Календарне планування для дітей з ООП
з всесвітньої історії, 8 клас (1год. на тиждень, 35 год. на рік)
(модифікація навчального матеріалу)
№ |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітка |
І семестр |
|||
Тема 1. Великі географічні відкриття і становлення капіталістичних відносин. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі. |
|||
1. |
Вступ. Ранній Новий час в історії людства. |
Знаннєвий компонент: час Великих географічних відкриттів і Конкісти; дату першої подорожі Христофора Колумба, дату початку Реформації. Ціннісний компонент: вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та суспільне життя; поняття «буржуазія», «капіталізм», «конкіста», «мануфактура», «найманий працівник», «революція цін». «кальвінізм», «лютеранство», «орден єзуїтів», «протестантизм», «релігійні війни», «Реформація» Діяльнісний компонент: визначати причини і наслідки Великих географічних відкриттів. |
|
2. |
Великі географічні відкриття європейців в ХV- XVI столітті. |
|
|
3. |
Завоювання і освоєння Нового світу європейцями. |
|
|
4. |
Повсякденне життя у Західній Європі. |
|
|
5. |
Практична робота. Великі географічні відкриття. |
|
|
6. |
Реформація в країнах Західної Європи. |
|
|
7. |
Релігійні війни. |
|
|
8. |
Узагальнення |
|
|
Тематичне оцінювання. |
|||
Тема 2. Держави Західної Європи в XVI-XVII ст. |
|||
9 |
Гуманізм. Високе Відродження. |
Знаннєвий компонент: час бароко, культурні центри Європи Раннього Нового часу. хронологічні межі революції в Англії. Ціннісний компонент: Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. поняття «бароко», «Високе Відродження». Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про Відродження і Бароко; розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу.
|
|
10 |
Зародження нової європейської науки. |
|
|
11 |
Практична робота. Ідеї доби Відродження. |
|
|
12. |
Абсолютна монархія у Франції. |
|
|
13. |
Володіння Габсбургів в Іспанії. |
|
|
14. |
Англія в XVI столітті. |
|
|
15. |
Англійська революція. |
|
|
16. |
Узагальнення |
|
|
Тематичне оцінювання. |
|||
ІІ семестр |
|||
Тема 3. Османська імперія. Країни Східної Європи в XVI – половині XVIII ст. |
|||
17 |
Річ Посполита. |
Знаннєвий компонент: хронологічні межі Тридцятилітньої війни; Вестфальського миру. Ціннісний компонент: передумови утвердження абсолютизму в європейських державах;; поняття «абсолютизм», «абсолютна монархія», «національно-визвольна війна». Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про процеси централізації влади і формування національних держав у Західній Європі в XVІ–XVІІ ст.; |
|
18 |
Тридцятилітня війна. |
|
|
19. |
Практична робота. Західноєвропейські держави |
|
|
20. |
Османська імперія. |
|
|
21. |
Кримське ханство. |
|
|
22. |
Правління династії Романових. |
|
|
23. |
Річ Посполита в другій половині XVII-XVIII ст. |
|
|
24. |
Практична робота. Османська імперія в XVI- XVIII ст. |
|
|
25. |
Узагальнення і тематичне оцінювання. |
|
|
Тематичне оцінювання. |
|||
Тема 4. Епоха Просвітництва. Східний світ у XVI – XVIII cт. |
|||
26. |
Початок індустріальної революції. |
Знаннєвий компонент: час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США; дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої. Ціннісний компонент: визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки і соціальній структурі суспільства; поняття «Росія», «самодержавство», «церковний розкол», «класицизм», «масонство», «освічений абсолютизм». Діяльнісний компонент: простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали Османська імперія, Річ Посполита, Московське царство; визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., що стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва; встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США; |
|
27. |
Просвітництво. |
|
|
28. |
Королівство Пруссія. |
|
|
29. |
Російська імперія. |
|
|
30. |
Міжнародні відносини. |
|
|
31. |
Колонії Великої Британії у Північній Америці. |
|
|
32. |
Практична робота. Епоха Просвітництва. |
|
|
33. |
Держава Великих Моголів в Індії. Перське царство. |
|
|
34. |
Практична робота. Китай і Японія в XVI – XVIII ст. |
|
|
35. |
Узагальнення та тематичне оцінювання. |
||
Тематичне оцінювання. |
Література https://pidruchnyk.com.ua/1623-vsesvitnya-istoriya-8-klas-schupak.html
Календарно-тематичне планування для дітей з ООП
8 КЛАС ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
(1,5 годин на тиждень 52 години на рік)
(модифікація навчального матеріалу)
№ |
Дата
|
Тема уроку |
У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть |
Примітка |
|||
Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ у XVI – першій половині XVII ст. |
|||||||
1 |
|
Статус українських земель у складі інших держав. |
Знати: – дати укладення Литовських статутів, створення Пересопницького Євангелія, укладення Люблінської унії, Берестейської церковної унії, відновлення православної ієрархії, підписання «Пунктів для заспокоєння руського народу», утворення Київської (Києво-Могилянської) колегії; – територіальний поділ України на початок XVІ ст., адміністративно-територіальні зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії. Розуміти: – місце українських земель в економічній системі Речі Посполитої та Європи; – особливості магдебурзького права на українських землях; – значення розвитку книговидання та шкільництва на теренах України. Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про характерні для XVІ – першої половини XVІІ ст. процеси політичного, соціально-економічного, культурного та релігійного життя на теренах України; – показати на карті територіальний поділ України на початок XVІ ст., адміністративнотериторіальні зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії.
|
|
|||
2 |
|
|
Люблінська унія 1569 р. Державний устрій Речі Посполитої. |
|
|||
3 |
|
|
Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. (стани: шляхта, селяни, міщани, духовенство). Шляхетське самоврядне судочинство. |
|
|||
4 |
|
|
Селяни та їхнє становище. Елементи самоврядування. |
|
|||
5 |
|
|
Господарське життя міст: цехи, торгівля. |
|
|||
6 |
|
|
Кризові явища у православній церкві в XVІ ст. |
|
|||
7 |
|
|
Православні братства. Відновлення православної ієрархії та реформи церкви |
|
|||
8 |
|
|
Книгодрукування. Освіта. Братські школи. |
|
|||
9 |
|
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво, література XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|||
10 |
|
|
Практична робота. Устрій українських земель у складі Речі Посполитої. |
|
|||
11 |
|
|
Узагальнення знань з теми «ЗЕМЛІ УКРАЇНИ у XVI – першій половині XVII ст.» |
|
|||
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
|||||||
12 |
|
|
Походження українського козацтва. Запорозька Січ |
Знати:– напрямки походів козаків першої чверті ХVІІ ст.; – факти про участь козаків у війнах РП. Розуміти передумови і розвиток козацтва до окремого соціального стану; – затвердження урядом РП реєстрового війська в 70-х роках XVI ст. як початок визнання козацтва новим соціальним станом; – становлення козацького стану як вихідців із різних соц. груп із різною політ. культурою, цінностями та життєвими стратегіями; – причини козацьких повстань; характер козацьких виступів як боротьби за станові права Уміти: розташувати в хронологічній послідовності відомості про формування козацтва як окремого соціального стану; – показати на карті об’єкти, що свідчать про формування козацького стану; описати традиції, звичаї й побут козаків, історико-культурні пам’ятки, пов’язані з козацтвом. |
|
||
13 |
|
|
Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану |
|
|||
14 |
|
|
Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії. |
|
|||
15 |
|
|
Козацькі повстання. |
|
|||
16 |
|
|
Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви. |
|
|||
17 |
|
|
Культура козаків |
|
|||
18 |
|
|
Практична робота. Перші Січі, міста – осередки козацтва. |
|
|||
19 |
|
|
Узагальнення знань з теми «СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)» |
|
|||
Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст. |
|||||||
20 |
|
|
Передумови і причини козацької революції. Події 1648 р. |
Знати:– місця основних подій козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави. Розуміти: – поняття «козацька держава», «козацька революція», «наказний гетьман», «Руїна», «суверенітет»; – еволюцію повстання Богдана Хмельницького: від боротьби за станові права до війни за суверенну державу; – «Руїну» як боротьбу різних політично-соціальних проєктів розвитку козацької України. Уміти: – показати на карті кордони української козацької держави, основні напрямки походів і місця битв;простежити на основі карти хід боротьби за утвердження державного суверенітету на теренах сучасної України; – розповісти про перебіг козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави.
