Календарно-тематичне планування 11 клас історія України (1945-2019) (52 години; 1,5 години на тиждень)
Складено згідно з навчальною програмою, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02. 2019 № 236
Підручник В. Власов, С. Кульчицький . Історія України 11 клас. /рівень стандарту_
Повторення. Вступ
Розділ 1. Україна в повоєнний період.
Розділ 2. Україна в умовах десталінізації
Розділ 3. Україна в період системної кризи радянського ладу.
Розділ 4. Відновлення незалежності України
Розділ 5. Становлення України як незалежної держави
Розділ 6. Творення нової України
Дата |
№ уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
1. |
Вступ. Повторення.
Уроки вітчизняної історії 1914-1945 рр. Україна на політичній карті Європи в 1914-1945 рр. Поразка спроб відновити українську державність. Друга світова війна в історичній пам яті. Періодизація історії України другої половини ХХ- початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945-2019 рр.
|
Знати: -зміст понять: злочини проти людства, права людини, постіндустріальне (інформаційне) суспільство, історична пам’ять; - основні етапи розвитку українського суспільства другої половини ХХ- початку ХХІ ст. Розуміти: - як суспільно-політичні зміни позначаються на свідомості та повсякденні людей; - масштаби людських та матеріальних втрат України в 1914-1945 рр. Уміти: - застосовувати знання про історію України як інструмент для аналізу розвитку суспільства; - визначати причини і негативні наслідки поразки у боротьбі за українську державність в першій половині ХХ ст.
|
Розділ 1. УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|||
|
2. |
Вихід України на міжнародну арену. Адміністративно-територіальні зміни. Україна в системі міжнародних відносин. Україна — співзасновниця ООН. Участь України в міжнародних організаціях. Встановлення кордонів УРСР із сусідніми державами внаслідок переділу західноукраїнських земель. Передання Кримської області до складу УРСР.
|
Знати: - зміст понять: відбудова, репатріанти, спецпоселення, «український буржуазний націоналізм», космополітизм, «лисенківщина», «ждановщина», депортація, обмін населенням, етнічна чистка, операція «Вісла», операція «Захід». - основні методи радянізації західних областей УРСР та боротьби з активістами ОУН та вояками УПА. Розуміти: - особливості відбудови промисловості та сільського господарства; - штучний характер масового голоду 1946-1947 рр. - сутність повоєнних депортацій як військово-політичних акцій комуністичної влади та її злочинів проти українців; - мотиви тривалого опору УПА та національного підпілля в різних регіонах УРСР; - протиріччя соціально-економічного, культурного, релігійного та повсякденного життя. Уміти: - встановлювати послідовність і синхронність подій, що відображають формування територіальних меж УРСР, масові депортації та обміни населенням. Посилення радянізації та репресії у західних областях , український визвольний рух 1944-1950-х рр., процеси відбудови господарства і культурне життя республіки, ідеологічні кампанії й «чистки»; - визначити причини та наслідки депортацій українців із західних областей УРСР та південно-східних областей Польщі; входження Кримської області до УРСР, ідеологічних кампаній та «чисток», їх вплив на освітній і культурний розвиток УРСР; – показувати на карті зміни в адміністративно-територіальному поділі УРСР; місця локалізації осередків ОУН та збройного опору УПА на території України; – висловлювати аргументовані судження щодо трансформації методів укріплення тоталітарного режиму; – виявляти особливості діяльності українського визвольного руху в 1945–1950-х рр.; – визначити суперечності розвитку культури; – характеризувати науковий/творчий доробок Ніла Хасевича, Катерини Білокур, Тетяни Яблонської, Олександра Богомольця, Сергія Лебедєва, Олександра Палладіна, Володимира Філатова, діяльність Романа Шухевича, Йосипа Сліпого. |
|
3. |
Масові депортації Національно- визвольний рух на території України. Масові депортації. Операції «Вісла». Обмін територіями 1951 року Національно- визвольний рух у 1944—1950-х рр . на території України.).. Операція «Захід».«Велика блокада» проти УПА. Українці в повстаннях у таборах ГУТАБу (ГУЛАГу |
|
|
4. |
Радянізація західноукраїнських областей УРСР. Ліквідація греко-католицької церкви в УРСР. |
|
|
5. |
Економічне і суспільльно-політичне життя. Економічна ситуація в УРСР. Становище сільського господарства. Масовий штучний голод 1946—1947 р. Відбудова промисловості. Внутрішньополітична ситуація в УРСР. Репресивні кампанії радянської влади. |
|
|
6. |
Практичне заняття. Війна пішла, а горе залишилось…”: повсякденне життя повоєнних років. (Орієнтовні теми для практичних занять: – Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР. –– Вирвані з коренем. Депортації українців у 1944–1951 рр.: причини, етапи, наслідки (дослідження тематичних документів). |
|
|
7. |
Особливості розвитку культури. Освіта та наука.. Літературний процес. Образотворче мистецтво, архітектура |
|
|
8. |
Урок узагальнення. |
|
|
9. |
Тематичний контроль |
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Україна для ООН. ООН для України. – Студії боротьби за незалежність: від УНР до УПА (продовження кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”). Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Географія. Тема: Політична картина світу (Учень/учениця пояснює відмінність між поняттями “країна”, “держава”, “залежна територія”; основні вектори зовнішньої політики України). |
|||
ТЕМА 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ |
|||
|
10. |
Суспільно-політичне становище республіки. Внутрішньополітична ситуація. XX з’їзд КПРС. Десталінізація. Реабілітація жертв політичних репресій. Ліквідація ГУТАБу (ГУЛАГу). Українці в повстаннях у таборах ГУТАБу (ГУЛАГу
|
Знати: – зміст поняття: десталінізація, культ особи, «»відлига, лібералізація, реабілітація, шістдесятники, дисиденти, раднаргоспи, децентралізація управління, воєнно-промисловий комплекс, зросійщення (росіянізація, русифікація); - суть хрущовських надпрограм; -прояви дисидентського руху. Розуміти: – основні протиріччя реформування промисловості, сільського господарства, соціальної сфери; - сутність політики СРСР спрямованої на зросійщення України; – особливості функціонування репресивної машини часів сталінізму, її жертви та зміни у становищі бранців концтаборів із настанням відлиги; – – зв’язок між розвитком культури, освіти, науки і внутрішньополітичними процесами в державі. Уміти: – встановити послідовність подій, пов’язаних з десталінізацією і лібералізацією суспільного життя, модернізацією економіки, формуванням феномену шістдесятництва і розгортанням дисидентського руху, культурним життям; – використовувати карту як джерело інформації про адміністративно-територіальний устрій УРСР, події внутрішньої політики; – визначити причини та наслідки посилення зросійщення українського суспільства; – обстоювати свої судження щодо розвитку культури у період «відлиги» та зародження дисидентського руху й шістдесятництва; – охарактеризувати науковий/ творчий доробок Віктора Глушкова, Сергія Корольова, Михайла Янгеля, Бориса Патона, Василя Симоненко, Ліни Костенко; діяльність Левка Лук’яненка, Алли Горської, Івана Світличного. |
|
11. |
Економічний розвиток УРСР. Соціальна політика Децентралізація управління економікою. Розвиток промисловості. Становище сільського господарства. Зміни соціальної політики.
|
|
|
12. |
Народження опозиційного руху. Шістдесятництво. Київський клуб творчої молоді. «Сучасник». Національно-визвольний рух: підпільні групи та організації. Зародження дисидентського руху. Антирежимні виступи |
|
|
13. |
Практичне заняття. Феномен українського шістдесятництва. |
|
|
14. |
Культурне життя України в добу «відлиги». Зміни в освіті. Зросійщення (росіянізація, русифікація).Особливості розвитку культури. Антирелігійна кампанія. Повсякденне життя.
|
|
|
15. |
Урок узагальнення
|
|
|
16. |
Тематичний контроль |
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – “В безсмерті холодно. І холодно в житті. О Боже мій! Де дітися поету?!” Творчість шістдесятників як закономірна реакція на виклики часу. – Ті, хто відкрили шлях у космос (внесок українців в освоєння космічного простору). Орієнтовна тема для написання есе: – Відлига: зміни в суспільно-політичних настроях населення України. Міжпредметні зв’язки: 11 клас. Українська література. Тема: Українська література другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Поети шістдесятники. (Учень/учениця розуміє явище “шістдесятництва” і причини пробудження національної свідомості в суспільстві, шістдесятництво як явище соціальне й культурологічне, його зв’язок із дисидентським рухом); 11 клас. Українська література. Тема: Василь Симоненко. Громадянська лірика. (Учень/учениця дискутує про патріотичні, громадянські мотиви, морально‑етичні проблеми, розуміє проблему почуття людської гідності, мотиви самоствердження людини в складному сучасному світі, її самодостатність, високохудожнє відтворення громадянського вибору поета). |
|||
|
|
Тема 3. УКРАЇНА У ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ КРИЗИ РАДЯНСЬКОГО ЛАДУ
|
|
|
17. |
Суспільно-політичне життя. Зміни в системі влади. Конституція УРСР 1978 р. Комуністична диктатура. Вплив міжнародних процесів на ситуацію в Україні.
