КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
5 клас
(70 годин / 2 години на тиждень)
І семестр
За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-9 класи» , автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В.,Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П.,Туряниця В.Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А. рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2021).
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1 |
Роль книжки в третьому тисячолітті. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки. |
|
|
|
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (8 годин) (2 твори за вибором учителя) |
|
|
2 |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. |
|
|
3 |
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик- Персик». Знайомство зі змістом казки |
|
|
4 |
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості,зв’язку з природою в казці. |
|
|
5 |
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик- Персик». Національний колорит японської казки. |
|
|
6 |
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна
казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки. |
|
|
7 |
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Робота зі змістом казки. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». |
|
|
8 |
«Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Урок позакласного читання №1 |
|
|
10 |
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм) |
|
|
11 |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ», «Скарбниця народних казок» (різнорівневі завдання) |
|
|
|
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (17 годин) |
|
|
12 |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. |
|
|
13 |
Ганс-Крістіан Андерсен.«Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору. |
|
|
14 |
Знайомство зі змістом твору. Боротьба добра і зла в казці. |
|
|
15 |
Утвердження дружби та вірності. |
|
|
16 |
Перешкоди на шляху Герди, її помічники. |
|
|
17 |
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Чарівний світ твору. |
|
|
18 |
Оскар Вайлд. «Хлопчик- Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. |
|
|
19 |
Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору. |
|
|
20 |
Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. |
|
|
21 |
Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. |
|
|
22 |
Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі. |
|
|
23 |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. |
|
|
24 |
Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. |
|
|
25 |
Доброта, щирість і наполегливість головного героя. |
|
|
26 |
Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці. |
|
|
|
|
|
|
29 |
Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
|
|
27 |
Розвиток мовлення(письмово). Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Мої поради героям казки |
|
|
28 |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Літературні казки світу». |
|
|
30 |
Урок позакласного читання №2. |
|
|