|
|
||
21 |
|
|
Зборівський договір. Битва поблизу Батога |
|
|||
22 |
|
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. |
|
|||
23 |
|
|
Гадяцька угода. Конотопська битва. |
|
|||
24 |
|
|
Передумови, причини і перебіг «Руїни». Розкол козацької держави |
|
|||
25 |
|
|
Посягання Московського царства на її суверенітет. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини |
|
|||
26 |
|
|
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. |
|
|||
27 |
|
|
Практична робота. перебіг козацької революції та війни |
|
|||
28 |
|
|
Узагальнення знань з теми «КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст.» |
|
|||
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст. |
|||||||
29 |
|
|
Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Соціальні групи в середовищі козацтва. |
Знати: зміни статусу і підпорядкування Запорожжя (Війська Запорозького Низового); – дату підпорядкування Київської православної митрополії московському патріарху. Розуміти: поняття «Генеральна рада», «генеральна старшина», «гетьман», «етнічна група», «займанщина», «козацька старшина», «політична еліта», «полк», «Слобідська Україна», «сотня»; Уміти: показати на карті адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини, Слобідської України, Запорожжя (Війська Запорозького Низового)
|
|
||
30 |
|
|
Особливості козацького господарювання. |
|
|||
31 |
|
|
Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство. |
|
|||
32 |
|
|
Становище православної церкви та її духовенства. |
|
|||
33 |
|
|
Правобережне козацтво. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове) |
|
|||
34 |
|
|
Практична робота Устрій Гетьманщини, територіальні межі Запорожжя |
|
|||
35 |
|
|
Узагальнення знань з теми «КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст.» |
|
|||
Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст. |
|||||||
36 |
|
|
Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення. |
Знати:– землі України, що потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства, поділів Речі Посполитої. Розуміти: – основні етапи ліквідації Російською імперією суверенітету козацької держави; – наслідки втручання російського уряду в управління Гетьманщиною за Першої і Другої малоросійських колегій та «Правління гетьманського уряду»; – колонізацію Росією Півдня України як знищення, привласнення, використання вже існуючої на тих землях козацької, кримськотатарської, османської інфраструктури, господарства, здобутків; – внесок Києво-Могилянської колегії (академії) в розвиток освіти;особливості розвитку культури періоду «козацького бароко». Уміти: – показати на карті території Гетьманщини, Нової Січі, полків Слобідської України, українські землі, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства, поділів Речі Посполитої; райони розгортання опришківського та гайдамацького рухів; – упізнавати та характеризувати пам’ятки української культури другої половини ХVІІ –ХVІІІ ст. |
|
||
37 |
|
|
Конституція Пилипа Орлика |
|
|||
38 |
|
|
Нова Січ. Спроба реформування Гетьманщини |
|
|||
39 |
|
|
Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. |
|
|||
40 |
|
|
Ліквідація Росією Запорозької Січі. |
|
|||
41 |
|
|
Опришківський рух. Гайдамаки. |
|
|||
42 |
|
|
Греко-католицька церква як ресурс. |
|
|||
43 |
|
|
Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. |
|
|||
44 |
|
|
Імперська політика Росії щодо Півдня України. |
|
|||
45 |
|
|
Становище Закарпаття. |
|
|||
46 |
|
|
Поділи Речі Посполитої. |
|
|||
47 |
|
|
Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України |
|
|||
48 |
|
|
Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст. |
|
|||
49 |
|
|
Практична робота. Населениі пункти Півдня України. |
|
|||
50 |
|
|
Узагальнення знань з теми «УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.» |
|
|||
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
|||||||
51 |
|
|
Особливості суспільно-політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства. |
Розуміти: взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного життя козацької України та європейських суспільств. Уміти: – визначити внесок українського суспільства ХVІ –ХVІІІ ст. в загальноєвропейську культурну спадщину; – оцінити роль козацтва в історії України |
|
||
52 |
|
|
Внесок України у формування європейської цивілізації |
|
|||
Література https://pidruchnyk.com.ua/1621-istoriya-ukr-8-klas-schupak.html
Календарне планування для дітей з ООП
8 клас Біологія.
(модифікація навчального матеріалу)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Компетентності, що формуються |
Примітка |
||||
|
Повторення курсу біології 7 класу (коригуюче навчання) |
|||||||
1 |
|
Інструктаж з ТБ. Поведінка тварин, методи її вивчення, форми. |
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. оперує термінами:- біосоціальна природа людини називає: - науки, які вивчають людину; пояснює:- місце людини в системі органічного світу;- особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності; виявляє ставлення:- щодо значення знань про людину для збереження її здоров’я |
|
||||
2 |
|
Чинники середовища. Ланцюги живлення. |
|
|||||
3 |
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Природоохоронні території. |
|
|||||
|
ВСТУП |
|||||||
4 |
|
Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. |
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
||||
5 |
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|||||
|
ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА |
|||||||
6 |
|
Організм людини як біологічна система. |
називає: - основні сенсорні системи; - складові частини аналізатора характеризує: - особливості будови і функції зорової, слухової сенсорних систем; - сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю; пояснює: - процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла розпізнає (на малюнках, фотографіях): - елементи будови ока, вуха встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями ока, вуха спостерігає: - сліпу пляму на сітківці; - акомодацію ока; - зміни слухової чутливості; - температурну адаптацію рецепторів шкіри; застосовує знання для: - дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху оцінює: - значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму і зв’язку організму із зовнішнім середовищем |
|
||||
7 |
|
Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Органи. |
|
|||||
8 |
|
Поняття про механізми регуляції. Лабораторне дослідження № 1:Ознайомлення з препаратами тканин людини |
|
|||||
9 |
|
Нервова регуляція. Рефлекс |
|
|||||
10 |
|
Поняття про гормони. Імунна регуляція. |
|
|||||
11 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми "Організм людини як біологічна система" |
|
|||||
|
ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ |
|||||||
12 |
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. |
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя
розпізнає (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі):- види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів. наводить приклади: - статичної та динамічної роботи висловлює судження про: - роль рухової активності для збереження здоров’я; - вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів ; оцінює: - важливість надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи |
|
||||
13 |
|
Огляд будови скелета. З’єднання кісток. Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин |
|
|||||
14 |
|
Робота м’язів. Втома м’язів. |
|
|||||
15 |
|
Основні групи скелетних м’язів. Лабораторне дослідження № 3 розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
|
|||||
16 |
|
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. |
|
|||||
17 |
|
Профілактика порушень опорно-рухової системи. |
|
|||||
|
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ |
|||||||
18 |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетенти Основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість,екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.
застосовує знання для: - компоненти їжі
характеризує: - склад харчових продуктів; робить висновок: - про необхідність дотримання співвідношення ваги і зросту.
|
|
||||
19 |
|
Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. |
|
|||||
20 |
|
Значення компонентів харчових продуктів. Дослідницький практикум № 1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
|
|||||
21 |
|
Харчові та енергетичні потреби людини. |
|
|||||
22
|
|
Контрольна робота №1 з тем "Опора і рух", Обмін речовин та енергії в організмі людини" |
|
|||||
|
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ |
|||||||
23 |
|
Значення травлення. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): спостерігає та описує: застосовує знання для: профілактики захворювань зубів; - профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь оперує термінами: - травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, називає:- органи травної системи;- травні залози;- хвороби органів травлення; - значення мікрофлори кишечнику;- негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;- причини виникнення захворювань травної системи |
|
||||
24 |
|
Система органів травлення. Лабораторні дослідження № 4 зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями). |
|
|||||
25 |
|
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. |
|
|||||
26 |
|
Регуляція травлення. |
|
|||||
27 |
|
Харчові розлади та їх запобігання. |
|
|||||
|
ТЕМА 5. ДИХАННЯ |
|||||||
28 |
|
Значення дихання. Система органів дихання. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність порівнює: - різницю складу повітря, що вдихається й видихається;- газообмін у легенях і тканинах; встановлює взаємозв’язок:будови та функцій органів дихання;застосовує знання для:- профілактики захворювань органів дихання оперує термінами:- дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легень;називає: - етапи дихання;- органи дихання; - хвороби органів дихання; характеризує: - процес утворення голосу та звуків мови;- щодо значення знань про функції та будову дихальної системи для збереження здоров’я; |
|
||||
29 |
|
Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи. |
|
|||||
30 |
|
Регуляція дихальних рухів. |
|
|||||
31 |
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|||||
32 |
|
Узагальнення та систематизація знань з тем "Травлення. Дихання" |
|
|||||
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН |
||||||||
33 |
|
Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
||||
34 |
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
|
|||||
35 |
|
Імунна система. Імунітет. Алергія. СНІД. |
розпізнає (на малюнках, фотографіях): порівнює:будову артерій, вен і капілярів;
розрізняє: - види кровотеч; спостерігає та описує: - імунні реакції організму;- особливості будови та властивості серцевого м’яза;- будову та роботу серця;- серцевий цикл;- будову кровоносних судин;- велике й мале кола кровообігу;- рух крові по судинах;- артеріальний тиск крові;- епідеміологічний стан захворювання на СНІД в Україні; |
|
||||
36 |
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. |
|
|||||
37 |
|
Робота серця. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лабораторні дослідження № 5 вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
|||||
38 |
|
Лабораторна робота № 1: Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|||||
39
|
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|||||
40 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми "Транспорт речовин" |
|
|||||
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ |
||||||||
41 |
|
Будова та функції сечовидільної системи. |
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): - складові нефрону; - складові шкіри; - органи сечовидільної системи, встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями шкіри застосовує знання для:- профілактики захворювань сечовидільної системи;- профілактики захворювань шкіри;- запобігання теплового й сонячного удару; - надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару;- роль шкіри в регуляції температури тіла; пояснює:- біологічне значення виділення продуктів обміну речовин; - причини теплового й сонячного удару; дотримання правил догляду за власною шкірою для збереження здоров’я. |
|
||||
42 |
|
Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
|||||
43 |
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. |
|
|||||
44 |
|
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика. |
|
|||||
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА |
||||||||
45 |
|
Будова нервової системи. |
називає: - нервові процеси (збудження, гальмування); - показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість); - види сну; - причини біоритмів наводить приклади: - умовних та безумовних рефлексів людини; - біоритмів людини; характеризує: - особливості вищої нервової діяльності людини; - інстинктивну та набуту поведінку людини; - види навчання, види пам’яті; пояснює: - значення другої сигнальної системи; - роль кори головного мозку в мисленні; - причини індивідуальних особливостей поведінки людини розрізняє: - типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту; порівнює: - умовні й безумовні рефлекси; - першу і другу сигнальні системи; застосовує знання для: - дотримання правил розумової діяльності |
|
||||
46 |
|
Спинний мозок. |
|
|||||
47 |
|
Головний мозок. |
|
|||||
48 |
|
Вегетативна нервова система. |
|
|||||
49 |
|
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
|||||
50 |
|
Узагальнення та систематизація знань з тем "Виділення. Терморегуляція". Зв'язок людини із зовнішнім середовищем. Нервова система" |
|
|||||
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ |
||||||||
51 |
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
називає: - основні сенсорні системи; - складові частини аналізатора характеризує: - особливості будови і функції зорової, слухової сенсорних систем; - сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю; пояснює: - процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла розпізнає (на малюнках, фотографіях): - елементи будови ока, вуха встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями ока, вуха спостерігає: - сліпу пляму на сітківці; - акомодацію ока; - зміни слухової чутливості; - температурну адаптацію рецепторів шкіри; застосовує знання для: - дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху оцінює: - значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму і зв’язку організму із зовнішнім середовищем |
|
||||
52 |
|
Зорова сенсорна система. Око. |
|
|||||
53 |
|
Гігієна зору. |
|
|||||
54 |
|
Слухова сенсорна система. Вухо. |
|
|||||
55 |
|
Гігієна слуху. |
|
|||||
56 |
|
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум № 4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|||||
ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ |
||||||||
57 |
|
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. |
називає: - нервові процеси (збудження, гальмування); - показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість); - види сну; - причини біоритмів наводить приклади: - умовних та безумовних рефлексів людини; - біоритмів людини; характеризує: - особливості вищої нервової діяльності людини; - інстинктивну та набуту поведінку людини; - види навчання, види пам’яті; пояснює: - значення другої сигнальної системи; - роль кори головного мозку в мисленні; - причини індивідуальних особливостей поведінки людини; вплив соціальних факторів на формування особистості; - про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму |
|
||||
58 |
|
Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. |
|
|||||
59 |
|
Мова. Навчання та пам’ять. |
|
|||||
60 |
|
Мислення та свідомість. Сон. Біоритми. |
|
|||||
61 |
|
Типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту. |
|
|||||
62 |
|
Контрольна робота №2 з тем "Сенсорні системи", "Вища нервова діяльність" |
|
|||||
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА ( 3 год) |
||||||||
63 |
|
Ендокринна система. |
називає: - залози внутрішньої та змішаної секреції; - місце розташування ендокринних залоз в організмі людини; характеризує: - нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму; - вплив гормонів на процеси обміну в організмі; пояснює: - роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій; висловлює судження: - щодо значення ендокринної системи для повноцінного функціонування організму людини. |
|
||||
64 |
|
Взаємодія регуляторних систем.
|
|
|||||
65 |
|
Профілактика захворювань ендокринної системи. |
|
|||||
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (5 год) |
||||||||
66 |
|
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини |
називає: - функції статевих залоз людини; - первинні та вторинні статеві ознаки людини; - періоди онтогенезу людини; характеризує: - процес запліднення; - розвиток зародка і плода; - розвиток дитини після народження; - функції плаценти; - статеве дозрівання; - вікові періоди індивідуального розвитку людини - особливості підліткового віку; - захворювання, що передаються статевим шляхом; застосовує знання для: - запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом, та попередженню ВІЛ-інфікування |
|
||||
67 |
|
Запліднення. |
|
|||||
68 |
|
Ембріональний період розвитку людини. |
|
|||||
69 |
|
Постембріональний розвиток людини. |
|
|||||
70 |
|
Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму. |
|
|||||
Література https://pidruchnyk.com.ua/1421-bologya-zadorozhniy-8-klas.html