Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 8 клас»
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
|
Розділ 1. Здоров’я людини |
||||
|
Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Визначення стану потерпілого. Алгоритм рятування людей під час пожежі. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Ризики воєнного часу. Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій на окупованих і де окупованих територіях. Захист під час обстрілів. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Види техногенних аварій, які виникають у наслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Види та ознаки вибухонебезпечних предметів. Ознаки небезпечних територій. Позначення/маркування небезпечної території(« Небезпечно міни») Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинилися на замінованій території. Виклик рятувальних служб. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Невідкладна домедична допомога. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах.
|
|
|
|
|
Психологічна самодопомога. Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги.
|
|
8-А 8-Б |
|
|
Узагальнення з розділу «Здоров’я людини» |
|
8-А 8-Б |
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
||||
|
Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Безпека харчування. Вибір продуктів харчування. Традиційні і сучасні системи харчування. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Профілактика харчових отруєнь. Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини та гриби. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Безпека харчування в умовах ситуацій воєнного стану. |
|
8-А 8-Б |
|
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я |
||||
|
Становлення особистості. Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Формування системи цінностей. Складові духовного розвитку особистості. Піраміда потреб. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я» |
|
8-А 8-Б |
|
|
На порозі дорослого життя. Фізична, психічна і соціальна зрілість. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Краса і здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Уміння вчитися. Складові уміння вчитися. Бар’єри ефективного навчання.
|
|
8-А 8-Б |
|
|
Принципи запам’ятовування .Розвиток пам’яті та уваги |
|
8-А 8-Б |
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я Тема 1. Соціальне благополуччя |
||||
|
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Ризики статевого дозрівання. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткові вагітності. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) та методи захисту від інфекцій. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Протидія сексуальному насиллю. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Узагальнення з теми «Соціальний добробут» |
|
8-А 8-Б |
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі |
||||
|
Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища. Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування ТЗ у нетверезому стані. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Забруднення ґрунтів. Вплив воєнних дій та терористичних актів на навколишнє середовище та здоров’я. Хімічне, біологічне, радіологічне забруднення пов’язане з НС техногенного та соціального походження. Класифікація небезпечних хімічних речовин. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність та бездоглядність. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Небезпека залучення до деструктивних угрупувань. Загроза тероризму. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Інформаційна безпека. Влив ЗМІ на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека в мережі Інтернет. |
|
8-А 8-Б |
|
|
Узагальнення з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі» |
|
8-А 8-Б |
|