Календарне планування з всесвітньої історії
10 клас
(2 години на тиждень, 70 – на рік)
Всесвітня історія (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл.
загал. серед. освіти / І.Я.Щупак,2018
№ |
Тема |
Дата |
К-год. |
Примітка |
Розділ І. Передумови Першої світової війни. Війна та революції |
|
|||
|
Початок «Великої війни». Стратегічні плани ворогуючих сторін.Воєнні кампанії та події 1915—1916 рр. |
|
|
|
|
Воєнні кампанії та події 1917—1918 рр.Навчальний проект:Будні війни |
|
|
|
|
Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу. |
|
|
|
|
Російська революція 1917 р. та її вплив на перебіг війни. |
|
|
|
|
Брестський мирний договір Російської Соціалістичної Федеративної Радянської/Совєтської Республіки (РСФРР/РСФСР) з державами Четверного союзу, визнання Української Народної Республіки (УНР). |
|
|
|
|
Поразка Німеччини та її союзників.Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі |
|
|
|
|
Практичне заняття: Світовідчуття європейця: наслідки Великої війни |
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Передумови Першої світової війни. Війна та революції» |
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ ІІ. Облаштування повоєнного світу |
|
|||
|
«14 пунктів» Вудро Вілсона. Паризька мирна конференція 1919 р. «Українське питання» на Паризькій конференції |
|
|
|
|
Створення Ліги Націй. Мирні договори із союзниками Німеччини. |
|
|
|
|
Джерела нестабільності міждержавних відносин. Версальська система. |
|
|
|
|
Есе: Переможені й переможці у Великій війні:узгодження позицій |
|
|
|
|
Узагальнення з розділу. « Облаштування повоєнного світу» |
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 3. Провідні держави світу в міжвоєнний період |
|
|||
|
Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба «проспериті». Велика депресія. |
|
|
|
|
«Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
|
|
|
|
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. |
|
|
|
|
Франція в 1920-1930-х роках. |
|
|
|
|
Навчальний проект:Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами |
|
|
|
|
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Встановлення фашистського режиму. |
|
|
|
|
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Повоєнне зближення Веймарської Німеччини та СРСР. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
|
|
|
|
Радянський Союз. Союз Радянських/ Совєтських Соціалістичних Республік (Радянський/ Совєтський Союз, СРСР/СССР) як держава імперського типу. Військово-промислова модернізація. Ознаки та прояви тоталітарного режиму в СРСР/СССР. |
|
|
|
|
Виклики міжвоєнного часу. Європа від економічної стабільності до світової кризи. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів. |
|
|
|
|
Громадянська війна в Іспанії. |
|
|
|
|
Практичне заняття: «Тоталітарні режими: встановлення державного контролю над публічним життям і суспільною свідомістю» |
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Провідні держави світу в міжвоєнний період» |
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 4. Держави Центрально-Східної Європи |
|
|||
|
Відновлення Польської державності.Становлення Другої Річі Посполитої. |
|
|
|
|
Чехословацька республіка. |
|
|
|
|
Навчальний проект:Українська еміграція в Центрально-Східній Європі:політична діяльність і культурне життя |
|
|
|
|
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Йона Антонеску. |
|
|
|
|
Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. |
|
|
|
|
Угорська революція. Режим Горті в Угорщині. |
|
|
|
|
Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону. |
|
|
|
|
Практична робота « Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом». |
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Держави Центрально-Східної Європи» |
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 5. Держави Азії та Латинської Америки |
|
|||
|
Китай. Національна революція та боротьба за владу між Комуністичною партією Китаю (КПК) і Гомінданом. |
|
|
|
|
Індія.Розгортання антиколоніальної боротьби. |
|
|
|
|
Навчальний проект: Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. |
|
|
|
|
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. |
|
|
|
|
Есе: Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк, Махатма Ганді, Сунь Ятсен, Чан Кайші |
|
|
|
|
Країни передньої Азії . Розпад Османської імперії.Модернізація Туречччини та Ірану.Кемаль Ататюрк. |
|
|
|
|
Практичне заняття: «Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів» |
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Держави Азії та Латинської Америки» |
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 6. Передумови Другої світової війни |
|
|||
|
Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, в Африці та Європі. |
|
|
|
|
Політика «умиротворення» агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: «аншлюс» Австрії та Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт. |
|
|
|
|
Підготовка СРСР до військового вторгнення в Європу. |
|
|
|
|
Навчальний проект: Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни:заходи задля збереження миру і причини неефективності. |
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Передумови Другої світової війни» |
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 7. Друга світова війна |
|
|||
|
Причини,характер,періодизація Другої світової війни. Воєнні дії в середині 1941 — 1942 рр. |
|
|
|
|
Воєнні дії в другій половині 1942 — 1943 рр.Характеристика періодів війни |
|
|
|
|
Особливості окупаційного режиму у поневолених країнах. Рух Опору.Голокост |
|
|
|
|
Хід війни в 1943-1944 рр.Людина під час війни |
|
|
|
|
Есе «Стратегії виживання та моральний вибір у війні (досвід історичних та/або літературних героїв)». |
|
|
|
|
Практична робота «Примусова працяу Третьому Райху. Трагедія в’язнів нацистських концтаборів». |
|
|
|
|
Завершення та підсумки Другої світової війни. Капітуляція нацистської Німеччини та її союзників. |
|
|
|
|
Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни |
|
|
|
|
Навчальний проект: Друга світова в об’єктиві кінокамери\на сторінках літературних творів |
|
|
|
|
Узагальнення з розділу «Друга світова війна» |
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 8. Повсякденне життя та культура в першій половині ХХ століття |
|
|||
|
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей |
|
|
|
|
Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. Суспільно значущі здобутки науки та мистецтва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |
|
|
|
|
Навччальний проєкт: Виставка творів у стилях модернізму (віртуальна екскурсія). |
|
|
|
|
Есе: Кіно: від наукового експерименту до мистецтва. |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
|
Узагальнення до курсу |
|
|
|