Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з ЯДС ІІ семестр для 4 класу за підручником Волощенко з очікуваними результатами(6 год на тиждень).
Перегляд файлу

Я досліджую світ

2 семестр (6 год на тиждень)

Дата

Тема уроку

Очікуванні результати

Приміткка

Тема 5  «СВІТ НЕВИДИМИЙ»

92

 

Спогади про зимові канікули.

Вступ до теми.

  • створює власний художній текст, наслідуючи сюжетні та стильові особливості прочитаного тексту;
  • читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою.

 

 

 

Пригода 1. Незвичайні гості.

  • знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання;
  • складає казку за поданим початком;
  • використовує різні мірки для вимірювання температури.

 

 

 

Про термометр детальніше.
Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби?

  • записує результати вимірювання величин у градусах Цельсія (Со);
  • знає про шляхи передачі вірусних інфекцій;
  • описує вияви погіршення здоров’я (наприклад, нежить, кашель), припускає, що могло спричинити захворювання.

 

 

 

Невидимий недруг.
Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби?

  • розуміє, хто такі вірусологи, чим важлива їхня робота;
  • описує вияви погіршення здоров’я (наприклад, нежить, кашель), припускає, що могло спричинити захворювання;
  •   розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

 

 

 

Ознаки захворювання на грип.
Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби?

  • розрізняє ознаки вірусних захворювань, зокрема грипу;
  • проводить дослід за заданою інструкцією, прогнозує його результат;
  • визначає правдоподібність описаних подій і тверджень з медіатексту, виходячи з власного досвіду;
  •   розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію.

 

 

 

Стоп, віруси!
Як захиститися від вірусів?

  • розрізняє ознаки вірусних захворювань;
  • аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
  • розповідає, як зменшити ризик зараження вірусною інфекцією, дотримується цих правил у власному житті.

 

 

 

Таємна зброя проти вірусів.
Як захиститися від вірусів?

  • аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
  • пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини;

 

 

 

Розмови мікробів.
Готуємо проєкт

  • пояснює, які живі організми називають мікробами;
  • наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  •   планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю, працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату.

 

 

 

Пригода друга. “Робота мрії для кожного вірусу.”
Що таке вакцини?

  • розуміє, що таке віруси, пояснює їх значення у природі і вплив на людину;
  • розуміє, що таке вакцина і навіщо люди вакцинуються;
  •   ділиться своїми мріями та планами; формулює мету та цілі, планує дії, які приведуть до їх досягнення.

 

 

 

Вакцини — справжні герої.
Навіщо потрібні вакцини?

  • розуміє, що таке вакцини, пояснює їх значення для збереження здоров’я;
  • аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
  • розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля;
  •   створює простий візуальний медіапродукт (комікс).

 

 

 

Знайомтесь: бактерії.
Де живуть бактерії?

  • розуміє, що таке бактерії, називає їх ознаки;
  • розповідає про користь і шкоду бактерій для людини;
  • самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту;
  •   перевіряє достовірність інформації природничого змісту.

 

 

 

Бактерії — і друзі, і вороги.
Де живуть бактерії?

  • порівнює бактерії та віруси, знаходить спільні та відмінні ознаки;
  • ворчо доповнює діалог;
  • спілкується, щоб висловити свої емоції та вдячність;
  •   об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності.

 

 

 

Будиночок для бактерій.
Де живуть бактерії?

  • встановлює взаємозв’язки між об’єктами живої та неживої природи;
  • розповідає, чим корисні бактерії для людини, наводить приклади їх застосування;
  • виконує творчу роботу і презентує її;
  •   виконує прості геометричні побудови за зразком чи творчим задумом;

 

 

 

Мікрокухарі.
Чи всі мікроби шкідливі?

 

  • прогнозує результат спостереження;
  • спостерігає за процесом сквашування, описує його перебіг;
  • знає, яку користь і шкоду приносять бактерії;
  • знає значення символів на упаковках продуктів харчування;
  • порівнює здобутий результат із припущенням;
  •   виявляє причини невдач і пропонує шляхи їх виправлення.

