«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
8 клас
((35 годин, 4 години – резервний час))
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
Завдання додому |
Розділ 1. Безпека і здоров’я людини |
|||
|
|
Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. |
|
|
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм рятування людей під час пожежі. |
|
|
|
Ризики воєнного часу. Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на окупованих і де окупованих територіях. Захист під час обстрілів, бомбардувань. |
|
|
|
Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. |
|
|
|
Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. |
|
|
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів |
|
|
|
Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій |
|
|
|
Психологічна самодопомога. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. |
|
|
|
Узагальнення знань з розділу “ Безпека і здоров’я людини ” |
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
|||
|
|
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові |
|
|
|
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. |
|
|
|
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. |
|
|
|
Узагальнення знань з розділу “ Фізична складова здоров’я ” |
|
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я |
|||
|
|
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці. |
|
|
|
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. |
|
|
|
На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. |
|
|
|
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. |
|
|
|
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. |
|
|
|
Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги. |
|
|
|
Узагальнення знань з розділу “ Психічна й духовна складові здоров’я ” |
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я |
|||
|
|
Соціальне благополуччя. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. |
|
|
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. |
|
|
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) та методи захисту від інфікування. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми “ Соціальне благополуччя” |
|
|
|
Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Правила дорожнього руху. |
|
|
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані |
|
|
|
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. |
|
|
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. |
|
|
|
Вплив воєнних дій та терористичних актів на навколишнє середовище. Хімічне, біологічне, радіологічне забруднення, пов’язане з НС техногенного та соціального походження. |
|
|
|
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. |
|
|
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі |
|
|
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність. Загроза тероризму |
|
|
|
Інформаційна безпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми “ Безпека в побуті й навколишньому середовищі” |
|
|
|
Узагальнюючий урок. Повторення вивченого матеріалу. |
|