Тренінг «Хочу бути здоровим!»

Про матеріал

Метою даного тренінгу є розкритиучням поняття щодо здорового способу життя, довести пріоритети здоров'я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття підлітка; формувати у підлітків прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

ТРЕНІНГ ІЗ ЦИКЛУ «БУТИ ЗДОРОВИМ – ЖИТИ ЗДОРОВО»

Тема.  «Хочу бути здоровим!»

Мета: дати учням поняття щодо здорового способу життя, довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття підлітка; формувати у підлітків прагнення займати активну життєву позицію, сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.

Завдання:
Обладнання: плакати з правилами, папір, бейджики, ручки, маркери,  луг (очікування), дошка, скотч, моделі здоров’я, плакати: «Шкідливі звички», «Моє здоров’я», роздатковий матеріал.

 

Зміст  заняття:

  1. Організаційна частина
  2. Оголошення теми та мети тренінгу.
  3. Основна частина

Вступ. Щороку дедалі більше свідомої молоді обирає здоровий спосіб життя, спрямовує зусилля на збереження і зміцнення свого здоров’я. Адже здоров’я є тим чарівним ключем, який відчиняє двері до можливостей: прагнути і досягати, омріювати і здійснювати, розвивати себе. Мода – це стиль, це спосіб життя. Ви – люди нового тисячоліття. Сучасна мода одна – здоров’я. Бути здоровим – красиво, модно, стильно. По-справжньому сучасний еталон краси – здорова людина, яка обирає здоровий спосіб життя.  Наша зустріч присвячена проблемі здоров’я, а саме виробленню власного відповідального ставлення до свого здоров’я і до впливу шкідливих звичок.

Вправа «Знайомство» 3 хв

Уявіть собі, що саме сьогодні ми з вами вирішили провести у нашій групі «День здоров’я». Давайте зараз поміркуємо про те, що кожен із вас міг би принести для цього дня… Отже, кожен повинен назвати своє ім’я, а те що він принесе, має починатися на першу літеру його імені (наприклад: «Мене звати Яна – я принесу яблука». Усі учасники по черзі виконують завдання, проводиться обговорення – у чому користь того, що ви назвали?

Вправа «Правила групи» 3 хв

 Правила – це закони групи, за якими вона живе, під час проведення тренінгу. Учитель з учасниками обговорює правила спілкування в групі. Орієнтовні правила можуть бути:

 - дотримуватись регламенту (пунктуальність);

 - слухати і чути;

 - бути активним;

 - говорити тільки за темою і тільки від свого імені;

 - не критикувати: кожен має право на власну думку;

 - конфіденційність;

 - взаємоповага;

 - говорити коротко, по черзі;

 - правило піднятої руки;

 - право ведучого тощо.

Вправа «Очікування»3 хв

Учасникам групи на липких аркушах у вигляді зернят необхідно записати свої очікування від своєї роботи та роботи групи у тренінговому занятті. Потім презентують очікування та приклеюють «зернята» на плакаті із зображенням зеленого лугу.

Вправа «Що таке здоров’я?» 6 хв

Коли ми вітаємось, то тим самим бажаємо здоров’я один одному . Що ж таке здоров’я? (На дошці записуються всі варіанти відповідей, запропонованих учасниками тренінгу.) Підводиться підсумок і дітям пропонується визначення здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я, записаного на плакаті: «Здоров’я - це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад»

Вправа «Колаж здоров’я» 5 хв

Учасники діляться на три групи, кожна група отримує завдання треба відповісти на питання: що таке здоров’я? Але зробити це за допомогою вирізок з журналів, кольорового паперу, клею. Групам потрібно зробити колажі здоров’я. Потім відбувається презентація.

Вправа «Колаж – руйнівник »  1хв

Учитель: А зараз вам потрібно дуже швидко знищити ваші колажі за допомогою фломастерів. Учні замальовують все, що наклеїли. Вчитель: ось бачите, знищити здоров’я значно швидше, а ніж його розвивати і зміцнювати.

Гра – розминка «Масаж» 2 хв
Всі учасники встають у коло. Тренер пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів тренера: «Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, талію, вертаємось по хребту до плечей. Зупинилися, зробили оберт на 180ºС. А тепер «віддячимо» за завзятість своїх партнерів.»

Вправа «Індивідуальне здоров’я» 2 хв

Учитель роздає кожному учаснику по два стікери різного кольору. На одному з них потрібно протягом записати відповідь на запитання: «Які негативні фактори шкодять моєму здоров’ю?». На другому: «Які мої дії можуть усунути цей негативний вплив?». Вчитель  пропонує другий стікер наклеїти на перший з гори, таким чином символічно розпочавши боротьбу за здоров’я. Потім кожен учасник розповідає про свої відповіді, і наклеює стікери на малюнок ялинки. Проводиться обговорення. Показується плакат «Складові здоров’я людини»

Вправа « Нестандартне використання» 3 хв

Учасники поділяються на три групи. Кожна група отримує по два предмети (наприклад, моток ниток, пусту скляну бляшанку, іграшкову машинку, клей і т. д.). Їм пропонується придумати, а потім представити, як можна використовувати запропоновані предмети, для оздоровлення.

Вправа «Модель здоров’я» 6 хв

На аркушах паперу учні малюють долоні, і на пальчиках записують необхідні складові ЗСЖ, гармонійного життя людини.  Аркуші вивішуються на дошку. Ведеться обговорення.

Вправа «Кроки до здоров’я» 4 хв
Учитель: Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя. ( роздаються сліди, на яких учасники

пишуть власні кроки до здоров’я і йдуть по ним).

Вправа «Скріпка» 3 хв

Учитель  дає кожному учню по одній скріпці, пропонуючи її розігнути і скласти якусь іншу фігурку. Потім психолог просить учнів скласти скріпку у початкову форму. Звичайно, зробити це нікому не вдається.

Учитель: отож, уявімо, що наше здоров’я – це скріпка. Ми робимо з ним все, що завгодно, а саме: куримо, вживаємо спиртні напої, можливо, хтось пробував і наркотичні речовини. Потім ми хочемо бути здоровими, але це вже неможливо так само, як повернути цю скріпку у початкову форму.

Притча «Щастя чи Здоров'я?» 5 хв

Учитель: Посперечалися одного дня Здоров'я і Щастя про те, хто з них найважливіший. Щастя говорить: 

— Я важливіше!

 — Чому?

 — Без мене людям погано. Вони завжди шукають мене. Про мене лише і говорять. Кожен хоче бути щасливим.

 — Кожен також хоче бути здоровим. 

— Про здоров'я мало хто говорить, а ось про щастя всі підряд. 

— Ти вважаєш, що здоров'я не потрібне людям? 

— Щастя важливіше! Без нього людина не може. Дивися, он йде хлопчик. Давай у нього запитаємо, що для нього головніше — щастя чи здоров'я? 

Вони звернулися до хлопчика. 

— Хлопчик, що для тебе важливіше — щастя чи здоров'я? 

— Звичайно ж, щастя! – не замислюючись, відповів хлопчик. 

— Ти щасливий?

 — О! Так, я щасливий! 

— Ось бачиш! — заплескало в долоні Щастя і підстрибнуло від радості. — Я ж говорю, що щастя головніше. 

— А скажи, хлопчик, ти здоровий? — поставило наступне питання Здоров'я. 

— Так, я здоровий!

 — Таланить тобі! — втрутилася в розмову жінка, що проходила поруч та почула розмову. — Мені б твоє здоров'я, тоді і я була б щаслива.

                                       Обговорення притчі

Учитель: Отже, здоров’я ніколи не може втратити своєї ціни в очах людини, тому що і в достатку, і в розкоші погано жити без здоров’я.

 

Учитель: Давайте ж тепер поглянемо на наш зелений луг, чи справдилися наші очікування?

 

ІV. Рефлексія від заняття.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Канюк Валентина Михайлівна
    Дякую за конспект. Цікавий підбір матеріалу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
2753
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку