Конспект інтегрованого уроку для учнів 3 - 4 класів на тему "Диво-вишиванка"

Про матеріал
Урок розроблений для учнів 3- 4 класів, інтегрує в собі два предмети: музичне мистецтво та образотворче мистецтво. Мета уроку: ознайомити учнів із вишиванкою як одним із видів національного українського мистецтва, і з музикою на цю тематику; формувати ключові компетентності учнів.
Перегляд файлу

Конспект  інтегрованого уроку з музичного мистецтва та образотворчого мистецтва

для  учнів 3-4 класів

Тема. Диво-вишиванка

Мета:  ознайомити учнів із вишиванкою як одним із видів національного українського мистецтва, і  з музикою на цю тематику; формувати ключові компетентності учнів, а також уявлення про народні традиції створення та носіння  вишитого українського одягу; розвивати в учнів пізнавальний інтерес до народної музики, бажання пізнавати українські традиції; виховувати патріотичні почуття та національну гідність.

Завдання уроку:

ХТД: зображення орнаменту для сорочки-вишиванки, розгляд картин та ілюстрацій із зображенням українського національного одягу; спів пісень у відповідному настрої (міміка, жести  при емоційному виконанні).

СІМ: сприймання мистецьких та музичних творів та висловлювання враження.

Музичний матеріал: розучування та спів пісні «Мама гарно вишива» слова Володимира Кленца, музика Миколи Ведмедері;  слухання музичних творів:  Л. Горлицька «Вишита сорочка», сл. Л.Гришко, обробка Н.Стецька «Вишиванка»

Обладнання: зразки українських вишитих сорочок, малюнки різноманітних вишиванок; шаблон сорочки-вишиванки; кольорові олівці, фломастери; записи українських пісень, технічні засоби навчання.

Хід уроку

Ι. Організація учнів до уроку

1) Привітання у ранковому колі

Другу руку простягни,

І міцніше обійми.

З днем чудовим привітай.

Добра й щастя побажай.

І відчуй тепло долоньок,

Українських синів й доньок.

Ми всі дружная сім'я,

Українці - ти і я!

  1.               Ігровий тренінг «Моя вишинка красива, тому що…»
  • Сьогодні ви всі одягнені у вишиванки. Назвіть по черзі своє ім’я і опишіть свою вишиванку.

ΙΙ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Музичний лабіринт»

Фронтальна робота:  учитель на екрані презентує зображення (натяки), аудіофрагменти, за якими треба відгадати зашифроване ключове слово.

Презентаційний ряд:  рослинний орнамент, геометричний орнамент, нитки, голка, біла сорочка, аудіозапис фрагменту  пісні «Вишиванка» сл. Л.Гришко, обробка Н.Стецька.  (Відповідь – Вишиванка).

ΙΙΙ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми з вами поринемо у історичне минуле нашого народу і познайомимося з річчю, яка є цінним скарбом українців.
  • Тема нашого уроку «Диво-вишиванка».

Ι. Основна частина

1)Вступна розповідь вчителя (використання презентації)

Вишивка – вид народного декоративно-прикладного мистецтва. На вишивці зображені різноманітні орнаменти.

Ми - актори - ми костюмери - Підручник - Мистецтво 1 клас - О. В.  Калініченко - Освіта 2018Орнамент – це візерунок . Орнаменти зображуються на полотні за допомогою ниток та голки. Кожний орнамент щось символізує ( розгляд зразків орнаменту на мал.1).                                                                                                                                                   

мал.1

На орнаментах можуть бути  присутні хвилясті лінії, ламані лінії; також чотирикутники та трикутники, квіти, листочки та плоди.

Символ – умовне позначення  будь-якого предмета, виражає ідею та почуття виробу.

Ви помічали, що колір викликає різні почуття, створює радісний або сумний настрій?                                                             

 Традиційними кольорами    в українській вишивці є червоний, чорний та   білий кольори. Також зустрічається синій, жовтий, зелений.

