Календарно- тематичне планування
з предмету «Українське читання» для 4 класу закладів загальносередньої освіти за підручником Н. Богданець-Білоскаленко, Ю.Шумейко, К., «Грамота» 2021р ( з очікуваними результатами та предметними компетентностями)
Календарно- тематичне планування
з предмету «Українське читання» для 4 класу закладів загальносередньої освіти за підручником Н. Богданець-Білоскаленко, Ю.Шумейко, К., «Грамота» 2021р
3,5 години на тиждень , 126 годин на рік
№ |
Зміст уроку |
|
|
|
|
Непомітно прийшла в гості загадкова гостя – осінь |
|
|
|||
1. |
О. Зубер «Осінь» О. Кротюк «Осіннє» |
«Пізнаємо простір дитячого читання»; «Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного»; «Взаємодіємо усно за змістом прослуханого»; «Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів»; «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»; «Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією»; «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти» |
спілкування державною мовою; громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя культурна компетентність
|
пояснює, з яких джерел складається простір його читання; розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади; називає імена і прізвища відомих українських письменників, з творами яких неодноразово зустрічався на уроках; знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів; знає напам'ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок, загадок; пояснює цінність книг, читання, бібліотек; розповідає про свої читацькі уподобання; знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. сприймає і розуміє художній, науковохудожній текст; виконує усні інструкції і настанови вчителя щодо навчальних завдань; відтворює зміст усного повідомлення відповідно до мети; бере участь у колективному обговоренні змісту почутого (уважно слухає й розуміє запитання вчителя, думки, міркування однокласників, аргументовано доповнює їхні відповіді, обстоює власну позицію) |
|
2. |
Ю.Смаль « Артемкові друзі» |
|
|
||
3. |
За В. Пархоменком «Верес» |
|
|
||
4. |
С. Жупанин «Осіння пожежа», С. Пасенюк «Осінній лист» |
|
|
||
5. |
Гумористичні твори. Г.Бойко «Історія з географією» |
|
|
||
6. |
Г. Бойко «Веремій» |
|
|
||
7. |
Робота з дитячою книгою |
|
|
||
8 |
За Я. Стельмахом «День народження» |
|
|
||
9. |
Узагальнення з розділу |
|
|
||
Мій дім — це мій край, на ім’я Україна |
|
|
|||
10. |
Введення в розділ. Н. Карпенко «Мій дім — це мій край, на ім’я Україна» |
Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією Взаємодіємо усно за змістом прослуханого
|
спілкування державною мовою; громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя інформаційно-комунікаційна компетентність
|
володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням; усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому; самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів); самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнаиомих слів, висловів, термінів; самостійно визначає тему і основну думку твору; самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети); пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль використовує яскраві, образні вислови у власному мовленні (під час опису, розповіді); називає основні теми та жанри творів письменників, з творами яких неодноразово зустрічалися під час навчання; визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку; самостійно визначає головних і другорядних персонажів твору; характеризує персонажа за його вчинками; визначає мотиви, наслідки його вчинку; співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі; виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою; визначає, самостійно розрізнює жанрові ознаки літературних творів, які опрацьовувалися під час навчання |
|
11. |
За А. Григоруком «Про наш прапор» |
|
|||
12. |
С. Коробова «Наш прапор», «З Україною в серці» |
|
|||
13. |
За І. Боднарчуком «Михасева зустріч із Канадою» |
|
|||
14. |
За І. Боднарчуком «Михасева зустріч із Канадою».Складання плану |
|
|||
15. |
В. Івасюк «Моя пісня». |
|
|||
16. |
Робота з дитячою книгою |
|
|||
17. |
За Б. Гошовським «Слава не поляже».Запорожжя |
|
|||
18. |
За Б. Гошовським «Слава не поляже» Козаки. Запорозька Січ |
|
|||
19. |
В. Терен «Так любімо Україну!»
|
|
|||
20. |
О.Забужко « Мова кожного народу неповторна і своя»( напам’ять) |
|
|||
21. |
Робота з дитячою книгою |
|
|||
22. |
За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 2. Несподіваний гість |
|
|||
23. |
За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 3. Хлопчина з минулого |
|
|||
24. |
За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 3. Хлопчина з минулого( продовження роботи) |
|
|||
25. |
За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 3. Хлопчина з минулого( продовження роботи) |
|
|||
26. |
Діагностична робота. Аудіювання. Узагальнення знань з розділу. |
|
|
||
27. |
Робота з дитячою книгою |
|
|
||
Немає мудріших,ніж народ, учителів |
|
|
|||
28. |
Усна народна творчість. Прислів’я. Приказки. |
Перетворюємо та інсценізуємо прочитане, створюємо власні тексти Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного Взаємодіємо усно за змістом прослуханого Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою
|
спілкування державною мовою; громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя
|
самостійно розрізняє та наводить приклади книжок за тематичною, жанровою, авторською приналежністю; приклади довідкових видань; пояснює мету їх читання, використання; самостійно користується довідковоінформаційним апаратом дитячих книжок, видами бібліотечно-бібліографічної допомоги під час прогнозування орієнтовного змісту книжки, її вибору відповідно до мети та теми читання; пояснює свої читацькі уподобання, наводить приклади книжок, яким надає перевагу; самостійно читає, розуміє зміст значних за обсягом книжок (повісті, повісті-казки, фантастика); пояснює їх відмінність від оповідань; висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитану книжку; формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть; пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них; висловлює емоційно-оцінні судження до вчинків персонажів (морально-етичного і естетичного характеру); обґрунтовує свою думку; самостійно ознайомлюється з текстом; орієнтується у його змісті; визначає тему; називає ознаки, які вказують на приналежність тексту до науковохудожнього; виділяє і розкодовує графічну інформацію, що міститься в тексті; перетворює графічну інформацію в текстову; знаходить, розрізняє у текстах різнорідну інформацію, пояснює її суть; здійснює смисловий аналіз змісту тексту; складає план; висловлює власне судження щодо змісту тексту. |
|
29. |
Усмішки.Робота з дитячою книгою |
|
|||
30. |
Казки. «Золота пшениця» Українська народна казка |
|
|||
31. |
«Золота бджілка» Татарська народна казка |
|
|||
32. |
Легенди. «Хліб і золото» |
|
|||
33. |
Легенди про міста України «Кривий Ріг», «Львів» |
|
|||
34. |
Міфи. Цікавинки із скриньки. |
|
|||
35. |
Робота з дитячою книгою |
|
|||
36. |
Слов’ янський міф « Перун» |
|
|||
37. |
“Подвиг Прометея» Давньогрецький міф |
|
|||
38. |
Притча «Премудра притча», «Яблуня» Народна притча |
|
|||
39. |
Українські народні пісні «Вийшли в поле косарі», |
|
|||
40. |
Українські народні пісні «Ой зелене жито, зелене...» |
|
|||
41. |
Робота з дитячою книгою |
|
|||
42. |
Узагальнення знань з розділу. |
|
|||
Літературні казки |
|
|
|||
43. |
Введення в розділ. За О. Іваненко «Дубок» |
Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного Взаємодіємо усно за змістом прослуханого Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою
|
громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя спілкування державною мовою;
|
повноцінно сприймає, практично розрізнює тексти різних видів; повноцінно розуміє текст, пояснює, який художній образ/образи створив письменник; що основне хотів передати; визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків дійових осіб; установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту; складає план оповідання, казки, статті; користується планом для переказу твору; знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки; самостійно визначає тему і основну думку твору; самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети); пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль; використовує яскраві, образні вислови у власному мовленні (під час опису, розповіді називає основні теми та жанри творів письменників, з творами яких неодноразово зустрічалися під час навчання; визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку самостійно визначає головних і другорядних персонажів твору; характеризує персонажа за його вчинками; визначає мотиви, наслідки його вчинку; співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі; виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою; визначає, самостійно розрізнює жанрові ознаки літературних творів, які опрацьовувалися під час навчання в 2-4 класах; наводить приклади; формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть; пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них; висловлює емоційно-оцінні судження до вчинків персонажів (морально-етичного і естетичного характеру); обґрунтовує свою думку; самостійно ознайомлюється з текстом; орієнтується у його змісті; визначає тему; називає ознаки, які вказують на приналежність тексту до науково-художнього; |
|
44. |
За О. Іваненко «Дубок»( продовження) |
|
|||
45. |
За О. Іваненко «Дубок»( продовження) |
|
|||
46. |
Робота з дитячою книгою. |
|
|||
47. |
Діагностична робота. Читання мовчки |
|
|||
48. |
В.Симоненко « Подорож у країну Навпаки» |
|
|||
49. |
В.Симоненко « Подорож у країну Навпаки» (продовження) |
|
|||
50. |
В.Симоненко « Подорож у країну Навпаки» (продовження) |
|
|||
51. |
С.Дерманський « Царство Яблукарство» |
|
|||
52. |
С.Дерманський « Царство Яблукарство» |
|
|||
53. |
С.Дерманський « Царство Яблукарство» |
|
|||
54. |
Робота з дитячою книгою. |
|
|||
55. |
Вдосконалення навичок читання . Читання вголос |
|
|||
56. |
Вдосконалення навичок читання . Читання вголос. Підсумковий урок за семестр |
|
|||
ІІ семестр |
|
|
|||
57. |
Френк Баум « Чарівні цукерки»
|
Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою |
спілкування державною мовою; громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя інформаційно-комунікаційна компетентність
|
повноцінно сприймає, практично розрізнює тексти різних видів; повноцінно розуміє текст, пояснює, який художній образ/образи створив письменник; що основне хотів передати; визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків дійових осіб; установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту; складає план оповідання, казки, статті; користується планом для переказу твору; знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки; самостійно визначає тему і основну думку твору; самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети); пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями; |
|
58. |
Френк Баум « Чарівні цукерки»(продовження)
|
|
|||
59. |
Френк Баум « Чарівні цукерки»(продовження)
|
|
|||
60. |
Узагальнення знань з розділу. |
|
|||
61. |
Робота з дитячою книгою. |
|
|||
Сніжний віночок сплітає зима |
|
|
|||
62. |
Н.Карпенко «Сонце взимку», П.Тичина «Ох, яка ж краса!»( напам’ять) |
Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного Взаємодіємо усно за змістом прослуханого Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою
|
громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя спілкування державною мовою; культурна компетентність
|
володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням; усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому; самостійно застосовує прииоми виразного читання та декламування напам’ять самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнаиомих слів, висловів, термінів; |
|
63. |
Н.Карпенко «Зимова радість» |
|
|||
64. |
Робота з дитячою книгою |
|
|||
65. |
За К.Гайнер «Капці для святого Миколая» |
|
|||
66. |
За К.Гайнер «Капці для святого Миколая» |
|
|||
67. |
За К.Гайнер «Капці для святого Миколая». Складання плану |
|
|||
68. |
П. Воронько «Сніжний віночок». |
|
|||
69. |
Робота з дитячою книгою |
|
|||
70. |
За О.Зубер «Особлива сніжинка» |
|
|||
71. |
За О.Зубер «Особлива сніжинка» |
|
|||
72. |
Л. Українка «Мамо, їде вже зима!»( напам’ять) |
|
|||
73. |
Д. Білоус «Шишкар». Скоромовка. |
|
|||
74. |
Л.Повх «Перше січня». Цікавинки зі скриньки. |
|
|||
75. |
Л.Пронь Колядки. Щедрівки. З народного( напам’ять) |
|
|||
76. |
Робота з дитячою книгою |
|
|||
77. |
За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки» |
