№ п/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Навчальні проекти, лабораторні досліди, демонстрації |
Примітка |
||
Повторення початкових понять про органічні речовини |
|||||||
1 |
|
|
Інстуктаж за інструкціями №… Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
|
||
2 |
|
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигено- (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
|
||
Тема 1. Теорія будови органічних сполук |
|||||||
3 |
|
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. |
Демонстрація 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D проектування ). Навчальний проект 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. |
|
||
4 |
|
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери.
|
Демонстрація 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навчальний проект 1. Ізомери у природі. |
|
||
5 |
|
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
|
|
||
6 |
|
|
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
|
||
7 |
|
|
Класифікація органічних сполук. |
Навчальний проект 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
|
||
8 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Теорія будови органічних сполук» |
|
|
||
Тема 2. Вуглеводні |
|||||||
9 |
|
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
||
10 |
|
|
Хімічні властивості алканів. |
Демонстрації 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
|
||
11 |
|
|
Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
||
12 |
|
|
Хімічні властивості етену та етину. |
|
|
||
13 |
|
|
Проміжна контрольна робота з теми «Вуглеводні» |
|
|
||
14 |
|
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. |
|
|
||
15 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
|
||
16 |
|
|
Розрахункові задачі 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
|
||
17 |
|
|
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів.
|
Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
|
||
18 |
|
|
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. |
|
|
||
19 |
|
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
|
||
20 |
|
|
Контрольна робота з теми «Вуглеводні» |
|
|
||
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки |
|||||||
21 |
|
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
|
||
22 |
|
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
Демонстрація 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
|
||
23 |
|
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|
||
24 |
|
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
|
||
25 |
|
|
Розрахункові задачі 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
|
||
26 |
|
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
|
||
27 |
|
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання.
|
Демонстрації 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
|
||
28 |
|
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
|
||
29 |
|
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. |
Лабораторний дослід 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
|
||
30 |
|
|
Проміжна контрольна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» |
|
|
||
31 |
|
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Демонстраці7. Ознайомлення зі зразками естерів. |
|
||
32 |
|
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
Демонстрації 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
|
||
33 |
|
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. |
Демонстрація 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторний дослід 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
|
||
34 |
|
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
|
||
35 |
|
|
Практичні роботи 1. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж за інструкцією № |
|
|
||
36 |
|
|
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
|
||
37 |
|
|
Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Захист навчальних проектів.
|
Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне. |
|
||
38 |
|
|
Контрольна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» |
|
|
||
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки |
|||||||
39 |
|
|
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну. |
|
|
||
40 |
|
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну.
|
Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
|
||
41 |
|
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. |
|
|
||
42 |
|
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
|
||
43 |
|
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).
|
Лабораторні досліди 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. |
|
||
44 |
|
|
Контрольна робота з теми «Нітрогеновмісні органічні сполуки» |
|
|
||
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі |
|||||||
45 |
|
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
|
||
46 |
|
|
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
|
||