КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
«Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)»
5 клас
70 годин – 2 години на тиждень
Програма: Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
|
Підручник: Пізнаємо природу. Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти. Автор: Мідак Лілія Ярославівна, Фоменко Наталія Володимирівна, Гайда Василь Ярославович, та інші Видавництво: " Астон " |
№ п/п |
§ |
Дата |
Зміст уроку |
Кількість годин |
Примітка |
|
|
|
РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ 10 год. |
|
|
|
|
|
Тема 1. Знайомство з наукою 3 год. |
|
|
1 |
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Наука. Природничі науки. Наукові терміни та факти. |
|
|
2 |
2 |
|
Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені-природодослідники. |
|
|
3 |
3 |
|
Значення науки та техніки. |
|
|
|
|
|
Тема 2. Науковий метод пізнання 2 год. |
|
|
4 |
4 |
|
Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження. Практична робота. Дослідження дрібних предметів за допомогою лупи. |
|
|
5 |
5 |
|
Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання. Моделювання кругообігу води в природі. |
|
|
|
|
|
Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання 5 год. |
|
|
6 |
6 |
|
Фізична величина. Одиниця фізичної величини. |
|
|
7 |
7 |
|
Вимірювальні прилади та інструменти. |
|
|
8 |
8 |
|
Маса. Еталони маси Вимірювання маси. Практична робота. Порівняння та визначення мас. |
|
|
9 |
9 |
|
Довжина. Об’єм. Вимірювання довжини та об’єму. Практична робота. Вимірювання об’єму тіла неправильної форми |
|
|
10 |
10 |
|
Температура. Час. Вимірювання температури і проміжків часу. Практична робота. Вимірювання температури води. |
|
|
11 |
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо світ науки» Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ 9 ГОД. |
|
|
|
|
|
ТЕМА 1. ТІЛА ТА РЕЧОВИНИ 3 ГОД. |
|
|
12 |
11/12 |
|
Фізичні тіла. Частинки речовини – атоми та молекули. |
|
|
13 |
13 |
|
Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування. |
|
|
|
|
|
Тема 2. Три стани речовини 4 год. |
|
|
14 |
14/15 |
|
Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. Властивості твердих тіл, рідин і газів та їх пояснення на основі знань про будову речовини. |
|
|
15 |
16 |
|
Явище дифузії. Вплив температури на швидкість дифузії. Дифузія в природі та організмі людини. |
|
|
16 |
17 |
|
Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною. |
|
|
|
|
|
Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини 2 год. |
|
|
17 |
18 |
|
Вода як розчинник. Розчини в природі, побуті та організмі людини |
|
|
18 |
19 |
|
Приготування та вивчення розчинів. Практична робота. Приготування розчинів. Дослідження впливу температури на розчинність речовин |
|
|
19 |
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо будову речовин» Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО НАШУ ПЛАНЕТУ 20 год. |
|
|
|
|
|
Тема 1. Наша планета – Земля 4 год. |
|
|
20 |
20/21 |
|
Гіпотези виникнення Землі. Будова і склад Землі. |
|
|
21 |
22 |
|
Мінерали та гірські породи. Корисні копалини. |
|
|
22 |
22 |
|
Практична робота. Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції |
|
|
23 |
23/24 |
|
Речовини підземного царства: метали і неметали. Руйнування гірських порід |
|
|
|
|
|
ТЕМА 2. ЗЕМЛЯ НА ГЛОБУСІ І ФІЗИЧНІЙ КАРТІ. ПЛАН МІСЦЕВОСТІ 5 ГОД. |
|
|
24 |
25 |
|
Яку форму має Земля. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті. |
|
|
25 |
26 |
|
Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів. Вимірювання відстаней на місцевості й карті Практична робота. Вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті за масштабом. |
|
|
26 |
27 |
|
Фізична карта України. Значення географічної карти в житті і діяльності людини |
|
|
27 |
28 |
|
Від карти до плану. Полярна й маршрутна зйомки місцевості Практична робота. Креслення простого плану місцевості. |
|
|
28 |
29 |
|
Материки та частини світу. Острови, півострови й архіпелаги. Практична робота. Позначення на контурній карті світу номенклатури, поданої в тексті |
|
|
29 |
30 |
|
Рельєф земної поверхні та його зображення на фізичній карті |
|
|
30 |
31 |
|
Як змінюється поверхня Землі. Практична робота. Позначення на контурній карті України номенклатури, поданої в тексті . |
|
|
31 |
|
|
Урок контролю знань здобувачів освіти. |
|
|
32 |
|
|
Підведення підсумків за І семестр. |
|
|
|
|
|
Тема 4. Вода на Землі 5 год. |
|
|
33 |
32/33 |
|
Розподіл води на поверхні Землі. Колообіг води в природі. Значення води для життя на Землі |
|
|
34 |
34 |
|
Дослідження океанів і морів |
|
|
35 |
35 |
|
Води суходолу: річки й озера своєї місцевості, України, світу |
|
|
36 |
36/37 |
|
Робота води в природі. Охорона водойм. Самоочищення води в природі |
|
|
|
|
|
Тема 5. Повітряна оболонка Землі 4 год. |
|
|
37 |
38 |
|
Склад і властивості повітря. |
|
|
38 |
39/40 |
|
Види опадів. Клімат. Повітря і погода. Прогноз погоди |
|
|
39 |
41 |
|
Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини. Небезпечні погодні явища. |
|
|
40 |
42 |
|
Значення та охорона повітря. Земля – унікальні планета. |
|
|
41 |
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо нашу планету» Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ 23 год. |
|
|
|
|
|
Тема 1. Світ живих організмів 1 год. |
|
|
42 |
43 |
|
Світ живих організмів (на прикладі представників основних груп живої природи. Рівні організації життя) |
|
|
|
|
|
Тема 2. Клітина 2 год. |
|
|
43 |
44 |
|
Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладах клітин рослин, тварин, грибів, бактерій). |
|
|
44 |
44 |
|
Будова, різноманітність та функціонування клітин. Лабораторне дослідження. Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату |
|
|
|
|
|
Тема 3. Бактерії та віруси 2 год. |
|
|
45 |
45/46 |
|
Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Хвороботворні бактерії. Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною. |
|
|
46 |
47 |
|
Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та розмножуються в ній. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини. |
|
|
|
|
|
Тема 4. Гриби. Лишайники 3 год. |
|
|
47 |
48 |
|
Особливості будови й життєдіяльності грибів. |
|
|
48 |
49 |
|
Різноманітність грибів, їхнє значення в природі і для людини. Практична робота. Дослідження будови гриба мукора. |
|
|
49 |
50/51 |
|
Особливості будови й життєдіяльності лишайників. Різноманітність лишайників, їхнє значення в природі і для людини |
|
|
|
|
|
Тема 5. Рослини та їхнє різноманіття 3 год. |
|
|
50 |
52/53 |
|
Різноманітність водоростей, вищих спорових, насінних рослин . Рослини навколо нас, їхнє пристосування до умов середовища |
|
|
51 |
54 |
|
Розпізнаємо рослини своєї місцевості. |
|
|
52 |
55 |
|
Догляд і розмноження кімнатних та городніх рослин. |
|
|
|
|
|
Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття 3 год. |
|
|
53 |
56 |
|
Тварини та їхня пристосованість до умов життя. |
|
|
54 |
57 |
|
Роль тварин у природі та для людини. Практична робота. Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості. |
|
|
55 |
58 |
|
Збереження різноманіття тваринного світу. |
|
|
56 |
|
|
Урок-узагальнення. Живі організми. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Тема 7. Таємниці організму людини 6 год. |
|
|
57 |
59 |
|
Системи органів людини та їхня взаємодія. |
|
|
58 |
60 |
|
Опорно-рухова система організму людини. |
|
|
59 |
61 |
|
Кровоносна та дихальна система організму людини. Практична робота. Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження) |
|
|
60 |
62 |
|
Травна система організму людини. |
|
|
61 |
63 |
|
Видільна система та шкіра людини. |
|
|
62 |
64 |
|
Нервова система та органи чуття людини. |
|
|
63 |
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо різноманіття організмів» Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ 8 ГОД. |
|
|
|
|
|
ТЕМА 1. МИ І НАШЕ ЗДОРОВ’Я 3 ГОД. |
|
|
64 |
65 |
|
Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини. Здорове харчування. Практична робота. Моя тарілка здорового харчування. |
|
|
65 |
66 |
|
Фізична активність. Режим дня і сну. |
|
|
66 |
67 |
|
Емоції, стрес і здоров’я. |
|
|
|
|
|
Тема 2. Ми та наше середовище життя 2 год. |
|
|
67 |
68/69 |
|
Діяльність людини та довкілля. Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини. |
|
|
|
|
|
Тема 3. Природні скарби України 2 год. |
|
|
68 |
70,71 |
|
Збереження біорізноманіття України. Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття. |
|
|
|
|
|
Тема 4. Природа надихає 1 год. |
|
|
69 |
72/73 |
|
Зв’язок людини з природою. Людина та природа у творчості українських та світових митців. |
|
|
70 |
|
|
Узагальнення розділу «Пізнаємо себе і світ» Тематичне оцінювання |
|
|