|
|||
78. |
За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки» |
|
|||
79. |
За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки». Цікавинки із скриньки |
|
|||
80. |
Робота з дитячою книгою |
|
|||
81. |
За К.Штанко «Казка про Стрітення»(скорочено) |
|
|||
82. |
За К.Штанко «Казка про Стрітення»(скорочено) |
|
|||
83. |
За К.Штанко «Казка про Стрітення»(скорочено) |
|
|||
84. |
Узагальнення з розділу. |
|
|||
85. |
Робота з дитячою книгою. |
|
|||
Весна- чарівниця, неначе цариця |
|
|
|||
86. |
Ю.Смаль «Весняний віршик» |
Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного Взаємодіємо усно за змістом прослуханого Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою
|
громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя спілкування державною мовою; культурна компетентність
|
самостійно застосовує прииоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів); самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнаиомих слів, висловів, термінів; самостійно й усвідомлено застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів; |
|
87. |
А.Качан. Вірш-безконечник «Вийшла річка з берегів» |
|
|||
88. |
Діагностична робота. Аудіювання. |
|
|||
89. |
Т. Шевченко « І барвінком, і рутою» «Світає…»(напам’ять) |
|
|||
90. |
За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Кілька запитань від автора |
|
|||
91. |
За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Про те, як Катруся розмовляла з квітами.
|
|
|||
92. |
За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Про те, як Катруся розмовляла з квітами. Цікавинки із скриньки. |
|
|||
93. |
Робота з дитячою книгою. |
|
|||
Дивись, не забудь, людиною будь! |
|
|
|||
94. |
Байка. Л.Глібов «Осел і Соловей». |
Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного Взаємодіємо усно за змістом прослуханого
|
громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя спілкування державною мовою;
|
знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів; знає напам'ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок, загадок; пояснює цінність книг, читання, бібліотек; розповідає про свої читацькі уподобання; знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформаці |
|
95. |
Байка. Л.Глібов «Осел і Соловей». Цікавинки із скриньки |
|
|||
96. |
Є.Гребінка «Сонце і хмари».Байка |
|
|||
97. |
О.Пчілка «Маленький вітрячок» |
|
|||
98. |
О.Пчілка «Маленький вітрячок» |
|
|||
99. |
П.Глазовий «Джерело і фонтан» |
|
|||
100. |
Робота з дитячою книгою. |
|
|||
101. |
Узагальнення знань з розділу |
|
|||
102. |
Діагностична робота. Робота з літературним твором |
|
|||
Спинилось літо на порозі |
|
|
|||
103. |
П’єса. Введення в розділ |
Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного Взаємодіємо усно за змістом прослуханого Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою
|
громадська та соціальна компетентність; уміння вчитися впродовж життя спілкування державною мовою;
|
пояснює свої читацькі уподобання, наводить приклади книжок, яким надає перевагу; самостійно читає, розуміє зміст значних за обсягом книжок (повісті, повісті-казки, фантастика); пояснює їх відмінність від оповідань; ] висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитану книжку бере участь у колективній дискусії за змістом прочитаних книжок пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них; висловлює емоційно-оцінні судження до вчинків персонажів (морально-етичного і естетичного характеру); обґрунтовує свою думку; самостійно ознайомлюється з текстом; орієнтується у його змісті; визначає тему; |
|
104. |
За В.Бойком «Перемет» |
|
|||
105. |
За В.Бойком «Перемет» |
|
|||
106. |
За В.Бойком «Перемет» |
|
|||
107. |
За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж |
|
|||
108. |
За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж |
|
|||
109. |
За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж |
|
|||
110. |
Робота з дитячою книгою. |
|
|||
111. |
Узагальнення знань з розділу. |
|
|||
112. |
Що я буду читати влітку. |
|
|||
113. |
Урок-проєкт «Ми читачі» |
|
|||
114-115 |
Резервні уроки |
|
|||
116-117 |
Резервні уроки |
|
|||
118. |
Резервні уроки |
|
|||
119. |
Резервні уроки |
|