Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 7 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні)
Програма:
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник:
Біологія: підруч. Для 7-го кл.загальноосвіт. навч. Закл./Л.І.Остапченко (та ін..) – Київ:Генеза, 2016. - 256с.
№з/п |
Дата/клас |
Тема |
Лабораторні, практичні роботи, дослідження, практикуми |
Д/З |
Реалізація наскрізних змістових ліній |
Примітки |
7-А |
||||||
Вступ (4 год) |
||||||
|
|
Тварина – живий організм |
|
§1 |
Т-4 |
|
|
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин. |
|
§2 |
Т-4 |
|
|
|
Будова тварин: клітини, тканини |
|
§3 |
Т-4 |
|
|
|
Органи та системи органів тварин.
|
|
§4 |
Т-4 |
|
Тема 1. Різноманітність тварин ( 28 год) |
||||||
|
|
Поняття про класифікацію тварин |
|
§5 |
Т3 Т1 |
|
|
|
Кишковопорожнинні |
|
§6 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Кільчасті черви |
|
§7 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Членистоногі |
|
§8 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Ракоподібні |
|
§9 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Павукоподібні |
|
§10 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Будова комах |
|
§11 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Різноманітність комах |
|
§12 |
Т3,Т1 |
|
|
|
|
Пр.р.№1 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.» |
Повторити §12 |
Т1 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Самостійна робота |
|
Повторити §5-12 |
|
|
|
|
Молюски , або М'якуни. |
|
§13 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Паразитичні черви – гельмінти |
|
§14 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Паразитичні та кровосисні членистоногі. |
|
§15 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Риби |
|
§16 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Різноманітність риб |
|
§17 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Амфібії |
|
§18 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Рептилії |
|
§19 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Птахи:риси пристосованості до польоту. |
|
§20 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Птахи: розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів. |
|
§21 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Різноманіття птахів, їхня роль у природі та житті людини. |
|
§22 |
Т3,Т1 |
|
|
|
|
Пр. р. №2 «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у птахів.» |
Повторити 22§ |
Т1 |
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
|
|
Ссавці: загальна характеристика. |
|
§23 |
Т1 |
|
|
|
Різноманітність ссавців: Яйцекладні , Сумчасті, Комахоїдні, Рукокрилі. |
|
§24 |
Т1 |
|
|
|
Різноманітність ссавців: Гризуни, Зайцеподібні, Копитні. |
|
§25 |
Т1,Т3 |
|
|
|
Різноманітність ссавців: Хижі, Китоподібні. |
|
§26 |
Т3,Т1 |
|
|
|
Різноманітність ссавців: Примати |
|
§27 |
Т3,Т1 |
|
|
|
|
Пр. р. №3 «Вивчення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв'язку з їх пристосуванням до різних умов існування.» |
Повторити 27§ |
Т3,Т1 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Самостійна робота |
|
Повторити
|
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (17 год) |
||||||
|
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. |
|
§28 |
|
|
|
|
Різноманітність травних систем. |
|
§29 |
|
|
|
|
Дихання та газообмін у тварин |
|
§30 |
|
|
|
|
Кров, її основні функції. Транспорт речовин у тварин |
|
§31 |
|
|
|
|
|
Пр. р. №4 «Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.» |
Повтор. 31§ |
|
|
|
|
Виділення та його значення для організму |
|
§32 |
|
|
|
|
Опора і рух. Види скелета і способи пересування безхребетних тварин. |
|
§33 |
|
|
|
|
Опорно-рухова система хребетних тварин. |
|
'§34 |
|
|
|
|
|
Пр.р.№5 «Порівняння будови скелетів хребетних тварин.» |
Повтор.34§ |
|
|
|
|
Покриви тіла тварин |
|
§35 |
|
|
|
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. |
|
§36 |
|
|
|
|
|
Пр.р.№6 «Порівняння будови головного мозку хребетних тварин» |
Повт.36§ |
|
|
|
|
Подразливість як універсальна властивість тварин. Органи чуття тварин. |
|
§37 |
|
|
|
|
Регуляція процесів життєдіяльності в організмі тварин. |
|
§38 |
|
|
|
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. |
|
§39 |
|
|
|
|
Розвиток тварин |
|
§40 |
|
|
|
|
Періоди та тривалість життя тварин |
|
§41 |
|
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
Тема 3. Поведінка тварин (10 год) |
||||||
|
|
Поведінка тварин, методи її вивчення.
|
|
§42 |
Т1 |
|
|
|
Вроджена і набута поведінка. |
|
§43 |
Т1 |
|
|
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
§44 |
Т1 |
|
|
|
Форми поведінки тварин |
|
§45 |
Т1 |
|
|
|
Репродуктивна поведінка тварин |
|
§46 |
Т1 |
|
|
|
Територіальна поведінка |
|
§47 |
Т1 |
|
|
|
Соціальна поведінка . Типи угруповань тварин. |
|
§48 |
Т1 |
|
|
|
|
Пр. р. №7 «Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин .» |
Повтор.§45-48 |
|
|
|
|
Комунікація тварин. |
|
§49 |
Т1 |
|
|
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
§50 |
Т1 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Самостійна робота. |
|
Повторити §42-50 |
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування (6 год) |
||||||
|
|
Поняття про екосистему та чинники середовища.
|
|
§51 |
Т1,Т2 |
|
|
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі |
|
§52 |
Т1,Т2 |
|
|
|
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.
|
|
§53 |
Т1,Т2 |
|
|
|
Природоохоронні території. Червона книга України.
|
|
§54 |
Т1,Т2 |
|
|
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин |
|
В зошиті |
Т1,Т2 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Самостійна робота. |
|
Повторити §51-54 |
|
|
|
|
Узагальнення вивченого за рік |
|
Повторити |
|
|
|
|
Повторення |
|
Повторити |
|
|