Календарно-тематичне планування уроків (ІКТ+ОАП)
інформатики для 11 класу
Наказ МОН від 14.07.2016 № 826, Наказ МОН від 28.10.2010 № 1021
Навчальна програма з інформатики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
(поглиблене вивчення)
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики для 11 класу
Наказ МОН від 14.07.2016 № 826, Наказ МОН від 28.10.2010 № 1021
Навчальна програма з інформатики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
(поглиблене вивчення)
І семестр (3 год. на тиждень)
№ уроку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
|
11-І |
||||
Розділ «Об’єктно-орієнтоване програмування», 46 годин |
||||
Тема: «Основи мови об’єктно-орієнтованого програмування. Базові алгоритмічні структури», 20 годин |
||||
|
|
Вступний інструктаж з правил безпеки під час занять в кабінеті інформатики. Основні особливості середовища розробки, візуальне конструювання, структура проекту. |
|
|
|
|
Структура модуля. Події. Збереження та запуск проекту. Компіляція. Етапи розробки проекту. Етапи проектування форми. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. «Створення, збереження, запуск, налагодження та тестування проекту» |
|
||
|
|
Алгоритм проекту як сукупність алгоритмів процедур обробки подій. Кодування. Налагодження. Тестування. |
|
|
|
|
Типи даних. Змінні. Константи. |
|
|
|
Стандартні функції. Функції перетворення. Введення та виведення даних. |
|
||
|
|
Умовні оператори. Команда повторення. Оператори циклу. |
|
|
|
|
Масиви. Введення та виведення масиву. Багатовимірні масиви. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. «Умовні оператори та оператори циклу» |
|
||
|
|
Динамічні масиви. |
|
|
|
|
Записи. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. «Масиви. Багатовимірні масиви» |
|
||
|
|
Символи та рядки. Операції з рядками. |
|
|
|
|
Файли. Оголошення файлу. Файлова змінна. Виведення у файл. Обробка помилок відкриття файлу. Закриття файлу. Введення даних різних типів з файлу. |
|
|
|
Використання процедур та функцій. |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. «Робота з файлами» |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. «Процедури та функції» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1: «Створення власного проекту з використання схеми лінійного алгоритму, умовних операторів та операторів циклу». |
|
||
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2: «Обробка багатовимірних масивів». |
|
|
Тема: «Основи об’єктно-орієнтованого програмування», 4 години |
||||
|
|
Клас, об’єкт, метод. |
|
|
|
Принципи ООП. |
|
||
|
|
Інкапсуляція. |
|
|
|
|
Наслідування, поліморфізм. |
|
|
Тема: «Графіка у мові об’єктно-орієнтованого програмування», 8 годин |
||||
|
|
Об’єкти та компоненти мови програмування для відображення файлів з зображеннями. |
|
|
|
|
Методи для креслення графічних примітивів. |
|
|
|
|
Побудова графіка функції. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №6. «Створення зображень за допомогою графічних примітивів» |
|
|
|
|
|
Головні засоби створення мультиплікації. Використання бітових образів. |
|
|
|
|
Використання GIF анімації. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3: «Створення графіка функції». |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4: «Створення анімації». |
|
|
Тема: «Мультимедійні можливості об’єктно-орієнтованої мови програмування довідкова система», 4 години |
||||
|
|
Можливості та властивості компонентів для реалізації мультимедійних можливостей мови програмування. Створення довідкової системи програми. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №7. «Відтворення анімації, відеофайлів, звуку» |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №8. «Створення довідкової системи» |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5: «Створення власного проекту з використанням анімації, відеофайлів, звуку». |
|
|
Тема: ««Елементи комп’ютерного моделювання», 10 годин |
||||
|
|
Модель. Моделювання. Класифікація моделей. |
|
|
|
|
Етапи моделювання. Приклади моделей. |
|
|
|
|
Використання середовища програмування для моделювання фізичних процесів. |
|
|
|
Особливості чисельного моделювання фізичних задач (похибки математичної моделі, вхідних даних, чисельного метода, представлення чисел в комп’ютері, обчислення функцій в комп’ютері). |
|
|
|
|
|
Побудова графіків. |
|
|
|
|
Перерахування фізичних координат в координатну екранну систему. |
|
|
|
Зображення підсумкового графіка. |
|
|
|
|
|
Табличне представлення результатів моделювання. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №6: «Створення власного проекту комп’ютерної моделі з використанням власної бібліотеки навчальних програм». |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №7: «Проведення комп’ютерного експерименту на власній комп’ютерної моделі. Аналіз отриманих результатів. Звіт». |
|
|
|
|
|
Контрольна робота з теми: «Об’єктно-орієнтоване програмування» |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр. |
|
|
|
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики для 11 класу
Наказ МОН від 14.07.2016 № 826, Наказ МОН від 28.10.2010 № 1021
Навчальна програма з інформатики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
(поглиблене вивчення)
І семестр (2 год. на тиждень)
№ уроку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
11-І |
|||
Розділ «Технології обробки графічної інформації», 30 годин |
|||
Тема: «Комп’ютерна графіка. Векторна графіка. Векторний графічний редактор», 18 годин |
|||
|
|
Вступний інструктаж з правил безпеки під час занять в кабінеті інформатики. Види комп’ютерної графіки. Основні поняття про растрову та векторну графіку. |
|
|
Основні поняття комп’ютерної графіки. Кольорові моделі (RGB, CMYK. HSB). Кольорові палітри. |
|
|
|
|
Індексна, фіксована, «безпечна» палітра. Формати графічних файлів. |
|
|
Особливості стандартних векторних форматів. Методи Стиснення графічних даних. Перетворення файлів з Одного формату у інший. |
|
|
|
|
Векторний графічний редактор. Робочий екран. Призначення пунктів головного меню. Знайомство з інструментами. Малювання прямих ліній. Властивості створених об’єктів. Збереження малюнка. |
|
|
Основи роботи з об’єктами. Видалення, переміщення, обернення, перенесення, копіювання та дзеркальне відображення об’єктів. Створення малюнків за допомогою простих геометричних примітивів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. «Створення малюнків за допомогою графічних примітивів» |
|
|
Заливки малюнків. Допоміжні режими роботи (лінійка, сітка, направляючі). |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1: «Створення малюнків за допомогою графічних примітивів. Використання заливок всіх типів». |
|
|
Створення малюнків за допомогою кривих. Операції перетворення кривих. Методи упорядкування та об’єднання об’єктів. Особливості групування, комбінування та зварювання об’єктів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. «Використання заливок всіх типів. Створення малюнків з кривих» |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. «Особливості групування, комбінування та зварювання об’єктів» |
|
|
|
|
Перетин та виключення об’єктів. Поняття перспективи. Методи створення тривимірних об’єктів на площині. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. «Методи створення тривимірних об’єктів на площині» |
|
|
|
|
Ефект перетікання. Перетікання вздовж будь-якого контуру. Створення ефекту рельєфу. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. «Ефект перетікання. Створення ефекту рельєфу. Створення тексту. Спеціальні ефекти для фігурного тексту» |
|
|
|
|
Робота з текстами. Імпорт та експорт зображень в векторному графічному редакторі. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2: «Створення малюнків за допомогою кривих. Робота з текстом». |
|
|
Тема: «Комп’ютерна графіка. Растрова графіка. Редактор растрової графіки», 16 годин |
|||
|
|
Растрова графіка. Основні поняття. Редактор растрової графіки. Робочий екран редактора. Призначення пунктів головного меню. Знайомство з інструментами. Робота з панелями. Робота з виділеними областями. Виділення фрагментів зображень. Масштабування, обертання, переміщення, дублювання меж виділеної області. |
|
|
Кадрування зображень. Робота з виділеними областями довільної форми. Інструменти групи Lasso. Маски та канали. Корекція виділення у режимі швидкої маски. Збереження виділеної області у якості маски. Завантаження збереженого виділення. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №6. «Робота з виділеними областями. Виділення фрагментів зображень різними методами. Збереження виділеної області у якості маски. Корекція виділення у каналі маскування» |
|
|
Основи роботи з шарами. Зображення, створене з кількох шарів. Створення нового шару. Виділення, демонстрація, приховування, зміна порядку слідування шарів. Об’єднання шарів з метою зменшення об’єму файлу. |
|
|
|
|
Малювання та розфарбування. Вибір основного та фонового кольорів. Розмір та параметри інструментів малювання. Створення зображень інструментами малювання. |
|
|
Розфарбування чорно-білих ілюстрацій, фотографій. Перетворення кольорових фото в чорно-білі або однокольорові. |
|
|
|
|
Монтаж фотографій. Створення колажів. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №7. «Розфарбування чорно-білих ілюстрацій, фотографій. Перетворення кольорових фото в чорно-білі або однокольорові» |
|
|
|
|
Ретушування фотографій. Підвищення різкості зображень. Виділення дрібних дефектів. Освітлення, затемнення зображень. |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3: «Створення колажів за допомогою редактора растрової графіки». |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №8. «Ретушування фотографій. Підвищення різкості зображень. Виділення дрібних дефектів. Освітлення, затемнення зображень» |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4: «Обробка фотографій та збереження їх у різних форматах». |
|
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр. |
|
|