№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Очікуванні результати
|
Приміткка
|
Тема 5 «СВІТ НЕВИДИМИЙ»
|
92
|
|
Спогади про зимові канікули.
Вступ до теми.
|
-
створює власний художній текст, наслідуючи сюжетні та стильові особливості прочитаного тексту;
-
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою.
|
|
|
|
Пригода 1. Незвичайні гості.
|
-
знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання;
-
складає казку за поданим початком;
-
використовує різні мірки для вимірювання температури.
|
|
|
|
Про термометр детальніше. Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби?
|
-
записує результати вимірювання величин у градусах Цельсія (Со);
-
знає про шляхи передачі вірусних інфекцій;
-
описує вияви погіршення здоров’я (наприклад, нежить, кашель), припускає, що могло спричинити захворювання.
|
|
|
|
Невидимий недруг. Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби?
|
-
розуміє, хто такі вірусологи, чим важлива їхня робота;
-
описує вияви погіршення здоров’я (наприклад, нежить, кашель), припускає, що могло спричинити захворювання;
-
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;
|
|
|
|
Ознаки захворювання на грип. Що таке віруси і як вони спричиняють хвороби?
|
-
розрізняє ознаки вірусних захворювань, зокрема грипу;
-
проводить дослід за заданою інструкцією, прогнозує його результат;
-
визначає правдоподібність описаних подій і тверджень з медіатексту, виходячи з власного досвіду;
-
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію.
|
|
|
|
Стоп, віруси! Як захиститися від вірусів?
|
-
розрізняє ознаки вірусних захворювань;
-
аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
-
розповідає, як зменшити ризик зараження вірусною інфекцією, дотримується цих правил у власному житті.
|
|
|
|
Таємна зброя проти вірусів. Як захиститися від вірусів?
|
-
аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
-
пояснює, як навколишнє середовище, харчування, фізична активність, стрес та інші фактори впливають на здоров’я людини;
|
|
|
|
Розмови мікробів. Готуємо проєкт
|
-
пояснює, які живі організми називають мікробами;
-
наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю, працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату.
|
|
|
|
Пригода друга. “Робота мрії для кожного вірусу.” Що таке вакцини?
|
-
розуміє, що таке віруси, пояснює їх значення у природі і вплив на людину;
-
розуміє, що таке вакцина і навіщо люди вакцинуються;
-
ділиться своїми мріями та планами; формулює мету та цілі, планує дії, які приведуть до їх досягнення.
|
|
|
|
Вакцини — справжні герої. Навіщо потрібні вакцини?
|
-
розуміє, що таке вакцини, пояснює їх значення для збереження здоров’я;
-
аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
-
розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля;
-
створює простий візуальний медіапродукт (комікс).
|
|
|
|
Знайомтесь: бактерії. Де живуть бактерії?
|
-
розуміє, що таке бактерії, називає їх ознаки;
-
розповідає про користь і шкоду бактерій для людини;
-
самостійно добирає та поширює необхідну інформацію природознавчого змісту;
-
перевіряє достовірність інформації природничого змісту.
|
|
|
|
Бактерії — і друзі, і вороги. Де живуть бактерії?
|
-
порівнює бактерії та віруси, знаходить спільні та відмінні ознаки;
-
ворчо доповнює діалог;
-
спілкується, щоб висловити свої емоції та вдячність;
-
об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності.
|
|
|
|
Будиночок для бактерій. Де живуть бактерії?
|
-
встановлює взаємозв’язки між об’єктами живої та неживої природи;
-
розповідає, чим корисні бактерії для людини, наводить приклади їх застосування;
-
виконує творчу роботу і презентує її;
-
виконує прості геометричні побудови за зразком чи творчим задумом;
|
|
|
|
Мікрокухарі. Чи всі мікроби шкідливі?
|
-
прогнозує результат спостереження;
-
спостерігає за процесом сквашування, описує його перебіг;
-
знає, яку користь і шкоду приносять бактерії;
-
знає значення символів на упаковках продуктів харчування;
-
порівнює здобутий результат із припущенням;
-
виявляє причини невдач і пропонує шляхи їх виправлення.
|
|
|
|
Мікроби на роботі. Чи всі мікроби шкідливі?
|
-
аналізує способи запобігання неінфекційним та інфекційним захворюванням;
-
визначає надійні місця для купівлі продуктів харчування;
-
визначає продукти та послуги, придатні для ведення здорового способу життя;
-
вирізняє інформацію, корисну для збереження здоров’я, на пакуваннях та етикетках.
|
|
|
|
Вирощування чайного гриба. Досліджуємо разом
|
-
розповідає про особливості грибів;
-
знає способи застосування окремих видів грибів;
-
знає цілющі властивості чайного гриба;
-
визначає ознаки живого у рослин, тварин і грибів;
-
планує самостійне спостереження / експеримент;
-
записує власне висловлювання, перевіряє написане.
|
|
|
|
Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 5. Чому треба перевіряти достовірність відомостей?
|
-
критично аналізує інформацію та її джерела, робить висновки, варте повідомлення довіри чи ні;
-
пояснює, яка інформація є приватною, чому нею не можна ділитися онлайн;
-
звертається, вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова.
|
|
|
|
Розмови мікробів. Презентуємо проєкт
|
-
творює, працюючи в групі, інсценівку;
-
презентує свою творчу роботу;
-
імпровізує, використовуючи голос і мову тіла;
-
ділиться своїми враженнями від побаченої інсценізації;
-
оцінює чинники, які привели до успіху, виявляє причини невдач і пропонує шляхи їх виправлення.
|
|
|
|
Діагностувальна робота за темою “Світ невидимий”.
|
-
пригадує, узагальнює та систематизує вивчене раніше;
-
знає, як люди використовують властивості бактерій, грибів у повсякденному житті;
-
створює виріб за інструкцією, дотримуючись правил безпеки;
-
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень.
|
|
|
|
Підсумковий урок з теми “Світ невидимий”. Перевір себе.
|
|
Тема 6 «СВІТ НЕВІДОМИЙ»
|
|
|
Космічна екскурсія.
|
-
знає, що вивчає наука астрономія;
-
знає, що таке Міжнародна космічна станція;
-
досліджує побут астронавтів у космосі;
-
пояснює значення слів “астрономія”, “астронавт”.
|
|
|
|
Пригода перша “Дівчинка з темної матерії”. Де у Всесвіті зосереджена матерія?
|
-
розпитує про попередні покоління у своєму роді;
-
розуміє, чим займаються вчені-астрофізики;
-
редагує текст: знаходить у ньому помилки, виправляє їх;
-
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію.
|
|
|
|
Дослідження зоряного неба. Де у Всесвіті зосереджена матерія?
|
-
пояснює, чому люди досліджують космос;
-
пояснює значення слів “галактика”, “космос”, “телескоп”, “планета”, “астероїд”, “комета”, “метеор”, “сузір’я”, “метеорит”, “штучний супутник”;
-
знаходить необхідну інформацію в різних джерелахє, користується тлумачним словником;
-
зіставляє почуте з власним досвідом.
|
|
|
|
Всесвіт — час і ідстані. Де у Всесвіті зосереджена матерія?
|
-
розуміє, що таке Всесвіт, має уявлення про його розміри;
-
пояснює, чому для позначення відстані між космічними об’єктами використовують спеціальні одиниці вимірювання;
-
називає одиниці вимірювання космічних відстаней;
-
знає назви космічних систем, у яких розташована Земля;
-
пояснює, з чого утворюється планета / зірка.
|
|
|
|
Космічні країни — галактики. Де у Всесвіті зосереджена матерія?
|
-
знає назву нашої Галактики та планетної системи;
-
розрізняє космічні тіла;
-
має уявлення про відстані між планетами, зірками, галактиками;
-
пише і редагує власне висловлювання;
-
висуває власні гіпотези.
|
|
|
|
Галактика Чумацький шлях. Де у Всесвіті зосереджена матерія?
|
-
досліджує традиції та побут українців у давнину, розповідає про життя чумаків;
-
виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона;
-
досліджує мовні одиниці та явища, використовує їх для вдосконалення мовлення.
|
|
|
|
Наша зіркова мапа. Що таке сузір’я та які вони бувають?
|
-
спостерігає за зоряним небом;
-
знає, що таке сузір’я, розпізнає та називає окремі сузір’я;
-
користується мапою зоряного неба, знаходи на ній назви та зображення знайомих сузір’їв;
-
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформаціють.
