11-й клас (2,5 год.)
Дата проведення уроку |
Зміст (тема) уроку |
Примітка |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
|||
|
|
Діагностичне опитування. Україна на початку Другої світової війни 1939–1941 рр. |
|
|
|
Україна на початку німецько-радянської війни. |
|
|
|
Звільнення України від нацистських загарбників. |
|
|
|
Рух Опору та його течії |
|
|
|
Україна на завершальному етапі війни. Діагностична контрольна робота. |
|
Розділ 1. УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ |
|||
|
|
Україна на міжнародній арені. Україна – співзасновниця ООН. Встановлення кордонів УРСР у міжнародних договорах. |
|
|
|
Обмін територіями 1951 р. Участь УРСР у міжнародних організаціях. |
|
|
|
Західна Україна в повоєнні роки. Велика блокада. Обмін населенням між Польщею й УРСР. Масові депортації (1944-1946 рр.) Операції «Вісла» і «Захід». |
|
|
|
Західна Україна в повоєнні роки. Посилення радянізації та репресії у західних областях УРСР. Ліквідація УГКЦ у 1946-1949 рр. |
|
|
|
Внутрішньополітична й економічна ситуація УРСР. Масовий голод 1946-1947 рр. |
|
|
|
Культура в повоєнні роки. |
|
|
|
Практичне заняття. «Війна пішла, а горе залишилось…»: повсякденне життя повоєнних років. (дослідження тематичних документів). |
|
|
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 1 «Україна в перші повоєнні роки». |
|
Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Географія. Тема: Політична картина світу (Учень/учениця пояснює відмінність між поняттями «країна», «держава», «залежна територія»; основні вектори зовнішньої політики України). |
|||
Розділ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ
|
|||
|
|
Внутрішньополітична ситуація в УРСР у першій половині 1950-х рр. |
|
|
|
Адміністративно-територіальні зміни. Входження Кримської області до складу УРСР. |
|
|
|
Стан промисловості і сільського господарства. Військово-промисловий комплекс. |
|
|
|
Зміни в управлінні господарством. Раднаргоспи. |
|
|
|
Соціальні наслідки економічної політики другої половини 1950-х – першої половини 1960-х рр. |
|
|
|
Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах. |
|
|
|
XX з’їзд КПРС. Десталінізація і лібералізація суспільного життя. Реабілітація жертв сталінських репресій. |
|
|
|
Зародження дисидентського руху в Україні та його течії. Левко Лук’яненко. Антирадянські виступи 1960-х рр. |
|
|
|
Практичне заняття. Феномен українського шістдесятництва. |
|
|
|
Наука, освіта література та мистецтво |
|
|
|
Урок узагальнення, контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 2 «Україна в умовах десталінізації». |
|
Тема для написання есе: – Відлига: зміни в суспільно-політичних настроях населення України. |
|||
Міжпредметні зв’язки: 11 клас. Українська література. Тема: Українська література другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Поети шістдесятники. (Учень/учениця розуміє явище «шістдесятництва» і причини пробудження національної свідомості в суспільстві, шістдесятництво як явище соціальне й культурологічне, його зв’язок із дисидентським рухом); — 11 клас. Українська література. Тема: Олесь Гончар «Собор». (Учень/учениця розуміє роль духовного начала і краси в житті людини, осуд бездуховності, історичної пам’яті народу, добра і зла в житті, проблему національного нігілізму, моральної ницості); — 11 клас. Українська література. Тема: Василь Симоненко. Громадянська лірика. (Учень/учениця дискутує про патріотичні, громадянські мотиви, морально‑етичні проблеми, розуміє проблему почуття людської гідності, мотиви самоствердження людини в складному сучасному світі, її самодостатність, високохудожнє відтворення громадянського вибору поета). |
|||
Розділ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ
|
|||
|
|
Економічна ситуація в УРСР. Продовольчі програми. |
|
|
|
Ідеологічні орієнтири партійно-радянського керівництва. Конституція УРСР 1978 р. |
|
|
|
Зміни в соціальній та національній структурі населення. |
|
|
|
Дисидентський рух: течії, форми і методи боротьби. Іван Дзюба: «Інтернаціоналізм чи русифікація». Михайло Брайчевський: «Приєднання чи возз’єднання». |
|
|
|
Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ). Самвидав. «Український вісник». «Смолосокип». В’ячеслав Чорновіл. Практичне заняття. Український самвидав: теми, ідеї, автори/Українські дисиденти – виклик системі. |
|
|
|
Відродження пам’яті про Голодомор. Українська діаспора та її внесок у відродження України. |
|
|
|
Кримськотатарський національний рух. Мустафа Джемілєв. |
|
|
|
Розвиток освіти та науки. Формування опозиційних течій у культурі. Мистецтво та спорт. |
|
|
|
Урок узагальнення. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 3 «Україна в період загострення кризи радянської системи». |
|
Орієнтовні теми для навчальних проєктів: – 49 сміливців проти режиму (дослідження діяльності УГГ). – Студії боротьби за незалежність: від зброї до слова (продовження кейсу «Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?»). – Права людини в СРСР: декларації та реальність. |
|||
Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Географія. Тема: Населення світу. (Учень/учениця пояснює значення понять «демографічна політика», «демографічний вибух», «урбанізація», «субурбанізація», «міграція», «мегалополіс»); — 11 клас. Екологія. Тема 2. Природа і людина: системний підхід. (Учень/учениця розуміє місце природи у житті суспільства; досліджує особливості основних етапів взаємодії суспільства і природи; аналізує наслідки змін і перетворень природних процесів і компонентів природи антропогенною діяльністю). |
|||
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ |
|||
|
|
Початок перебудови в СРСР. |
|
|
|
Чорнобильська катастрофа. |
|
|
|
Практичне заняття. «За живе…» Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії. |
|
|
|
Стан економіки. Шахтарські страйки. Поглиблення диспропорцій рівня життя населення. |
|
|
|
Гласність і політичний плюралізм на українських теренах. Активізація національно-демократичного руху. |
|
|
|
Зміни в політичному керівництві УРСР. Формування багатопартійної системи. |
|
|
|
Культурно-мистецьке життя як вираз суспільних настроїв. Фестиваль «Червона рута». Релігійне відродження. |
|
|
|
Вибори до Верховної Ради УРСР і до місцевих рад 1990 р. Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. |
|
|
|
Створення Автономної Республіки Крим. Меджліс кримськотатарського народу. |
|
|
|
Спроба державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р. |
|
|
|
Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук |
|
|
|
Розпад СРСР. Міжнародне визнання України. |
|
|
|
Урок узагальнення. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 4 «Відновлення незалежності України». |
|
Розділ 5. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ
|
|||
|
|
Державотворчі процеси в умовах незалежності України. |
|
|
|
Повернення кримських татар на історичну батьківщину. Питання адміністративно-політичного статусу Криму. |
|
|
|
Суспільно-політичне життя. Особливості формування багатопартійності в незалежній Україні. |
|
|
|
Конституція України 1996 р. |
|
|
|
Практичне заняття. Основний закон України: умови створення й аналіз основних положень. |
|
|
|
Економіка України в 1991–1998 рр. Запровадження гривні. Демографічні процеси. Трудова еміграція. |
|
|
|
Економіка України в 1998–2004 рр. Олігархічна система. |
|
|
|
Початок інтеграції української економіки в європейський і світовий економічний простір. |
|
|
|
Політична розбудова суспільства. Леонід Кучма. |
|
|
|
Рухи протесту на початку 2000-х рр. Конфронтація навколо острова Тузла. |
|
|
|
Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук |
|
|
|
Помаранчева революція. Віктор Ющенко. Конституційна реформа 2004 р. |
|
|
|
Україна в системі міжнародних відносин. |
|
|
|
Урок узагальнення. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів роздулу 5 «Становлення України як незалежної держави». |
|
Тема для написання есе: – Помаранчева революція: національний і людський виміри. |
|||
Міжпредметні зв’язки: 11 клас. Екологія. Розділ: Провідні екологічні проблеми. Тема: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. (Учень/учениця знає джерела, види забруднень навколишнього середовища, їх негативний вплив на живі організми та здоров’я людей; розуміє взаємопоєднаність таких категорій, як «забруднення середовища» і «стійкість геосистем», пояснює залежність стійкості геосистем від біорізноманіття, біомаси і біопродуктивності). |
|||
Розділ 6. ТВОРЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНИ
|
|||
|
|
Соціально-економічний розвиток в 2005–2013 рр. |
|
|
|
Суспільно-політичне життя України в 2005–2013 рр. Віктор Янукович. |
|
|
|
Загострення відносин із Російською Федерацією. |
|
|
|
Революція Гідності. Небесна Сотня. |
|
|
|
Окупація та анексія Криму Російською Федерацією. |
|
|
|
Агресія Росії проти України. Російсько-українська війна. Олександр Турчинов. Петро Порошенко. |
|
|
|
Гібридна війна. Бойові дії на сході України. Антитерористична операція в Донецькій і Луганській областях. |
|
|
|
Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. |
|
|
|
Реакція світової спільноти на агресію Російської Федерації проти України. Спроби мирного врегулювання. |
|
|
|
Практичне заняття. Зовнішні та внутрішні загрози суверенітету України в умовах гібридної війни. |
|
|
|
Урок узагальнення, контролю та корекції навчальних досягнень з розділу 6 «Творення нової України 2005-2013 рр.». |
|
|
|
Соціально-економічний розвиток України після 2014 р. |
|
|
|
Практичне заняття. Екологічні проблеми України. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи. |
|
|
|
Євроінтеграційний поступ України: економічні та політичні аспекти. |
|
|
|
Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Режим безвізового в’їзду в країни ЄС для громадян України. |
|
|
|
Релігійне життя. Зміни в системі національної освіти. |
|
|
|
Особливості культурного розвитку України останнього десятиліття. Основні тенденції розвитку науки. Література та мистецтво. Міжнародні пісенні конкурси Євробачення в Україні. |
|
|
|
Розвиток спорту та здобутки українських спортсменів. |
|
|
|
Українці у світі. |
|
|
|
Урок узагальнення. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу 6 «Творення нової України 2014-2921 рр.». |
|
|
|
Повторення |
|
|
|
Повторення |
|
|
|
Повторення |
|