Календарно – тематичне планування 4 клас Образотворче мистецтво (За авторами (Л.М. Масол, О.В.Гайдамака,О.М.Колотило))

Про матеріал
Календарно – тематичне планування 4 клас Образотворче мистецтво (За авторами (Л.М. Масол, О.В.Гайдамака,О.М.Колотило)) 2022-2023 н.р.
Перегляд файлу

Календарно – тематичне планування 4 клас

Образотворче мистецтво

(За авторами (Л.М. Масол, О.В.Гайдамака,О.М.Колотило))

1 година на тиждень

 

 

Тема

Образотворче мистецтво

Год

Дата

Примітки

РОЗДІЛ І. МИ – ДІТИ ТВОЇ, УКРАЇНО!

 

1.

Милуємося красою землі

Мистецтво про красу рідної землі . Актуалізація предметних компетентностей.

СОМ: Ольга Кваша «Україна»

ХТД: Малювання композиції «Смачний урожай»

П: передній, середній, дальній плани картини; пейзаж (повторення).

1

01.09

 

2.

Милуємося красою землі (продовження)

Мистецтво про красу рідної землі. Формування екологічної компетентності

СОМ: ілюстрації словацького художника Франтишека Чаннера «Зла Земля»

ХТД: Створення образу дерева «Ніжна берізка», «Кремезний дуб», «Струнка тополя» (кольорові олівці, пастель, тонований папір). Об’єднати малюнки у колективну композицію «Збережи дерева – зелені легені планети».

П: засоби виразності графіки (лінія, крапка, пляма).

1

08.09

 

3.

Мистецтво крізь віки

Популярність і сучасність народного мистецтва в усі часи; формування культурної компетентності

СОМ: зразки декоративно-ужиткового мистецтва

ХТД:  Малювання натюрморту (графічні матеріали).

П: декоративно-ужиткове мистецтво, види декоративно-ужиткового мистецтва.

1

15.09

 

4.

 Мистецтво крізь віки (продовження)

Популярність і сучасність народного мистецтва в усі часи, формування культурної, цифрової компетентності                                СОМ: твори Олега Шупляк, Віктора Низовцева, Віллем Клас Хеда..

ХТД: Створення натюрморту з тортом (аплікація).

П: натюрморт, правила композиції

1

22.09

 

5.

 Мистецтво та здоров’я

Можливості мистецтва впливати на здоров’я людини,  формування здоров’язбережувальної компетентності

СОМ: О. Скицюк. «Чарівний птах і равлик». Бесіда про елементи, кольори петриківського розпису.

О. Вакуленко, релакс-розмальовки  

ХТД: Розпис тарілочки у петриківській манері (гуаш).

П: замкнута, відкрита композиція

1

29.09

 

6.

Мистецтво та здоров’я (продовження)

 

Можливості мистецтва впливати на здоров’я людини,  формування здоров’язбережувальної компетентності                         СОМ: фотоколаж із світлин про визначні куточки України

ХТД: Створити різні за формою колажі. використовуючи світлини з українських журналів.

П: колаж, фото колаж, бріколаж

1

06.10

 

7.

 У дружньому слов’янському колі 

Мистецтво слов’янських народів (польського, чеського),  формування культурної компетентності СОМ: О. Мрадаєва «Політ над містом»

ХТД: Створення композиції «Моє місто». Використання прийому загородження (аплікація).

П: міський пейзаж, правила композиції у пейзажі

1

13.10

 

8.

У дружньому слов’янському колі (продовження)

Мистецтво слов’янських народів (польського, чеського),  формування культурної компетентності.

СОМ: О. Подозерова «Ранковий вітерець»

ХТД: Малювання міського пейзажу без використання попереднього начерку.  Зображення ритмічного чергування вікон будинків, дерев тощо (гуаш). Реалістичний міський пейзаж.

П: ритм в архітектурі

1

20.10

 

9.

На гостину до угорців, румунів і молдаван

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності

СОМ:: Б. Салій «Чорногора».

СКМ: відеофрагмент «Угорський народний танець «Чардаш».

ХТД: Створення гірського пейзажу (гуаш, тонований папір).

П: гірський пейзаж

1

27.10

 

10.

На гостину до угорців, румунів і молдаван (продовження)

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності

СОМ: світлини із зразками виробів ковальського мистецтва.

СКМ: відео «Ковані вироби» 

ХТД: Створення ескізу художнього виробу з металу, з дотриманням симетрії чи використанням асиметрії (фломастери). Ескіз вивіски. Ескіз ліхтаря (за бажанням).

П: художня обробка металу; симетрія, асиметрія

1

03.11

 

11.

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності

СОМ: світлини із виробами декоративно-ужиткового мистецтва кримських татар.

ХТД: Створення орнаменту у стрічці за кримськотатарськими мотивами (олівці, фломастери).

П: орнамент (геометричний, рослинний).

1

10.11

 

12.

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)

Мистецтво народів, які проживають на Україні,  формування культурної компетентності

СОМ: світлини давньогрецьких мозаїк, сучасних предметів побуту, прикрашених мозаїкою.

ХТД: Виготовлення новорічного подарунку з побутових матеріалів (мозаїка, бріколаж тощо).

СКМ: відео «Сіртакі»

П: мозаїка

1

17.11

 

РОЗДІЛ ІІ. ПОДОРОЖІ КРАЇНАМИ ТА КОНТИНЕНТАМИ

13

Подорож до Німеччини та Австрії

Мистецтво німецьких та австрійських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: світлини та відеофрагмент - Годинникова вежа (Глокеншпиль), м. Мюнхен (Німеччина)

ХТД: Cтворення моделі годинника (техніка за вибором).

П: форма, декор

1

24.11

 

14

Подорож до Німеччини та Австрії (продовження)

Мистецтво німецьких та австрійських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: статуетка королівського білого коня – символ Відня. Австрійська порцеляна

ХТД: Ліплення ляльки одним зі способів ліплення (пластилін чи глина).

1

01.12

 

15

Подорож до Німеччини та Австрії (продовження)

Мистецтво німецьких та австрійських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: статуетка королівського білого коня – символ Відня. Австрійська порцеляна

ХТД: Створення картини на площині  (пластилінові джґутики).

П: статуетка, порцеляна, способи ліплення

1

08.12

 

16

 Франція та Англія – країни палаців,

театрів, музеїв

Мистецтво французьких та англійських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: світлина з музею

ХТД: Створення листівки «Вітання з Парижу», використання знайомих технік (воскові олівці, акварель , гуаш).

П: світлина з музею

1

15.12

 

17

Франція та Англія – країни палаців,

театрів, музеїв (продовження)

Мистецтво французьких та англійських митців,  формування культурної компетентності

СКМ: «Музика Гаррі Грегсон-Вільямса з к/ф «Хроніки Нарнії» з пісковою анімацією.

СОМ: ілюстрації

ХТД:Створення малюнка до чарівної казки (монотипія, гуаш).

1

22.12

 

ІІ семестр

18

Франція та Англія – країни палаців,

театрів, музеїв (продовження)

Мистецтво французьких та англійських митців,  формування культурної компетентності

СКМ: «Музика Гаррі Грегсон-Вільямса з к/ф «Хроніки Нарнії» з пісковою анімацією.

СОМ: ілюстрації

ХТД: Розробка серії малюнків до мультфільму «Пітер Пен» (манна крупа).

П: ілюстрація (повторення), піскова анімація

1

26.01

 

19

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії

Мистецтво італійських та іспанських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: світлини з Венеціанського карнавалу.

ХТД:Створення ескізу дитячого костюма до карнавалу (олівці, фломастери.

1

02.02

 

20

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії

Мистецтво італійських та іспанських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: світлини з Венеціанського карнавалу.

ХТД: Створення яскравої карнавальної маски (аплікація).

П: пропорції тіла дитини, симетричність, асиметричність

1

9.02

 

21

Фантазії і дива

Мистецтво італійських та іспанських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: П. Даені «Іспанська танцівниця», С. Залмансон «Фламенко»

ХТД: Створення віяла (картон, пайєтки, стрічки, дерев’яні палички, двосторонній скотч).

1

16.02

 

22

Фантазії і дива

Мистецтво італійських та іспанських митців,  формування культурної компетентності

СОМ: П. Даені «Іспанська танцівниця», С. Залмансон «Фламенко»

ХТД: Створення композиції «Запальний іспанський танець (акварель).

П: теплі кольори

1

23.02

 

23.

Скандинавія – суворий і загадковий край

Мистецтво митців країн Скандинавії,  формування культурної компетентності

СОМ: Іван Харченко «Північне сяйво».

ХТД: Створення пейзажу  «Північне сяйво» (монотипія, акварель, гуаш).

П: холодні кольори

1

02.03

 

24.

Скандинавія – суворий і загадковий край (продовження)

Мистецтво митців країн Скандинавії,  формування культурної компетентності.

СОМ:О. Янссон «Ми прийшли з миром», Х. аф Клінт;

ХТД: Малювання фантастичного пейзажу у холодній кольоровій гамі (гуаш). Використовуй спосіб накладання фарби, набризк, штампування.

П: фантастичний пейзаж (повторення), безпредметна композиція.

1

09.03

 

25.

Мистецькі візерунки з теплих країв

Мистецтво митців країн Кавказу (Грузії, Вірменії, Азейбарджану),  

СОМ: Ц. Шагинян, З. Мартіашвілі «Щаслива родина»  

ХТД:. Створення рельєфу з баранцем (пластилін).

1

16.03

 

26.

Мистецькі візерунки з теплих країв

Мистецтво митців країн Кавказу (Грузії, Вірменії, Азейбарджану),  

СОМ: Ц. Шагинян, З. Мартіашвілі «Щаслива родина»  

ХТД:. Створення рельєфного зображення «Лебідь» способом карбування – видавлюванням на фользі

П: рельєф

1

23.03

 

27

Мистецькі візерунки з теплих країв (продовження)

Мистецтво Індії Мистецтво Індії (ознайомлення),  формування культурної компетентності

СОМ: народне мистецтво, настінний розпис (повторення).

СКМ: Мультфільм «Козаки. Навколо Світу. Індія».

ХТД: Створення малюнка для настінного розпису магазину іграшок, дитячого розважального центру, зоопарку за мотивами індійських розписів (білий або тонований папір, гуаш чи фломастери).

1

30.03

 

28.

Мистецькі візерунки з теплих країв (продовження)

Мистецтво Індії Мистецтво Індії (ознайомлення),  формування культурної компетентності

СОМ: народне мистецтво, настінний розпис (повторення).

СКМ: Мультфільм «Козаки. Навколо Світу. Індія».

ХТД: Виготовлення брелка із зображенням слона (глина, солоне тісто).

1

06.04

 

29.

 Східні мотиви

Мистецтво народів Сходу.

Мистецтво анімації. формування культурної компетентності

СОМ: Кадр з мультфільму, світлини предметів декоративно ужиткового мистецтва та образів з мультфільму.

СКМ: М/ф «Чарівна лампа Аладдіна» (фрагменти).

ХТД: Робота в парах. Виготовлення героїв казки Аладдіна та Жасмин з рухомими частинами (кольоровий папір, фломастери, олівці). Створення низки послідовних кадрів

 Принцеса Жасмин, Аладдін

П: анімація, реальне, стилізоване зображення

1

13.04

 

30

 Східні мотиви (продовження)

Мистецтво країн

Далекого Сходу – Китай, Японія, Корея.

Формування культурної компетентності

СОМ: світлини з китайського свята ліхтарів.

ХТД:Створення образу дракона (витинанка, кольоровий папір).

П:скульптура, рельєф.

1

20.04

 

31.

Східні мотиви (продовження)

Мистецтво країн

Далекого Сходу – Китай, Японія, Корея.

Формування культурної компетентності

СОМ: світлини з китайського свята ліхтарів.

ХТД: Виготовлення іграшки «Мій друг Дракоша» (деталі конструктора Лего, побутові матеріали тощо).

П:скульптура, рельєф.

1

27.04

 

32.

Ритми й кольори Америки та Африки

Мистецтво Америки. Формування культурної компетентності

СОМ: світлини-фрагменти мультфільмів.

СКМ: М/ф «Якарі», серія «Якарі та грізлі» (фрагменти).

Створення живописного зображення ведмедя-грізлі (гуаш).

1

04.05

 

33.

Ритми й кольори Америки та Африки

Мистецтво Америки. Формування культурної компетентності

СОМ: світлини-фрагменти мультфільмів.

СКМ: М/ф «Якарі», серія «Якарі та грізлі» (фрагменти).

 Робота в групах. Намалювати серію композицій «Пригоди маленьких індіанців» за мотивами мультфільму «Якарі».(гуаш).

П: статична, динамічна композиція.

1

11.05

 

34.

Ритми й кольори Америки та Африки

(продовження)

Наївне мистецтво Африки - тінга тінга. Формування культурної компетентності

СОМ: живопис тінга тінга

ХТД: Зображення африканських тварин і птахів у декоративній манері тінга-тінга (гуаш) із застосуванням  стилізації.

П: контрастні кольори.

1

18.05

 

35.

 Місто майбутнього

Мистецька подорож у майбутнє. Формування культурної компетентності

СОМ: Ц. Тошков «Проєкт міста майбутнього, Р. Маккол «Місто майбутнього».

ХТД:(група архітекторів). Перегляд ілюстрації підручника (с. 112, 113), малювння міста мрії (олівці, фломастери – на вибір).

П: макет.

1

25.05

 


Умовні позначення

СОМ   сприймання та аналіз-інтерпретація образотворчого мистецтва

СКМ   сприймання та аналіз-інтерпретація творів кіномистецтва

ХТД     художньо-творча діяльність

П       поняття

 

 

 

Погоджено

Заступник директора з навчально-виховної роботи

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Каліч Людмила Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мелешко Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Явна Надія Миронівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Доброхотова Анна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Штундер Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
30771
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку