Календарно-тематичне планування "Зарубіжна література" 5 клас (НУШ)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування із предмету "Зарубіжна література" для 5 класу (НУШ) із навантеженням 1,5 год на тиждень
Перегляд файлу

5 клас

№ н/п

 

Зміст навчального матеріалу

 

 

Дата

 

Примітка

1.

Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги. Зарубіжна література.

 

 

2.

Фольклор. Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

 

 

3.

Розвиток мовлення №1 (усно). Конкурс учнівських збірок фольклорних загадок, лічилок, скоромовок, прислів’їв, приказок та інших творів малих фольклорних жанрів.

 

 

 4.

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

 

 

5.

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Утілення в образі Іссумбосі чесності, любові до праці, кмітливості й відваги.

 

 

6.

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

 

 

7.

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця.

 

 

8.

Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини у казці «Синдбад-Мореплавець».

 

 

9.

Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця».

 

 

10.

Утвердження у творі «Пані Метелиця» доброти, працьовитості, справедливості.

 

 

11.

Розвиток мовлення № 2 (письмово).

Письмовий переказ змісту однієї із вивчених казок  (навчальний переказ).

 

 

12.

Урок позакласного читання №1. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу».

 

 

13.

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева».

 

 

14.

Боротьба добра і зла в казці Ганса Крістіана Андерсена (1805–1875) «Снігова королева».

 

 

15.

Утвердження дружби та вірності. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору.

 

 

16.- 17.

Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами.

 

 

18.

Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя.

 

 

19.

Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети.

 

 

20.

Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини.

 

 

21.

Образи дітей і дорослих у повісті-казці Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».

 

 

22.

Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

 

 

23.

Тематична діагностувальна робота № 1 за розділами «Скарбниця народних казок», «Літературні казки світу».Тестові завдання.

 

 

24.

Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832) («Нічна пісня подорожнього»), Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»). Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.

 

 

25.

Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними у творі Редьярда Кіплінга  «Мауглі».

 

 

26.

Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

 

27.

Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

 

28.

Авторські спостереження за світом природи у творі Ернеста Сетона-Томпсона «Лобо».

 

 

 

29.

Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.

 

 

 

30.

Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

 

 

31.

Тематична діагностувальна робота № 2 за розділом «Слухаємо голоси природи».Тести.

 

 

32.

Урок позакласного читання №2.  Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» («За волосся», «Перша подорож на Місяць» або ін. – 1-2 за вибором)

 

 

 

 

ІІ семестр

 

33.

Образ головної героїні твору Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див», світ її уяви та захопливі пригоди.

 

 

34.

 Персонажі, які оточують Алісу. Особливості художньої мови твору.

 

 

35.

Ознаки казки у творі «Аліса в Країні Див». Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя у творі.

 

 

36.

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору Елеанор Портер  «Полліанна» , її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

 

 

37.-38

Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

 

 

39.

Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

 

40.

Розвиток мовлення № 3 (письмово). Створення фанфіків за твором Елеонор Портер «Полліанна».

 

 

41.

 Світ дитинства в романі Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра».

 

 

42.

Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.

 

 

43.

Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 

 

44.

Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

 

45.

Розвиток мовлення № 4 (усно). Словесний портрет улюбленого героя твору «Пригоди Тома Сойєра».

 

 

46.

Чарівність художнього світу твору Туве Янсон «Капелюх чарівника».

 

 

47.

Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

 

48.

Урок позакласного читання №3. Родарі Дж. «Казки по телефону»

 

 

49.

Тематична діагностувальна робота № 3 за розділами «Світ творчої уваги», «У вирі захопливих пригод».Тести.

 

 

50.

Підсумки. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів.

 

 

51.

Підсумки. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.).

 

 

52.

Підсумки. Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.7
Відповідність темі
3.7
Загальна:
3.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Тиліщак Світлана Петрівна
    це календарне планування не відповідає модельній програмі О.Ніколенко.
    Загальна:
    1.7
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    1.0
  2. Лихач Оксана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ковтун Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 вересня 2022
Переглядів
15489
Оцінка розробки
3.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку