Календарно – тематичне планування
уроків хімії
7 клас 1,5 год. на тиждень – всього 52 уроки
Тематична – 4
Контрольна – 2
Практична – 5
Лабораторні досліди - 10
Програма:
Навчальна програма з хімії для 7 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник:
Попель П. П. Хімія : підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. зак л. / П. П. Попель. Л.С. Крикля. — К. : ВЦ «Академія», 2015. — 192 с. : іл.
Х І М І Я 7 клас
(1,5 год на тиждень )
№ п/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
||||||||
Вступ |
|||||||||||
1 |
|
|
|
Первинний інструктаж з БЖД під час занять з хімії. Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. |
§1,2 пiдр |
||||||
2 |
|
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.Інструктаж з БЖД ЛД №1,2 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
§1,2 пiдр повторити §3,4 Ст 17-18 вивч Підготуватись ст 30-33 |
||||||
3 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота №1: «Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.» |
Повт. §3, правила ТБ, пр..р. №1, л.д. №1,2 |
||||||
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|||||||||||
4 |
|
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії |
§ 5 ст 40(26,2728 письм) |
||||||
5 |
|
|
|
Фізичні властивості речовин.. Інструктаж з БЖД ЛД №3 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків» |
§ 5,6 Ст 45(32-39 усно) |
||||||
6 |
|
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
§7,8 №42,46,48письм |
||||||
7 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота №2: «Розділення сумішей». |
§7,8 Навчальн. проєкти |
||||||
8 |
|
|
|
Захист навчальних проєктiв |
§7,8 Навчальн. проєкти |
||||||
ТЕМАТИЧНА |
|||||||||||
9 |
|
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи |
§9 №64,63письм |
|||||||
10 |
|
|
|
Молекули. Атоми |
|
||||||
11 |
|
|
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Демонстрація. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. |
§9 |
||||||
12 |
|
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
§10 |
||||||
13 |
|
|
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Інструктаж з БЖД ЛД №4 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.» |
§11,12,13 |
||||||
14 |
|
|
|
Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
§11,12,13 |
||||||
15 |
|
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
§14 №96,97,98,99 |
||||||
16 |
|
|
|
Складання формул елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
§11-14 |
||||||
17 |
|
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розв’язання розрахункових задач №1: «Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.» |
§15№108,109 |
||||||
18 |
|
|
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. Розрахункові задачі |
§15 |
||||||
19 |
|
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач №2: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині». |
§16 |
||||||
20 |
|
|
|
Розв’язання розрахункових задач №3: «Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою». |
§16 |
||||||
21 |
|
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Інструктаж з БЖД ЛД №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.» |
§17№125-127 |
||||||
22 |
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття» |
Підготуватись до кр |
||||||
23 |
|
|
|
Контрольна робота №1 з теми: «Початкові хімічні поняття» |
|
||||||
24 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів». |
§17 ДЕ:1.харчова соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром |
||||||
25 26 |
|
|
|
Представлення результатів навчальних проєктів №5 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», №6 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.» |
4-17Д.ін: Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність |
||||||
ТЕМАТИЧНА |
|||||||||||
Тема 2. Кисень |
|||||||||||
27 |
|
|
|
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
§18 Табл 2 №134,135
|
||||||
28 |
|
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції |
§18 |
||||||
29 |
|
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. Інструктаж з БЖД ЛД №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.» |
|
||||||
30 |
|
|
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
§19 140письм |
||||||
31 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД Практична робота №4 «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.» |
§20 |
||||||
32 |
|
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
§20 |
||||||
33 |
|
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози). |
§22 |
||||||
34 |
|
|
|
Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин. |
§23 |
||||||
35 |
|
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).- |
|
||||||
36 |
|
|
|
Взаємодія кисню з простими та складними речовинами. Розв’язування задач і вправ |
§24
|
||||||
37 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ з теми «Кисень». |
|
||||||
38 |
|
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальнй проєкт «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.» |
|
||||||
ТЕМАТИЧНА |
|||||||||||
Тема 3. Вода |
|||||||||||
39 |
|
|
|
Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник. |
§ |
||||||
40 |
|
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
§26задачі у підручнику |
||||||
41 |
|
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині |
§27 |
||||||
42 |
|
|
|
Виготовлення розчину. Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині Сам.роб |
|
||||||
43 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД ПР №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.» |
|
||||||
44 |
|
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Інструктаж з БЖД ЛД №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.» |
§28№206,207,208 |
||||||
45 |
|
|
|
Виготовлення розчину. Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
П 28 |
||||||
46 |
|
|
|
Контрольна робота №2 з тем «Кисень», «Вода» |
Дод.iнформ. |
||||||
47 |
|
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
Навчальні проекти |
||||||
48 |
|
|
|
Представлення результатів Еколого-економічного проекту №13: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
||||||
49 |
|
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. навчальний проект №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»; №10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.» |
|
||||||
50 |
|
|
|
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. навчальний проект №11: «Способи очищення води в побуті.»; №12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.» |
|
||||||
51 |
|
|
|
Повторення: Розв’язання розрахункових задач:«Обчислення масової частки елемента в складній речовині»; «Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.» |
Домашній експеримент 3. Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру |
||||||
52 |
|
|
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік |
|
||||||
ТЕМАТИЧНА |
|||||||||||