|
Знати: – зміст понять: «застій», дефіцит, розвинений соціалізм, командно-радянська номенклатура, самвидав, правозахисний рух, командно-адміністративне управління, депопуляція; - напрями дисидентського руху, методи боротьби влади з інакодумцями. Розуміти:
– взаємозалежність суспільно-політичного та економічного життя в період системної кризи; – мотиви активізації дисидентського руху в другій половині 1960-х – на початку 1970-х рр. і репресій щодо учасників УГГ, – протиріччя розвитку культури Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронність подій, що відображають кризові явища доби «застою», розгортання діяльності різних течій дисидентського, кримськотатарського рухів, культурне життя; – використовувати карту як джерело інформації про політичне, соціально-економічне життя у період загострення кризи радянської системи; – визначити причинно-наслідкові зв’язки політико-ідеологічної кризи радянського ладу в УРСР; – порівнювати, аналізувати, робити аргументовані висновки щодо економічного розвитку УРСР у другій половині 1950-х – 1960-х рр. і в 1970-ті – на початку 1980-х рр.; – оцінити мету і завдання правозахисного руху, його здобутки у сфері захисту прав людини в СРСР; – виявити суперечливі процеси в розвитку освіти, науки, літератури та мистецтва; – охарактеризувати протиріччя політичної діяльність Петра Шелеста та Володимира Щербицького, науковий/ творчий наробок Миколи Амосова, Олега Антонова, Івана Миколайчука, Сергія Параджанова, Марії Приймаченко, Володимира Івасюка; діяльність Василя Макухи, Мустафи Джемілєва, Івана Дзюби, Миколи Руденка, Василя Стуса, Олеся Гончара. |
|
18. |
Опозиційний рух Арешти творчої інтелігенції. Іван Дзюба: “Інтернаціоналізм чи русифікація”. Активізація дисидентського руху: течії, форми і методи боротьби. Самвидав. “Український вісник”. Михайло Брайчевський: “Приєднання чи возз’єднання”. Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ). Становище кримських татар у місцях депортації та їх боротьба за повернення на батьківщину
|
|
|
19. |
Практичне заняття. Українські дисиденти - виклик системі. (Орієнтовні теми для практичних занять: – Український самвидав: теми, ідеї, автори. – Повсякденне життя в місті та на селі (на прикладі кількох українських населених пунктів 1970–1980-х рр.).
|
|
|
20. |
Соціально-економічне становище. Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Провал Продовольчої програми. Етносоціальні зміни в УРСР. Життєвий рівень населення.
|
|
|
21. |
Культурне життя УРСР в добу «застою». Особливості розвитку культури. Освіта й наука. Українське поетичне кіно. Література, мистецтво.
|
|
|
22. |
Урок узагальнення. |
|
|
23. |
Тематичний контроль |
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – 49 сміливців проти режиму (дослідження діяльності УГГ). – Студії боротьби за незалежність: від зброї до слова (продовження кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”). – Права людини в СРСР: декларації та реальність Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Географія. Тема: Населення світу. (Учень/учениця пояснює значення понять “демографічна політика”, “демографічний вибух”, “урбанізація”, “субурбанізація”, “міграція”, “мегалополіс”); — 11 клас. Екологія. Тема 2. Природа і людина: системний підхід. (Учень/учениця розуміє місце природи у житті суспільства; досліджує особливості основних етапів взаємодії суспільства і природи; аналізує наслідки змін і перетворень природних процесів і компонентів природи антропогенною діяльністю). 11 клас. Українська література. Тема: Олесь Гончар “Собор”. (Учень/учениця розуміє роль духовного начала і краси в житті людини, осуд бездуховності, історичної пам’яті народу, добра і зла в житті, проблему національного нігілізму, моральної ницості); |
|||
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ
|
|||
|
24. |
Початок перебудови. Україна в умовах перебудови в СРСР. Міжнародна ситуація. Інформаційна революція: від дозованої гласності до скасування цензури. Відродження пам’яті про Голодомор 1932-1933 рр. Українська діаспора та її внесок у відродження України. |
Знати: – зміст поняття: перебудова, гласність, плюралізм, прискорення, інфляція, андеграунд, неформальні організації, національно-демократичний рух, суверенітет, незалежність, мітингова демократія, багатопартійність, путч; Розуміти: – передумови, протиріччя та наслідки політики перебудови і гласності в УРСР; – тенденції соціально-економічного і політичного життя, розгортання національно-демократичного руху, формування багатопартійності; – значення прийняття Декларації про державний суверенітет України й Акта проголошення незалежності України; референдуму 1 грудня як акт підтримки населенням України державної незалежності. Уміти: – встановлювати хронологічність і синхронність подій періоду перебудови; – використовувати історичну карту для інтерпретації, реконструкції та пояснення подій; – виявляти послідовність і суперечливість змін у політичному житті України; – висловлювати аргументовані судження щодо спроби державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р., його наслідків в Україні; ролі й місця України в загальносоюзних суспільно-політичних процесах у першій половині 1991 р.; – пояснювати причини Революції на граніті та її значення у відновленні Україною незалежності, перетворення Кримської області в Автономну Республіку; – характеризувати діяльність: Леоніда Кравчука, В’ячеслава Чорновола., Ігоря Юхновського.
|
|
25 |
Соціально-економічне становище. Крах командної економіки. Невдача реформаторських зусиль. Поглиблення диспропорцій і падіння рівня життя населення. Чорнобильська катастрофа. |
|
|
26. |
Практичне заняття. “За живе…” Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії./ Або – Злочини комуністичного режиму. Уроки для України сьогодні. |
|
|
27. |
Зростання суспільно-політичної активності громадян. Поява неформальних організацій. Українська Гельсінська спілка. Народний Рух України за перебудову. Відродження релігійного та церковного життя. Кримсько-татарський національний рух Перетворення Кримської області в Автономну Республіку Крим. Створення Меджлісу кримськотатарського народу |
|
|
28. |
Суверенізація УРСР. Перші вільні вибори до Верховної Ради УРСР (березень 1990 р). Зародження багатопартійності. Шахтарські страйки.. Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. Особливості розвитку культури |
|
|
29. |
Утвердження незалежності України. . Спроба державного перевороту в СРСР. Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Роль України в розпаді СРСР. Міжнародне визнання.
|
|
|
30. |
Урок узагальнення |
|
|
31. |
Тематичний контроль |
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Сто років боротьби за незалежність: 1917–2017. – Український андеграунд: кіно, музика і театр кінця ХХ ст. Міжпредметні зв’язки: 11 клас. Екологія. Тема: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. (Учень/учениця знає джерела, види забруднень навколишнього середовища, їх негативний вплив на живі організми та здоров’я людей). |
|||
|
|
|
|
Розділ 5. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ |
|||
|
32 |
Державотворчі процеси. «Партія влади». Особливості багатопартійної системи. Прийняття Конституції України 1996 р. Протидія сепаратизму. Повернення кримських татар на історичну Батьківщину
|
Знати: – зміст поняття: «партія влади», тіньова економіка, інвестиції, дефолт, корупція, багатовекторність зовнішньої політики, «олігархічна система», євроінтеграція, приватизація, виборча система, конституційний договір, депопуляція, прожитковий мінімум, Помаранчева революція; – основні державотворчі події України в 1991- 2013 рр.; Розуміти: – історичне значення прийняття Конституції України, запровадження національної валюти, проголошення курсу на євроатлантичну інтеграцію, будапештського меморандуму; – природу походження та значення Помаранчевої революції. Уміти: – встановлювати хронологічну послідовність і синхронність подій, що відображають процеси державотворення в Україні, синхронізувати їх з відповідними подіями регіональної історії, історії країн Центрально-Східної Європи; – використовувати історичну карту для інтерпретації та реконструкції подій; – визначити основні тенденції та протиріччя соціально-економічного розвитку України в 1991–1998, 1999–2004, 2005-2009, 2009-2013 рр.; пошуків Україною зовнішньополітичних орієнтирів; – висловлювати аргументовані судження щодо перебігу державотворчих процесів в Україні; формуванню олігархічної системи в Україні; – характеризувати діяльність Леоніда Кучми і Віктора Ющенка. |
|
33 |
Практичне заняття. Державне будівництво в незалежній Україні: особливості, здобутки, проблеми / Основний закон України: умови створення й аналіз основних положень.
|
|
|
34 |
Соціально-економічні перетворення. Формування ринкової економіки. Запровадження гривні. Зміни в сільському господарстві. Специфіка приватизації. Матеріальне становище населення. Демографічна ситуація. Етносоціальна структура. |
|
|
35 |
Міжнародні відносини. Відносини України з ЕЄ, НАТО,США та Росією. Проблема Чорноморського флоту. Ідея Єдиного економічного простору (ЄЕП).Тузлівська криза. |
|
|
36 |
Практичне заняття. – Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір: виклики і відповіді.
|
|
|
37 |
Помаранчева революція. Президентські вибори 2004 р. Помаранчева революція. Конституційна реформа. |
|
|
38 |
Суспільно-політичне життя України в 2005-2013 рр. Суспільно-політичне життя України в 2005-2009 рр.Конституційні зміни, Соціально-політичне життя України в 2010-2013 рр. Харківські угоди 2010 р. |
|
|
39 |
Урок узагальнення |
|
|
40 |
Тематичний контроль |
|
Орієнтовна тема для навчального проекту: – Студії боротьби за незалежність: від культурної до політичної розбудови (завершення кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХІ столітті”, презентація). Орієнтовна тема для написання есе: – Помаранчева революція: національний і людський виміри. Міжпредметні зв’язки: 11 клас. Екологія. Розділ: Провідні екологічні проблеми. Тема: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. (Учень/учениця знає джерела, види забруднень навколишнього середовища, їх негативний вплив на живі організми та здоров’я людей; розуміє взаємопоєднаність таких категорій, як “забруднення середовища” і “стійкість геосистем”, пояснює залежність стійкості геосистем від біорізноманіття, біомаси і біопродуктивності). |
|||
|
|
|
|
|
|
Розділ 6. ТВОРЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНИ
|
|
|
41.
42. |
Революція Гідності. Загострення дискусії навколо геополітичного вибору України Євромайдан. Революція Гідності. Небесна Сотня. Окупація та анексія Росією Криму. Відновлення владної вертикалі в ході президентських та парламентських виборів 2014 рр. |
Знати: – зміст понять: економічна інтеграція, політична асоціація, Євромайдан, Революція Гідності, Небесна Сотня, Мінські домовленості, люстрація, тимчасово окупована територія, антитерористична операція (АТО), Операція Об’єднаних сил (ООС), добробат, “кіборги”«гібридна війна», волонтерський рух, безвізовий режим, томос; – домінуючі тенденції державотворчого процесу в 2014-2019 рр.; - зміст документів України, Європейського Союзу, ООН, США про визнання Росії агресором; Розуміти: – особливості соціально-економічного розвитку України в останнє десятиліття; – природу походження та значення Євромайдану і Революції Гідності; – необхідність вшанування героїзму та жертовності загиблих Небесної Сотні, захисників України від збройної агресії Росії; – територіальну цілісність України і недоторканність державних кордонів як головні умови суверенності та незалежності; – чинники формування громадянського суспільства в незалежній Україні; – важливість для України політичної асоціації, економічної інтеграції та впровадження безвізового режиму з ЄС. Уміти: – встановити хронологію подій в 2014-2019 рр.; – використовувати карту як джерело інформації про основні політичні й соціально-економічні події в Україні впродовж 2014-2019 рр; - визначати основні протиріччя соціально-економічного розвитку України в 2014-2019 рр.; - характеризувати перебіг державотворчих процесів в Україні впродовж останнього п’ятиріччя; - обґрунтовувати на основі аналізу документів твердження про визнання Росії державою-агресором щодо України; – аналізувати Звернення до Організації Об’єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затверджене Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 р.; – визначити передумови, причини, ознаки та наслідки агресії Росії проти України; – обстоювати власні судження щодо розвитку освіти, науки і культури; – прогнозувати можливі шляхи розвитку України та зміни її геополітичного становища; – характеризувати діяльність Петра Порошенка, Любомира Гузара. |
|
43. |
Збройна агресія Російської Федерації проти України. Збройна агресія Росії на Сході України. АТО. Реакція світової спільноти на збройну агресію Росії. Санкції проти Росії. Мінські угоди. ООС. |
|
|
44. |
Соціально-економічне та суспільно-політичне життя України у 2014-2019 рр. Соціально-економічне становище України. Угода про асоціацію між Україною та ЄС. Безвізовий режим для громадян України в країни ЄС. Релігійне життя. Створення Православної церкви. Надання Томосу. |
|
|
45. |
Культурне життя незалежної України. Особливості розвитку культури. Реформи в освіті. Тенденції в розвитку науки. Література, мистецтво. Українці у світі. Зв’язки з українською діаспорою. |
|
|
46. |
Практичне заняття. Зовнішні та внутрішні загрози суверенітету України в умовах «гібридної війни». |
|
|
47. |
Урок узагальнення |
|
|
48. |
Тематичний контроль |
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – “У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (завершення проекту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ–ХХІ ст., презентація проекту). – Усна історія Майданів: від Революції на граніті до Революції Гідності (електронна Книга пам’яті). Орієнтовні теми для написання есе: – Відверта розмова з воїнами АТО / однолітками – внутрішньо переміщеними особами. Міжпредметні зв’язки: 10 клас. Захист Вітчизни. Розділ: Збройні сили України на сучасному етапі. Тема: Військова присяга та військова символіка України. (Учень/учениця розуміє проблеми реформування та розвитку Збройних Сил України, оборонну політику держави та інші заходи у цій сфері); — 10 клас. Громадянська освіта. Розділ: Україна. Європа. Світ. Тема: Інтеграція й глобалізація. Міграційні процеси і Україна. Україна – член європейського та світового співтовариства. (Учень/учениця знає та розуміє причини та наслідки міграційних процесів в Україні та світі; усвідомлює взаємозалежність життя місцевої громади; України, Європи та світу; аналізує основні положення Угоди про асоціацію Україна – ЄС; дискутує щодо перспектив збереження та розширення ЄС, НАТО; пишається потенціалом України в Європі та світі); — 10 клас. Мистецтво. Розділ: Мистецтво європейського культурного регіону. Україна. (Учень/учениця знає та розуміє внесок українського мистецтва у скарбницю світової культурної спадщини; називає найхарактерніші здобутки – “візитівки” українського мистецтва у світі; видатних представників українського мистецтва (зокрема, української діаспори);наводить приклади визначних творів різних видів мистецтва, художніх явищ, створених у різні часи в українському мистецтві; усвідомлює необхідність збереження національної мистецької спадщини); — 10 клас. Географія. Тема: Країни Європи. (Учень/учениця аналізує особливості та проблеми країн ЄС, позитивні наслідки та ризики вступу України до ЄС; оцінює роль ЄС у світі); — 10 клас. Географія. Тема: Глобальні проблеми людства. (Учень/учениця характеризує поняття “глобальні проблеми людства”; аналізує сутність, причини виникнення, особливості кожної з глобальних проблем, можливі шляхи їх розв’язування); — 11 клас. Українська література. Тема: Сучасна українська література. Історико-культурна картина літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття. (Учень/учениця розуміє постмодернізм як один із основних напрямів сучасного мистецтва); — 11 клас. Географія. Розділ: Глобальні проблеми людства. Тема: Глобальні проблеми соціального характеру (Учень/учениця пояснює причинно-наслідкові зв‘язки виникнення демографічних проблем, складає демографічні прогнози, називає хвороби цивілізації); — 11 клас. Економіка. Розділ: Національна економіка і роль уряду у її функціонуванні. Тема: Роль уряду у регулюванні національної економіки. (Учень/учениця розуміє об’єктивні причини урядового регулювання ринкової економіки, характеризує зв’язок ефективності та справедливості, пояснює невдачі (обмеження) ринку і уряду та роль уряду як власника, виробника і споживача з використанням схеми загального економічного кругообігу); — 11 клас. Англійська мова. Тема: Моє місце в світі. (Учень/учениця знає про зразки здорового способу життя в Україні та англомовних країнах, вміє презентувати Україну в міжнародному контексті); — 11 клас. Німецька мова. Тема: Україна у світі. (Учень/учениця оцінює внесок молоді у сучасне мистецтво України та німецькомовних країн; вміє презентувати Україну в міжнародному контексті); — 11 клас. Французька мова. Тема: Україна у світі. (Учень/учениця розуміє особливості суспільства і культури спільноти або спільнот країни, мова якої вивчається, у межах тематики ситуативного спілкування); — 11 клас. Іспанська мова. Тема: Україна у світі. (Учень/учениця розуміє особливості суспільства і культури спільноти або спільнот країни, мова якої вивчається, у межах тематики ситуативного спілкування). |
|||
|
49. |
Підсумковий урок. |
|
|
50. |
Урок повторення вивченого: Основні акценти української історії 1914-1945 рр. |
|
|
51. |
Урок повторення вивченого: Основні акценти української історії 1945-2019 рр. |
|
|
52. |
Урок резерву. |
|