 

 

 

Мікроби на роботі.
Чи всі мікроби шкідливі?

  • аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
  • визначає надійні місця для купівлі продуктів харчування;
  • визначає продукти та послуги, придатні для ведення здорового способу життя;
  •   вирізняє інформацію, корисну для збереження здоров’я, на пакуваннях та етикетках.

 

 

 

Вирощування чайного гриба.
Досліджуємо разом

  • розповідає про особливості грибів;
  • знає способи застосування окремих видів грибів;
  • знає цілющі властивості чайного гриба;
  • визначає ознаки живого у рослин, тварин і грибів;
  • планує самостійне спостереження / експеримент;
  • записує власне висловлювання, перевіряє написане.

 

 

 

Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 5.
Чому треба перевіряти достовірність відомостей?

  • критично аналізує інформацію та її джерела, робить висновки, варте повідомлення довіри чи ні;
  • пояснює, яка інформація є приватною, чому нею не можна ділитися онлайн;
  •   звертається, вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова.

 

 

 

Розмови мікробів.
Презентуємо проєкт

  • творює, працюючи в групі, інсценівку;
  • презентує свою творчу роботу;
  • імпровізує, використовуючи голос і мову тіла;
  • ділиться своїми враженнями від побаченої інсценізації;
  •  оцінює чинники, які привели до успіху, виявляє причини невдач і пропонує шляхи їх виправлення.

 

 

 

Діагностувальна робота за темою “Світ невидимий”.

  • пригадує, узагальнює та систематизує вивчене раніше;
  • знає, як люди використовують властивості бактерій, грибів у повсякденному житті;
  • створює виріб за інструкцією, дотримуючись правил безпеки;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень.

 

 

 

Підсумковий урок з теми “Світ невидимий”.
Перевір себе.

 

Тема 6 «СВІТ НЕВІДОМИЙ»

 

 

Космічна екскурсія.

 

  • знає, що вивчає наука астрономія;
  • знає, що таке Міжнародна космічна станція;
  • досліджує побут астронавтів у космосі;
  •  пояснює значення слів “астрономія”, “астронавт”.

 

 

 

Пригода перша “Дівчинка з темної матерії”. Де у Всесвіті зосереджена матерія?

  • розпитує про попередні покоління у своєму роді;
  • розуміє, чим займаються вчені-астрофізики;
  • редагує текст: знаходить у ньому помилки, виправляє їх;
  • розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію.

 

 

 

Дослідження зоряного неба.
Де у Всесвіті зосереджена матерія?

  • пояснює, чому люди досліджують космос;
  • пояснює значення слів “галактика”, “космос”, “телескоп”, “планета”, “астероїд”, “комета”, “метеор”, “сузір’я”, “метеорит”, “штучний супутник”;
  • знаходить необхідну інформацію в різних джерелахє, користується тлумачним словником;
  •   зіставляє почуте з власним досвідом.

 

 

 

Всесвіт — час і ідстані.
Де у Всесвіті зосереджена матерія?

  • розуміє, що таке Всесвіт, має уявлення про його розміри;
  • пояснює, чому для позначення відстані між космічними об’єктами використовують спеціальні одиниці вимірювання;
  • називає одиниці вимірювання космічних відстаней;
  • знає назви космічних систем, у яких розташована Земля;
  •   пояснює, з чого утворюється планета / зірка.

 

 

 

Космічні країни — галактики.
Де у Всесвіті зосереджена матерія?

  • знає назву нашої Галактики та планетної системи;
  • розрізняє космічні тіла;
  • має уявлення про відстані між планетами, зірками, галактиками;
  • пише і редагує власне висловлювання;
  •   висуває власні гіпотези.

 

 

 

Галактика Чумацький шлях.
Де у Всесвіті зосереджена матерія?

  • досліджує традиції та побут українців у давнину, розповідає про життя чумаків;
  • виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона;
  • досліджує мовні одиниці та явища, використовує їх для вдосконалення мовлення.

 

 

 

Наша зіркова мапа.
Що таке сузір’я та які вони бувають?

  • спостерігає за зоряним небом;
  • знає, що таке сузір’я, розпізнає та називає окремі сузір’я;
  • користується мапою зоряного неба, знаходи на ній назви та зображення знайомих сузір’їв;
  • розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформаціють.

 

 

 

Наша зіркова мапа.
Що таке сузір’я та які вони бувають?

  • орієнтується на місцевості за Полярною зіркою;
  • виявляє інтерес до усної народної творчості;
  • створює художній текст, редагує його;
  • самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів;
  •   дотримується правил користування голкою, ножицями, клеєм.

 

 

 

Фантазія вабить нас до зірок.
Готуємо проєкт

  • цікавиться космічними апаратами, розмірковує про функції, які вони виконують;
  • знаходить та опрацьовує інформацію про видатних особистостей України, зокрема у сфері освоєння космосу, розповідає про них;
  •  планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю, працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату.

 

 

 

Пригода друга. “Як народжується зірка”.
Яке воно — зіркове життя?

  • цікавиться космічними об’єктами, їх дослідженням;
  • пояснює, що таке зірки і як вони виникають;
  • читає подумки тексти різних видів та з різною метою;
  • виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту.

 

 

 

Сонце — зоря, що дарує життя.
Яке воно — зіркове життя?

  • знає, що таке Сонце, його значення для життя на Землі;
  • має уявлення про розміри Сонця відносно інших небесних тіл;
  • ставить запитання, виявляє пізнавальний інтерес;
  • виконує математичні обчислення в межах мільйона;
  • самостійно виготовляє та оздоблює виріб, використовуючи знайомі технології (оригамі).

 

 

 

Планети Сонячної системи.
Які таємниці приховують планети?

  • називає планети Сонячної системи, знає порядок їх розташування відносно Сонця;
  • розрізняє планети земної групи та планети-гіганти;
  • застосовує предметні моделі, малюнки, схеми для пояснення явищ і об’єктів природи.

 

 

 

Чи далеко до сусідньої планети?
Які таємниці приховують планети?

  • планує послідовність технологічних операцій під час створення виробу;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  •   розмірковує над результатом власної діяльності та презентує його.

 

 

 

Фантазія вабить нас до зірок.
Презентуємо проєкт

 

 

Наша рідна планета.
У чому унікальність планети Земля?

  • пояснює, чим унікальна планета Земля;
  • пояснює, чому змінюються пори доби та року;
  • розрізняє поняття обертання планети навколо Сонця та навколо своєї осі, “природний супутник” та “штучний супутник”;
  • розповідає про значення земної атмосфери;
  •  систематизує та узагальнює інформацію природознавчого змісту з різних джерел.

 

 

 

Глобус — модель Землі.
У чому унікальність планети Земля?

  • застосовує предметні моделі, малюнки, схеми для пояснення явищ і об’єктів природи;
  • описує форму Землі, знає, що глобус — модель Землі;
  • створює модель Землі самостійно;
  •  ставить запитання, виявляє пізнавальний інтерес.

 

 

 

Земля всередині.
У чому унікальність планети Земля?

  • має уявлення про внутрішню будову Землі, створює навчальну модель для її зображення;
  • знає і розуміє поняття “земна кора”, “мантія”, “ядро Землі”;
  • самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань;
  •   розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її.

 

 

 

Земля — колиска людства.
У чому унікальність планети Земля?

  • знає причини забруднення довкілля, пропонує шляхи розв’язання цієї проблеми;
  • пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для довкілля;
  • відповідально діє в природі;
  • аргументує доцільність повторного використання матеріалів;
  •   сортує сміття на паперове, пластикове тощо і пояснює, навіщо це робить.

 

 

 

Відкриваємо таємниці місячного світла.
Досліджуємо разом

  • знає назву супутника Землі;
  • називає основні факти про Місяць;
  • планує самостійне спостереження / експеримент;
  • дотримується правил безпечної поведінки під час проведення дослідів;
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі.

 

 

 

Пригода третя. День народження Всесвіту.
Які об’єкти є у Всесвіті?

  • має уявлення про теорію Великого вибуху;
  • читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
  • розуміє правила створення простих повідомлень, редагує готову листівку.

 

 

 

Космічні подружки планет.
Які об’єкти є у Всесвіті?

  • знає, які об’єкти існують у космосі, називає їх;
  • розуміє різницю між астероїдом, кометою та метеоритом;
  •   створює та оздоблює виріб, дотримуючись логічної послідовності, за зразком чи власним задумом із різних конструкційних матеріалів.

 

 

 

Подорож у космічну далечінь.
Які об’єкти є у Всесвіті?

  • знає, які об’єкти існують у космосі, називає їх;
  • знає, що таке чорна діра, астероїд, планетарій;
  • дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні;
  •   розв’язує задачі, пов’язані із життєвими ситуаціями.

 

 

 

Історія дослідження космосу.
Як людина освоює космос?

  • встановлює залежність між розвитком засобів пересування та освоєнням нового простору;
  • знає про роль тварин в історії дослідження Всесвіту;
  • називає імена перших космонавтів світу і України, видатних дослідників космосу;
  •   ставить запитання дорослим та одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є не зрозумілою.

 

 

 

Як стати космонавтом.
Як людина освоює космос?

  • називає основні факти з історії дослідження космосу;
  • знає імена перших космонавтів світу і України;
  •   знає, які якості притаманні космонавтам.

 

 

 

Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 6.
Чим небезпечні комп’ютерні віруси?

  • знає правила безпеки в інтернеті;
  • знає про вплив вірусів на комп’ютери, смартфони, планшети;
  • критично аналізує інформацію та її джерела, робить висновки, варте повідомлення / пропозиція довіри чи ні;
  • розповідає, як уберегти комп’ютер від вірусів;
  • зіставляє почуте з власним досвідом.

 

 

 

Діагностувальна робота за темою “Світ невідомий”.

 

 

 

 

Підсумковий урок з теми “Світ невідомий”.
Перевір себе

  • пригадує, узагальнює та систематизує вивчене раніше;
  • знає назви нашої планетарної системи та її планет, нашої галактики;
  • пояснює, що таке астероїди, комети, метеорити;
  •  знає, як люди досліджують космос і яку роль ці дослідження відіграють для людства.

 

Тема 7 «ЯК ЦЕ ВЛАШТОВАНО?»

 

 

Як працює команда. На гостині в Кобзаря.
Хто живе у нашій пам’яті?

 

  • з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;
  • зіставляє почуте з власним досвідом;
  • виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості.

 

 

 

Пригода перша “На безлюдному острові”.
Хто такі роботи?

  • читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
  • розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в

тексті;

  • імпровізує,використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу,рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них.

 

 

 

Людина VS робот.
Для чого людям роботи

  • описує і складає маршрути для подорожей, використовуючи

відповідну математичну лексику, знаки, які пов’язані з напрямом і поворотом;

  • переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом;
  • використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації.

 

 

 

Історія виникнення роботів.
Для чого людям роботи?

  • знаходить значення числового виразу

               пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини;

  • встановлює правильну послідовність етапів роботи робота.

 

 

 

Роботи – помічники людини.
Роботи і майбутнє.
Для чого людям роботи?

  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей;
  • визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще;
  • переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі

взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду,

літератури).

 

 

 

Техніка, яка допомагає нам у житті.
Як працюють роботи?

  • читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
  • розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в

тексті;

  • знає, що таке відповідальність.

 

 

 

Штучний інтелект.
Як працюють роботи?

  • знаходить значення числового виразу;
  • пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини;
  • встановлює правильну послідовність етапів роботи робота.

 

 

 

Готуємо проєкт.
Створюємо настільну гру

  • планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю;
  • самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти;
  • оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей.

 

 

 

Пригода 2. Життя в долонях

  • читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
  • розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в

тексті;

  • знає, що таке відповідальність.

 

 

 

Відповідальність — людська чеснота.
Як наші вчинки впливають на життя?

  • відповідальність людини за власне рішення;
  • пояснює на власному досвіді, як його / її вибір може вплинути на інших осіб.

 

 

 

Ліс — природне угруповання.
Як влаштований ліс? Тварини лісу.

  • розрізняє трав’янисті рослини, кущі, дерева; культурні та дикорослі рослини;
  • наводить власні приклади представників рослинного і тваринного світу;
  • будує ланцюги живлення.

 

 

 

Ліси — легені планети.
Як влаштований ліс?
 

  • планує розв’язування проблемної ситуації;
  • використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації.

 

 

 

Правила поведінки в лісі.
Навіщо нам ліси?

  • з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;
  • придумує та реалізовує проєкт «Збережемо ліси».

 

 

 

Чи завжди стебло росте вгору?
Досліджуємо разом

  • досліджує умови розвитку рослин;
  • з’ясовує, за яких умов відбуваються зміни;
  • робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно.

 

 

 

Пригода третя. На захист подруги. Як можна розв’язати конфлікт?

  • протидіє виявам неповаги та приниження, наприклад, висловлюючи свою позицію, кажучи «ні» тощо;
  • демонструє іншим можливість вирішення конфліктів без насильства.

 

 

 

План місцевості. Масштаб.
Як орієнтуватися на місцевості?

  • знає, що таке горизонт, сторони горизонту;
  • орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими

ознаками.

 

 

 

Сторони горизонту.
Як орієнтуватися на місцевості?

  • визначає сторони горизонту;
  • читає (тлумачить) план і карту.

 

 

 

Людські цінності.
Що я можу зробити для інших?

  • оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності;
  • діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики.

 

 

 

Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 7.
Як безпечно спілкуватися в спільнотах?

  • спілкується з дітьми іншої статі, демонструючи повагу, приязнь та щирість у стосунках;
  • вислуховує інших для підтримки та розуміння їхніх почуттів.

 

 

 

Діагностувальна робота за темою “Як це влаштовано?”.

  • орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими

ознаками;

  • визначає сторони горизонту;
  • читає (тлумачить) план і карту;
  • визначає представників рослинного і тваринного світу;
  • пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини;
  • застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач;
  • самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали(вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше).

 

 

 

Підсумковий урок із теми “Як це влаштовано?”.
Перевір себе

 

Тема 8. «ЕНЕРГІЯ»

 

 

Про що ми дізнаємося протягом місяця?

  • з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;
  • вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для

дитини життєвими ситуаціями.

 

 

 

Пригода перша. Енергія всюди

  • читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
  • розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в

тексті.

 

 

 

Енергія на всі лади. Катапульта

  • розрізняє джерела енергії (відновлювані й невідновлювані);
  • наводить приклади джерел енергії кожної групи.

 

 

 

Відновлювані і невідновлювані джерела енергії.
Які бувають джерела енергії?

  • пояснює корисність застосування відновлюваних джерел енергії;
  • пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів.

 

 

 

У пошуках джерел енергії.
Які бувають джерела енергії?

  • сортує сміття на паперове, пластикове тощо і пояснює, навіщо це робить;
  • використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації.

 

 

 

Сонце — джерело енергії.
Які бувають джерела енергії?

  • раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та

утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів).

  • розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом.

 

 

 

Енергія вітру.
Чи може енергія заподіяти шкоди?

 

 

 

Дії під час урагану.
Чи може енергія заподіяти шкоди?

  • визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган, паводок,пожежа;
  • пояснює, як діяти в разі загрози урагану, паводку, пожежі тощо.

