Календарно- тематичне планування з предмету «Українське читання» для 4 класу ( з очікуваними результатами та компетентностями)

Про матеріал

Календарно- тематичне планування

з предмету «Українське читання» для 4 класу закладів загальносередньої освіти за підручником Н. Богданець-Білоскаленко, Ю.Шумейко, К., «Грамота» 2021р ( з очікуваними результатами та предметними компетентностями)

Перегляд файлу

Календарно- тематичне планування

з  предмету «Українське читання» для 4 класу закладів загальносередньої освіти за підручником Н. Богданець-Білоскаленко, Ю.Шумейко, К., «Грамота» 2021р

3,5  години на тиждень , 126 годин на рік

Зміст уроку

 

 

 

 

Непомітно прийшла в гості загадкова гостя – осінь

 

 

1.

О. Зубер «Осінь» О. Кротюк «Осіннє»

 «Пізнаємо простір дитячого читання»; «Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного»; «Взаємодіємо усно за змістом прослуханого»; «Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів»; «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»; «Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією»; «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти»

спілкування державною мовою;

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя культурна компетентність

 

 

 

пояснює, з яких джерел складається простір його читання;

розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади;

називає імена і прізвища відомих українських письменників, з творами яких неодноразово зустрічався на уроках;

знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів; знає напам'ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок, загадок; пояснює цінність книг, читання, бібліотек;

розповідає про свої читацькі уподобання; знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

сприймає і розуміє художній, науковохудожній текст; виконує усні інструкції і настанови вчителя щодо навчальних завдань;

відтворює зміст усного повідомлення відповідно до мети;

бере участь у колективному обговоренні змісту почутого (уважно слухає й розуміє запитання вчителя, думки, міркування однокласників, аргументовано доповнює їхні відповіді, обстоює власну позицію)

 

2.

Ю.Смаль « Артемкові друзі»

 

 

3.

За В. Пархоменком «Верес»

 

 

4.

С. Жупанин «Осіння пожежа», С. Пасенюк «Осінній лист»

 

 

5.

Гумористичні твори.  Г.Бойко «Історія з географією»

 

 

6.

Г. Бойко «Веремій»

 

 

7.

Робота з дитячою книгою

 

 

8

За Я. Стельмахом «День народження»

 

 

9.

Узагальнення з розділу

 

 

Мій дім — це мій край, на ім’я Україна

 

 

10.

Введення в розділ. Н. Карпенко «Мій дім — це мій край, на ім’я Україна»

Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією Взаємодіємо усно за змістом прослуханого

 

спілкування державною мовою;

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя інформаційно-комунікаційна компетентність

 

 

 

володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням;

 усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому;

самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів); самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнаиомих слів, висловів, термінів;

самостійно визначає тему і основну думку твору; самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети);

пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями

знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль

 використовує яскраві, образні вислови у власному мовленні (під час опису, розповіді);

називає основні теми та жанри творів письменників, з творами яких неодноразово зустрічалися під час навчання;

визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку;

самостійно визначає головних і другорядних персонажів твору;

характеризує персонажа за його вчинками; визначає мотиви, наслідки його вчинку; співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі;

виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою;

визначає, самостійно розрізнює жанрові ознаки літературних творів, які опрацьовувалися під час навчання

 

11.

За А. Григоруком «Про наш прапор»

 

12.

С. Коробова «Наш прапор»,  «З Україною в серці»

 

13.

За І. Боднарчуком «Михасева зустріч із Канадою»

 

14.

За І. Боднарчуком «Михасева зустріч із Канадою».Складання плану

 

15.

В. Івасюк «Моя пісня».

 

16.

Робота з дитячою книгою

 

17.

За Б. Гошовським «Слава не поляже».Запорожжя

 

18.

За Б. Гошовським «Слава не поляже» Козаки. Запорозька Січ

 

19.

В. Терен «Так любімо Україну!»

 

 

20.

О.Забужко « Мова кожного народу неповторна і своя»( напам’ять)

 

21.

Робота з дитячою книгою

 

22.

За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 2. Несподіваний гість

 

23.

За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 3. Хлопчина з минулого

 

24.

За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 3. Хлопчина з минулого( продовження роботи)

 

25.

За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 3. Хлопчина з минулого( продовження роботи)

 

26.

Діагностична робота. Аудіювання. Узагальнення знань з розділу.

 

 

27.

Робота з дитячою книгою

 

 

Немає мудріших,ніж народ, учителів

 

 

28.

Усна народна творчість. Прислів’я. Приказки.

Перетворюємо та інсценізуємо прочитане, створюємо власні тексти Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного Взаємодіємо усно за змістом прослуханого

Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

 

спілкування державною мовою;

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

 

 

 

самостійно розрізняє та наводить приклади книжок за тематичною, жанровою, авторською приналежністю; приклади довідкових видань; пояснює мету їх читання, використання;

самостійно користується довідковоінформаційним апаратом дитячих книжок, видами бібліотечно-бібліографічної допомоги під час прогнозування орієнтовного змісту книжки, її вибору відповідно до мети та теми читання;

пояснює свої читацькі уподобання, наводить приклади книжок, яким надає перевагу;

самостійно читає, розуміє зміст значних за обсягом книжок (повісті, повісті-казки, фантастика); пояснює їх відмінність від оповідань;

висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитану книжку;

формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть;

пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них;

висловлює емоційно-оцінні судження до вчинків персонажів (морально-етичного і естетичного характеру); обґрунтовує свою думку;

самостійно ознайомлюється з текстом; орієнтується у його змісті; визначає тему;

називає ознаки, які вказують на приналежність тексту до науковохудожнього;

виділяє і розкодовує графічну інформацію, що міститься в тексті; перетворює графічну інформацію в текстову;

знаходить, розрізняє у текстах різнорідну інформацію, пояснює її суть;

здійснює смисловий аналіз змісту тексту; складає план;

висловлює власне судження щодо змісту тексту.

 

29.

Усмішки.Робота з дитячою книгою

 

30.

Казки. «Золота пшениця»

Українська народна казка

 

31.

«Золота бджілка»

Татарська народна казка

 

32.

Легенди. «Хліб і золото»

 

33.

Легенди про міста України «Кривий Ріг», «Львів»

 

34.

Міфи. Цікавинки із скриньки.

 

35.

Робота з дитячою книгою

 

36.

Слов’ янський міф « Перун»

 

37.

“Подвиг Прометея» Давньогрецький міф

 

38.

Притча «Премудра притча», «Яблуня» Народна притча

 

39.

Українські народні пісні «Вийшли в поле косарі»,

 

40.

Українські народні пісні «Ой зелене жито, зелене...»

 

41.

Робота з дитячою книгою

 

42.

Узагальнення знань з розділу.

 

Літературні казки

 

 

43.

Введення в розділ. За О. Іваненко «Дубок»

Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

Взаємодіємо усно за змістом прослуханого

Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

 

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

спілкування державною мовою;

 

повноцінно сприймає, практично розрізнює тексти різних видів;

повноцінно розуміє текст, пояснює, який художній образ/образи створив письменник; що основне хотів передати;

визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків дійових осіб;

установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту;

складає план оповідання, казки, статті;

користується планом для переказу твору; знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;

самостійно визначає тему і основну думку твору;

 самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети);

пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями

знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль;

використовує яскраві, образні вислови у власному мовленні (під час опису, розповіді

називає основні теми та жанри творів письменників, з творами яких неодноразово зустрічалися під час навчання;

визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку

самостійно визначає головних і другорядних персонажів твору;

характеризує персонажа за його вчинками; визначає мотиви, наслідки його вчинку; співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі; виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою;

визначає, самостійно розрізнює жанрові ознаки літературних творів, які опрацьовувалися під час навчання в 2-4 класах; наводить приклади;

формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть;

пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них;

висловлює емоційно-оцінні судження до вчинків персонажів (морально-етичного і естетичного характеру); обґрунтовує свою думку;

самостійно ознайомлюється з текстом; орієнтується у його змісті; визначає тему;

називає ознаки, які вказують на приналежність тексту до науково-художнього;

 

44.

За О. Іваненко «Дубок»( продовження)

 

45.

За О. Іваненко «Дубок»( продовження)

 

46.

Робота з дитячою книгою.

 

47.

Діагностична робота. Читання мовчки

 

48.

В.Симоненко « Подорож у країну Навпаки»

 

49.

В.Симоненко « Подорож у країну Навпаки» (продовження)

 

50.

В.Симоненко « Подорож у країну Навпаки» (продовження)

 

51.

С.Дерманський « Царство Яблукарство»

 

52.

С.Дерманський  « Царство Яблукарство»

 

53.

С.Дерманський  « Царство Яблукарство»

 

54.

Робота з дитячою книгою.

 

55.

Вдосконалення навичок читання . Читання вголос

 

56.

Вдосконалення навичок читання . Читання вголос. Підсумковий урок за семестр

 

ІІ семестр

 

 

57.

Френк Баум « Чарівні цукерки»

 

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

спілкування державною мовою;

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя інформаційно-комунікаційна компетентність

 

 

 

повноцінно сприймає, практично розрізнює тексти різних видів;

повноцінно розуміє текст, пояснює, який художній образ/образи створив письменник; що основне хотів передати;

визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків дійових осіб;

установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту;

складає план оповідання, казки, статті;

 користується планом для переказу твору; знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;

самостійно визначає тему і основну думку твору; самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети);

пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями;

 

58.

Френк Баум « Чарівні цукерки»(продовження)

 

 

59.

Френк Баум « Чарівні цукерки»(продовження)

 

 

60.

Узагальнення знань з розділу.

 

61.

Робота з дитячою книгою.

 

Сніжний віночок сплітає зима

 

 

62.

 Н.Карпенко «Сонце взимку», П.Тичина «Ох, яка ж краса!»( напам’ять)

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

Взаємодіємо усно за змістом прослуханого

Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

 

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

спілкування державною мовою; культурна компетентність

 

володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням;

 усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому; самостійно застосовує прииоми виразного читання та декламування напам’ять

самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнаиомих слів, висловів, термінів;

 

63.

Н.Карпенко «Зимова радість»

 

64.

Робота з дитячою книгою

 

65.

За К.Гайнер «Капці для святого Миколая»

 

66.

За К.Гайнер «Капці для святого Миколая»

 

67.

За К.Гайнер «Капці для святого Миколая». Складання плану

 

68.

П. Воронько «Сніжний віночок».

 

69.

Робота з дитячою книгою

 

70.

За О.Зубер «Особлива сніжинка»

 

71.

За О.Зубер «Особлива сніжинка»

 

72.

Л. Українка «Мамо, їде вже зима!»( напам’ять)

 

73.

Д. Білоус «Шишкар». Скоромовка.

 

74.

Л.Повх «Перше січня». Цікавинки зі скриньки.

 

75.

Л.Пронь  Колядки. Щедрівки. З народного( напам’ять)

 

76.

Робота з дитячою книгою

 

77.

За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки»

 

78.

За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки»

 

79.

За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки». Цікавинки із скриньки

 

80.

Робота з дитячою книгою

 

81.

За К.Штанко «Казка про Стрітення»(скорочено)

 

82.

За К.Штанко «Казка про Стрітення»(скорочено)

 

83.

За К.Штанко «Казка про Стрітення»(скорочено)

 

84.

Узагальнення з розділу.

 

85.

Робота з дитячою книгою.

 

Весна- чарівниця, неначе цариця

 

 

86.

Ю.Смаль «Весняний віршик»

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

Взаємодіємо усно за змістом прослуханого Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

 

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

спілкування державною мовою; культурна компетентність

 

самостійно застосовує прииоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів);

 самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнаиомих слів, висловів, термінів;

самостійно й усвідомлено застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів;

 

87.

А.Качан. Вірш-безконечник «Вийшла річка з берегів»

 

88.

Діагностична робота. Аудіювання.

 

89.

Т. Шевченко « І барвінком, і рутою» «Світає…»(напам’ять)

 

90.

За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Кілька запитань від автора

 

91.

За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Про те, як Катруся розмовляла з квітами.

 

 

92.

За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Про те, як Катруся розмовляла з квітами.

Цікавинки із скриньки.

 

93.

Робота з дитячою книгою.

 

Дивись, не забудь, людиною будь!

 

 

94.

Байка. Л.Глібов «Осел і Соловей».

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

Взаємодіємо усно за змістом прослуханого

 

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

спілкування державною мовою;

 

знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів; знає напам'ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок, загадок; пояснює цінність книг, читання, бібліотек;

розповідає про свої читацькі уподобання; знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформаці

 

95.

Байка. Л.Глібов «Осел і Соловей». Цікавинки із скриньки

 

96.

Є.Гребінка «Сонце і хмари».Байка

 

97.

О.Пчілка «Маленький вітрячок»

 

98.

О.Пчілка «Маленький вітрячок»

 

99.

П.Глазовий «Джерело і фонтан»

 

100.

Робота з дитячою книгою.

 

101.

Узагальнення знань з розділу

 

102.

Діагностична робота. Робота з літературним твором

 

Спинилось літо на порозі

 

 

103.

П’єса. Введення в розділ

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

Взаємодіємо усно за змістом прослуханого Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

 

громадська та соціальна компетентність;

уміння вчитися впродовж життя

спілкування державною мовою;

 

пояснює свої читацькі уподобання, наводить приклади книжок, яким надає перевагу;

самостійно читає, розуміє зміст значних за обсягом книжок (повісті, повісті-казки, фантастика); пояснює їх відмінність від оповідань;

] висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитану книжку

бере участь у колективній дискусії за змістом прочитаних книжок пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них;

висловлює емоційно-оцінні судження до вчинків персонажів (морально-етичного і естетичного характеру); обґрунтовує свою думку;

самостійно ознайомлюється з текстом; орієнтується у його змісті; визначає тему;

 

104.

За В.Бойком «Перемет»

 

105.

За В.Бойком «Перемет»

 

106.

За В.Бойком «Перемет»

 

107.

За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж

 

108.

За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж

 

109.

За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж

 

110.

Робота з дитячою книгою.

 

111.

Узагальнення знань з розділу.

 

112.

Що я буду читати влітку.

 

113.

Урок-проєкт «Ми читачі»

 

114-115

Резервні уроки

 

116-117

Резервні уроки

 

118.

Резервні уроки

 

119.

Резервні уроки

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
4580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку