Календарне планування уроків літературного читання в 4 класі
(посібник «Українська мова та читання» О. Савченко, І Красуцька
частина 2
Вчитель __________________________________________
І СЕМЕСТР
4 години х 16 тижнів = 64 годин =____ уроки (святкові дні_______________________)
(58 годин української мови, 8 годин розвитку зв’язного мовлення)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Стор. підр |
Робота на уроці |
Примітка |
|
|
Читаємо й розповідаємо про свої захоплення Осінній настрій. Л.Костенко «Вже брами літа замикає осінь..» |
С.5 |
Очікування настрій Удосконалення прийомів смислової та технічної сторін навички читання вголос і мовчки: читання вголос правильно, в індивідуальному темпі, з дотриманням основних норм орфоепії. |
|
|
|
Як читають книжки |
С.6 |
Розвиток умінь аргументувати власні читацькі переваги; пояснювати, що саме у таких книжках є найважливішим і найцікавішим |
|
|
|
Марія Манеру «Читач Максимко» |
С.7 -8 |
Продовження тексту. Розвиток умінь застосовувати різні види переказу залежно від мети |
|
|
|
Василь Марсюк «Диктант» |
С.8 |
Читання вголос правильно, в індивідуальному темпі, з дотриманням основних норм орфоепії |
|
|
|
Медіавіконце «Інформація. Джерела та види інформації» |
С.9 |
|
|
|
|
Давид Гуліа «Розум, знання і сила» |
С.10 |
Мета твору Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту прослуханого тексту |
|
|
|
Перевір свої досягнення |
С.11 |
|
|
|
|
Робота з дитячою книгою «Літні цікавинки в книжках». |
|
Розвиток умінь усвідомлювати власні читацькі мотиви (для задоволення, проведення цікавого дозвілля; знаходження потрібної інформації, розширення знань та ін); пояснювати мету читання книжок з текстами різних видів |
|
|
|
Діагностична робота: аудіювання |
|
Сприймання-розуміння усної інформації. Аналіз та інтерпретація почутого. Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті |
|
|
|
Прагнемо зрозуміти своїх предків УНП «Як ще не було початку світа» |
С.13 |
настрій Розвиток умінь будувати зв’язні аргументовані оцінні судження щодо загального змісту книжки, вчинків персонажів |
|
|
|
Стародавній Єгипет. «Створення світу» О. Бондарчук |
С.14-15 |
Жанри творів Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів. Знаходження у текстах образних засобів (добір порівнянь, епітетів, метафор, багатозначних слів, фразеологічних зворотів), пояснення їх ролі у сприйманні прочитаного. |
|
|
|
Стародавня Греція. «Дедал та Ікар» |
С.16-19 |
Дослідження засобів художньої виразності, дослідження засобів художньої виразності
|
|
|
|
Стародавня Греція. «Дедал та Ікар» |
С.16-19 |
Дослідження побудови і змісту художнього тексту |
|
|
|
Слов’янські народи. О.Бондарук «Міфи про створення світу та людей» |
С.20-22 |
Входження в картину Формування умінь утримувати увагу, послідовно читати за розділами, главами й розуміти цілісний зміст таких книжок та окремих частин: визначати тему, основну сюжетну лінію, головних та другорядних персонажів; тривалість подій у часі |
|
|
|
О. Бондарук «Дана й Лада» |
С.23-24 |
Фантазування Розвиток умінь будувати зв’язні аргументовані оцінні судження щодо загального змісту книжки, вчинків персонажів |
|
|
|
Робота з дитячою книгою Здрастуй, шкільна бібліотеко!. |
|
Удосконалення умінь самостійного використання довідково-інформаційного апарату дитячих книжок, видів бібліотечно-бібліографічної допомоги як важливих засобів під час вибору книжок на відповідну тему, прогнозування їх змісту та кращого розуміння. |
|
|
|
Медіавіконце «Історія медіа» |
С.25 |
|
|
|
|
Перевір свої досягнення |
С.26 |
|
|
|
|
Діагностична робота: аудіювання |
|
Сприймання-розуміння усної інформації. Аналіз та інтерпретація почутого. Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті |
|
|
|
Збагачуємося скарбами усної народної творчості С. Грица «Наші джерела» |
С.27-29 |
Види казок |
|
|
|
УНК «Заяче сало» |
С.29-31 |
Мета твору Знаходження у текстах образних засобів (добір порівнянь, епітетів, метафор, багатозначних слів, фразеологічних зворотів), пояснення їх ролі у сприйманні прочитаного. |
|
|
|
ХНК «Дев’ять братів – сіроманців» |
С.31-36 |
Словник Пояснення значень незнайомих слів, висловів, термінів у текстах різних видів; користування виносками, тлумачними словниками, довідниками, спираючись на контекст, а також шляхом добору контекстуальних синонімів. |
|
|
|
ХНК «Дев’ять братів – сіроманців» |
С.31-36 |
Передбачення Конкретизація, доповнення прочитаного новою інформацією, новим баченням через залучення ілюстративного матеріалу (малюнок, картина, музика). |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. |
|
|
|
|
|
ХНК «Дев’ять братів – сіроманців» |
С.31-36 |
Мета Дослідження побудови і змісту художнього тексту |
|
|
|
Байка й притча «Жаба боязкіша від зайця» |
С.37 |
Мораль, головна думка Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів |
|
|
|
Притча «Без труда нема плода» |
С.38 |
Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів |
|
|
|
УНП «Стоїть явір над водою» |
С. 38-40 |
дослідження засобів художньої виразності |
|
|
|
Проєкт «Улюблена українська народна пісня моєї родини» |
С.40 |
Розвиток умінь будувати зв’язні аргументовані оцінні судження щодо загального змісту книжки, вчинків персонажів |
|
|
|
Легенди. «Хліб і золото» |
С.41-42 |
Головна думка Дослідження побудови і змісту художнього тексту |
|
|
|
Прислів’я і приказки. |
С.42-44 |
Робота в парах. Знаходження у текстах образних засобів (добір порівнянь, епітетів, метафор, багатозначних слів, фразеологічних зворотів), пояснення їх ролі у сприйманні прочитаного. |
|
|
|
Робота з дитячою книгою Книжки для розваги. Книжки для навчання.. |
|
Розвиток умінь аргументувати власні читацькі переваги; пояснювати, що саме у таких книжках є найважливішим і найцікавішим; наводити приклади улюблених дитячих книжок, тем читання |
|
|
|
Народні усмішки. |
С.45 |
дослідження засобів художньої виразності. Заохочення дітей до творчості виконання різноманітних завдань, вправ для розвитку фантазії |
|
|
|
Медіавіконце «Колекції народної творчості» |
С.46 |
музей |
|
|
|
Перевір свої досягнення |
С.47 |
|
|
|
|
Діагностична робота: переказ |
|
Придумування словесних картин; творчий переказ. Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|
|
|
Захоплюємося сторінками історії України О.Олесь «Наші предки – слов’яни» осінь..» |
С.48-51 |
Очікування Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів |
|
|
|
«Ярослав Мудрий» |
С.51- 53 |
Аналіз та інтерпретація почутого. |
|
|
|
І. Крип’якевич «Книги за княжих часів» |
С.54 |
Дослідження побудови і змісту художнього тексту |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. |
|
Формування умінь готувати письмовий відгук на прочитану книжку (за власним вибором). |
|
|
|
Медіавіконце «Кінофільми» |
С.55 |
Формування умінь висловлювати оцінювальні судження. Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. |
|
|
|
О. Герасимова «Несподіване знайомство» |
С.56-59 |
Ілюстрація продовження тексту Застосування прийому перечитування з метою удосконалення, корекції техніки читання, повнішого розуміння змісту, пошуку відповідей на поставлені запитання. |
|
|
|
Д. Білоус «У назвах міст», А. Коваль «Знайомі незнайомці» |
С.60-61 |
Сприймання-розуміння усної інформації. |
|
|
|
Місто Харків |
С.61-62 |
Проєкт «Походження назв міст» Дослідження побудови і змісту науково-художнього тексту |
|
|
|
О. Лупій «22 січня», Брати Капранови «Незалежність України» |
С.63-66 |
Проект «Історія мого прізвища» Дослідження побудови і змісту науково-художнього тексту |
|
|
|
Перевір свої досягнення |
С.67 |
|
|
|
|
Діагностична робота: усний переказ |
|
Придумування словесних картин; творчий переказ. Створення розповідей, історій за прочитаним, побаченим з різним ставленням |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. |
|
Удосконалення умінь брати активну участь у колективному обговоренні змісту прочитаного: поважати іншу точку зору; аргументовано доповнювати відповіді учнів |
|
|
|
Розуміємо красу й добро М. Рильський «Зима» |
С.68-69 |
Напам’ять дослідження засобів художньої виразності |
|
|
|
Н. Бічуя «Чотири руді лисиці» |
С.69-70 |
Мета твору. Формування умінь здійснювати самоконтроль, самооцінку власної читацької діяльності |
|
|
|
Казки Різдвяного Ангела В. Вздульська «Горобине гніздо» |
С.71-76 |
Формування умінь утримувати увагу, послідовно читати за розділами, главами й розуміти цілісний зміст таких книжок та окремих частин: визначати тему, основну сюжетну лінію, головних та другорядних персонажів; тривалість подій у часі |
|
|
|
Казки Різдвяного Ангела В. Вздульська «Горобине гніздо» |
С.71-76 |
Передача з їх допомогою загального емоційного настрою змісту твору, зміну емоційного настрою персонажа, стану природи |
|
|
|
Г. Кирпа «Мій ангел такий маленький» |
С.76-77 |
Проєкт «Мій ангел» Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. |
|
|
|
М. Людкевич «Пригода у хатинці лісника» |
С.77-81 |
Удосконалення прийомів смислової та технічної сторін навички читання вголос і мовчки: застосування прийомів розуміння змісту текстів різних видів; виконання вправ, завдань з розвитку технічної сторони навички. |
|
|
|
М. Людкевич «Пригода у хатинці лісника» |
С.77-81 |
Передбачення Застосування різних видів читання: аналітичне/поглиблене, переглядове, вибіркове/пошукове |
|
|
|
Робота з дитячою книгою. Новорічна поезія для Морозенька
|
|
Самостійний добір і застосовування під час декламації поетичних творів та інсценізації відповідні мовленнєві та позамовні засоби виразності |
|
|
|
М. Людкевич «Пригода у хатинці лісника» |
С.77-81 |
План Дослідження побудови і змісту художнього тексту. Самостійне складання плану оповідання, казки, статті; використання плану для переказу твору |
|
|
|
Медіавіконце «Електронне листування» |
С.82 |
|
|
|
|
Веселе слово. Д. Білоус «Колядник» |
С.83-84 |
дослідження засобів художньої виразності |
|
|
|
Перевір свої досягнення |
С.85 |
|
|
|
|
Діагностична робота: перевірка читання вголос |
|
|
|
|
|
Що цікавого прочитав у 1 семестрі? |
|
Практичне оволодіння діалогічною формою мовлення, етикетними нормами культури спілкування. |
|