 

 

 

Двигун, який працює на воді.
Досліджуємо разом

  • прогнозує результат спостереження / досліду;
  • проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг.

 

 

 

Пригода друга. Такі різні лампи

  • ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора,до читача;
  • називає лампи в порядку від найменш до найбільш ощадливої.

 

 

 

Створюємо повітряну кулю.
Такі різні лампи

  • застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач;
  • самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали.

 

 

 

Звичне диво.
Звідки береться електрика?

розрізняє джерела енергії (відновлювані й невідновлювані);

пояснює корисність застосування відновлюваних джерел енергії.

 

 

 

Звідки береться електрика?

  • встановлює за показаннями лічильників витрати води, газу,

електроенергії родиною за місяць;

  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях,графіках, на схемах, діаграмах.

 

 

 

Провідник, але не в поїзді.
Звідки береться електрика?

  • самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час

використання інструментів та пристосувань (використання клею,

  • інструментів та пристосувань з гострими частинами).

 

 

 

Чому слід заощаджувати енергію та ресурси?

  • оцінює вплив на власне сприйняття окремих елементів медіа тексту;
  • пропонує рішення щодо економії грошей, матеріальних цінностей та природних ресурсів.

 

 

 

Вчимося заощаджувати.
Чому слід заощаджувати енергію та ресурси?

  • підбирає приклади, які пояснюють взаємозалежність людини і

природи;

  • аналізує приклади поведінки, приязної / шкідливої до

навколишнього середовища, та її наслідки.

 

 

 

Позбудься зайвого!
Готуємо проект

  • оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності;
  • раціонально використовує ресурси.

 

 

 

Пригода третя. Атомна електростанція

  • ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших розпитує у своїх рідних про Чорнобиль;
  • порівнює різні відомості, на підставі інформації, зібраної з різних джерел, пропонує власний висновок.

 

 

 

Атомна енергія.
Чорнобильська трагедія

 

 

Відкриття радіоактивності.
Що таке радіація?

  • наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її

прикладами;

  • розказує, якими шляхами радіоактивні речовини можуть потрапляти в організм людини.

 

 

 

Де ховається радіація?

  • складає поради, що допоможуть зменшити потрапляння радіоактивних речовин в організм людини;
  • моделює дії у випадку радіаційної небезпеки.

 

 

 

Правила пожежної безпеки в природі.
Як поводитися під час пожежі?

  • знає правила пожежної безпеки;
  • визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган, паводок,пожежа;
  • пояснює, як діяти в разі загрози урагану, паводку, пожежі тощо

знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули,під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач.

 

 

 

Пожежа в приміщенні.
Як поводитися під час пожежі?

  • моделює надання допомоги собі та іншим у разі потреби;
  • моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода,газ, небезпечні об’єкти).

 

 

 

Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 8.
Як розпізнати маніпуляції в медіа?

  • розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;
  • моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих.

 

 

 

Позбудься зайвого!
Презентуємо проект

 

 

 

Діагностувальна робота за темою “Енергія”.

  • читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях,графіках, на схемах, діаграмах;
  • розрізняє джерела енергії (відновлювані й невідновлювані);
  • наводить приклади джерел енергії кожної групи;
  • пояснює корисність застосування відновлюваних джерел енергії;
  • пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів;
  • знаходить значення числового виразу;
  • самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним

задумом.

 

 

 

Підсумковий урок із теми “Енергія”.
Перевір себе

 

Інтегрована тема 9. «МОЖЛИВОСТІ ЛЮДИНИ»

 

 

Про що ми дізнаємося протягом місяця?

  • зіставляє почуте з власним досвідом;
  • дотримується правил літературної вимови у власному

висловлюванні.

 

 

 

Навіщо читати книжки?

  • створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/

прочитаного;

  • з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування.

 

 

 

Українські генії

  • обговорює враження від драматизації, зосереджуючи увагу на тому, як словесні і несловесні засоби доповнюють один одного для зображення емоційного стану персонажа, його наміри.

 

 

 

Пригода перша. Троє друзів і математика

  • ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача;
  • планує розв’язування проблемної ситуації;
  • використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації.

 

 

 

Що таке доброчесність?

  • повторити значення поняття доброчесність та його принципи.

 

 

 

Як орієнтуватися на місцевості?

  • вчиться орієнтуватися на місцевості;
  • самостійно користується компасом;
  • повторити сторони горизонту.

 

 

 

У дорогу

 

 

 

Мої друзі. Якими мають бути друзі?

  • розмірковує,яким/якою має бути друг/подруга;
  • аргументує цінність різних людей у класі / школі / спільноті;
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил
  • співпраці у парі, групі;
  • доводить на конкретних прикладах важливість приймати кожну
  • людину як неповторну та рівну іншим, незалежно від її раси, кольору шкіри, переконань, статі, походження, майнового стану, місцяпроживання, фізичних і розумових особливостей та інших ознак знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули,
  • під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач.

 

 

 

Якими мають бути справжні друзі?

 

 

 

В гостях у казки.
Якими мають бути справжні друзі?

 

 

 

Чи завжди можна уникнути конфлікту?

  • самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти;
  • взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі;
  • протидіє виявам неповаги та приниження, наприклад, висловлюючи свою позицію, кажучи «ні» тощо.

 

 

 

Як розв’язувати конфлікти?

 

 

 

Щоби багато встигати, треба свій день планувати.
Готуємо проєкт

 

 

 

Пригода друга. Палац для нареченої

  • розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в

тексті;

  • знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання;
  • визначає істинні та хибні твердження.

 

 

 

Історія школи

 

 

 

Чи завжди людина має можливість здійснити задумане?

  • шукає причини визначеної проблеми своєї школи / громади,

долучається до складання плану щодо її вирішення;

  • бере участь у вирішенні проблеми своєї школи / громади,

обґрунтовує цінність волонтерства;

  • шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної

місцевості / України.

 

 

 

Мрія.
Чи завжди людина має можливість здійснити задумане?

 

 

 

Чи варто зберігати старожитності?

 

 

 

Виявляєм і долаєм втому.
Досліджуємо разом

  • використовує різні способи зняття втоми (за допомогою гімнастики,дихальних вправ, музики, прогулянки, зміни виду діяльності тощо);
  • планує власний режим розумової праці та відпочинку.

 

 

 

Пригода третя. Радісна зустріч

  • знаходить значення числового виразу;
  • оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності;
  • діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики.

 

 

 

Як стати генієм?

  • розповідає про осіб, на яких хоче бути схожим / -ою, пояснює чому формулює мету та цілі; планує дії, які приведуть до їх досягнення;
  • аналізує, які якості йому / їй потрібні для досягнення мети.

 

 

 

Що дарує радість?

  • використовує на практичному рівні різні способи подання

конкретних даних;

  • конструює виріб із рухомими частинами, використовуючи готові доскладання елементи та деталі;
  • розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр.,

консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними

силами, і відповідно діє;

  • моделює звернення по допомогу в різні служби в разі небезпечних ситуацій, описуючи ситуацію чітко і зрозуміло;
  • моделює надання допомоги собі та іншим у разі потреби;
  • обирає дорослих, яким можна довіряти в разі небезпечних життєвихситуацій.

 

 

 

Як уберегтися від кліщів?

 

 

 

Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 9.
Чому важливо бути медіаграмотними?

 

 

 

Діагностувальна робота за темою “Можливості людини”.

  • формулює уміння, які набули за час навчання у початковій школі;
  • прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми,графіки тощо);
  • знаходить значення числового виразу;
  • орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками;
  • визначає сторони горизонту;
  • самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час

використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами.

 

 

 

Підсумковий урок із теми “Можливості людини”.
Перевір себе

 

 

 

Як ми зростали?

 

 

 

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОГОДЖУЮ

Директор гімназії__________________________

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
10 січня
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку