Планування містить додаткову колонку " Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами)" з програми. Це зручно у використанні під час підготовки до уроків.
Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури на 2018/2019 навчальний рік
6 клас І семестр
Усього: 70 годин; текстуальне вивчення творів – 58 годин; розвиток мовлення – 4 години; позакласне читання – 4 години; резервний час – 4 годин.
№ уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Дата
|
Примітка |
ВСТУП 2 год. |
||||
1 |
Література як вид мистецтва. Художній образ |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ (7 год.) |
||||
2 |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
3 |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла |
|
|
|
4 |
Міфи «Дедал і Ікар», «Нарцис». |
|
|
|
5 |
Міфи «Орфей і Еврідіка», «Деметра і Персефона» |
|
|
|
6 |
Індійські міфи. «Творення», «Про створення ночі». «Про потоп», «Про золоті часи» (2-3 за вибором учителя) |
|
|
|
7 |
Єгипетські міфи. «Ра та Апоп», «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет» (1-2 за вибором учителя) |
|
|
|
8 |
Р.М. № 1 (письмово) Твір «Мій улюблений міфологічний герой» |
|
|
|
МУДРІСТЬ БАЙКИ (3 год) |
||||
9 |
Байка як літературний жанр. її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
10 |
Езоп «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання конкретного й загального в байках Езопа. Втілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа
|
|
|
|
11 |
Іван Андрійович Крилов. «Квартет» / «Бабка й Муравель» / «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. Виразне читання байок. Напам’ять І. А. Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів). |
|
Напам’ять |
|
12 |
Контрольна робота №1 з теми «Вступ», «Міфи народів світу», «Мудріст байки». Різнорівневі завдання. |
|
|
|
13 |
П.Ч.1 Тургенєв І.С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак») |
|
|
|
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (16 год) |
||||
14 |
Жуль Верн (1828–1905). «П'ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
15 |
Сюжет твору. |
|
|
|
16 |
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. |
|
|
|
17 |
Дік Сенд і його друзі. |
|
|
|
18 |
Дік Сенд і Негоро. |
|
|
|
19 |
Проблема рабства в романі.
|
|
|
|
20 |
Описи природи. |
|
|
|
21 |
РМ 2 (усно). Ж. Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Основні думки твору. |
|
|
|
22 |
Контрольна робота №2. «Пригоди і фантастика». Твір. |
|
|
|
23 |
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Сюжет і композиція повісті. |
|
|
|
24 |
Подорож у часі й просторі Скруджа |
|
|
|
25 |
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження |
|
|
|
26 |
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні) |
|
|
|
27 |
Микола Васильович Гоголь. Зв'язок Гоголя з Україною. «Ніч перед Різдвом» |
|
|
|
28 29 |
Народні традиції і звичаї у творі. Тема кохання в повісті «Ніч перед Різдвом». Образи Оксани і Вакули |
|
|
|
30 |
Елементи фольклору (традиційні образи — відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) Особливості композиції твору. |
|
|
|
31 |
Контрольна робота №3 з теми «Пригоди і фантастика» (за повістями Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» та М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом»). Різнорівневі завдання. |
|
|
|
32 |
ПЧ №2. Дж.К.Ролінг—авторка книг про маленького чарівника Гаррі Поттера. «Гаррі Поттер і філософський камінь». |
|
|
ІІ семестр
№п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Дата
|
Примітка |
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ (12год.) |
||||
33 |
Антон Павлович Чехов (1860-1904). «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
34 |
Антон Павлович Чехов . «Товстий і тонкий».
|
|
|
|
35 |
Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. |
|
|
|
36 |
РМ.3 (усно) Антон Павлович Чехов «Хамелеон», «Товстий і тонкий».
|
|
|
|
37 |
Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
|
|
|
38 |
Джек Лондон . «Жага до життя». Характеристика героїв твору. Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання. |
|
|
|
39 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант». |
|
|
|
40 |
Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва. |
|
|
|
41 |
Петро Попельський та Евеліна. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. |
|
|
|
42 |
Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
|
|
|
43 |
Позакласне читання 3. Рей Бредбері «Усе літо в один день». |
|
|
|
44 |
РМ №4 Підготовка до написання твору. |
|
|
|
45 |
Контрольна робота №4 за творчістю А.П.Чехова, Дж.Лондона, В. Короленка. Твір. «Людські стосунки». |
|
|
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ (6 год.) |
||||
46 |
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови |
|
Напам’ять 3-4 хайку. |
47 |
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Напам’ять 3-4 хайку. |
|
|
|
48 |
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
|
|
Напам’ять |
|
49 |
Виразне читання. Читання напам’ять. Р. Бернс. «Моє серце в верховині…» |
|
|
|
50 |
Генрі Лонгфелло (1807-1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». |
|
|
|
51 |
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
|
|
|
52 |
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.
|
|
|
|
53 |
Контрольна робота №5 «Поетичне бачення світу» . Різнорівневі завдання |
|
|
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ (4 год.) |
||||
54 |
Рей Дуглас Бредбері (1920-2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
Ключові компетентності усвідомлює небезпеку руйнування духовних цінностей, взаємозв’язки людини і природи (НЛ-1); розуміє особисту відповідальність кожної людини за збереження здобутків цивілізації (НЛ - 2); зазначає переваги людського інтелекту та креативного мислення під час життєвих випробувань (НЛ -3); висловлює судження щодо значущості професіоналізму в кар’єрному зростанні та розв’язанні життєво важливих проблем (НЛ-4). Предметні компетентності
висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому |
|
|
55 |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
|
|
56 |
Роберт Шеклі (1928-2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
|
|
|
57 |
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. |
|
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ (4 год.) |
||||
58 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.). |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
розуміє значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва |
|
|
59 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини). |
|
|
|
60-61 |
Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
|
|
|
62 |
Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Конрад і його становлення у світі |
|
|
|
63-64 |
ПЧ 4. Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
|
|
|
|
65 |
Контрольна робота №6 «Образ майбутнього в літературі», «Сучасна література…» Різнорівневі завдання
|
|
|
|
66-67 |
РЕЗЕРВНІ ГОДИНИ. А.Ліндгрен «Брати Лев’яче серце» |
|
|
|
ПІДСУМКИ (2 год.) |
||||
68 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу |
Ключові компетентності
Предметні компетентності
усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо) |
|
|
69 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
|
70 |
Літературне частування (літ-ра на літо) |
|
|
Для вивчення напам’ять
Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»
І. А. Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів).
М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня).