Календарно-тематичне планування уроків
Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”) для 2 класу
За підручником «Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах)
Автори: О.Л. Іщенко, О.М. Ващенко, Л.В. Романенко.
За програмою НУШ (починаючи з 2019-2020 н.р.)
Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом Р.Б. Шияна
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
|
Примітки |
||||
А |
Б |
Г |
Є |
|||||
І. Змістова лінія «Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)» 1.Тема місяця «Зміни» |
|
|||||||
|
|
|
|
|
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики.
|
Учень / учениця: - досліджує сприйняття інформації різними органами чуття [2 ІФО 1-1.1-1]; - робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття [2 ІФО 1-1.1-2]; - формулює прості інформаційні запити [2 ІФО 1-1.1-3] Учень / учениця: - коректно реагує на висловлювання, з яким не погоджується [2 ІФО 5-4.2-1]; - розрізняє приватну та публічну інформацію [2 ІФО 5-4.2-2]; - виявляє доброзичливе ставлення до інших – безпосередньо та через мережі [2 ІФО 5-4.2-3]; - повідомляє дорослих про образи і цькування [2 ІФО 5-4.2-4] Учень / учениця: - дотримується безпечного режиму роботи з цифровими пристроями [2 ІФО 5-4.1-1]; - повідомляє про своє самопочуття дорослим [2 ІФО 5-4.1-2]; - аргументує необхідність конфеденційності паролів [2 ІФО 5-4.1-3]; - дотримується правил безпечної роботи з цифровими пристроями та в мережах [2 ІФО 5-4.1-4]; - зберігає конфіденційність особистої інформації та пояснює необхідність цього [2 ІФО 5-4.1-5]; - розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє про це дорослих [2 ІФО 5-4.1-6]; - звертається по допомогу, коли є сумніви з приводу змісту чи співрозмовника в мережах і реальному житті [2 ІФО 5-4.1-7] |
|
|
|
|
|
|
|
Інформація. Сприймання інформації людиною. Види інформації за способом сприйняття (зорова, звукова, дотикова, нюхова, смакова) |
|||
|
|
|
|
|
Комп’ютер та його складові. Що робить комп’ютер з інформацією. |
|||
|
|
|
|
|
Передавання інформації. |
|||
IІ. Змістова лінія «Я і цифрові пристрої» 2. Тема місяця «Пізнаємо себе і світ» |
||||||||
|
|
|
|
|
Різновиди комп’ютерів.
|
Учень / учениця: - самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для навчання [2 ІФО 4-3.1-1]; - досліджує можливості пристроїв [2 ІФО 4-3.1-2]; - експериментує з їхніми функціями [2 ІФО 4-3.1-3]; - визначає переваги цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних [2 ІФО 4-3.1-4]; - описує призначення доступних цифрових пристроїв [2 ІФО 4-3.1-5]; - вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої [2 ІФО 4-3.1-6] Учень / учениця: - підтримує порядок на робочому місці [2 ІФО 3.2-1]; - бережливо ставиться до своїх і чужих речей, зокрема цифрових пристроїв [2 ІФО 4-3.2-2]; - використовує програмні середовища для навчальної діяльності та в побутових ситуаціях [2 ІФО 4-3.2-3]; - запускає програми, відкриває файли та програми на знайомому пристрої [2 ІФО 4-3.2-4]; - розрізняє випадки, коли потрібно звернутися по допомогу, а коли впоратися самому при збоях програм і несправностях пристроїв [2 ІФО 4-3.2-5] |
|
|
|
|
|
|
|
Робочий стіл. Клавіатура.
|
|||
|
|
|
|
|
Файли і папки.
|
|||
|
|
|
|
|
Організація робочого місця під час навчання з різними пристроями. |
|||
3. Тема місяця «Територія»
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Вікна та дії з ними. Комбінації клавіш.
|
Учень / учениця: - використовує, створює, змінює текст за допомогою цифрових пристроїв та програм [2 ІФО 2-2.4-1]; - створює прості малюнки за допомогою цифрових пристроїв та програм [2 ІФО 2-2.4-2]; - презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за допомогою малюнків, текстів, музики тощо [2 ІФО 2-2.4-3]; - читає електронні тексти, додає до них позначки і закладки [2 ІФО 2-2.4-4]; - заповнює пропуски в таблиці, виконуючи прості розрахунки [2 ІФО 2-2.4-5]; - робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає тексти з альтернативних джерел (аудіокниги) [2 ІФО 2-2.4-6]; - використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів [2 ІФО 2-2.4-7] |
|
|
|
|
|
|
|
Звукові та відео файли.
|
|||
|
|
|
|
|
Графічні документи.
|
|||
|
|
|
|
|
Знайомство з програмою Paint. |
|||
ІІІ. Змістова лінія «Комунікація та співпраця» 4. Тема місяця «Спільнота» |
||||||||
|
|
|
|
|
Пошук файлів. Малювання фігури в програмі Paint.
|
Учень / учениця: - перевіряє результати праці, своєї та інших, за запропонованими критеріями [2 ІФО 3-2.5-1]; - обґрунтовує причини своїх рішень [2 ІФО 3-2.5-2]; - з допомогою інших формулює висновки щодо розв’язання чи нерозв’язання проблеми [2 ІФО 3-2.5-3]; - діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією [2 ІФО 3-2.5-4]; - встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі [2 ІФО 3-2.5-5]; - виконує різні ролі у групі [2 ІФО 3-2.5-6]
|
|
|
|
|
|
|
|
Створення зображень.