|
|
|
|
Наша зіркова мапа. Що таке сузір’я та які вони бувають?
|
-
орієнтується на місцевості за Полярною зіркою;
-
виявляє інтерес до усної народної творчості;
-
створює художній текст, редагує його;
-
самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом із використанням паперу, картону, ниток, природних матеріалів;
-
дотримується правил користування голкою, ножицями, клеєм.
|
|
|
|
Фантазія вабить нас до зірок. Готуємо проєкт
|
-
цікавиться космічними апаратами, розмірковує про функції, які вони виконують;
-
знаходить та опрацьовує інформацію про видатних особистостей України, зокрема у сфері освоєння космосу, розповідає про них;
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю, працює у групі, розуміючи важливість досягнення спільного результату.
|
|
|
|
Пригода друга. “Як народжується зірка”. Яке воно — зіркове життя?
|
-
цікавиться космічними об’єктами, їх дослідженням;
-
пояснює, що таке зірки і як вони виникають;
-
читає подумки тексти різних видів та з різною метою;
-
виділяє ключові слова та пояснює, як вони допомагають зрозуміти зміст тексту.
|
|
|
|
Сонце — зоря, що дарує життя. Яке воно — зіркове життя?
|
-
знає, що таке Сонце, його значення для життя на Землі;
-
має уявлення про розміри Сонця відносно інших небесних тіл;
-
ставить запитання, виявляє пізнавальний інтерес;
-
виконує математичні обчислення в межах мільйона;
-
самостійно виготовляє та оздоблює виріб, використовуючи знайомі технології (оригамі).
|
|
|
|
Планети Сонячної системи. Які таємниці приховують планети?
|
-
називає планети Сонячної системи, знає порядок їх розташування відносно Сонця;
-
розрізняє планети земної групи та планети-гіганти;
-
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми для пояснення явищ і об’єктів природи.
|
|
|
|
Чи далеко до сусідньої планети? Які таємниці приховують планети?
|
-
планує послідовність технологічних операцій під час створення виробу;
-
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
-
розмірковує над результатом власної діяльності та презентує його.
|
|
|
|
Фантазія вабить нас до зірок. Презентуємо проєкт
|
|
|
Наша рідна планета. У чому унікальність планети Земля?
|
-
пояснює, чим унікальна планета Земля;
-
пояснює, чому змінюються пори доби та року;
-
розрізняє поняття обертання планети навколо Сонця та навколо своєї осі, “природний супутник” та “штучний супутник”;
-
розповідає про значення земної атмосфери;
-
систематизує та узагальнює інформацію природознавчого змісту з різних джерел.
|
|
|
|
Глобус — модель Землі. У чому унікальність планети Земля?
|
-
застосовує предметні моделі, малюнки, схеми для пояснення явищ і об’єктів природи;
-
описує форму Землі, знає, що глобус — модель Землі;
-
створює модель Землі самостійно;
-
ставить запитання, виявляє пізнавальний інтерес.
|
|
|
|
Земля всередині. У чому унікальність планети Земля?
|
-
має уявлення про внутрішню будову Землі, створює навчальну модель для її зображення;
-
знає і розуміє поняття “земна кора”, “мантія”, “ядро Землі”;
-
самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань;
-
розмірковує над результатом власної діяльності та презентує її.
|
|
|
|
Земля — колиска людства. У чому унікальність планети Земля?
|
-
знає причини забруднення довкілля, пропонує шляхи розв’язання цієї проблеми;
-
пояснює, що не всі матеріали, створені людиною, корисні для довкілля;
-
відповідально діє в природі;
-
аргументує доцільність повторного використання матеріалів;
-
сортує сміття на паперове, пластикове тощо і пояснює, навіщо це робить.
|
|
|
|
Відкриваємо таємниці місячного світла. Досліджуємо разом
|
-
знає назву супутника Землі;
-
називає основні факти про Місяць;
-
планує самостійне спостереження / експеримент;
-
дотримується правил безпечної поведінки під час проведення дослідів;
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі.
|
|
|
|
Пригода третя. День народження Всесвіту. Які об’єкти є у Всесвіті?
|
-
має уявлення про теорію Великого вибуху;
-
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
-
розуміє правила створення простих повідомлень, редагує готову листівку.
|
|
|
|
Космічні подружки планет. Які об’єкти є у Всесвіті?
|
-
знає, які об’єкти існують у космосі, називає їх;
-
розуміє різницю між астероїдом, кометою та метеоритом;
-
створює та оздоблює виріб, дотримуючись логічної послідовності, за зразком чи власним задумом із різних конструкційних матеріалів.
|
|
|
|
Подорож у космічну далечінь. Які об’єкти є у Всесвіті?
|
-
знає, які об’єкти існують у космосі, називає їх;
-
знає, що таке чорна діра, астероїд, планетарій;
-
дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні;
-
розв’язує задачі, пов’язані із життєвими ситуаціями.
|
|
|
|
Історія дослідження космосу. Як людина освоює космос?
|
-
встановлює залежність між розвитком засобів пересування та освоєнням нового простору;
-
знає про роль тварин в історії дослідження Всесвіту;
-
називає імена перших космонавтів світу і України, видатних дослідників космосу;
-
ставить запитання дорослим та одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є не зрозумілою.
|
|
|
|
Як стати космонавтом. Як людина освоює космос?
|
-
називає основні факти з історії дослідження космосу;
-
знає імена перших космонавтів світу і України;
-
знає, які якості притаманні космонавтам.
|
|
|
|
Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 6. Чим небезпечні комп’ютерні віруси?
|
-
знає правила безпеки в інтернеті;
-
знає про вплив вірусів на комп’ютери, смартфони, планшети;
-
критично аналізує інформацію та її джерела, робить висновки, варте повідомлення / пропозиція довіри чи ні;
-
розповідає, як уберегти комп’ютер від вірусів;
-
зіставляє почуте з власним досвідом.
|
|
|
|
Діагностувальна робота за темою “Світ невідомий”.
|
|
|
|
|
Підсумковий урок з теми “Світ невідомий”. Перевір себе
|
-
пригадує, узагальнює та систематизує вивчене раніше;
-
знає назви нашої планетарної системи та її планет, нашої галактики;
-
пояснює, що таке астероїди, комети, метеорити;
-
знає, як люди досліджують космос і яку роль ці дослідження відіграють для людства.
|
|
Тема 7 «ЯК ЦЕ ВЛАШТОВАНО?»
|
|
|
Як працює команда. На гостині в Кобзаря. Хто живе у нашій пам’яті?
|
-
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;
-
зіставляє почуте з власним досвідом;
-
виконує різні ролі в роботі малих груп незалежно від їх складу та наповненості.
|
|
|
|
Пригода перша “На безлюдному острові”. Хто такі роботи?
|
-
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
-
розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в
тексті;
-
імпровізує,використовуючи голос і мову тіла (міміку, жести, поставу,рухи) для виконання запропонованої/ обраної ролі , надає варіанти несловесних засобів (міміку, жести, поставу, рухи) і пояснює, чому обраний один із них.
|
|
|
|
Людина VS робот. Для чого людям роботи
|
-
описує і складає маршрути для подорожей, використовуючи
відповідну математичну лексику, знаки, які пов’язані з напрямом і поворотом;
-
переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом;
-
використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації.
|
|
|
|
Історія виникнення роботів. Для чого людям роботи?
|
-
знаходить значення числового виразу
пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини;
-
встановлює правильну послідовність етапів роботи робота.
|
|
|
|
Роботи – помічники людини. Роботи і майбутнє. Для чого людям роботи?
|
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей;
-
визначає, у яких ролях він/ вона працює найкраще;
-
переконує друзів у важливості дотримання правил у процесі
взаємодії, ілюструє цю думку прикладами (із власного досвіду,
літератури).
|
|
|
|
Техніка, яка допомагає нам у житті. Як працюють роботи?
|
-
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
-
розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в
тексті;
-
знає, що таке відповідальність.
|
|
|
|
Штучний інтелект. Як працюють роботи?
|
-
знаходить значення числового виразу;
-
пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини;
-
встановлює правильну послідовність етапів роботи робота.
|
|
|
|
Готуємо проєкт. Створюємо настільну гру
|
-
планує свою роботу у групі згідно зі спільним завданням та своєю роллю;
-
самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти;
-
оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей.
|
|
|
|
Пригода 2. Життя в долонях
|
-
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
-
розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в
тексті;
-
знає, що таке відповідальність.
|
|
|
|
Відповідальність — людська чеснота. Як наші вчинки впливають на життя?
|
-
відповідальність людини за власне рішення;
-
пояснює на власному досвіді, як його / її вибір може вплинути на інших осіб.
|
|
|
|
Ліс — природне угруповання. Як влаштований ліс? Тварини лісу.
|
-
розрізняє трав’янисті рослини, кущі, дерева; культурні та дикорослі рослини;
-
наводить власні приклади представників рослинного і тваринного світу;
-
будує ланцюги живлення.
|
|
|
|
Ліси — легені планети. Як влаштований ліс?
|
-
планує розв’язування проблемної ситуації;
-
використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації.
|
|
|
|
Правила поведінки в лісі. Навіщо нам ліси?
|
-
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;
-
придумує та реалізовує проєкт «Збережемо ліси».
|
|
|
|
Чи завжди стебло росте вгору? Досліджуємо разом
|
-
досліджує умови розвитку рослин;
-
з’ясовує, за яких умов відбуваються зміни;
-
робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно.
|
|
|
|
Пригода третя. На захист подруги. Як можна розв’язати конфлікт?
|
-
протидіє виявам неповаги та приниження, наприклад, висловлюючи свою позицію, кажучи «ні» тощо;
-
демонструє іншим можливість вирішення конфліктів без насильства.
|
|
|
|
План місцевості. Масштаб. Як орієнтуватися на місцевості?
|
-
знає, що таке горизонт, сторони горизонту;
-
орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими
ознаками.
|
|
|
|
Сторони горизонту. Як орієнтуватися на місцевості?
|
-
визначає сторони горизонту;
-
читає (тлумачить) план і карту.
|
|
|
|
Людські цінності. Що я можу зробити для інших?
|
-
оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності;
-
діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики.
|
|
|
|
Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 7. Як безпечно спілкуватися в спільнотах?
|
-
спілкується з дітьми іншої статі, демонструючи повагу, приязнь та щирість у стосунках;
-
вислуховує інших для підтримки та розуміння їхніх почуттів.
|
|
|
|
Діагностувальна робота за темою “Як це влаштовано?”.
|
-
орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими
ознаками;
-
визначає сторони горизонту;
-
читає (тлумачить) план і карту;
-
визначає представників рослинного і тваринного світу;
-
пояснює, як позитивні емоції впливають на життя людини;
-
застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач;
-
самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали(вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше).
|
|
|
|
Підсумковий урок із теми “Як це влаштовано?”. Перевір себе
|
|
Тема 8. «ЕНЕРГІЯ»
|
|
|
Про що ми дізнаємося протягом місяця?
|
-
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;
-
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для
дитини життєвими ситуаціями.
|
|
|
|
Пригода перша. Енергія всюди
|
-
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;
-
розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в
тексті.
|
|
|
|
Енергія на всі лади. Катапульта
|
-
розрізняє джерела енергії (відновлювані й невідновлювані);
-
наводить приклади джерел енергії кожної групи.
|
|
|
|
Відновлювані і невідновлювані джерела енергії. Які бувають джерела енергії?
|
-
пояснює корисність застосування відновлюваних джерел енергії;
-
пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів.
|
|
|
|
У пошуках джерел енергії. Які бувають джерела енергії?
|
-
сортує сміття на паперове, пластикове тощо і пояснює, навіщо це робить;
-
використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації.
|
|
|
|
Сонце — джерело енергії. Які бувають джерела енергії?
|
-
раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та
утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів).
-
розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом.
|
|
|
|
Енергія вітру. Чи може енергія заподіяти шкоди?
|
|
|
|
Дії під час урагану. Чи може енергія заподіяти шкоди?
|
-
визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган, паводок,пожежа;
-
пояснює, як діяти в разі загрози урагану, паводку, пожежі тощо.
|
|
|
|
Двигун, який працює на воді. Досліджуємо разом
|
-
прогнозує результат спостереження / досліду;
-
проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг.
|
|
|
|
Пригода друга. Такі різні лампи
|
-
ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора,до читача;
-
називає лампи в порядку від найменш до найбільш ощадливої.
|
|
|
|
Створюємо повітряну кулю. Такі різні лампи
|
-
застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач;
-
самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали.
