Календарно-тематичне планування уроків
Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”) для 3 класу
За програмою НУШ (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22.)
Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом
№ з/п |
Дата уроку |
Зміст уроку |
Очікуванні результати |
Примітка |
1. Змістова лінія «Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)» |
||||
1. |
|
Правила поведінки у комп’ютерному класі. |
наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність; визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію; пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та інформаційних технологій для опрацювання інформації; відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму); робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо); шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку; знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження; виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом; заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком; знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній; складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами; переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо); розрізняє істинні та хибні висловлювання; порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію; зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою; знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел; визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації; визначає, чи вказаний автор статті; ідентифікує час розміщення відомостей; розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях. |
|
2. |
|
Пошук відомостей та збереження результатів пошуку. |
|
|
3. |
|
Перетворення (конвертування, кодування) даних та інформації для збереження на різних носіях. Види носіїв. |
|
|
4. |
|
Види інформації за формою подання (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо). |
|
|
5. |
|
Властивості інформації. |
|
|
6. |
|
Істинні та хибні висловлювання. |
|
|
7. |
|
Порівняння текстів з правдивою та неправдивою інформацією. |
|
|
8. |
|
Пошук хибних висловлювань у текстах (зображеннях, математичних записах тощо). |
|
|
9. |
|
Фейкова інформація в текстах, зображеннях, на відео тощо. |
|
|
10. |
|
Прості критерії оцінювання надійності інтернет-сайтів. |
|
|
2. Змістова лінія «Моя цифрова творчість» |
||||
11. |
|
Події, послідовність подій. Інструкції щодо обробки подій для їх подання та виконання виконавцями |
визначає логічну послідовність подій; ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «так / ні»; розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»; формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»; розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу; розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови; розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності; створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її; формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми; порівнює отриманий результат програми з очікуваним; висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату; визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу; укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі; визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків; створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм; налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень; заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань; створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів; вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм; обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи.
|
|
12. |
|
Комбіновані задачі. Послідовність розв’язання комбінованої задачі. |
|
|
13. |
|
Лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми. Логічне слідування. |
|
|
14. |
|
Створення програм у простих дитячих середовищах. |
|
|
15. |
|
Створення програм за наданим алгоритмом. Очікуваний результат. Різні шляхи його досягнення. Перевірка результату. |
|
|
16. |
|
Прості і складні проблеми. |
|
|
17. |
|
Конструювання. |
|
|
18. |
|
Прості та складені алгоритми. Логічні та алгоритмічні помилки у скомпонованій програмі. |
|
|
19. |
|
Комп’ютерні програми для створення інформаційних продуктів, інструменти та їх налаштування. |
|
|
20. |
|
Створення простих текстів, зображень, відео тощо та документів з їх поєднанням. |
|
|
21. |
|
Прості операції з таблицями. |
|
|
22. |
|
Презентування створених продуктів. |
|
|
|
|
|
||
3. Змістова лінія «Комунікація та співпраця» |
||||
23. |
|
Групова взаємодія. Групові ролі. Зворотний зв’язок. |
складає план виконання роботи з допомогою вчителя; визначає відмінності ролей у групі; розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель; виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення; отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту; надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом. |
|
24. |
|
Аргументовані відповіді. Планування групової діяльності. |
|
|
25. |
|
Лідер і виконавець. Відповідальність виконавця та свобода дій. |
|
|
26. |
|
Рефлексія щодо власної діяльності |
|
|
4. Змістова лінія «Я і цифрові пристрої» |
||||
27. |
|
Цифрові пристрої, їх призначення і взаємодія. Комп’ютерні системи. |
пояснює роботу комп’ютерної системи, що складається із сукупності взаємопов’язаних пристроїв; збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо); описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження; обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи; використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі; описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв; порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях; оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями; визначає прості апаратні та програмні збої, які можуть траплятись під час користування технікою; усуває прості несправності (перезавантажити пристрій, перевірити живлення, перевірити наявність мережі, закрити і знову відкрити програму); використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік; досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості; розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн); налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи. |
|
28. |
|
Використання цифрових пристроїв для розв’язування усталених та творчих завдань. |
|
|
29. |
|
Переваги, можливості та обмеження цифрових пристроїв різних видів. Правила експлуатації цифрових пристроїв. |
|
|
30. |
|
Вікові обмеження і свідомий вибір програм для роботи. |
|
|
31. |
|
Основні несправності цифрових пристроїв, збої у роботі програм, шляхи їх усунення. Налаштування програм під власні потреби. |
|
|
5. Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» |
||||
32. |
|
Наслідки небезпечної та некоректної роботи з цифровими пристроями і програмами безпосередньо та в мережах. |
дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж (вихід з облікового запису, щоб ним не скористались інші, приватність особистої інформації); дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі; звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм; узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм; розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн; порівнює сильні і слабкі паролі; визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій; ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі; висловлює занепокоєння з приводу сумнівних контактів та змісту в мережі; пояснює наслідки поширення інформації в мережі.
|
|
33. |
|
Етика та безпека цифрової поведінки, цифрова репутація та цифровий слід. Відповідальна поведінка онлайн. |
|
|
34. |
|
Джерела отримання допомоги в прикрих і тривожних ситуаціях. |
|
|
35. |
|
Модель адекватного реагування в сумнівних ситуаціях. Узагальнення вивченого матеріалу |
|