|
|||
|
|
|
|
|
Бібліотека. Доповнення зображень підписом чи коментарями. |
|||
|
|
|
|
|
Друкування файлу. Завершення роботи комп’ютера. |
|||
ІV. Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» 5. Тема місяця «Вартість і цінності» |
||||||||
|
|
|
|
|
Правдиві (істинні) і хибні висловлювання. Особиста інформація. |
Учень / учениця: - цікавиться походженням інформації [2 ІФО 1-1.4-1]; - виокремлює факти в текстах і повідомленнях [2 ІФО 1-1.4-2]; - розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання [2 ІФО 1-1.4-3]; - розрізняє припущення і фантазію,правду і неправду у простих медіатекстах[2ІФО 1-1.4-4] - робить власні припущення стосовно розвитку подій [2 ІФО 1-1.4-5] Учень / учениця: - зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дату), доводить його [2 ІФО 5-4.3-1]; - не списує і не дає списувати, аргументовано доводячи, чому [2 ІФО 5-4.3-2]; - вказує авторів тих матеріалів, які використовує у своїх роботах [2 ІФО 5-4.3-3] |
|
|
|
|
|
|
|
Поширення інформації в Інтернеті. |
|||
|
|
|
|
|
Ви - автор. Плагіат. Авторське право. |
|||
|
|
|
|
|
Безпека в Інтернеті. |
|||
6. Тема місяця «Хочу, можу, треба» |
||||||||
21. |
|
|
|
|
Пошук в Інтернеті. Ключові слова. |
Учень / учениця: - пояснює, у який спосіб люди спілкуються через мережі [2 ІФО 4-3.3-1]; - оцінює переваги і обмеження спілкування через мережі [2 ІФО 4-3.3-2]; - використовує цифрові пристрої для пошуку інформації, творчості та співпраці [2 ІФО 4-3.3-3]; - користується різними джерелами інформації (книги, альбоми, запитання до друга тощо) [2 ІФО 4-3.3-4]; - застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних потреб [2 ІФО 4-3.3-5] |
|
|
22. |
|
|
|
|
Поняття браузера, як програми для роботи в Інтернеті. |
|||
23. |
|
|
|
|
Пошук зображень в Інтернеті. |
|||
24. |
|
|
|
|
Віртуальна екскурсія до музею. |
|||
7. Тема місяця «Ідеї, винаходи, відкриття» |
||||||||
25. |
|
|
|
|
Машини і люди.
|
Учень / учениця: - відображає відповіді на запитання за допомогою спеціальних знаків і символів [2 ІФО 1-1.2-1]; - групує повідомлення за типами даних, що в них містяться (зображення, тексти, відео, звук тощо) [2 ІФО 1-1.2-2]; - зберігає, змінює та видаляє дані на одному з відомих носіїв [2 ІФО 1-1.2-3]; - розрізняє носії за їх призначенням [2 ІФО 1-1.2-4]; - читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування [2 ІФО 1-1.2-5]; - відповідає на запитання за даними таблиці, схеми [2 ІФО 1-1.2-6]; - знаходить зайві чи пропущені елементи, помилки у послідовності [2 ІФО 1-1.2-7]; - впорядковує предмети за заданими ознаками (наприклад, впорядкування списку учнів за датою народження, прізвищ за алфавітом тощо) [2 ІФО 1-1.2-8] |
|
|
26. |
|
|
|
|
Кодування інформації.
|
|||
27. |
|
|
|
|
Інформаційні знаки.
|
|||
28. |
|
|
|
|
Створення власного інформаційного знаку. |
|||
V. Змістова лінія «Моя цифрова творчість» |
||||||||
8. Тема місяця «Рух і час» |
||||||||
29. |
|
|
|
|
Виконавець. Система команд.
|
Учень / учениця: - діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану [2 ІФО 2-2.2-1]; - укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності [2 ІФО 2-2.2-2]; - укладає план дій для виконавця із точними та однозначними вказівками [2 ІФО 2-2.2-3]; - формулює очікуваний результат [2 ІФО 2-2.2-4]; - змінює послідовності дій для отримання іншого результату [2 ІФО 2-2.2-5]; - погоджується або спростовує факт досягнення результату [2 ІФО 2-2.2-6]; - виправляє помилки у плані [2 ІФО 2-2.2-7] Учень / учениця: - встановлює логічну послідовність подій або дій [2 ІФО 2-2.1-1]; - переказує послідовність подій та дій (у тексті, явищах тощо) [2 ІФО 2-2.1-2]; - оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад, під час переходу дороги на перехресті) [2 ІФО 2-2.1-3] |
|
|
30. |
|
|
|
|
Алгоритм.
|
|||
31. |
|
|
|
|
Послідовність дій.
|
|||
32. |
|
|
|
|
Знайомство з програмою Scrath. |
|||
9. Тема місяця «Все пов’язано з усім» |
||||||||
33. |
|
|
|
|
Модель. Властивості об’єкта.
|
Учень / учениця: - користується готовими моделями для пояснення і розв’язання проблем [2 ІФО 1-1.3-1]; - визначає з допомогою вчителя / вчительки найістотніші властивості об’єктів для побудови моделей [2 ІФО 1-1.3-2]; - знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів [2 ІФО 1-1.3-3]; - поділяє властивості за значущістю (істотні та неістотні) [2 ІФО 1-1.3-4]; - створює об’єкти за зразком [2 ІФО 1-1.3-5]; - групує об’єкти, дає назву групі [2 ІФО 1-1.3-6]; - переводить проблему з однієї форми представлення в іншу за запропонованим шаблоном / інструкцією [2 ІФО 1-1.3-7]; - створює модель об’єкта [2 ІФО 1-1.3-8] |
|
|
34. |
|
|
|
|
Створення інформаційної моделі.
|
|||
35. |
|
|
|
|
Очікуваний результат. Прогнозування. |
|||
|
||||||||