - епідеміологічний стан захворювання на СНІД в Україні; усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про внутрішнє середовище організму та кровоносну систему (У. Гарвей, Е. Дженнер, П. Ерліх, К. Ландштейнер, Л. Пастер та ін.), в тому числі українських (І. І. Мечников, М. М. Амосов) |
|
|
||
20 |
Кров, її склад та функції. Лімфа. |
|
|
||||||
21 |
Еритроцити. Групи крові, правила переливання крові.
|
|
|
||||||
22 |
Лейкоцити, тромбоцити. Зсідання крові. Лабораторна робота№1: Мікроскопічна будова крові людини |
|
|
||||||
23 |
Серце: будова та функції. Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
|
||||||
24 |
Поняття про серцевий цикл, робота серця та її регулювання. Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня |
|
|
||||||
25 |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Артеріальний тиск. |
|
|
||||||
26 |
Кровотечі. Серцево –судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|
||||||
27 |
Контрольна робота №1 (Тематична № 3) |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 5. Виділення. Терморегуляція (4 год.) |
|||||||||
28 |
Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи. |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на: - розуміння негативного впливу алкогольних напоїв на функцію нирок; - усвідомлення значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища; - на дотримання правил техніки безпеки під час виконання практико-орієнтованих робіт з біології, хімії, фізики, трудового навчання тощо; - дотримання безпечної поведінки в побуті, на пляжі) |
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- складові нефрону; - органи сечовидільної системи, Встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями шкіри застосовує знання для:
- профілактики захворювань сечовидільної системи; - запобігання теплового й сонячного удару; - надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару |
оперує термінами:- виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція називає:- органи виділення; - органи та функції сечовидільної системи; характеризує: - будову та функції нирок;- процес утворення сечі;- регуляцію сечовиділення;- роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну;- чинники, що впливають на функції нирок;- негативний вплив алкогольних напоїв на функції нирок;- роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності;- роль шкіри в регуляції температури тіла; пояснює:- біологічне значення виділення продуктів обміну речовин; - причини теплового й сонячного удару |
висловлює судження: - про важливість виведення кінцевих продуктів обміну речовин з організму людини; обґрунтовує судження: - про значення дотримання правил догляду за власною шкірою для збереження здоров’я; оцінює: - значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища |
|
|
||
29 |
Захворювання нирок та їх профілактика.
|
|
|
||||||
30 |
Значення і будова шкіри. Терморегуляція
|
|
|
||||||
31 |
Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
|
|
||||||
Тема 6. Опора та рух (6 год.) |
|||||||||
32 |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі.
|
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення значення рухової активності для збереження фізичного здоров’я людини; на дотримання правил безпечного поводження під час катання на роликах, ковзанах, лижах, скейтах, сноубордах, велосипедах та при використанні різноманітного спортивного приладдя) |
розпізнає (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі): - скелет людини і ссавців.
застосовує знання для:
дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням |
оперує термінами:- скелет, кістка, хрящ, з’єднання кісток, м’яз, постава, гіподинамія
називає:- частини опорно-рухової системи;- відділи скелета;- види кісток;- типи з’єднання кісток; - особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням;- основні групи скелетних м’язів.характеризує: пояснює:- значення фізичних вправ для равильного формування скелету та м’язів; - вплив способу життя на утворення і розвиток скелета. наводить приклади: - статичної та динамічної роботи |
висловлює судження про: - роль рухової активності для збереження здоров’я; - вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів оцінює: - важливість надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи |
|
|
||
33 |
Огляд будови скелета. З’єднання кісток. Лабораторний дослідження мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин. |
|
|
||||||
34 |
Функції та будова скелетних м’язів. Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.
|
|
|
||||||
35 |
Робота м’язів. Втома м’язів. Основні групи скелетних м’язів. Лабораторне дослідження розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
|
|
||||||
36 |
Проект (за вибором)
|
|
|
||||||
37 |
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. Узагальнення знань (Тематична № 4) |
|
|
||||||
ТЕМА 7. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА ( 5 год.) |
|||||||||
38 |
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини |
Здоров’я і безпека (зорієнтована на розуміння профілактики захворювань нервової системи, зокрема дотримання правил чергування розумової діяльності та відпочинку) |
розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях): - елементи будови спинного мозку; - відділи головного мозку; застосовує знання для: - профілактики нервових захворювань; - дотримання режиму праці й відпочинку |
оперує термінами:- нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система; називає: - компоненти центральної й периферичної нервової системи; - функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, соматичної нервової системи, вегетативної нервової системи - захворювань нервової системи |
висловлює судження: щодо значення нервової системи для: - забезпечення взаємозв’язку між органами й фізіологічними системами; - узгодження функцій організму зі змінами довкілля; усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про нервову систему (І. П. Павлов, І. М. Сечєнов), у тому числі й українських (В. О. Бец) |
|
|
||
39 |
Спинний мозок.
|
|
|
||||||
40 |
Головний мозок. Лабораторні дослідження Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
|
|
||||||
41 |
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система |
|
|
||||||
42 |
Профілактика захворювань нервової системи. Узагальнення знань по темі (Тематична № 5) |
|
|
|
|||||
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (7 год+1 резервний час) |
|||||||||
43 |
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.
|
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями дотримання правил: - гігієни зору та слуху; - техніки безпеки під час виконання практичних занять з хімії, фізики, біології, технологій і трудового навчання тощо) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на усвідомлення учнями залежності функціонування слухової сенсорної системи від шумового забруднення навколишнього середовища) |
розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях): - елементи будови ока, вуха встановлює взаємозв’язок: між будовою й функціями ока, вуха спостерігає: - сліпу пляму на сітківці; - акомодацію ока; - зміни слухової чутливості;
- температурну адаптацію рецепторів шкіри; |
оперує термінами: - сенсорні системи, органи чуття, рецептори називає: - основні сенсорні системи;
- складові частини аналізатора пояснює: - процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла |
оцінює: - значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем |
|
|
||
44 |
Зорова сенсорна система. Лабораторне дослідження: визначення акомодації ока на сітківці; |
|
|||||||
45 |
Око. Гігієна зору. Лабораторне дослідження: виявлення сліпої плями на сітківці ока; |
|
|||||||
46 |
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Лаб. дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. |
|
|||||||
47 |
Сенсорні системи смаку, нюху.
|
|
|||||||
48 |
Сенсорні системи рівноваги та руху.
|
|
|||||||
49 |
Сенсорні системи дотику, температури, болю. Дослідницький практикум №4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|||||||
50 |
Підсумковий урок з тем «Нервова система», «Сенсорні системи» (Тематична № 6) |
|
|||||||
Тема 9. Вища нервова діяльність (7 год.) |
|||||||||
51 |
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.
|
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення учнями: - значення самовиховання у формуванні особистості; - значення сну для повноцінного функціонування організму; - безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості) |
розрізняє: - типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту; порівнює: - умовні й безумовні рефлекси; - першу і другу сигнальні системи; застосовує знання для: - дотримання правил розумової діяльності |
оперує термінами:- безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять називає:- нервові процеси (збудження, гальмування);- показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість);- види сну; - причини біоритмів; наводить приклади: - умовних та безумовних рефлексів людини; - біоритмів людини; характеризує:- особливості вищої нервової діяльності людини; - інстинктивну та набуту поведінку людини;- види навчання, види пам’яті; пояснює:- значення другої сигнальної системи; - роль кори головного мозку в мисленні;- причини індивідуальних особливостей поведінки людини |
Висловлює судження:- про значення пам’яті для інтелектуального розвитку людини;- щодо ролі самовиховання у формуванні особистості; - щодо впливу соціальних факторів на формування особистості; - про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму; усвідомлює значення:- внеску вчених у розвиток знань про вищу нервову діяльність (І. П. Павлов, І. М. Сєченов, О. О. Ухтомський та ін.) |
|
|
||
52 |
Безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло.
|
|
|||||||
|
|||||||||
53 |
Умовні рефлекси людини. Набута поведінка. Научіння. Розумова діяльність
|
|
|
||||||
54 |
Мова. Навчання та пам’ять. Лабораторне дослідження: Дослідження різних видів пам’яті
|
|
|
||||||
55 |
Мислення та свідомість.
|
|
|
||||||
56 |
Сон. Біоритми.
|
|
|
||||||
57 |
Підсумковий урок з теми « Вища нервова діяльність» (Тематична № 7) Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 10. Регуляція функцій організму ( 8 год.) |
|||||||||
58 |
Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція.
|
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями: - впливу гормонів на процеси обміну речовин в організмі людини; - профілактику йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз) |
застосовує знання для: |
оперує термінами:- ендокринна система, гормони, гомеостаз називає:- залози внутрішньої та змішаної секреції;- місце розташування ендокринних залоз в організмі людини; характеризує:- нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму;- вплив гормонів на процеси обміну в організмі; пояснює:- роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій;- значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму |
висловлює судження: робить висновок: - про взаємодію регуляторних систем організму |
|
|
||
59 |
Гуморальна регуляція. Гормони.
|
|
|
||||||
60 |
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
||||||||
|
|
||||||||
61 |
Профілактика захворювань ендокринної системи.
|
|
|
||||||
62 |
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.
|
|
|
||||||
63 |
Алергія. СНІД.
|
|
|
||||||
64
|
Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика
|
|
|
||||||
65 |
Узагальнення |
|
|
||||||
Тема 11. Розмноження та розвиток людини (5 год.) |
|||||||||
66 |
Будова та функції репродуктивної системи.
|
Здоров’я і безпека (націлює на розуміння учнями необхідності збереження репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини) |
порівнює: - будову чоловічої та жіночої статевих клітин;
застосовує знання для: |
оперує термінами:- ембріональний розвиток, гамети (сперматозоїд, яйцеклітина), запліднення, зигота, вагітність, плацента називає:- функції статевих залоз людини; - первинні та вторинні статеві ознаки людини; - періоди онтогенезу людини;характеризує: - процес запліднення;- розвиток зародка і плода;- розвиток дитини після народження; - функції плаценти;- статеве дозрівання;- вікові періоди індивідуального розвитку людини;- особливості підліткового віку;- захворювання, що передаються статевим шляхом;пояснює:- роль ендокринної системи в регуляції гаметогенезу, овуляції, вагітності, постембріонального |
висловлює судження: - про необхідність збереження репро-дуктивного |
|
|
||
67
|
Статеві клітини Менструальний цикл.
|
|
|
||||||
здоров’я молоді; - про залежність розвитку дитини в материн-ському організмі від здоров’я матері, її поведінки; обґрунтовує судження:- про вплив нікотину, тютюнового диму, алкого-лю на розвиток плода; оцінює:-значення дотримання особистої гігієни юнаками та дівчатами; виявляє став-лення: - щодо здорового способу життя |
|
|
|||||||
68 |
Запліднення. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
|
|
||||||
69 |
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.
|
|
|
||||||
70
|
Підсумковий урок з тем «Ендокринна система», «Розмноження та розвиток людини» (Тематична № 8) . |
|
|
||||||
|
|
||||||||