Конспект уроку 5 клас НУШ зарубіжна література Ганс Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності

Про матеріал
Конспект уроку з зарубіжної літератури для учнів 5 класу НУШ з використанням технологій критичного мислення
Перегляд файлу

КЗ «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради»

 

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку з зарубіжної літератури в 5 класі

«Ганс Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності»

 

 

 

Підготувала та провела

вчитель зарубіжної літератури

ОЛЕНА ТАЛАШКО

Дата:17.11.1022

Урок: 11

Клас:5-А

Предмет: зарубіжна література

Вчитель: Талашко Олена Анатоліївна

Тема: Ганс Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності.

Цілі: допомогти учням осягнути велич краси та сили людського серця, справжньої дружби; розвивати образне та логічне мислення, розвивати вміння та навички аналізу художнього твору, вчити виділяти основні епізоди з твору, пояснити взаємозв'язок основних положень та ідеї твору, створити атмосферу емоційного піднесення, стимулювати пізнавальну активність учнів засобами інтерактивних технологій; розвивати навички висловлювання власних думок, зіставлення фантастики й реальності; виховувати щирість, вірність у дружбі, почуття відповідальності за свої вчинки.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: текст казки Г.К. Андерсена «Снігова Королева», портрет казкаря, ТЗН, мультимедійна презентація, технологічні картки.

Коли ми прочитаємо

 цю книжку до кінця,

то знатимемо більше, ніж тепер.

                           Г.К. Андерсен

Хід уроку

1. Організаційний момент

Емоційне налаштування.

- Усміхніться  один одному, поділіться гарним настроєм зі мною. Хай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, дружби, взаєморозуміння.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Звучить музика, читається вірш В.Симоненка

                       …Зима тротуаром  поскрипує,

                        Фантастично плете казки,

                        Позіхне десь під білою липою,

                        На шибки покладе мазки,

                        Вкриє землю габою сріблястою,

                        І в напруженій тиші нічній

                        Світ здається чарівною казкою,

                        Нерозгаданим плетивом мрій.

Сьогодні на вас чекає чарівний світ казки, де фантастичне, надзвичайне переплелося з реальним, адже, за словами самого автора, «Найбільш дивною казкою є життя людини».

Але в житті так буває, що за зовнішньою красою криється внутрішня потворність. Як навчитися відрізняти справжню красу від штучної, які життєві цінності допомагають людині бути щасливою?  Андерсен сам  підказує нам відповідь: «Коли ми дочитаємо цю книжку до кінця, то знатимемо більше, ніж тепер». Я дозволю собі перефразувати ці слова: «Коли ми  закінчимо сьогоднішній урок, ми знатимемо більше». Більше про життя, його цінності  дружбу, любов, про самих себе.

Оскільки ми з вами знаходимося у світі казки, з нами сьогодні можуть трапитися надзвичайні речі. Будьте готові до несподіванок!

3. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Бесіда

       Учні, пригадайте, який твір ми вивчаємо?

       Ця казка літературна чи народна?

       Хто її автор?

-         Гра «Відкрий віконце»(https://wordwall.net/uk/myactivities)

4. Оголошення теми, мети уроку.

5. Опрацювання навчального матеріалу.

1) Складання асоціативного куща «Справжній друг».

2) Проблемне запитання.

 − Чи достойна Герда цього звання?

3) Бесіда:

- Яке нещастя трапилося з Каєм?

- Чому змінився Кай?

- Що вирішила робити Герда, коли не повернувся Кай?

Вчитель. Отже, ми з вами розпочинаємо мандрівку казкою Г.К.Андерсена «Снігова королева», але от лихо, північний вітер розгулявся і перемішав усі частини казки між собою. Давайте разом відтворимо у хронологічній послідовності події, які розгортались у казці.

Давайте і ми з вами будемо подорожувати разом з героїнею казки. Подорож Герди (учні складають карту подорожі)

На річці.

У  чарівниці.

Зустріч з вороном.

Принц і принцеса.

У розбійників

У лапландки.

4) Інтерактивна вправа “Займи позицію”

 Хто є головною героїнею казки – Снігова королева чи Герда? Чому?  (Снігова королева)  (Герда)

Вч.  Безперечно, і Герда, і Снігова королева – обидві сильні особистості.

 У чому сила кожної з них? Давайте порівняємо їх, визначимо спільні та відмінні риси характеру.

5) Інтерактивна вправа «Кола Вена».

Спільне

Сильні, впливають на людей, їм потрібен Кай; красиві

Відмінне

Зла, горда, холодна, бездушна, байдужа, підступна, егоїстична, «холодне» серце, впливає на людей силою, владою

Добра, щира, смілива, вдячна, вірна, рішуча, наполеглива, цілеспрямована, «гаряче» серце, впливає на людей добротою, відданістю, цілеспрямованістю.

6) Фізкультхвилинка.

7) Читання в особах  уривка зустрічі Герди з Каєм.

- Чому Герда виявилася сильнішою?

- Яка краса була у Снігової Королеви - внутрішня чи зовнішня? А у Герди?

Кай залишився один у багатомильній великій порожній залі, дивився на грудку льоду і думав, думав так, що голова тріщала. Він сидів такий заціпенілий і спокійний, що здавалося, що замерз на смерть.
У цей час маленька Герда входила у величезні ворота, пробиті буйними вітрами, але вона читала вечірню молитву. Вітри повтіхали і лягли, ніби захотіли спати. Вона ступила у велику пустинну холодну залу – і побачила Кая. Вона пізнала його, кинулася йому на шию, крикнула, так і тримаючи його:
- Кай! Милий маленький Кай! Невже я знайшла тебе! Та він сидів цілком спокійний, непорушний і холодний. Тоді заплакала Герда жаркими сльозами, вони впали йому на груди, досягли його серця, розтопили лід і знищили чарівну скалку усередині. Кай глянув на Герду, і вона заспівала псалма: Чудові троянди ростуть на долах, Там Святе Немовля нам відкрите в словах. Тоді Кай кинувся в сльози і плакав так, що скалка викотилась з очей, він пізнав Герду і зрадів. - Герда! Мила маленька Герда! – Де ти усе-таки була так довго? І де був я сам? – він оглянувся навколо. – Я к тут холодно! Як тут безмежно і пусто! І він міцно притулився до Герди!.. А вона сміялася і плакала від радості з такою благодаттю,

- Чому Герда виявилася сильнішою?

- Яка краса була у Снігової Королеви - внутрішня чи зовнішня? А у Герди?

(Висновок: Снігова Королева з її холодними вітрами та чарами виявилася безсилою перед босоногою дівчинкою, сила якої в гарячому серці, вірній любові.

6. Закріплення вивченого матеріалу.

1)  Робота з проблемним питанням.

− Чи достойна Герда звання справжнього друга?

2) Рефлексія діяльності. Гра «Пазли». https://learningapps.org/display?v=pdi9rbcsj22

Метод  «Незакінчені речення».

  1. Мені сумно тому, що …
  2. Я рада (радий), що …
  3. Казка змусила мене замислитися над тим …
  4. Я хочу подякувати письменникові за те, що…

Найкраще мені вдалося…

У мене були труднощі, коли…

Я навчився/навчилася…

Тепер я можу…

3.Самооцінювання.

7. Оголошення домашнього завдання.

- Записати перешкоди, які Герда зустріла на своєму шляху та помічників.

-* Намалювати ілюстрації до казки.

-* Виписати 5 прислів’їв про дружбу.

8. Заключне слово.

А тепер поміркуйте і скажіть:

Де ви хотіли б залишитися: у Палаці Снігової Королеви, володіючи скарбами світу, але без почуттів, без друзів, у холодному крижаному Палаці, чи у теплій, затишній хатинці, поряд із добрими друзями та люблячою родиною? (Висловлювання учнів)

Почати нелегкий шлях до самовдосконалення ви можете вже зараз. Зробіть добро своїм рідним, друзям, просто посміхніться дитині, що плаче, підгодуйте голодних пташенят, або, прийшовши зі школи, обійміть своїх рідних і скажіть, що ви їх любите.

Я хочу,щоб у вашій пам”яті залишився сьогоднішній урок.Вчиться цінувати красу людського серця, дружбу, самовіддану любов.

Запам’ятайте, діти, що любов, доброта ─ це велика сила, яка долає всі перешкоди.

 

 

http://www.tools2learn.ca/graphicorg/venn/venn2linedb.gif

 

 

Список використаних джерел

1. Навчальна програма зарубіжної літератури для 5 класу (1,5 год. тижневого навантаження, усього 52,5 год. на рік) (за Модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А. (наказ МОН № 795 від 12.07.2021) та підручником «Зарубіжна література» (автори: Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В., Дячок С.О. Зарубіжна література. К. : Літера ЛТД, 2022).

2. -Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Орлова О. В., Юлдашева Л. П., Туряниця В. Г., Лебедь Д. О., Зарубіжна література, підручник для 5 класу.К.: Видавничий центр «Академiя», 2022

3. https://wordwall.net/uk/myactivities

4. https://learningapps.org/display?v=pdi9rbcsj22

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гуцол Валентина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
10449
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку