Календарно – тематичне планування 4 клас
Образотворче мистецтво
(За авторами (Л.М. Масол, О.В.Гайдамака,О.М.Колотило))
1 година на тиждень
|
Тема |
Образотворче мистецтво |
Год |
Дата |
Примітки |
||
РОЗДІЛ І. МИ – ДІТИ ТВОЇ, УКРАЇНО! |
|
||||||
1. |
Милуємося красою землі |
Мистецтво про красу рідної землі . Актуалізація предметних компетентностей. СОМ: Ольга Кваша «Україна» ХТД: Малювання композиції «Смачний урожай» П: передній, середній, дальній плани картини; пейзаж (повторення). |
1 |
01.09 |
|
||
2. |
Милуємося красою землі (продовження) |
Мистецтво про красу рідної землі. Формування екологічної компетентності СОМ: ілюстрації словацького художника Франтишека Чаннера «Зла Земля» ХТД: Створення образу дерева «Ніжна берізка», «Кремезний дуб», «Струнка тополя» (кольорові олівці, пастель, тонований папір). Об’єднати малюнки у колективну композицію «Збережи дерева – зелені легені планети». П: засоби виразності графіки (лінія, крапка, пляма). |
1 |
08.09 |
|
||
3. |
Мистецтво крізь віки |
Популярність і сучасність народного мистецтва в усі часи; формування культурної компетентності СОМ: зразки декоративно-ужиткового мистецтва ХТД: Малювання натюрморту (графічні матеріали). П: декоративно-ужиткове мистецтво, види декоративно-ужиткового мистецтва. |
1 |
15.09 |
|
||
4. |
Мистецтво крізь віки (продовження) |
Популярність і сучасність народного мистецтва в усі часи, формування культурної, цифрової компетентності СОМ: твори Олега Шупляк, Віктора Низовцева, Віллем Клас Хеда.. ХТД: Створення натюрморту з тортом (аплікація). П: натюрморт, правила композиції |
1 |
22.09 |
|
||
5. |
Мистецтво та здоров’я |
Можливості мистецтва впливати на здоров’я людини, формування здоров’язбережувальної компетентності СОМ: О. Скицюк. «Чарівний птах і равлик». Бесіда про елементи, кольори петриківського розпису. О. Вакуленко, релакс-розмальовки ХТД: Розпис тарілочки у петриківській манері (гуаш). П: замкнута, відкрита композиція |
1 |
29.09 |
|
||
6. |
Мистецтво та здоров’я (продовження)
|
Можливості мистецтва впливати на здоров’я людини, формування здоров’язбережувальної компетентності СОМ: фотоколаж із світлин про визначні куточки України ХТД: Створити різні за формою колажі. використовуючи світлини з українських журналів. П: колаж, фото колаж, бріколаж |
1 |
06.10 |
|
||
7. |
У дружньому слов’янському колі |
Мистецтво слов’янських народів (польського, чеського), формування культурної компетентності СОМ: О. Мрадаєва «Політ над містом» ХТД: Створення композиції «Моє місто». Використання прийому загородження (аплікація). П: міський пейзаж, правила композиції у пейзажі |
1 |
13.10 |
|
||
8. |
У дружньому слов’янському колі (продовження) |
Мистецтво слов’янських народів (польського, чеського), формування культурної компетентності. СОМ: О. Подозерова «Ранковий вітерець» ХТД: Малювання міського пейзажу без використання попереднього начерку. Зображення ритмічного чергування вікон будинків, дерев тощо (гуаш). Реалістичний міський пейзаж. П: ритм в архітектурі |
1 |
20.10 |
|
||
9. |
На гостину до угорців, румунів і молдаван |
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності СОМ:: Б. Салій «Чорногора». СКМ: відеофрагмент «Угорський народний танець «Чардаш». ХТД: Створення гірського пейзажу (гуаш, тонований папір). П: гірський пейзаж |
1 |
27.10 |
|
||
10. |
На гостину до угорців, румунів і молдаван (продовження) |
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності СОМ: світлини із зразками виробів ковальського мистецтва. СКМ: відео «Ковані вироби» ХТД: Створення ескізу художнього виробу з металу, з дотриманням симетрії чи використанням асиметрії (фломастери). Ескіз вивіски. Ескіз ліхтаря (за бажанням). П: художня обробка металу; симетрія, асиметрія |
1 |
03.11 |
|
||
11. |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків |
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності СОМ: світлини із виробами декоративно-ужиткового мистецтва кримських татар. ХТД: Створення орнаменту у стрічці за кримськотатарськими мотивами (олівці, фломастери). П: орнамент (геометричний, рослинний). |
1 |
10.11 |
|
||
12. |
Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження) |
Мистецтво народів, які проживають на Україні, формування культурної компетентності СОМ: світлини давньогрецьких мозаїк, сучасних предметів побуту, прикрашених мозаїкою. ХТД: Виготовлення новорічного подарунку з побутових матеріалів (мозаїка, бріколаж тощо). СКМ: відео «Сіртакі» П: мозаїка |
1 |
17.11 |
|
||
РОЗДІЛ ІІ. ПОДОРОЖІ КРАЇНАМИ ТА КОНТИНЕНТАМИ |
|||||||
13 |
Подорож до Німеччини та Австрії |
Мистецтво німецьких та австрійських митців, формування культурної компетентності СОМ: світлини та відеофрагмент - Годинникова вежа (Глокеншпиль), м. Мюнхен (Німеччина) ХТД: Cтворення моделі годинника (техніка за вибором). П: форма, декор |
1 |
24.11 |
|
||
14 |
Подорож до Німеччини та Австрії (продовження) |
Мистецтво німецьких та австрійських митців, формування культурної компетентності СОМ: статуетка королівського білого коня – символ Відня. Австрійська порцеляна ХТД: Ліплення ляльки одним зі способів ліплення (пластилін чи глина). |
1 |
01.12 |
|
||
15 |
Подорож до Німеччини та Австрії (продовження) |
Мистецтво німецьких та австрійських митців, формування культурної компетентності СОМ: статуетка королівського білого коня – символ Відня. Австрійська порцеляна ХТД: Створення картини на площині (пластилінові джґутики). П: статуетка, порцеляна, способи ліплення |
1 |
08.12 |
|
||
16 |
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв |
Мистецтво французьких та англійських митців, формування культурної компетентності СОМ: світлина з музею ХТД: Створення листівки «Вітання з Парижу», використання знайомих технік (воскові олівці, акварель , гуаш). П: світлина з музею |
1 |
15.12 |
|
||
17 |
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв (продовження) |
Мистецтво французьких та англійських митців, формування культурної компетентності СКМ: «Музика Гаррі Грегсон-Вільямса з к/ф «Хроніки Нарнії» з пісковою анімацією. СОМ: ілюстрації ХТД:Створення малюнка до чарівної казки (монотипія, гуаш). |
1 |
22.12 |
|
||
ІІ семестр |
|||||||
18 |
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв (продовження) |
Мистецтво французьких та англійських митців, формування культурної компетентності СКМ: «Музика Гаррі Грегсон-Вільямса з к/ф «Хроніки Нарнії» з пісковою анімацією. СОМ: ілюстрації ХТД: Розробка серії малюнків до мультфільму «Пітер Пен» (манна крупа). П: ілюстрація (повторення), піскова анімація |
1 |
26.01 |
|
||
19 |
Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії |
Мистецтво італійських та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: світлини з Венеціанського карнавалу. ХТД:Створення ескізу дитячого костюма до карнавалу (олівці, фломастери. |
1 |
02.02 |
|
||
20 |
Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії |
Мистецтво італійських та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: світлини з Венеціанського карнавалу. ХТД: Створення яскравої карнавальної маски (аплікація). П: пропорції тіла дитини, симетричність, асиметричність |
1 |
9.02 |
|
||
21 |
Фантазії і дива |
Мистецтво італійських та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: П. Даені «Іспанська танцівниця», С. Залмансон «Фламенко» ХТД: Створення віяла (картон, пайєтки, стрічки, дерев’яні палички, двосторонній скотч). |
1 |
16.02 |
|
||
22 |
Фантазії і дива |
Мистецтво італійських та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: П. Даені «Іспанська танцівниця», С. Залмансон «Фламенко» ХТД: Створення композиції «Запальний іспанський танець (акварель). П: теплі кольори |
1 |
23.02 |
|
||
23. |
Скандинавія – суворий і загадковий край |
Мистецтво митців країн Скандинавії, формування культурної компетентності СОМ: Іван Харченко «Північне сяйво». ХТД: Створення пейзажу «Північне сяйво» (монотипія, акварель, гуаш). П: холодні кольори |
1 |
02.03 |
|
||
24. |
Скандинавія – суворий і загадковий край (продовження) |
Мистецтво митців країн Скандинавії, формування культурної компетентності. СОМ:О. Янссон «Ми прийшли з миром», Х. аф Клінт; ХТД: Малювання фантастичного пейзажу у холодній кольоровій гамі (гуаш). Використовуй спосіб накладання фарби, набризк, штампування. П: фантастичний пейзаж (повторення), безпредметна композиція. |
1 |
09.03 |
|
||
25. |
Мистецькі візерунки з теплих країв |
Мистецтво митців країн Кавказу (Грузії, Вірменії, Азейбарджану), СОМ: Ц. Шагинян, З. Мартіашвілі «Щаслива родина» ХТД:. Створення рельєфу з баранцем (пластилін). |
1 |
16.03 |
|
||
26. |
Мистецькі візерунки з теплих країв |
Мистецтво митців країн Кавказу (Грузії, Вірменії, Азейбарджану), СОМ: Ц. Шагинян, З. Мартіашвілі «Щаслива родина» ХТД:. Створення рельєфного зображення «Лебідь» способом карбування – видавлюванням на фользі П: рельєф |
1 |
23.03 |
|
||
27 |
Мистецькі візерунки з теплих країв (продовження) |
Мистецтво Індії Мистецтво Індії (ознайомлення), формування культурної компетентності СОМ: народне мистецтво, настінний розпис (повторення). СКМ: Мультфільм «Козаки. Навколо Світу. Індія». ХТД: Створення малюнка для настінного розпису магазину іграшок, дитячого розважального центру, зоопарку за мотивами індійських розписів (білий або тонований папір, гуаш чи фломастери). |
1 |
30.03 |
|
||
28. |
Мистецькі візерунки з теплих країв (продовження) |
Мистецтво Індії Мистецтво Індії (ознайомлення), формування культурної компетентності СОМ: народне мистецтво, настінний розпис (повторення). СКМ: Мультфільм «Козаки. Навколо Світу. Індія». ХТД: Виготовлення брелка із зображенням слона (глина, солоне тісто). |
1 |
06.04 |
|
||
29. |
Східні мотиви |
Мистецтво народів Сходу. Мистецтво анімації. формування культурної компетентності СОМ: Кадр з мультфільму, світлини предметів декоративно ужиткового мистецтва та образів з мультфільму. СКМ: М/ф «Чарівна лампа Аладдіна» (фрагменти). ХТД: Робота в парах. Виготовлення героїв казки Аладдіна та Жасмин з рухомими частинами (кольоровий папір, фломастери, олівці). Створення низки послідовних кадрів Принцеса Жасмин, Аладдін П: анімація, реальне, стилізоване зображення |
1 |
13.04 |
|
||
30 |
Східні мотиви (продовження) |
Мистецтво країн Далекого Сходу – Китай, Японія, Корея. Формування культурної компетентності СОМ: світлини з китайського свята ліхтарів. ХТД:Створення образу дракона (витинанка, кольоровий папір). П:скульптура, рельєф. |
1 |
20.04 |
|
||
31. |
Східні мотиви (продовження) |
Мистецтво країн Далекого Сходу – Китай, Японія, Корея. Формування культурної компетентності СОМ: світлини з китайського свята ліхтарів. ХТД: Виготовлення іграшки «Мій друг Дракоша» (деталі конструктора Лего, побутові матеріали тощо). П:скульптура, рельєф. |
1 |
27.04 |
|
||
32. |
Ритми й кольори Америки та Африки |
Мистецтво Америки. Формування культурної компетентності СОМ: світлини-фрагменти мультфільмів. СКМ: М/ф «Якарі», серія «Якарі та грізлі» (фрагменти). Створення живописного зображення ведмедя-грізлі (гуаш). |
1 |
04.05 |
|
||
33. |
Ритми й кольори Америки та Африки |
Мистецтво Америки. Формування культурної компетентності СОМ: світлини-фрагменти мультфільмів. СКМ: М/ф «Якарі», серія «Якарі та грізлі» (фрагменти). Робота в групах. Намалювати серію композицій «Пригоди маленьких індіанців» за мотивами мультфільму «Якарі».(гуаш). П: статична, динамічна композиція. |
1 |
11.05 |
|
||
34. |
Ритми й кольори Америки та Африки (продовження) |
Наївне мистецтво Африки - тінга тінга. Формування культурної компетентності СОМ: живопис тінга тінга ХТД: Зображення африканських тварин і птахів у декоративній манері тінга-тінга (гуаш) із застосуванням стилізації. П: контрастні кольори. |
1 |
18.05 |
|
||
35. |
Місто майбутнього |
Мистецька подорож у майбутнє. Формування культурної компетентності СОМ: Ц. Тошков «Проєкт міста майбутнього, Р. Маккол «Місто майбутнього». ХТД:(група архітекторів). Перегляд ілюстрації підручника (с. 112, 113), малювння міста мрії (олівці, фломастери – на вибір). П: макет. |
1 |
25.05 |
|
||
Умовні позначення
СОМ сприймання та аналіз-інтерпретація образотворчого мистецтва
СКМ сприймання та аналіз-інтерпретація творів кіномистецтва
ХТД художньо-творча діяльність
П поняття
Погоджено
Заступник директора з навчально-виховної роботи