Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров'я», 6 клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров'я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 6 клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Практичні роботи |
|
Розділ 1 Здоров’я людини |
|||||
1 |
|
|
Життя і здоров'я людини Життєві навички, сприятливі для здоров’я. |
Практична робота №1: «Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов». |
|
2 |
|
|
|
Практична робота № 2: «Добір одягу за несприятливих погодних умов». |
|
3 |
|
|
Ризики і небезпеки Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. |
Практична робота № 3: «Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації». |
|
4 |
|
|
Навколишнє середовище і здоров’я Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля. |
Практична робота № 4: «Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек».
|
|
Розділ 2 Фізична складова здоров’я |
|||||
5 |
|
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. ТА по розділу І «Здоров’я людини». |
Практична робота № 5: «Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)».* |
|
6 |
|
|
Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. |
|
|
7 |
|
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. |
|
|
8 |
|
|
Профілактика йододефіциту і діабету. |
Практична робота № 6: «Визначення збалансованості харчового раціону»* |
|
9 |
|
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. |
Практична робота № 8: «Аналіз маркування харчових продуктів» |
|
10 |
|
|
Особиста гігієна Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. |
Практична робота № 9: «Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни».
|
|
Розділ 3 Психічна і духовна складова здоров’я |
|||||
11 |
|
|
Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. ТА по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
|
|
12 |
|
|
Звички і здоров’я Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком. |
|
|
13 |
|
|
Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок. |
Практична робота № 10: «Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички)». |
|
14 |
|
|
Самооцінка і здоров’я Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. |
Практична робота № 11: «Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети)». |
|
15 |
|
|
Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. |
Практична робота № 12: «Моделювання ситуації прийняття зважених рішень». |
|
16 |
|
|
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами. |
Практична робота № 13: «Аналіз соціальної і комерційної реклами». |
|
17 |
|
|
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. |
Практична робота № 14:
Практична робота № 15:
|
|
18 |
|
|
Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. ТА розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я». Заліковий урок за І семестр. |
|
|
19 |
|
|
Соціальний добробут. Спілкування і здоров’я Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. |
Практична робота №16:
|
|
20 |
|
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в інтернеті. |
Практична робота №17: «Складання плану покращення міжособистісних стосунків». |
|
21 |
|
|
Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів. |
|
|
22 |
|
|
Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. |
Практична робота №18: «Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.» |
|
23 |
|
|
Стосунки з однолітками Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. ТА узагальнення «Спілкування і здоров’я» |
|
|
24 |
|
|
Безпека в побуті й навколишньому середовищі. Безпека в побуті Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. |
Практична робота №19: «Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при уражені електричним струмом» |
|
25 |
|
|
Безпека при користуванні засобами побутової хімії.
|
Практична робота №20:
Практична робота №21: «Моделювання допомоги при попа-данні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними». |
|
26 |
|
|
Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. |
|
|
27 |
|
|
Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. |
Практична робота №22: «Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі». |
|
28 |
|
|
Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. |
|
|
29 |
|
|
Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту |
|
|
30 |
|
|
Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. |
|
|
31 |
|
|
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді. |
|
|
32 |
|
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. |
|
|
33 |
|
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. |
|
|
34 |
|
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. |
Практична робота №23: «Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб». |
|
35 |
|
|
ТА розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».
|
|
|