Календарно-тематичне планування

Про матеріал
календарно-тематичне планування для дітей з ООП з історії України, всесвітня історія, біологія 8 клас
Перегляд файлу

Календарне планування для дітей з ООП

з всесвітньої історії, 8 клас  (1год. на тиждень, 35 год. на рік)

(модифікація навчального матеріалу)

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Примітка

І семестр

Тема 1. Великі географічні відкриття і становлення капіталістичних відносин. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі.

1.

Вступ. Ранній Новий час в історії людства.

Знаннєвий компонент: час Великих географічних відкриттів і Конкісти;  дату першої подорожі Христофора Колумба, дату початку Реформації.

Ціннісний компонент: вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та суспільне життя; поняття «буржуазія», «капіталізм»,  «конкіста», «мануфактура», «найманий працівник», «революція цін». «кальвінізм», «лютеранство», «орден єзуїтів», «протестантизм», «релігійні війни», «Реформація»

 Діяльнісний компонент: визначати причини і наслідки Великих географічних відкриттів.

 

2.

Великі географічні відкриття європейців в ХV- XVI  столітті.

 

3.

Завоювання і освоєння Нового світу європейцями.

 

4.

Повсякденне життя у Західній Європі.

 

5.

Практична робота. Великі географічні відкриття.

 

6.

Реформація в країнах Західної Європи.

 

7.

 Релігійні війни.

 

8.

Узагальнення

 

Тематичне оцінювання.

Тема 2. Держави Західної Європи в  XVI-XVII  ст.

9

Гуманізм. Високе Відродження.

Знаннєвий компонент: час бароко, культурні центри Європи Раннього Нового часу. хронологічні межі революції в Англії.

Ціннісний компонент: Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. поняття «бароко», «Високе Відродження».

Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про Відродження і Бароко;  розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу.

 

 

10

Зародження нової європейської науки.

 

11

Практична робота. Ідеї доби Відродження.

 

12.

Абсолютна монархія у Франції.

 

13.

Володіння Габсбургів в Іспанії.

 

14.

Англія в XVI столітті.

 

15.

Англійська революція.

 

16.

Узагальнення

 

Тематичне оцінювання.

ІІ семестр

Тема 3. Османська імперія. Країни Східної Європи в XVI – половині XVIII  ст.

17

Річ Посполита.

Знаннєвий компонент: хронологічні межі Тридцятилітньої війни;  Вестфальського миру.

Ціннісний компонент: передумови утвердження абсолютизму в європейських державах;; поняття «абсолютизм», «абсолютна монархія», «національно-визвольна війна».

Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про процеси централізації влади і формування національних держав у Західній Європі в XVІ–XVІІ ст.;

 

18

Тридцятилітня війна.

 

19.

Практична робота. Західноєвропейські держави

 

20.

Османська імперія.

 

21.

Кримське ханство.

 

22.

Правління династії Романових.

 

23.

Річ Посполита в другій половині XVII-XVIII ст.

 

24.

Практична робота. Османська імперія в XVI- XVIII ст.

 

25.

Узагальнення і тематичне оцінювання.

 

Тематичне оцінювання.

Тема 4. Епоха Просвітництва. Східний світ у  XVI – XVIII cт.

26.

Початок індустріальної революції.

Знаннєвий компонент: час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США; дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої.

Ціннісний компонент: визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки і соціальній структурі суспільства; поняття «Росія», «самодержавство», «церковний розкол», «класицизм», «масонство», «освічений абсолютизм».

Діяльнісний компонент: простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали Османська імперія, Річ Посполита, Московське царство; визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., що стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва; встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США;

 

27.

Просвітництво.

 

28.

 Королівство Пруссія.

 

29.

Російська імперія.

 

30.

Міжнародні відносини.

 

31.

Колонії Великої Британії у Північній Америці.

 

32.

Практична робота. Епоха Просвітництва.

 

33.

Держава Великих Моголів в Індії. Перське царство.

 

34.

Практична робота. Китай і Японія  в  XVI – XVIII ст.

 

35.

Узагальнення та тематичне оцінювання.

Тематичне оцінювання.

 

Література https://pidruchnyk.com.ua/1623-vsesvitnya-istoriya-8-klas-schupak.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування для дітей з ООП

8 КЛАС  ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

(1,5 годин на тиждень 52 години на рік)

(модифікація навчального матеріалу)

Дата

 

Тема уроку

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть

Примітка

Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ у XVI – першій половині XVII ст.

1

 

Статус українських земель у складі інших держав.

Знати:

– дати укладення Литовських статутів, створення Пересопницького Євангелія, укладення Люблінської унії, Берестейської церковної унії, відновлення православної ієрархії, підписання «Пунктів для заспокоєння руського народу», утворення Київської (Києво-Могилянської) колегії;

– територіальний поділ України на початок XVІ ст., адміністративно-територіальні зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії.

Розуміти:

– місце українських земель в економічній системі Речі Посполитої та Європи;

– особливості магдебурзького права на українських землях;

– значення розвитку книговидання та шкільництва на теренах України.

Уміти:

– розташувати в хронологічній послідовності відомості про характерні для XVІ – першої половини XVІІ ст. процеси політичного, соціально-економічного, культурного та  релігійного життя на теренах України;

– показати на карті територіальний поділ України на початок XVІ ст., адміністративнотериторіальні зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії.

 

 

2

 

 

Люблінська унія 1569 р. Державний устрій Речі Посполитої.

 

3

 

 

Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. (стани: шляхта, селяни, міщани, духовенство). Шляхетське самоврядне судочинство.

 

4

 

 

Селяни та їхнє становище. Елементи самоврядування.

 

5

 

 

Господарське життя міст: цехи, торгівля.

 

6

 

 

Кризові явища у православній церкві в XVІ ст.

 

7

 

 

Православні братства. Відновлення православної ієрархії та реформи церкви

 

8

 

 

Книгодрукування. Освіта. Братські школи.

 

9

 

 

Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво, література XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

10

 

 

Практична робота. Устрій українських земель у складі Речі Посполитої.

 

11

 

 

Узагальнення знань з теми «ЗЕМЛІ УКРАЇНИ у XVI – першій половині XVII ст.»

 

Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)

12

 

 

Походження українського козацтва. Запорозька Січ

Знати:– напрямки походів козаків першої чверті ХVІІ ст.;

– факти про участь козаків у війнах РП.

Розуміти  передумови і розвиток козацтва до окремого соціального стану;

– затвердження урядом РП реєстрового війська в 70-х роках XVI ст. як початок визнання козацтва новим соціальним станом;

– становлення козацького стану як вихідців із різних соц. груп із різною політ. культурою, цінностями та життєвими стратегіями;

– причини козацьких повстань; характер козацьких виступів як боротьби за станові права

Уміти: розташувати в хронологічній послідовності відомості про формування козацтва як окремого соціального стану;

– показати на карті об’єкти, що свідчать про формування козацького стану; описати традиції, звичаї й побут козаків, історико-культурні пам’ятки, пов’язані з козацтвом.

 

13

 

 

Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану

 

14

 

 

Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії.

 

15

 

 

Козацькі повстання.

 

16

 

 

Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви.

 

17

 

 

Культура козаків

 

18

 

 

Практична робота. Перші Січі, міста – осередки козацтва.

 

19

 

 

Узагальнення знань з теми «СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)»

 

Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст.

20

 

 

Передумови і причини козацької революції. Події 1648 р.

Знати:– місця основних подій козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави.

Розуміти:

– поняття «козацька держава», «козацька революція», «наказний гетьман», «Руїна», «суверенітет»;

– еволюцію повстання Богдана Хмельницького: від боротьби за станові права до війни за суверенну державу;

– «Руїну» як боротьбу різних політично-соціальних проєктів розвитку козацької України.

Уміти:

– показати на карті кордони української козацької держави, основні напрямки походів і місця битв;простежити на основі карти хід боротьби за утвердження державного суверенітету на теренах сучасної України;

– розповісти про перебіг козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави.

 

 

21

 

 

Зборівський договір. Битва поблизу Батога

 

22

 

 

Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р.

 

23

 

 

Гадяцька угода. Конотопська битва.

 

24

 

 

Передумови, причини і перебіг «Руїни». Розкол козацької держави

 

25

 

 

Посягання Московського царства на її суверенітет. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини

 

26

 

 

Козацька Україна в системі міжнародних відносин.

 

27

 

 

Практична робота. перебіг козацької революції та війни

 

28

 

 

Узагальнення знань з теми «КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст.»

 

Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст.

29

 

 

Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Соціальні групи в середовищі козацтва.

Знати: зміни статусу і підпорядкування Запорожжя (Війська Запорозького Низового);

– дату підпорядкування Київської православної митрополії московському патріарху.

Розуміти: поняття «Генеральна рада», «генеральна старшина», «гетьман», «етнічна група», «займанщина», «козацька старшина», «політична еліта», «полк», «Слобідська Україна», «сотня»;

Уміти: показати на карті адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини, Слобідської України, Запорожжя (Війська Запорозького Низового)

 

 

30

 

 

Особливості козацького господарювання.

 

31

 

 

Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство.

 

32

 

 

Становище православної церкви та її духовенства.

 

33

 

 

Правобережне козацтво. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове)

 

34

 

 

Практична робота Устрій Гетьманщини, територіальні межі Запорожжя

 

35

 

 

Узагальнення знань з теми «КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст.»

 

Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.

36

 

 

Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення.

Знати:– землі України, що потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства, поділів Речі Посполитої.

Розуміти:

– основні етапи ліквідації Російською імперією суверенітету козацької держави;

– наслідки втручання російського уряду в управління Гетьманщиною за Першої і Другої малоросійських колегій та «Правління гетьманського уряду»;

– колонізацію Росією Півдня України як знищення, привласнення, використання вже існуючої на тих землях козацької, кримськотатарської, османської інфраструктури, господарства, здобутків;

– внесок Києво-Могилянської колегії (академії) в розвиток освіти;особливості розвитку культури періоду

«козацького бароко».

Уміти:

– показати на карті території Гетьманщини, Нової Січі, полків Слобідської України, українські землі, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства, поділів Речі Посполитої; райони розгортання опришківського та гайдамацького рухів;

– упізнавати та характеризувати пам’ятки української культури другої половини ХVІІ –ХVІІІ ст.

 

37

 

 

Конституція Пилипа Орлика

 

38

 

 

Нова Січ. Спроба реформування Гетьманщини

 

39

 

 

Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України.

 

40

 

 

Ліквідація Росією Запорозької Січі.

 

41

 

 

Опришківський рух. Гайдамаки.

 

42

 

 

Греко-католицька церква як ресурс.

 

43

 

 

Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями.

 

44

 

 

 Імперська політика Росії щодо Півдня України.

 

45

 

 

Становище Закарпаття.

 

46

 

 

Поділи Речі Посполитої.

 

47

 

 

Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України

 

48

 

 

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

 

49

 

 

Практична робота.  Населениі пункти Півдня України.

 

50

 

 

Узагальнення знань з теми «УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.»

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ

51

 

 

Особливості суспільно-політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства.

Розуміти: взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного життя козацької України та європейських суспільств.

Уміти:

– визначити внесок українського суспільства ХVІ –ХVІІІ ст. в загальноєвропейську культурну спадщину;

– оцінити роль козацтва в історії України

 

52

 

 

Внесок України у формування європейської цивілізації

 

 

Література https://pidruchnyk.com.ua/1621-istoriya-ukr-8-klas-schupak.html

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування для дітей з ООП

8 клас Біологія.

(модифікація навчального матеріалу)

№ з/п

Дата

Тема уроку

Компетентності, що формуються

Примітка

 

 Повторення курсу біології 7 класу (коригуюче навчання)

1

 

Інструктаж з ТБ. Поведінка тварин, методи її вивчення, форми.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

оперує термінами:- біосоціальна природа людини називає: - науки, які вивчають людину;

 пояснює:- місце людини в системі органічного світу;- особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності;

виявляє ставлення:- щодо значення знань про людину для збереження її здоров’я

 

2

 

Чинники середовища. Ланцюги живлення.

 

3

 

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Природоохоронні території.

 

 

ВСТУП

4

 

Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

 

5

 

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

 

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА

6

 

Організм людини як біологічна система.

називає: - основні сенсорні системи; - складові частини аналізатора характеризує: - особливості будови і функції зорової, слухової сенсорних систем; - сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю; пояснює: - процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла

розпізнає (на малюнках, фотографіях): - елементи будови ока, вуха встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями ока, вуха спостерігає: - сліпу пляму на сітківці; - акомодацію ока; - зміни слухової чутливості; - температурну адаптацію рецепторів шкіри; застосовує знання для: - дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху

оцінює: - значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму і зв’язку організму із зовнішнім середовищем

 

7

 

Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Органи.

 

8

 

Поняття про механізми регуляції. Лабораторне дослідження № 1:Ознайомлення з препаратами тканин людини

 

9

 

Нервова регуляція. Рефлекс

 

10

 

Поняття про гормони. Імунна регуляція.

 

11

 

Узагальнення та систематизація знань з теми "Організм людини як біологічна система"

 

 

ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ

12

 

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя

розпізнає (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі):- види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів.
порівнює: - скелет людини і ссавців. застосовує знання для:  - попередження травм і захворювань опорно-рухової системи; - надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

наводить приклади:

- статичної та динамічної роботи висловлює судження про: - роль рухової активності для збереження здоров’я; - вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів ; оцінює: - важливість надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи

 

13

 

Огляд будови скелета. З’єднання кісток.

Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин

 

14

 

Робота м’язів. Втома м’язів.

 

15

 

Основні групи скелетних м’язів. Лабораторне дослідження   № 3 розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми.

 

16

 

Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

 

17

 

Профілактика порушень опорно-рухової системи.

 

 

ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В        ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ

18

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетенти

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість,екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

застосовує знання для:
- обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування;- аналізу харчового раціону; оперує термінами:- обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни називає:

- компоненти їжі

характеризує: - склад харчових продуктів;
- їжу як джерело енергії;- обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини;- харчові й енергетичні потреби людини

робить висновок: - про необхідність дотримання співвідношення ваги і зросту.

 

 

19

 

Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти.

 

20

 

Значення компонентів харчових продуктів.

Дослідницький практикум № 1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

 

21

 

Харчові та енергетичні потреби людини.

 

22

 

 

 

Контрольна робота №1 з тем "Опора і рух", Обмін речовин та енергії в організмі людини"

 

 

ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ

23

 

Значення травлення.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- органи травлення;- елементи зовнішньої будови зубів;

спостерігає та описує:

 застосовує знання для:  профілактики захворювань зубів;

- профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь

оперує термінами:

- травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, називає:- органи травної системи;- травні залози;- хвороби органів травлення; - значення мікрофлори кишечнику;- негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;- причини виникнення захворювань травної системи

 

24

 

Система органів травлення. Лабораторні дослідження № 4 зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями).

 

25

 

Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.

 

26

 

Регуляція травлення.

 

27

 

Харчові розлади та їх запобігання.

 

 

ТЕМА 5. ДИХАННЯ

28

 

Значення дихання. Система органів дихання.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

порівнює: - різницю складу повітря, що вдихається й видихається;- газообмін у легенях і тканинах;

встановлює взаємозв’язок:будови та функцій органів дихання;застосовує знання для:- профілактики захворювань органів дихання

оперує термінами:- дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легень;називає: - етапи дихання;- органи дихання; - хвороби органів дихання; характеризує: - процес утворення голосу та звуків мови;- щодо значення знань про функції та будову дихальної системи для збереження здоров’я;

 

29

 

Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи.

 

30

 

Регуляція дихальних рухів.

 

31

 

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

32

 

Узагальнення  та систематизація знань  з тем "Травлення. Дихання"

 

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН

33

 

Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя.

 

 

34

 

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

 

35

 

Імунна система. Імунітет. Алергія. СНІД.

розпізнає (на малюнках, фотографіях):
- клітини крові;- органи кровообігу;- елементи будови серця;

порівнює:будову артерій, вен і капілярів;

розрізняє: - види кровотеч; спостерігає та описує:
- мікроскопічну будову крові людини;
застосовує знання: - для профілактики серцево-судинних хвороб; - надання першої допомоги при кровотечах;

- імунні реакції організму;- особливості будови та властивості серцевого м’яза;- будову та роботу серця;- серцевий цикл;- будову кровоносних судин;- велике й мале кола кровообігу;- рух крові по судинах;- артеріальний тиск крові;- епідеміологічний стан захворювання на СНІД в Україні;

 

36

 

Система кровообігу. Серце: будова та функції. 

 

37

 

Робота серця. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лабораторні дослідження № 5 вимірювання частоти серцевих скорочень.

 

38

 

Лабораторна робота № 1: Мікроскопічна будова крові людини.

 

39

 

 

 

Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

40

 

Узагальнення  та систематизація знань  з теми "Транспорт речовин"

 

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ

41

 

Будова та функції сечовидільної системи.

Спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

- складові нефрону; - складові шкіри; - органи сечовидільної системи,

встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями шкіри

застосовує знання для:- профілактики захворювань сечовидільної системи;- профілактики захворювань шкіри;- запобігання теплового й сонячного удару;

- надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару;- роль шкіри в регуляції температури тіла; пояснює:- біологічне значення виділення продуктів обміну речовин; - причини теплового й сонячного удару;  дотримання правил догляду за власною шкірою для збереження здоров’я.

 

42

 

Захворювання нирок та їх профілактика.

 

43

 

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

 

 44

 

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика.

 

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА

45

 

Будова нервової системи.

називає: - нервові процеси (збудження, гальмування); - показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість); - види сну; - причини біоритмів наводить приклади: - умовних та безумовних рефлексів людини; - біоритмів людини; характеризує: - особливості вищої нервової діяльності людини; - інстинктивну та набуту поведінку людини; - види навчання, види пам’яті; пояснює: - значення другої сигнальної системи; - роль кори головного мозку в мисленні; - причини індивідуальних особливостей поведінки людини

розрізняє: - типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту; порівнює: - умовні й безумовні рефлекси; - першу і другу сигнальні системи; застосовує знання для: - дотримання правил розумової діяльності

 

46

 

Спинний мозок.

 

47

 

Головний мозок.

 

48

 

 Вегетативна нервова система.

 

49

 

Профілактика захворювань нервової системи.

 

50

 

Узагальнення  та систематизація знань  з тем "Виділення. Терморегуляція". Зв'язок людини із зовнішнім середовищем. Нервова система"

 

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ

51

 

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

називає: - основні сенсорні системи; - складові частини аналізатора характеризує: - особливості будови і функції зорової, слухової сенсорних систем; - сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю; пояснює: - процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла

розпізнає (на малюнках, фотографіях): - елементи будови ока, вуха встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями ока, вуха спостерігає: - сліпу пляму на сітківці; - акомодацію ока; - зміни слухової чутливості; - температурну адаптацію рецепторів шкіри; застосовує знання для: - дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху

оцінює: - значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму і зв’язку організму із зовнішнім середовищем

 

52

 

Зорова сенсорна система. Око.

 

53

 

Гігієна зору. 

 

54

 

Слухова сенсорна система. Вухо.

 

55

 

Гігієна слуху.

 

56

 

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум № 4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

 

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

57

 

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи.

називає: - нервові процеси (збудження, гальмування); - показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість); - види сну; - причини біоритмів наводить приклади: - умовних та безумовних рефлексів людини; - біоритмів людини; характеризує: - особливості вищої нервової діяльності людини; - інстинктивну та набуту поведінку людини; - види навчання, види пам’яті; пояснює: - значення другої сигнальної системи; - роль кори головного мозку в мисленні; - причини індивідуальних особливостей поведінки людини; вплив соціальних факторів на формування особистості; - про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму

 

58

 

Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти.

 

59

 

Мова. Навчання та пам’ять.

 

60

 

Мислення та свідомість. Сон. Біоритми.

 

61

 

Типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту.

 

62

 

Контрольна робота №2 з тем "Сенсорні системи", "Вища нервова діяльність"

 

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА ( 3 год)

63

 

Ендокринна система.

називає: - залози внутрішньої та змішаної секреції; - місце розташування ендокринних залоз в організмі людини; характеризує: - нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму; - вплив гормонів на процеси обміну в організмі; пояснює: - роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій;  висловлює судження: - щодо значення ендокринної системи для повноцінного функціонування організму людини.

 

64

 

Взаємодія регуляторних систем.

 

 

65

 

Профілактика захворювань ендокринної системи.

 

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (5 год)

66

 

Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини

називає: - функції статевих залоз людини; - первинні та вторинні статеві ознаки людини; - періоди онтогенезу людини;

 характеризує: - процес запліднення; - розвиток зародка і плода; - розвиток дитини після народження; - функції плаценти; - статеве дозрівання; - вікові періоди індивідуального розвитку людини - особливості підліткового віку; - захворювання, що передаються статевим шляхом;   застосовує знання для:

- запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом, та попередженню ВІЛ-інфікування

 

67

 

Запліднення.

 

68

 

Ембріональний період розвитку людини.

 

69

 

Постембріональний розвиток людини.

 

70

 

Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.

 

 

Література https://pidruchnyk.com.ua/1421-bologya-zadorozhniy-8-klas.html

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Вадим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кінд-Войтюк Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Історія України, 8 клас, Планування
Інкл
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
2813
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку