Календарно- тематичне планування Пізнаємо природу 5 клас нуш

Про матеріал
Календано-тематичне планування до підручника Мідак Л.Я. Пізнаємо природу. Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти. За модельною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Перегляд файлу

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ  ПЛАНУВАННЯ  УРОКІВ

«Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)»

5 клас

70 годин – 2 години на тиждень

Програма:

Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

Підручник:

Пізнаємо природу. Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти.

Автор: Мідак Лілія Ярославівна, Фоменко Наталія Володимирівна, Гайда Василь Ярославович, та інші

 Видавництво: " Астон "

 

 

 

 

 

 

№ п/п

§

Дата

Зміст уроку

Кількість годин

Примітка

 

 

 

РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ 10 год.

 

 

 

 

 

Тема 1. Знайомство з наукою 3 год.

 

 

1

1

 

Інструктаж з БЖД.

Наука. Природничі науки. Наукові терміни та факти.

 

 

2

2

 

Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені-природодослідники.

 

 

3

3

 

Значення науки та техніки.

 

 

 

 

 

Тема 2. Науковий метод пізнання 2 год.

 

 

4

4

 

Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження.

Практична робота. Дослідження дрібних предметів за допомогою лупи.

 

 

5

5

 

Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання.

Моделювання кругообігу води в природі.

 

 

 

 

 

Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання 5 год.

 

 

6

6

 

Фізична величина. Одиниця фізичної величини.

 

 

7

7

 

Вимірювальні прилади та інструменти.

 

 

8

8

 

Маса. Еталони маси Вимірювання маси. 

Практична робота. Порівняння та визначення мас.

 

 

9

9

 

Довжина. Об’єм. Вимірювання довжини та об’єму.

Практична робота. Вимірювання об’єму тіла неправильної форми

 

 

10

10

 

Температура. Час. Вимірювання температури і проміжків часу.

Практична робота. Вимірювання температури води.

 

 

11

 

 

Узагальнення розділу  «Пізнаємо світ науки»

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ 9 ГОД.

 

 

 

 

 

ТЕМА 1. ТІЛА ТА РЕЧОВИНИ 3 ГОД.

 

 

12

11/12

 

Фізичні тіла. Частинки речовини – атоми та молекули.

 

 

13

13

 

Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування.

 

 

 

 

 

Тема 2. Три стани речовини 4 год.

 

 

14

14/15

 

Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. Властивості твердих тіл, рідин і газів та їх пояснення на основі знань про будову речовини.

 

 

15

16

 

Явище дифузії. Вплив температури на швидкість дифузії. Дифузія в природі та організмі людини.

 

 

16

17

 

Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною.

 

 

 

 

 

Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини 2 год.

 

 

17

18

 

Вода як розчинник. Розчини в природі, побуті та організмі людини

 

 

18

19

 

Приготування та вивчення розчинів.

Практична робота. Приготування розчинів. Дослідження впливу температури на розчинність речовин

 

 

19

 

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо будову речовин»

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО НАШУ ПЛАНЕТУ 20 год.

 

 

 

 

 

Тема 1. Наша планета – Земля 4 год.

 

 

20

20/21

 

Гіпотези виникнення Землі. Будова і склад Землі.

 

 

21

22

 

Мінерали та гірські породи. Корисні копалини. 

 

 

22

22

 

Практична робота. Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції

 

 

23

23/24

 

Речовини підземного царства: метали і неметали.  Руйнування гірських порід 

 

 

 

 

 

ТЕМА 2. ЗЕМЛЯ НА ГЛОБУСІ І ФІЗИЧНІЙ КАРТІ. ПЛАН МІСЦЕВОСТІ 5 ГОД.

 

 

24

25

 

Яку форму має Земля.

Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті.

 

 

 

 

 

 

25

26

 

Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів. Вимірювання відстаней на місцевості й карті Практична робота. Вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті за масштабом.

 

 

26

27

 

Фізична карта України. Значення географічної карти в житті і діяльності людини 

 

 

27

28

 

Від карти до плану. Полярна й маршрутна зйомки місцевості

Практична робота. Креслення простого плану місцевості.

 

 

28

29

 

Материки та частини світу. Острови, півострови й архіпелаги.

Практична робота. Позначення на контурній карті світу номенклатури, поданої в тексті

 

 

29

30

 

Рельєф земної поверхні та його зображення на фізичній карті 

 

 

30

31

 

Як змінюється поверхня Землі.

Практична робота. Позначення на контурній карті України номенклатури, поданої в тексті .

 

 

31

 

 

Урок контролю знань здобувачів освіти.

 

 

32

 

 

Підведення підсумків за І семестр.

 

 

 

 

 

Тема 4. Вода на Землі 5 год.

 

 

33

32/33

 

Розподіл води на поверхні Землі.

Колообіг води в природі.  Значення води для життя на Землі

 

 

34

34

 

Дослідження океанів і морів

 

 

35

35

 

Води суходолу: річки й озера своєї місцевості, України, світу 

 

 

36

36/37

 

Робота води в природі. Охорона водойм. Самоочищення води в природі

 

 

 

 

 

Тема 5. Повітряна оболонка Землі 4 год.

 

 

37

38

 

Склад і властивості повітря. 

 

 

38

39/40

 

Види опадів. Клімат. Повітря і погода. Прогноз погоди

 

 

39

41

 

Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини. Небезпечні погодні явища.

 

 

40

42

 

Значення та охорона повітря. Земля – унікальні планета.

 

 

41

 

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо нашу планету»

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ 23 год.

 

 

 

 

 

Тема 1. Світ живих організмів 1 год.

 

 

42

43

 

Світ живих організмів (на прикладі представників основних груп живої природи. Рівні організації життя)

 

 

 

 

 

Тема 2. Клітина 2 год.

 

 

43

44

 

Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладах клітин рослин, тварин, грибів, бактерій). 

 

 

44

44

 

Будова, різноманітність та функціонування клітин. Лабораторне дослідження. Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату

 

 

 

 

 

Тема 3. Бактерії та віруси 2 год.

 

 

45

45/46

 

Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Хвороботворні бактерії.  Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною.

 

 

46

47

 

Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та розмножуються в ній. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини. 

 

 

 

 

 

Тема 4. Гриби. Лишайники 3 год.

 

 

47

48

 

Особливості будови й життєдіяльності грибів.

 

 

48

49

 

Різноманітність грибів, їхнє значення в природі і для людини.

Практична робота. Дослідження будови гриба мукора.

 

 

49

50/51

 

Особливості будови й життєдіяльності лишайників. Різноманітність лишайників, їхнє значення в природі і для людини

 

 

 

 

 

Тема 5. Рослини та їхнє різноманіття 3 год.

 

 

50

52/53

 

Різноманітність водоростей, вищих спорових, насінних рослин .

Рослини навколо нас, їхнє пристосування до умов середовища

 

 

51

54

 

Розпізнаємо рослини своєї місцевості.

 

 

52

55

 

Догляд і розмноження кімнатних та городніх рослин.

 

 

 

 

 

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття 3 год.

 

 

53

56

 

Тварини та їхня пристосованість до умов життя. 

 

 

54

57

 

Роль тварин у природі та для людини.

Практична робота. Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості.

 

 

 

 

55

58

 

Збереження різноманіття тваринного світу.

 

 

56

 

 

Урок-узагальнення. Живі організми. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

Тема 7. Таємниці організму людини 6 год.

 

 

57

59

 

Системи органів людини та їхня взаємодія.

 

 

58

60

 

Опорно-рухова система організму людини.

 

 

59

61

 

Кровоносна та дихальна система організму людини.

Практична робота. Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження)

 

 

60

62

 

Травна система організму людини.

 

 

61

63

 

Видільна система та шкіра людини.

 

 

62

64

 

Нервова система та органи чуття людини. 

 

 

63

 

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо різноманіття організмів»

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ 8 ГОД.

 

 

 

 

 

ТЕМА 1. МИ І НАШЕ ЗДОРОВ’Я 3 ГОД.

 

 

64

65

 

Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини.

Здорове харчування.

Практична робота. Моя тарілка здорового харчування.

 

 

65

66

 

Фізична активність. Режим дня і сну. 

 

 

66

67

 

Емоції, стрес і здоров’я.

 

 

 

 

 

Тема 2. Ми та наше середовище життя 2 год.

 

 

67

68/69

 

Діяльність людини та довкілля.  Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини.

 

 

 

 

 

Тема 3. Природні скарби України 2 год.

 

 

68

70,71

 

Збереження біорізноманіття України.  Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття.

 

 

 

 

 

Тема 4. Природа надихає 1 год.

 

 

69

72/73

 

Зв’язок людини з природою. Людина та природа у творчості українських та світових митців. 

 

 

70

 

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо себе і світ»

 Тематичне оцінювання

 

 

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку