Календарно-тематичне планування 3 клас за програмою Р. Б. Шияна

Про матеріал
Календарно-тематичне планування розроблене за освітньою програмою Р. Б. Шияна затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України 12.08.2022 № 743-22.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”) для 3 класу

За програмою НУШ (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22.)

Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом

Р.Б. Шияна

з/п

Дата

уроку

Зміст уроку

Очікуванні результати

Примітка

1. Змістова лінія «Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)»

1.

 

Правила поведінки у комп’ютерному класі.
Інформаційні процеси. Спотворення інформації.

наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність;

визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію;

пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та інформаційних технологій для опрацювання інформації; відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму);

робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо);

шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку;

знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження;

виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом; заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком;

знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній;

складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами;

переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо);

розрізняє істинні та хибні висловлювання;

порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію;

зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою;

знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел;

визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації;

визначає, чи вказаний автор статті;

ідентифікує час розміщення відомостей;

розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях.

 

2.

 

Пошук відомостей та збереження результатів пошуку.

 

3.

 

Перетворення (конвертування, кодування) даних та інформації для збереження на різних носіях. Види носіїв.

 

4.

 

Види інформації за формою подання (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо).

 

5.

 

Властивості інформації.

 

6.

 

Істинні та хибні висловлювання.

 

7.

 

Порівняння текстів з правдивою та неправдивою інформацією.

 

8.

 

Пошук хибних висловлювань у текстах (зображеннях, математичних записах тощо).

 

9.

 

Фейкова інформація в текстах, зображеннях, на відео тощо.

 

10.

 

Прості критерії оцінювання надійності інтернет-сайтів.

 

2. Змістова лінія «Моя цифрова творчість»

11.

 

Події, послідовність подій. Інструкції щодо обробки подій для їх подання та виконання виконавцями

визначає логічну послідовність подій;

ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «так / ні»; розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій;

формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»; формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»;

розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу;

розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови;

розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності;

створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її;

формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми; порівнює отриманий результат програми з очікуваним; висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату;

визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу;

укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі;

визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків;

створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм; налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень;

заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань; створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів;

вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм;

обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи.

 

 

 

 

12.

 

Комбіновані задачі. Послідовність розв’язання комбінованої задачі.

 

13.

 

Лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми. Логічне слідування.

 

14.

 

Створення програм у простих дитячих середовищах.

 

15.

 

Створення програм за наданим алгоритмом. Очікуваний результат. Різні шляхи його досягнення. Перевірка результату.

 

16.

 

Прості і складні проблеми.

 

17.

 

Конструювання.

 

18.

 

Прості та складені алгоритми. Логічні та алгоритмічні помилки у скомпонованій програмі.

 

19.

 

Комп’ютерні програми для створення інформаційних продуктів, інструменти та їх налаштування.

 

20.

 

Створення простих текстів, зображень, відео тощо та документів з їх поєднанням.

 

21.

 

Прості операції з таблицями.

 

22.

 

Презентування створених продуктів.

 

 

 

 

3. Змістова лінія «Комунікація та співпраця»

23.

 

Групова взаємодія. Групові ролі. Зворотний зв’язок.

складає план виконання роботи з допомогою вчителя;

визначає відмінності ролей у групі;

розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель;

виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення; отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту;

надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом.

 

24.

 

Аргументовані відповіді. Планування групової діяльності.

 

25.

 

Лідер і виконавець. Відповідальність виконавця та свобода дій.

 

26.

 

Рефлексія щодо власної діяльності

 

4. Змістова лінія «Я і цифрові пристрої»

27.

 

Цифрові пристрої, їх призначення і взаємодія. Комп’ютерні системи.

пояснює роботу комп’ютерної системи, що складається із сукупності взаємопов’язаних пристроїв;

збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв (фотографує, записує, диктує тощо);

описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження; обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи;

використовує цифрові пристрої для орієнтування в просторі і часі;

описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв;

порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях; оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями;

визначає прості апаратні та програмні збої, які можуть траплятись під час користування технікою;

усуває прості несправності (перезавантажити пристрій, перевірити живлення, перевірити наявність мережі, закрити і знову відкрити програму);

використовує програми, ігри та сайти, зважаючи на свій вік; досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості; розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн);

налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи.

 

28.

 

Використання цифрових пристроїв для розв’язування усталених та творчих завдань.

 

29.

 

Переваги, можливості та обмеження цифрових пристроїв різних видів. Правила експлуатації цифрових пристроїв.

 

30.

 

Вікові обмеження і свідомий вибір програм для роботи.

 

31.

 

Основні несправності цифрових пристроїв, збої у роботі програм, шляхи їх усунення. Налаштування програм під власні потреби.

 

5. Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві»

32.

 

Наслідки небезпечної та некоректної роботи з цифровими пристроями і програмами безпосередньо та в мережах.

дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж (вихід з облікового запису, щоб ним не скористались інші, приватність особистої інформації); дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі;

звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм;

узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм;

розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн; порівнює сильні і слабкі паролі;

визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій; ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі; висловлює занепокоєння з приводу сумнівних контактів та змісту в мережі;

пояснює наслідки поширення інформації в мережі.

 

 

33.

 

Етика та безпека цифрової поведінки, цифрова репутація та цифровий слід. Відповідальна поведінка онлайн.

 

34.

 

Джерела отримання допомоги в прикрих і тривожних ситуаціях.

 

35.

 

Модель адекватного реагування в сумнівних ситуаціях.

Узагальнення вивченого матеріалу

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
5807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку