УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
7 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми:
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами,
затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
І семестр – 32 год
ІІ семестр – 38 год
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
К-сть |
К-сть |
||
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
2 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання |
2 |
2 |
|
Виразне читання |
1 |
1 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення |
2 у+п |
2 у+п |
№ п/п |
Тема уроку
|
К-сть год |
Дата |
Примітка |
|
1 |
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва |
1 |
|
|
|
|
ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ Суспільно-побутові пісні |
|
|
|
|
2 |
Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень ТЛ: суспільно-побутові пісні |
1 |
|
Вивчити напам’ять 1пісню (на вибір) |
|
3 |
Козацькі пісні. «Ой на горі та женці жнуть». Героїзм у козацьких піснях |
1 |
|
||
4 |
Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Трагізм у чумацьких піснях |
1 |
|
||
|
Коломийки |
|
|
||
5 |
«Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя ТЛ: коломийки |
1 |
|
||
6 |
Урок літератури рідного краю №1. Поетичні твори Оксани Радушинської |
1 |
|
ЛРК №1 |
|
|
ПРО МИНУЛІ ЧАСИ |
|
|
|
|
7 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут» ТЛ: історична повість |
1 |
|
|
|
8 |
Іван Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників |
1 |
|
|
|
9 |
Іван Франко. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі |
1 |
|
|
|
10 |
Іван Франко. «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті |
1 |
|
|
|
11 |
Іван Франко. «Захар Беркут». Лідерські якості головного героя твору |
1 |
|
|
|
12 |
Контрольна робота №1. Вступ. Із пісенних скарбів. Про минулі часи |
1 |
|
КР №1 (тест) |
|
13 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…») |
1 |
|
|
|
14 |
Тарас Шевченко. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя») ТЛ: балада, метаморфози |
1 |
|
|
|
15 |
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього ТЛ: ідея |
1 |
|
Вивчити напам’ять |
|
16 |
Урок виразного читання №1. Читання поезій Т.Г. Шевченка |
1 |
|
ВЧ №1 |
|
17 |
Урок позакласного читання №1. М.Трублаїні. «Шхуна «Колумб»» |
1 |
|
ПЧ №1 |
|
18 |
Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті ТЛ: героїко-романтична повість, композиція |
1 |
|
|
|
19 |
Андрій Чайковський. «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Урок мовленнєвого розвитку №1. Написання листа головному герою |
1 |
|
РМ №1 (письмово) |
|
20 |
Андрій Чайковський «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків ТЛ: романтичний герой |
1 |
|
|
|
21 |
Андрій Чайковський. «За сестрою». Родинні цінності і патріотизм у творі. Фольклорні мотиви, засоби (прийом гіперболізації) |
1 |
|
|
|
22 |
Контрольна робота №2. Про минулі часи |
1 |
|
КР №2(тест) |
|
23 |
Урок літератури рідного краю №2. Край, де щедрістю все дише. Василь Корчемний |
1 |
|
ЛРК №2 |
|
24 |
Урок позакласного читання №2. Г.Тютюнник. «Вогник далеко в степу» |
1 |
|
ПЧ №2 |
|
25 |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять…» – автобіографічна повість про дитинство ТЛ: автобіографічний твір |
1 |
|
|
|
26 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі |
1 |
|
|
|
27 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців |
1 |
|
|
|
28 |
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Образ гусей-лебедів |
1 |
|
|
|
29 |
Урок мовленнєвого розвитку №2. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика (усна характеристика) |
1 |
|
РМ №2 (усно) |
|
30 |
Контрольна робота №3. Про минулі часи |
1 |
|
КР №3 (твір) |
|
31 |
Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. Автобіографічна основа повісті «Климко» |
1 |
|
|
|
32 |
Григорій Тютюнник «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви |
1 |
|
|
|
33 |
Григорій Тютюнник «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних |
1 |
|
|
|
34 |
Григір Тютюнник. «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь) ТЛ: художня деталь |
1 |
|
|
|
|
«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ — ЛЮДИНА…» |
|
|
|
|
35 |
Відомості про Олексу Стороженка, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми в оповіданні «Скарб» |
1 |
|
|
36 |
Олекса Стороженко. «Скарб». Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання |
1 |
|
|
37 |
Богдан Лепкий. «Мишка (казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми у творі |
1 |
|
|
38 |
Богдан Лепкий. «Мишка (казка для дітей: для малих і великих)». Збереження загальнолюд-ських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі |
1 |
|
|
39 |
Урок позакласного читання №3. М.Стельмах. «Щедрий вечір» |
1 |
|
ПЧ №3 |
40 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив…» |
1 |
|
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
41 |
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності. Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни |
1 |
|
|
42 |
Ліна Костенко. «Чайка на крижині». Духовне багатство – найбільший скарб у житті |
1 |
|
|
43 |
Ліна Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально |
1 |
|
|
44 |
Контрольна робота № 4. Про минулі часи. Ти знаєш, що ти людина |
1 |
|
КР №4 (тест) |
45 |
Урок літератури рідного краю № 3. «Крила неземні». Микола Клец |
1 |
|
ЛРК №3 |
46 |
Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства» Громадянські, патріотичні мотиви його лірики. |
1 |
|
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
47 |
В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина?». Загальнолюдські цінності та ідеї |
1 |
|
|
48 |
В.Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магелани». Заклик поета відкривати «духовні острови» в інтелектуальному морі свого народу |
1 |
|
|
49 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній |
1 |
|
|
50 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного |
1 |
|
|
51 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та людині. |
1 |
|
|
52 |
Урок мовленнєвого розвитку №3. Складання анкети головного героя твору Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» |
1 |
|
РМ №3 (письмово) |
53 |
Урок виразного читання №2. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» |
1 |
|
ВЧ №2 |
54 |
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності ТЛ: новела |
1 |
|
|
55 |
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин) |
1 |
|
|
56 |
Контрольна робота №5. Ти знаєш, що ти людина |
1 |
|
КР №5 (твір) |
|
МИ – УКРАЇНЦІ |
|
|
|
57 |
Олег Ольжич. Українські національні герої, лицарі духу. «Захочеш – і будеш». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом |
1 |
|
|
58 |
Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам |
1 |
|
|
59 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача |
1 |
|
|
60 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості |
1 |
|
|
61 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність |
1 |
|
|
62 |
Урок мовленнєвого розвитку №4. «Нова пригода Івана Сили». Продовження повісті Олександра Гавроша |
1 |
|
РМ №4 (усно) |
63 |
Урок позакласного читання №4. А. Дімаров. «Блакитна дитина» |
1 |
|
ПЧ №4 |
64 |
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них |
1 |
|
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
65 |
Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті |
1 |
|
|
66 |
Ліризм поезій А. Малишка |
1 |
|
|
67 |
Урок літератури рідного краю № 4. «Летючий промінь вічності». Тамара Севернюк |
1 |
|
ЛРК №4 |
68 |
Контрольна робота №6. Ми - українці |
1 |
|
КР №6 (тест) |
69-70 |
Твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість |
2 |
|
|