Я досліджую світ
За підручником І. Жаркової, Л. Мечник, Л. Роговської, Л. Пономарьової,
О. Антонова
( 3 години на тиждень) 46 годин
№ уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Прим. |
Тема 1. Людина серед людей. (10 годин) |
|||
1. |
Школа. Правила шкільного розпорядку. Історія рідної школи. Збереження традицій. |
|
|
2. |
Ставлення до інших ( товаришування, спільна гра, праця, навчання у групах, у класі). |
|
|
3. |
Моральні норми: вирішення конфліктів мірним шляхом. Практичний блок: моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій. |
|
|
4. |
Небезпечні ситуації в школі. Практичний блок: обговорення правил поведінки,прийнятих у класі, школі. |
|
|
5. |
Небезпечні ситуації на вулиці. |
|
|
6. |
Сім’я. Склад сім’ї. Історія роду. Родинні стосунки між поколіннями. Практичний блок: моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї. Розподіл прав та обов’язків у сім’ї. Дозвілля в сім’ї. |
|
|
7. |
Небезпечні ситуації вдома. |
|
|
8. |
Приватний громадський простір. Практичний блок: моделювання (інсценізація) поведінки у громадських місцях. |
|
|
9. |
Діагностувальна робота. |
|
Д. р. |
10. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань з теми: «Людина серед людей»..
|
|
|
Тема 2. Дослідження природи. ( 12 годин). |
|||
11. |
Природа – частина навколишнього світу. |
|
|
12. |
Поняття про тіла та явища природи. Нежива і жива природа, зв’язок між ними. Явища природи ( листопад, туман, вітер, світанок). |
|
|
13. |
Дослідження природи. Значення дослідження природи. |
|
|
14. |
Джерела інформації про природу та способи ії представлення. |
|
|
15. |
Дослідження як джерело знань про природу. Практичний блок: дослідження властивостей речовин. |
|
|
16. |
Обладнання для вивчення природи. Основні кроки під час дослідження тіл і явищ природи. |
|
|
17. |
Спостереження. Практичний блок: вправлення у складанні плану спостереження. |
|
|
18. |
Вимірювання. Практичний блок: вправлення у проведенні вимірювань. |
|
|
19. |
Експеримент. Практичний блок: вправляння у складанні плану експерименту. Дослідження властивостей тіл неживої природи. |
|
|
20. |
Моделювання у вивчені природи. Практичний блок: вивчення природи за допомогою моделі водойм - акваріум. |
|
|
21. |
Діагностувальна робота. |
|
Д. р. |
22. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань з теми: «Дослідження природи».
|
|
|
Тема 3. Нежива природа. ( 12 годин). |
|||
23. |
Нежива природа. Різноманітність тіл неживої природи. Властивості тіл неживої природи. Практичний блок: дослідження властивостей тіл неживої природи. |
|
|
24 |
Уявлення про речовини. Властивості і застосування речовин. Практичний блок: дослідження розчинності у воді речовин, що використовуються у побуті. |
|
|
25. |
Вода в природі. Різноманітність водойм. Три стани води. |
|
|
26. |
Колообіг води в природі. |
|
|
27. |
Очищення води. Практичний блок: « Способи очищення води». |
|
|
28. |
Повітря. Властивості повітря. Практичний блок: спостереження дослідів, які демонструють властивості повітря. |
|
|
29. |
Гірські породи, їх властивості. Практичний блок: порівняння властивостей гірських порід. |
|
|
30. |
Корисні копалини: види, використання і охорона. Практичний блок: ознайомлення з корисними копалинами. |
|
|
31. |
Ґрунт. Склад і утворення ґрунту. Практичний блок: дослідження складу і властивостей ґрунту. |
|
|
32. |
Догляд за ґрунтом. Значення води, повітря і ґрунту в природі та діяльності людей, їх охорона. |
|
|
33. |
Діагностувальна робота. |
|
|
34. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань з теми: « Нежива природа». |
|
Д. р. |
Тема 4. Жива природа. (12 годин). |
|||
35. |
Організми – тіла живої природи. Різноманітність рослин. |
|
|
36. |
Дихання і живлення рослин. |
|
|
37. |
Розмноження і розвиток рослин. Практичний блок: розмноження рослин частинами їхнього тіла. |
|
|
38. |
Розмноження квіткових рослин за допомогою кореня, стебла та листка. Практичний блок: спостереження розвитку рослини, яку вирощено з різних частин рослини (насіння, бульба, живця, пагона). |
|
|
39. |
Середовище існування рослин. Пристосування рослин до умов існування. Практичний блок: виявлення пристосування рослин до певних умов існування. Дослідження умов росту рослин. |
|
|
40. |
Тварини – організми. Середовище існування тварин. Практичний блок: виявлення пристосування тварин до способу життя. |
|
|
41. |
Комахи. Дихання, живлення, рух, розмноження, поведінка. Практичний блок: спостереження за поведінкою тварин. |
|
|
42. |
Риби. Земноводні. Плазуни. Дихання, живлення, рух, розмноження. |
|
|
43. |
Птахи. Дихання, живлення, рух, розмноження. Практичний блок: спостереження за поведінкою тварин. |
|
|
44. |
Звірі. Дихання, живлення, рух, розмноження. Практичний блок: спостереження за поведінкою тварин. |
|
|
45. |
Діагностувальна робота. |
|
Д .р. |
46. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань з теми: «Жива природа». |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|