5 клас
№ н/п |
Зміст навчального матеріалу
|
Дата |
Примітка |
1. |
Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги. Зарубіжна література. |
|
|
2. |
Фольклор. Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. |
|
|
3. |
Розвиток мовлення №1 (усно). Конкурс учнівських збірок фольклорних загадок, лічилок, скоромовок, прислів’їв, приказок та інших творів малих фольклорних жанрів. |
|
|
4. |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. |
|
|
5. |
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Утілення в образі Іссумбосі чесності, любові до праці, кмітливості й відваги. |
|
|
6. |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. |
|
|
7. |
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця. |
|
|
8. |
Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини у казці «Синдбад-Мореплавець». |
|
|
9. |
Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». |
|
|
10. |
Утвердження у творі «Пані Метелиця» доброти, працьовитості, справедливості. |
|
|
11. |
Розвиток мовлення № 2 (письмово). Письмовий переказ змісту однієї із вивчених казок (навчальний переказ). |
|
|
12. |
Урок позакласного читання №1. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу». |
|
|
13. |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». |
|
|
14. |
Боротьба добра і зла в казці Ганса Крістіана Андерсена (1805–1875) «Снігова королева». |
|
|
15. |
Утвердження дружби та вірності. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору. |
|
|
16.- 17. |
Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. |
|
|
18. |
Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. |
|
|
19. |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. |
|
|
20. |
Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. |
|
|
21. |
Образи дітей і дорослих у повісті-казці Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». |
|
|
22. |
Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
|
|
23. |
Тематична діагностувальна робота № 1 за розділами «Скарбниця народних казок», «Літературні казки світу».Тестові завдання. |
|
|
24. |
Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832) («Нічна пісня подорожнього»), Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»). Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. |
|
|
25. |
Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними у творі Редьярда Кіплінга «Мауглі». |
|
|
26. |
Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
|
|
27. |
Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. |
|
|
28. |
Авторські спостереження за світом природи у творі Ернеста Сетона-Томпсона «Лобо».
|
|
|
29. |
Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.
|
|
|
30. |
Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
|
|
31. |
Тематична діагностувальна робота № 2 за розділом «Слухаємо голоси природи».Тести. |
|
|
32. |
Урок позакласного читання №2. Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» («За волосся», «Перша подорож на Місяць» або ін. – 1-2 за вибором)
|
|
|
ІІ семестр
|
|||
33. |
Образ головної героїні твору Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див», світ її уяви та захопливі пригоди. |
|
|
34. |
Персонажі, які оточують Алісу. Особливості художньої мови твору. |
|
|
35. |
Ознаки казки у творі «Аліса в Країні Див». Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя у творі. |
|
|
36. |
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору Елеанор Портер «Полліанна» , її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. |
|
|
37.-38 |
Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. |
|
|
39. |
Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
|
|
40. |
Розвиток мовлення № 3 (письмово). Створення фанфіків за твором Елеонор Портер «Полліанна». |
|
|
41. |
Світ дитинства в романі Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». |
|
|
42. |
Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів. |
|
|
43. |
Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. |
|
|
44. |
Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
|
|
45. |
Розвиток мовлення № 4 (усно). Словесний портрет улюбленого героя твору «Пригоди Тома Сойєра». |
|
|
46. |
Чарівність художнього світу твору Туве Янсон «Капелюх чарівника». |
|
|
47. |
Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
|
48. |
Урок позакласного читання №3. Родарі Дж. «Казки по телефону» |
|
|
49. |
Тематична діагностувальна робота № 3 за розділами «Світ творчої уваги», «У вирі захопливих пригод».Тести. |
|
|
50. |
Підсумки. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. |
|
|
51. |
Підсумки. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). |
|
|
52. |
Підсумки. Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами. |
|
|