Календарно-тематичне планування з географії для 6 класу
№ |
Тема уроку |
|
|
|
Вступ 2 год. |
||||
1. |
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь для життєдіяльності людини. |
§1 |
|
|
2. |
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації їх значення. Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. Дослідження. Спостереження за змінами у природі. |
§2 |
|
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю(4 +2год.) |
||||
3. |
Тема 1. Уявлення про Землю в давнину. Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
§3 |
|
|
4. |
Тема 2. Відкриття нових Земель та навколосвітні подорожі. Плавання вікінгів, Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху до Індії. |
§4 |
|
|
5. |
Відкриття Америки Х. Колумбом. Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф. Магеллана. |
§5 |
|
|
6 |
Відкриття Австралії і Антарктиди. |
§6 |
|
|
7. |
Тема 4. Сучасні дослідження. Дослідження Землі у ХХ – на початку ХХІ ст. |
§7 |
|
|
8. |
Перевірка знань з теми |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані і карті (12 год.) |
||||
9. |
Тема 1. Орієнтування на місцевості. Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. |
§8 |
|
|
10. |
Компас. Поняття про азимут. |
§9 |
|
|
11. |
Тема 2. Способи зображення Землі. Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, космічних знімках, картах, аерознімках, планах |
§10 |
|
|
12. |
Масштаб та його види. Практична робота №1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу. |
§11 |
|
|
13. |
Абсолютна та відносна висота місцевості, х визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот |
§24 |
|
|
14. |
План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. Читання плану. Умовні знаки плану. |
§12, 13 |
|
|
15. |
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. |
§14 |
|
|
16. |
Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
§15 |
|
|
17. |
Тема 3. Географічні координати. Градусна сітка на глобусі та географічній карті. Поняття про географічні координати: широту (південна, північна), та довготу (західна, східна). Правила відліку географічної широти і довготи. |
§16, 17 |
|
|
18. |
Правила відліку географічної широти і довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
§17 |
|
|
19. |
Практична робота № 2. «Визначення географічних координат за географічною картою». |
§17 |
|
|
20. |
Перевірка знань з теми. |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі.(41+2 год) |
||||
Тема 1. Літосфера. (12год.) |
||||
21. |
Внутрішня будова Землі. Будова літосфери, її властивості. |
§18 |
|
|
22. |
Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
§19 |
|
|
23. |
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
§20 |
|
|
24. |
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. Практична робота № 3 (початок). Позначення на контурній карті гір, рівнин, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів. |
§21 |
|
|
25. |
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
§22 |
|
|
26. |
Гірські породи і мінерали. Корисні копалини та їх значення у житті та діяльності людини. |
§23 |
|
|
27. |
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу |
§25 |
|
|
28. |
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу. Практична робота № 3. ( продов.) |
§26 |
|
|
29. |
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. Практична робота № 3. Позначення на контурній карті гір, рівнин, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів. |
§27 |
|
|
30. |
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
§28 |
|
|
31. |
Узагальнення знань з теми. |
§ |
|
|
Тема 2. Атмосфера(14 год.) |
||||
32. |
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
§29 |
|
|
33. |
Добовий і річний хід температури повітря, причини їх коливання. Карта ізотерм. |
§30, 31 |
|
|
34 |
Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
§32 |
|
|
35. |
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни в атмосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
§33 |
|
|
36. |
Практична робота № 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
§33 |
|
|
37. |
Вітер: причини виникнення, напрям, сила, швидкість, їх визначення за допомогою сучасних приладів та на око (візуально).Утворення бризів. |
§34 |
|
|
38. |
Вода в атмосфері: випаровування, абсолютна і відносна вологість повітря, зміна вологості повітря залежно від температури. Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
§35 |
|
|
39. |
Опади, що випадають з хмар та повітря, їх види, способи вимірювання. Карта розподілу опадів. |
§36 |
|
|
40. |
Практична робота №5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів їх аналіз. |
§36 |
|
|
41. |
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди |
§37 |
|
|
42. |
Клімат. Основні кліматичні показники. |
§38 |
|
|
43. |
Карта кліматичних поясів. |
§39 |
|
|
44. |
Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу і клімат. |
§40 |
|
|
45. |
Перевірка знань з теми. Тест. |
|
|
|
Тема 3. Гідросфера(13 год.) |
||||
46. |
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. |
§41 |
|
|
47. |
Властивості вод Світового океану. Практична робота №6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, півостровів; річок, озер, водоспадів. |
§42 |
|
|
48. |
Рухи води в океані |
§43 |
|
|
49. |
Рух води в океані. Течії. |
§44 |
|
|
50. |
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
§45, 46 |
|
|
51. |
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. Практична робота №6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, півостровів; річок, озер, водоспадів. |
§47 |
|
|
52. |
Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. Практична робота №6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, півострові; річок, озер, водоспадів. |
§48 |
|
|
53. |
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. Практична робота №6. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, півострові; річок, озер, водоспадів. |
§49 |
|
|
54. |
Болота, особливості їх утворення та поширення. |
§50 |
|
|
55. |
Штучні водойми: ставки, водосховища, канали. |
§51 |
|
|
56. |
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості поширення і утворення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
§52 |
|
|
57. |
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
§53 |
|
|
58. |
Перевірка знань з теми. Тест. |
§ |
|
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти (2 год) |
||||
59. |
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
§54 |
|
|
60. |
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинний і тваринний світ суходолу та океану. |
§55 |
|
|
Тема 5. Природні комплекси ( 3 год.) |
||||
61. |
Природні комплекси (ландшафти) як наслідки взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку. |
§56, 57 |
|
|
62. |
Природні зони землі, їх особливості |
§58 |
|
|
63. |
Практична робота № 7 Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості ( за типовим планом) |
§ |
|
|
Розділ ІV. Планета людей (5 год.) |
||||
64. |
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі. Кількість населення Землі. Розміщення населення на Землі. Найбільш заселені території земної кулі. |
§59 |
|
|
65. |
Людські раси. Дослідження М.М. Міклухо-Маклая. Найчисленніші народи світу. |
§60 |
|
|
66. |
Тема 2. Держави світу. Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу. Практична робота №8.Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць. |
§61 |
|
|
67. |
Тема 3. Вплив людини на природу. Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. Дослідження: розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів. |
§62 |
|
|
68. |
Підсумкова контрольна робота |
§ |
|
|
69 |
Узагальнення та систематизація знань |
§ |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|