|
|
|
|
Звичне диво. Звідки береться електрика?
|
розрізняє джерела енергії (відновлювані й невідновлювані);
пояснює корисність застосування відновлюваних джерел енергії.
|
|
|
|
Звідки береться електрика?
|
-
встановлює за показаннями лічильників витрати води, газу,
електроенергії родиною за місяць;
-
читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях,графіках, на схемах, діаграмах.
|
|
|
|
Провідник, але не в поїзді. Звідки береться електрика?
|
-
самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час
використання інструментів та пристосувань (використання клею,
-
інструментів та пристосувань з гострими частинами).
|
|
|
|
Чому слід заощаджувати енергію та ресурси?
|
-
оцінює вплив на власне сприйняття окремих елементів медіа тексту;
-
пропонує рішення щодо економії грошей, матеріальних цінностей та природних ресурсів.
|
|
|
|
Вчимося заощаджувати. Чому слід заощаджувати енергію та ресурси?
|
-
підбирає приклади, які пояснюють взаємозалежність людини і
природи;
-
аналізує приклади поведінки, приязної / шкідливої до
навколишнього середовища, та її наслідки.
|
|
|
|
Позбудься зайвого! Готуємо проект
|
-
оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності;
-
раціонально використовує ресурси.
|
|
|
|
Пригода третя. Атомна електростанція
|
-
ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших розпитує у своїх рідних про Чорнобиль;
-
порівнює різні відомості, на підставі інформації, зібраної з різних джерел, пропонує власний висновок.
|
|
|
|
Атомна енергія. Чорнобильська трагедія
|
|
|
Відкриття радіоактивності. Що таке радіація?
|
-
наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її
прикладами;
-
розказує, якими шляхами радіоактивні речовини можуть потрапляти в організм людини.
|
|
|
|
Де ховається радіація?
|
-
складає поради, що допоможуть зменшити потрапляння радіоактивних речовин в організм людини;
-
моделює дії у випадку радіаційної небезпеки.
|
|
|
|
Правила пожежної безпеки в природі. Як поводитися під час пожежі?
|
-
знає правила пожежної безпеки;
-
визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган, паводок,пожежа;
-
пояснює, як діяти в разі загрози урагану, паводку, пожежі тощо
знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули,під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач.
|
|
|
|
Пожежа в приміщенні. Як поводитися під час пожежі?
|
-
моделює надання допомоги собі та іншим у разі потреби;
-
моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода,газ, небезпечні об’єкти).
|
|
|
|
Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 8. Як розпізнати маніпуляції в медіа?
|
-
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;
-
моделює поведінку в ситуаціях некоректного спілкування та свавілля з боку однолітків / дорослих.
|
|
|
|
Позбудься зайвого! Презентуємо проект
|
|
|
|
Діагностувальна робота за темою “Енергія”.
|
-
читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях,графіках, на схемах, діаграмах;
-
розрізняє джерела енергії (відновлювані й невідновлювані);
-
наводить приклади джерел енергії кожної групи;
-
пояснює корисність застосування відновлюваних джерел енергії;
-
пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів;
-
знаходить значення числового виразу;
-
самостійно створює виріб за зразком (шаблоном) та власним
задумом.
|
|
|
|
Підсумковий урок із теми “Енергія”. Перевір себе
|
|
Інтегрована тема 9. «МОЖЛИВОСТІ ЛЮДИНИ»
|
|
|
Про що ми дізнаємося протягом місяця?
|
-
зіставляє почуте з власним досвідом;
-
дотримується правил літературної вимови у власному
висловлюванні.
|
|
|
|
Навіщо читати книжки?
|
-
створює власне висловлення на основі почутого/ побаченого/
прочитаного;
-
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування.
|
|
|
|
Українські генії
|
-
обговорює враження від драматизації, зосереджуючи увагу на тому, як словесні і несловесні засоби доповнюють один одного для зображення емоційного стану персонажа, його наміри.
|
|
|
|
Пригода перша. Троє друзів і математика
|
-
ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача;
-
планує розв’язування проблемної ситуації;
-
використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації.
|
|
|
|
Що таке доброчесність?
|
-
повторити значення поняття доброчесність та його принципи.
|
|
|
|
Як орієнтуватися на місцевості?
|
-
вчиться орієнтуватися на місцевості;
-
самостійно користується компасом;
-
повторити сторони горизонту.
|
|
|
|
У дорогу
|
|
|
|
Мої друзі. Якими мають бути друзі?
|
-
розмірковує,яким/якою має бути друг/подруга;
-
аргументує цінність різних людей у класі / школі / спільноті;
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил
-
співпраці у парі, групі;
-
доводить на конкретних прикладах важливість приймати кожну
-
людину як неповторну та рівну іншим, незалежно від її раси, кольору шкіри, переконань, статі, походження, майнового стану, місцяпроживання, фізичних і розумових особливостей та інших ознак знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули,
-
під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач.
|
|
|
|
Якими мають бути справжні друзі?
|
|
|
|
В гостях у казки. Якими мають бути справжні друзі?
|
|
|
|
Чи завжди можна уникнути конфлікту?
|
-
самостійно та з іншими знаходить можливості допомогти;
-
взаємодіє з іншими на основі спільних цілей, дотримується правил співпраці у парі, групі;
-
протидіє виявам неповаги та приниження, наприклад, висловлюючи свою позицію, кажучи «ні» тощо.
|
|
|
|
Як розв’язувати конфлікти?
|
|
|
|
Щоби багато встигати, треба свій день планувати. Готуємо проєкт
|
|
|
|
Пригода друга. Палац для нареченої
|
-
розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в
тексті;
-
знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання;
-
визначає істинні та хибні твердження.
|
|
|
|
Історія школи
|
|
|
|
Чи завжди людина має можливість здійснити задумане?
|
-
шукає причини визначеної проблеми своєї школи / громади,
долучається до складання плану щодо її вирішення;
-
бере участь у вирішенні проблеми своєї школи / громади,
обґрунтовує цінність волонтерства;
-
шукає й опрацьовує інформацію про пам’ятки культури рідної
місцевості / України.
|
|
|
|
Мрія. Чи завжди людина має можливість здійснити задумане?
|
|
|
|
Чи варто зберігати старожитності?
|
|
|
|
Виявляєм і долаєм втому. Досліджуємо разом
|
-
використовує різні способи зняття втоми (за допомогою гімнастики,дихальних вправ, музики, прогулянки, зміни виду діяльності тощо);
-
планує власний режим розумової праці та відпочинку.
|
|
|
|
Пригода третя. Радісна зустріч
|
-
знаходить значення числового виразу;
-
оцінює свої вчинки з позиції їхньої доброчинності;
-
діє з користю для себе та суспільства, оцінює можливі ризики.
|
|
|
|
Як стати генієм?
|
-
розповідає про осіб, на яких хоче бути схожим / -ою, пояснює чому формулює мету та цілі; планує дії, які приведуть до їх досягнення;
-
аналізує, які якості йому / їй потрібні для досягнення мети.
|
|
|
|
Що дарує радість?
|
-
використовує на практичному рівні різні способи подання
конкретних даних;
-
конструює виріб із рухомими частинами, використовуючи готові доскладання елементи та деталі;
-
розрізняє ситуації, у яких потребує допомоги інших (напр.,
консультації фахівця), від тих, у яких можна зарадити власними
силами, і відповідно діє;
-
моделює звернення по допомогу в різні служби в разі небезпечних ситуацій, описуючи ситуацію чітко і зрозуміло;
-
моделює надання допомоги собі та іншим у разі потреби;
-
обирає дорослих, яким можна довіряти в разі небезпечних життєвихситуацій.
|
|
|
|
Як уберегтися від кліщів?
|
|
|
|
Професор Фейковський vs 4-А. Раунд 9. Чому важливо бути медіаграмотними?
|
|
|
|
Діагностувальна робота за темою “Можливості людини”.
|
-
формулює уміння, які набули за час навчання у початковій школі;
-
прогнозує орієнтовний зміст тексту на основі заголовка, ключових слів, анотації, невербальної інформації (ілюстрації, таблиці, схеми,графіки тощо);
-
знаходить значення числового виразу;
-
орієнтується на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками;
-
визначає сторони горизонту;
-
самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час
використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами.
|
|
|
|
Підсумковий урок із теми “Можливості людини”. Перевір себе
|
|
|
|
Як ми зростали?
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|