Індивідуальна програма розвитку з історії України 8 кл. ІІ семестр

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку з історії України 8 кл. ІІ семестр для дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Історія України

 ІІ  семестр 2022-2023 н.р.

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології / методи, прийоми спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань, які засвоїв учень за півріччя

Знати:

  • хронологічні межі козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави; дати укладення Зборівської угоди, «Березневих статей», Гадяцької угоди, Андрусівського перемир’я, Корсунської угоди, «Вічного миру», Карловицького мирного конгресу; проведення

«Чорної ради» поблизу Ніжина, здійснення Чигиринських походів;

  • місця основних подій козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави.

Розуміти:

  • поняття «Військо Запорозьке/Гетьманщина»,

«Військо Низове Запорозьке/Запорозька Січ»,

«козацька держава», «козацька революція», «наказний гетьман», «Руїна», «суверенітет»;

різницю між поняттями «Військо

Запорозьке/Гетьманщина» та «Військо Запорозьке Низове/Запорозька Січ»;

  • сутність козацької революції, що зумовила створення української козацької держави;
  • еволюцію повстання Богдана Хмельницького: від боротьби за станові права до війни за суверенну державу;
  • Гадяцьку угоду як спадкоємність козацькошляхетського проєкту Русі – «третього» складника Речі Посполитої;
  • «Руїну» як боротьбу різних політично-соціальних проєктів розвитку козацької України.

Уміти:

  • розмістити в хронологічній послідовності битви і походи козацької революції, війн під проводом Богдана Хмельницького та його наступників, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами; відомості про змагання українців за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету в період «Руїни»;
  • показати на карті кордони української козацької держави, основні напрямки походів і місця битв; простежити на основі карти хід боротьби за утвердження державного суверенітету на теренах сучасної України;
  • розповісти про перебіг козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави;
  • зіставити і порівняти умови Зборівського і Білоцерківського договорів, «Березневих статей»;
  • визначити передумови, причини та наслідки козацької революції середини ХVІІ ст. і війни за суверенітет козацької держави;
  • проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами, роль козацької дипломатії у боротьбі за державність;
  • обґрунтувати свої судження про військовополітичну діяльність таких історичних діячів, як Богдан Хмельницький, Дем’ян Многогрішний, Іван

Богун, Іван Брюховецький, Іван Виговський, Іван Самойлович, Іван Сірко, Павло Тетеря, Петро

  • Дорошенко, Юрій Немирич, Юрій Хмельницький

Розділ 3.  КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст.

 

Передумови і причини козацької революції.

Козацько-кримський союз.

Події 1648 р.

Події 1649 р. Зміна характеру повстання. Зборівський договір. Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка і Білоцерківський договір. Битва поблизу Батога.

Зовнішня політика: у пошуку союзників (Московське царство,

Османська імперія, Молдавське князівство,

Шведське королівство).

Українсько-московськийдоговір 1654 р.

Гадяцька угода. Московсько-українська війна. Конотопська битва.

Передумови, причини і перебіг «Руїни». Внутрішня боротьба за владу та впливи. Розкол козацької держави. Посягання Московського царства на її суверенітет.

Спроби об’єднання

Лівобережної та Правобережної Гетьманщини.

Козацька Україна в системі міжнародних відносин.

Урок узагальнення

Розділ 4

КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку

ХVІІІ ст.

 

Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку). Соціальні групи в середовищі козацтва.

Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство.

Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства.

Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове).

 

Урок узагальнення

Розділ 5.  УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.

Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення. Конституція Пилипа

Орлика. Нова Січ. Спроба

реформування Гетьманщини за урядування Данила

Апостола і Кирила

Розумовського. Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України.

Ліквідація Росією

Запорозької Січі. Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція.

Гетьманщина як частина Речі Посполитої.

«Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва. Опришківський рух. Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»). Грекокатолицька церква як ресурс української ідентичності.

Українські території як вузол протиріч між

Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України.

Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів.

Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

Особливості суспільнополітичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства. Внесок України у формування європейської цивілізації.

Урок узагальнення

Диференційована технологія навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інноваційні технології навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційно-комунікаційна технологія навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання

 

 

 

Спостереження

за досягненнями учня, фіксація результатів навчання

Знати:

  • адміністративно-територіальний устрій, органи влади, військо, судочинство Війська

Запорозького/Гетьманщини;

  • особливості формування й устрою козацьких полків Слобідської України;
  • зміни статусу і підпорядкування Запорожжя

(Війська Запорозького Низового);

  • дату підпорядкування Київської православної митрополії московському патріарху.

Розуміти:

  • поняття «Генеральна рада», «генеральна старшина», «гетьман», «етнічна група»,

«займанщина», «козацька старшина», «політична еліта», «полк», «Слобідська Україна», «сотня»;

  • сутність козацько-шляхетських форм державності; Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце змагань за зміцнення інститутів держави і збереження державного суверенітету.

Уміти:

  • показати на карті адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини, Слобідської України, Запорожжя (Війська Запорозького Низового);
  • схарактеризувати адміністративнотериторіальний, державний, політичний устрій, господарське та повсякденне життя Гетьманщини,

Слобожанщини та Запорожжя (Війська

Запорозького Низового);

схарактеризувати нову політичну еліту – козацьку старшину та її роль у боротьбі за збереження і розбудову української державності.

 

Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку). Соціальні групи в середовищі козацтва.

Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство.

Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства.

Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове).

Диференційована технологія навчання.

 

Ігрові технології навчання

 

 

 

 

 

 

Інноваційні технології навчання

 

 

Тестові завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

гетьманського уряду»;

  • особливості: 1) втягнення Гетьманщини у події Північної війни та міжнародних відносин початку – середини XVIII ст.; 2) становища Кримського ханства і наслідки втрати його державності;
  • колонізацію Росією Півдня України як знищення, привласнення, використання вже існуючої на тих землях козацької, кримськотатарської, османської інфраструктури, господарства, здобутків;
  • внесок Києво-Могилянської колегії (академії) в розвиток освіти;
  • особливості розвитку культури періоду «козацького бароко».

Уміти:

  • розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії;
  • показати на карті території Гетьманщини, Нової Січі, полків Слобідської України, українські землі, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави внаслідок російськотурецьких воєн, ліквідації Кримського ханства, поділів Речі Посполитої; райони розгортання опришківського та гайдамацького рухів;
  • схарактеризувати політику Російської імперії й Австрійської держави щодо українських земель;
  • встановити причини і наслідки скасування гетьманства, ліквідації Запорозької Січі, приєднання Правобережжя, Поділля, Волині та Кримського ханства до Росії; опришківського та гайдамацького рухів;
  • обґрунтувати свої судження про діяльність козацьких гетьманів і кошових отаманів, ватажків селянських виступів, діячів культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.
  • упізнавати та характеризувати пам’ятки української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення. Конституція Пилипа

Орлика. Нова Січ. Спроба

реформування Гетьманщини за урядування Данила

Апостола і Кирила

Розумовського. Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України.

Ліквідація Росією

Запорозької Січі. Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція.

Гетьманщина як частина Речі Посполитої.

«Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва. Опришківський рух. Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»). Грекокатолицька церква як ресурс української ідентичності.

Українські території як вузол протиріч між

Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України.

Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів.

Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

 

 

Розуміти:

  • взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного життя козацької України та європейських суспільств.

Уміти:

  • встановити цивілізаційні здобутки українського суспільства Ранньомодерної доби;
  • визначити внесок українського суспільства ХVІ – ХVІІІ ст. в загальноєвропейську культурну спадщину;
  • зіставляти і порівнювати типові процеси і явища європейської та української історії Раннього Нового часу;
  • оцінити роль козацтва в історії України.

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ

Особливості суспільнополітичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства. Внесок України у формування європейської цивілізації.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, 8 клас, Планування
Інкл
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
2087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку