Календарно- тематичне планування уроків з основ здоров'я
для учня 6-В класу на I-II семестри 2022-2023н.р.
Календарно- тематичне планування уроків з основ здоров’я
для учня 6-В класу на I-II семестри 2022-2023н.р.
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ.ХІМІЯ 6-7 класи Укладач: Босенко І.І. Бойчук Ю.Д. Київ – 2015 (17 годин ,0,5 година на тиждень)
№ пп. |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
І сем. Розділ 1. Здоров’я людини (3 год) |
|||
1
2
3 |
|
1.Життя і здоров'я людини Безпека життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Ризики і небезпеки Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. 2.Навколишнє середовище і здоров’я Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. Практичні роботи: 1.Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. 2.Добір одягу за несприятливих погодних умов (ожеледиця, хуртовина, спека). 3.Техногенне та соціальне середовище. Екологічні проблеми довкілля. Захист від кримінальних небезпек. Тестування Т№1 |
Учень: - називає: складові здоров’я; види і чинники ризику для життя і здоров’я; - наводить приклади: сприятливих для здоров’я життєвих навичок; - розуміє: небезпеки навколишнього середовища; кримінальних небезпек для підлітків; - розпізнає: ознаки безпеки і небезпеки; сприятливі і несприятливі для здоров’я людини погодні умови; - має уявлення про: вплив небезпеки, невиправданих ризиків, екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і здоров’я; дію природних чинників на здоров’я; - добирає одяг і взуття за сезоном і погодою; - розуміє важливість добору одягу за погодою; - розуміє як безпечно поводитися при спілкуванні з незнайомими людьми; - має уявлення про небезпеки природного середовища; - розуміє важливість для здоров’я раціонального використання природи;
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я(4год.) |
|||
4
5
6
7
|
|
1.Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. 2.Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. 3.Особиста гігієна Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.Практична робота: Вибір засобів індивідуальної гігієни. Т№2 |
- розуміє необхідні складові продуктів харчування підлітків; - має уявлення про особливості харчування у підлітковому віці; про захворювання, що виникають внаслідок недостатності йоду в організмі, та шляхи їх профілактики; - знає засоби особистої гігієни; - розуміє негативні наслідки порушення питного режиму; - має уявлення про залежність харчування й питного режиму від інтенсивності фізичного навантаження; - знає про необхідність догляду за власним тілом; - розуміє важливість занять фізичними вправами для розвитку основних систем і функцій організму; -розуміє необхідність виконання правил особистої гігієни; - навчається вибирати засоби особистої гігієни; - з допомогою вчителя вміють надавати допомогу при харчових отруєннях;
|
ІІ сем Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я(3год) |
|||
8
9
10
|
|
1.Звички і здоров’я Психічний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток. Потреби людини, їх розвиток із віком. Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок. 2.Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами. 3.Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. Практичні роботи:1 Моделювання ситуації відмови від сигарет, алкоголю та наркотиків 2Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин.Т№3 |
Учень: -має уявлення про особливості психічного розвитку підлітків; - знає про вплив шкідливих звичок підлітків на здоров’я; негативний вплив тютюнокуріння, алкоголю, наркотичних і токсичних речовин на здоров’я; - пояснює різницю між корисними і шкідливими звичками; - знає вплив корисних звичок на здоров’я; - має уявлення про згубність вживання наркотиків на здоров’я підлітків; - розуміє необхідність формування корисних звичок; - знає про шкідливість дії тютюнового диму, алкоголю і наркотичних речовин на здоров’я дітей і дорослих; - вміє порівнювати наслідки корисних і шкідливих звичок за поданими прикладами; - має уявлення про вплив реклами на рішення людини; - з допомогою вчителя розрізняє соціальну та комерційну рекламу; - - розуміє зв’язок вживання наркотиків і поширення
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я ( 7год) |
|||
11
12
13 |
|
Тема 1. Соціальне благополуччя 1.Спілкування і здоров’я Спілкування людей. Засоби комунікації. Навички спілкування. Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. 2.Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. 3.Стосунки з однолітками Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній.. Практична робота: Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Узагальнення знань з теми Т№4 |
Учень: - називає основні ознаки безпечних і небезпечних підліткових компаній; - наводить приклади стосунків однокласників, членів сім’ї, старших, вартих наслідування; - розпізнає типи спілкування; типи стосунків; -називає різні типи стосунків людей; -розуміє вплив конфліктів на здоров’я; - розуміє залежність здоров’я від типів спілкування дітей у сім’ї, класі, підлітковому середовищі; - знає про необхідність конструктивного розв’язання конфліктів; - розуміє необхідність толерантного ставлення до чужих поглядів і переконань; негативні наслідки приналежності до небезпечних компаній; - має уявлення про правила спілкування; - навчається належно відноситися до членів родини, однокласників, друзів, вчителів; впевнено поводитись в різних життєвих ситуаціях; - знає правила спілкування з однокласниками і членами родини; дружнього спілкування дівчат і хлопців. |
14
15
16
17 |
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі 1.Безпека в побуті Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії. Практичні роботи: 1) Моделювання допомоги в екстремальній ситуації (наприклад, при ураженні електричним струмом, при попаданні на тіло хімічних речовин, при отруєнні хімічними речовинами тощо) (На вибір вчителя). Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Практичні роботи:2) Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі. Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. 2.Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту. 3.Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді. 4.Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. Практичні роботи: 3) Моделювання ситуації виклику рятувальних служб. Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. 5. Узагальнення знань з теми «Фізична складова здоров’я» Т№5 |
Учень: - називає небезпечні ситуації, які можуть виникнути в оселі; - оволодіває правилами користування газовими приладами, електроприладами, водогоном тощо; - розуміє як правильно користуватись засобами побутової хімії; - має уявлення про види вогнегасників, план евакуації будівель у випадку пожеж;
- знає можливі причини виникнення пожеж; - наводить приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним; - вміє звернутися по допомогу до дорослого; - розповідає про засоби безпеки велосипедиста; - знає як користуватися допомогою рятувальників; - з допомогою вчителя розповідає про переваги і недоліки різних типів вогнегасників; - називає телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях(за умови систематичного повторення); - з допомогою вчителя розповідає про надання першої допомоги при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні тощо; - знає елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху; - наводить приклади ознак ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння (з допомогою вчителя); - розуміє необхідність надання першої допомоги; - має уявлення як організовано евакуюватися з приміщення у разі пожежі; - розуміє як потрібно захищати органи дихання, правильно діяти у випадку загоряння одягу на людині; - вміє добирати одяг для велосипедних прогулянок; обирати безпечні способи маневрів на велосипеді; - знає як викликати рятувальників і надавати їм посильну допомогу(за умови систематичного повторення); - знає основні елементи надання першої допомоги потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП; -розуміє правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії; |