7 КЛАС
«ГЕОГРАФІЯ: МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ»
(70 год., 2год. на тиждень)
Планування складено згідно навчальної програми «Географія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від від 03 серпня 2022 року № 698
За підручником: Географія: підручник для 7 кл. загальноосвіт. Навч. закл./ С.Г.Кобернік, Р.Р. Коваленко. – 2016.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Наскрізні змістові лінії |
Примітки |
|
7-А |
7-Б |
||||
1 |
|
|
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії |
Громадянська відповідальність Уміє пояснювати на конкретних прикладах та доводити практичне значення вивчення материків та океанів |
|
2 |
|
|
Куляста форма Землі. Рухи Землі, їх наслідки. |
Здоров’я і безпека Моделює оптимальний режим життя відповідного до добових і річних циклів (ритмів) |
|
3 |
|
|
Походження материків та океанічних западин |
Екологічна безпека та сталий розвиток Пояснює взаємозв’язки між природними компонентами у географічній оболонці, у тому числі — на прикладі своєї місцевості. |
|
4 |
|
|
Рельєф материків і його формування |
|
|
5 |
|
|
Практична робота № 1 Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу |
|
|
6 |
|
|
Закономірності формування клімату |
|
|
7 |
|
|
Кліматичні пояси Землі |
|
|
8 |
|
|
Водні маси та морські течії |
|
|
9 |
|
|
Природні комплекси материків Дослідження Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки |
|
|
10 |
|
|
Підсумково узагальнюючий урок з теми «Материки та океани» Тематична |
|
|
11 |
|
|
ГП, берегова лінія та дослідження Африки. Практична робота № 2 Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності Африки з півночі на південь та із заходу на схід |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій.
Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
Підприємливість і фінансова грамотність Розуміє важливість напрямків взаємозв’язків України та країн Африки |
|
12 |
|
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини Африки Практична робота № 3 (поч.) Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки |
|
|
13 |
|
|
Клімат Африки |
|
|
14 |
|
|
Практична робота № 4 Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами |
|
|
15 |
|
|
Води суходолу |
|
|
16 |
|
|
Природні зони. Вологі екваторіальні ліси та савани і рідколісся |
|
|
17 |
|
|
Пустелі й напівпустелі, вічнозелені твердолисті ліси і чагарники |
|
|
18 |
|
|
Населення Африки Практична робота № 3 (зак.) |
|
|
19 |
|
|
Підсумково узагальнюючий урок з теми «Африка» Тематична |
|
|
20 |
|
|
Географічне положення, берегова лінія та дослідження Південної Америки Практична робота № 5 (поч.) Позначення на контурній карті географічних об`єктів материка |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення. Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (вулкан, землетрус) та їх вплив на життя людей. Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів. Підприємливість і фінансова грамотність Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та країн Південної Америки |
|
21 |
|
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини Практична робота № 5 (прод.) |
|
|
2223 |
|
|
Клімат Південної Америки Практична робота № 6 Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами |
|
|
24 |
|
|
Води суходолу Південної Америки Практична робота № 5 (прод.) |
|
|
25 |
|
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Дослідження Природні унікуми Південної Америки |
|
|
26 |
|
|
Населення. Практична робота № 5 (зак.) Тематична |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (лісові пожежі, посухи) та їх вплив на життя людей.
Підприємливість і фінансова грамотність Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та Австралії |
|
27 |
|
|
Загальні відомості про Австралію Практична робота № 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії |
|
|
28 |
|
|
Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Австралії |
|
|
29 |
|
|
Клімат і води суходолу Автсралії Практична робота № 8. Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами. |
|
|
30 |
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
31 |
|
|
Природні зони Автсралії |
|
|
32 |
|
|
Населення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія Тематична |
|
|
33 |
|
|
Загальні відомості про Антарктиду |
Екологічна безпека та сталий розвиток Дискутує щодо перспективних напрямків розвитку окремих видів діяльності людини на материку |
|
34 |
|
|
Природа Антарктиди |
|
|
35 |
|
|
ГП, берегова лінія та дослідження Північної Америки. Практична робота 9 (поч.) Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки |
Екологічна безпека та сталий розвиток Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
Здоров’я і безпека Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей.
Громадянська відповідальність Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів. Підприємливість і фінансова грамотність Розуміє важливсть різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Північної Америки |
|
36 |
|
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини Практична робота 9 (прод.) |
|
|
37 |
|
|
Клімат Північної Америки |
|
|
38 |
|
|
Води суходолу. Практична робота 9 (прод.) |
|
|
39 |
|
|
Природні зони. Арктичні пустелі. Тундра. Ліси помірного поясу |
|
|
40 |
|
|
Перемінно-вологі ліси. Лісостепи й степи. Пустелі та напівпустелі. Вертикальна поясність Дослідження. Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
|
|
41 |
|
|
Населення. Держави. Практична робота 9 (зак.) |
|
|
42 |
|
|
Підсумково узагальнюючий урок з теми «Північна Америка» Тематична |
|
|
43 |
|
|
Географічне положення та берегова лінія Євразії Практична робота 10. (поч.) Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії |
|
|
44 |
|
|
Історія відкриття та дослідження Євразії |
|
|
45 |
|
|
Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини |
|
|
46 |
|
|
Загальні риси клімату |
|
|
47 |
|
|
Кліматичні пояси і типи клімату Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм |
|
|
48 |
|
|
Води суходолу. Річки Практична робота 10. (прод.) |
|
|
49 |
|
|
Озера Практична робота 10. (прод Тематична |
|
|
50 |
|
|
Природні зони. Арктичні пустелі. Тундра. Ліси помірного поясу |
|
|
51 |
|
|
Лісостепи та степи. Пустелі й напівпустелі. Субтропічні ліси та чагарники. |
|
|
52 |
|
|
Савани. Вологі екваторіальні ліси |
|
|
53 |
|
|
Вертикальна поясність гір Євразії |
|
|
54 |
|
|
Зміна природи материка людиною Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів |
|
|
55 |
|
|
Населення Євразії. Держави Європи й Азії. Практична робота 10. (зак.) |
|
|
56 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Євразія» Тематична |
|
|
57 |
|
|
Тихий океан ГП , тектонічна будова дна та острови |
|
|
58 |
|
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси Тихого океану |
|
|
59 |
|
|
Атлантичний океан |
|
|
60 |
|
|
Індійський океан |
|
|
61 |
|
|
Північний Льодовитий океан |
|
|
62 |
|
|
Підсумково узагальнюючий урок: Практична робота 12 Позначення географічних об’єктів та течій на контурній карті Тематична |
|
|
63 |
|
|
Використання природних багатств материків та океанів |
|
|
64 |
|
|
Екологічні проблеми материків та океанів |
|
|
65 |
|
|
Забруднення навколишнього середовища Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем |
|
|
66 |
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
67 |
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок. Розв’язування задач з географії |
|
|
68 |
|
|
Підсумково узагальнюючий урок Материки північної півкулі |
|
|
69 |
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок. Материки південної півкулі. Географічна номенклатура. |
|
|
70 |
|
|
Повторення вивченого за рік Тематична |
|
|