Білий колір – символ чистоти.

Червоний колір – любов, гармонія.

Чорний колір – сум, відштовхує негативну енергію.

Зелений колір – символ живої природи.

Синій колір – символ неба і води.

Жовтий колір -  символ сонця.

  • А зараз послухайте пісню і скажіть, якими кольорами мати вишила сорочку для свого сина?
  1. Слухання музичного твору

C:\Users\4\Downloads\bndi (1).pngЛ. Горлицька «Вишита сорочка» (для перегляду

потрібно відсканувати QR-код).

  1. Аналіз- інтерпретація музичного твору
  • Який настрій у вас з’явився після прослуханої пісні?
  • Охарактеризуйте мелодію пісні, виберіть ті слова, які найбільше підходять.

 

ВЕСЕЛА     МЕЛОДІЙНА     СУМНА     РАДІСНА    РИТМІЧНА      СПОКІЙНА      ШВИДКА     ПОМІРНА

 

. Мотивація до виконання художньо-творчого завдання

  1. Аналіз-інтерпретація художнього твору
  • Розгляд ілюстрацій із зображенням українських вишиванок.
  • C:\Users\4\Downloads\bneg.pngПерегляд таблиці смислового значення деяких мотивів українських орнаментів.
  • Перегляд м/ф «Це наше і це твоє.

Знана у всьому світі вишивка – наша!»

(для перегляду потрібно відсканувати QR-код).

Ι. Художньо-творча діяльність

  1. Постановка практичного завдання

Придумайте і намалюйте орнамент для сорочки (робота з готовим шаблоном української сорочки, див. мал. 2).    

Діти за допомогою олівців та фломастерів створюють орнаменти    для вишиванки.                                                                  

Шаблони для створення вишиванки | Ілюстрації. Мистецтво                                             

 

 

 

Мал.2

Поточний інструктаж

  1. Подумайте, який колір матиме ваша вишиванка.
  2. Які кольори орнаменту переважатимуть?
  3. C:\Users\4\Downloads\bndz (1).png Олівцем працюйте легко, без натиску, щоб мати змогу виправити невдалі лінії.

C:\Users\4\Downloads\bnfj.pngУчні працюють на творчим завданням під музичний супровід (сл. Л.Гришко, обробка Н.Стецька «Вишиванка»; для перегляду потрібно відсканувати QR-код).

3.Руханка «Україно, ми твоя надія»

 

   ΙΙ. Вокально-хорова робота

  1. Дихальна вправа «Аромат квіточки». Набрати повітря носом, ніби вдихаємо аромат квіточки, і видихнути повітря ротом.
  2. Розучування пісні  «Мама гарно вишива» слова Володимира Кленца, музика Миколи Ведмедері
  • Презентація пісні вчителем під власний супровід. Налаштування учнів на перший звук мелодії.
  •   Розучування прийомом «Луна» (учитель проспівує музичну фразу, учні    повторюють).

МАМА ГАРНО ВИШИВА

Слова Володимира Кленца
Музика Миколи Ведмедері


1.Мама довго вишива
Братику сорочку,
Каже: - Будеш, як бузок,
Любий мій синочку.

Приспів:

Наймиліша в світі наша люба ненька,
Бо вона єдина, бо вона рідненька.

2.Мама в хаті вишива 
Блузочку біленьку,
Каже: — Будеш, як весна, 
Доню дорогенька.

Приспів.

3.Мама гарно вишива 
Рушники веселі, 
Тому кожному у нас 
Затишно в оселі.

Приспів.

Композитор Микола Ведмедеря. Пісні до маминого свята (слова, ноти). Мама гарно вишива. Слова Володимира Кленца

 

                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •         Який характер пісні?

-  Про що співається в пісні?

- Який настрій у вас  з'явився?

ΙΙΙ. Підсумок уроку

     Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
1764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку