Урок "Конфлікти і здоров’я. Види конфліктів. Вплив конфліктів на здоров’я"

Про матеріал

МЕТА:

  • надати учням поняття про конфлікти, їх види, вплив конфліктів на здоров'я; формувати в учнів вміння адекватного оцінювання життєвих ситуацій; вміння обирати шляхи вирішення спільних проблем; вчити запобігати конфліктних ситуацій та при їх виникненні вміти розв'язувати конфліктні ситуації;
  • розвивати в учнів розуміння почуттів і потреб інших людей;
  • виховувати в учнів толерантне ставлення до чужих поглядів і переконань, товариські стосунки.
Перегляд файлу

Тема: Конфлікти і здоров’я. Види конфліктів. Вплив конфліктів на здоров’я.

 

 МЕТА:

  •        надати учням  поняття про конфлікти, їх види, вплив конфліктів на здоров’я; формувати в учнів вміння адекватного оцінювання життєвих ситуацій; вміння обирати шляхи вирішення спільних проблем; вчити запобігати конфліктних ситуацій та при їх виникненні вміти розв’язувати конфліктні ситуації;
  •        розвивати в учнів розуміння почуттів і потреб інших людей;
  •        виховувати в учнів толерантне ставлення до чужих поглядів і переконань, товариські стосунки.

Обладнання:

  •     презентація  Power Point «Конфлікти і здоров’я»;
  •     «Кошик для сміття»;
  •     шкала «Обери свою позицію»;
  •     роздатковий матеріал;
  •     висловлювання, уривки казок, вірші.

Тип уроку:  урок  засвоєння нових знань.

Проблемне питання:  «У сварках народжується істина?»

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.  Привітання Техніка безпеки під час уроку.

Мотивація на успіх - побажання  плідної, цікавої роботи на уроці.   

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.     

1. Фронтальне опитування.

1.1. Назвіть типи відносин людей.

1.2. Як відносини людей впливають на здоровя?

2. Робота з картками (Додаток 1)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

3.1. Метод «Мозкова атака».

1. Як ви думаєте, що потрібно для того, щоб успішно спілкуватися?  

2. Чи можливі суперечки і незгоди між друзями?

3. А чому ці суперечки виникають?

 

3.2. Вправа «Створи малюнок».        

Подивіться на ці фігури (трикутник, коло, квадрат). З’єднайте їх разом,  намалюйте, як ви це бачите... (демонстрація 2-3-х малюнків)

Отже, ми з вами бачимо одні й ті ж самі речі по-іншому, іноді це і стає причиною непорозумінь і конфліктів...

Учитель. Так, всі ми - різні. Скільки людей - стільки характерів. У кожного з нас є своє світобачення, світосприйняття, інтереси, уподобання, плюси і мінуси у характері. Тому в житті всім нам дуже важливо вміти спілкуватися з іншими, щоб уникати конфлікту.

 

ІV. Мотивація вивчення нової теми.  

Відкриваються двері. (з'являється хлопчик, що грає роль конфлікту. Одягнений у буденний одяг, до якого прикріплені сценки із сваркою, суперечкою).

Конфлікт: Ви мене згадали, от я і прийшов.

Учитель: Згадали, то згадали, але ми не запрошували в гості до школи.

Конфлікт: Певна річ. Щоб я, його величність, Конфлікт, чекав персонального запрошення... оце вже ні. Я всюди: в школі, дома, у спортзалі й кінозалі, ну скрізь-скрізь.

Учитель. Тоді тобі буде корисна інформація яку почуєш.

Конфлікт: що ж послухаю-послухаю…

Учитель: Отож, Конфлікт – наш гість.
Діти, попробуєм його ми розв’язати.
Щоб на добро всі справи повертати.

Тож сьогоднішня наша тема «Конфлікти і здоров’я» актуальна і потребує нашого детального вивчення.

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.       

1. Оголошення нової теми і мети уроку.

2. Подача теоретичного матеріалу з даної теми. Лекція-бесіда.

Учитель: Від народження людина опиняється в колі правил, заборон, норм.

Норми і правила поведінки встановлюють самі люди, а їхнє дотримання робить життя й спілкування людей гуманнішим, ефективнішим, зручнішим.

На думку приходить вислів французького філософа, математика, фізика і письменника ХVІІ ст. Паскаля:

«Правила доброї поведінки відомі з давніх-давен, річ за дрібницею - вміти користуватися ними».

Звичайно, вжите слово «дрібниця» насправді означає дуже багато.

Адже коли порушуються правила поведінки, етикет спілкування, створюються конфліктні ситуації, виникає конфлікт.

Сьогодні ми поговоримо про конфлікти та при­чини їх виникнення.  Між ким вони виника­ють? Будемо вчитися попереджати конфлікти.

 

3. Вправа «Асоціативний кущ».        

Які асоціації виникають у вас при слові «конфлікт»? Усно.

 

4. А зараз я пропоную вам виконати вправу «Займи особисту позицію №1».              

Спробуємо відповісти на проблемне питання «У сварках народжується істина?» Підійдіть до уявного термометра і за допомогою стікерів займіть свою особисту позицію.

Дякую. Ми продовжуємо наш урок.

Запрошуємо всіх до «Дискусійного клубу».

 

5. Вправа «Дискусійний клуб». Випереджальне завдання. 

Давайте визначимо значення  слова «конфлікт».

Слово надається групі «Аналітики»

Група «Аналітики» - поняття «конфлікт», причини виникнення  конфліктів

Група «Експерти» - види конфліктів

Група «Літератори» - наводять приклади конфліктних ситуацій з творів

Група «Психологи» - надають рецепт конструктивного розвязання конфліктів та визначають вплив конфліктів на здоровя людини.

Повідомлення груп супроводжується презентацією.

 

Слово групі «Аналітики».

Конфлікт - слово латинського походження, в перекладі означає «боротися разом».

Причинами виникнення конфліктних ситуацій можуть бути:

  •     зіткнення протилежних інтересів
  •     думок
  •     поглядів
  •     серйозні розбіжності
  •     гостра суперечка в спілкуванні
  •     неспівпадання інтересів.

 

А ми надаємо слово групі «Експерти». Вони розкажуть про види конфліктів. (супроводжується записом у зошит)

Конфлікти поглядів

Розбіжності в переконаннях, поглядах, уподобаннях, смаках.

Наприклад, який одяг носити, яку музику слухати, за яку спортивну команду вболівати, яку зачіску зробити

Конфлікти інтересів

Зіткнення цілей, інтересів, потреб двох осіб або груп людей.

Наприклад, це може бути боротьба за лідерство в групі. Бажання переглядати телепередачу тоді, коли потрібно допомогти в домашніх справах. Бажання одночасно користуватися одним комп’ютером

Група «Літератори» - наводять приклади конфліктних ситуацій з творів

Група «Психологи» - надають рецепт конструктивного розвязання конфліктів.

Конфлікти поглядів

Толерантне ставлення до поглядів інших. Завжди слід пам’ятати, що думка іншої людини заслуговує на повагу. Тому іноді краще не брати участі в суперечках про їжу, моду, хобі, манеру поведінки. Не дарма кажуть: «На колір і смак товариш не всяк». У таких конфліктних ситуаціях кожний залишається при своїй думці, а стосунки можна зруйнувати. Тому слід шукати те, що об’єднує співрозмовників.

Конфлікти інтересів

Ухилення від конфлікту. Зволікати з рішенням проблеми, ігнорувати її розв’язання.

Пристосування, або поступка. На все погоджуватися, ігнорувати власні інтереси, робити те, що вирішать інші.

Суперництво, конкуренція. Нав’язувати власну точку зору будь-яким способом, задовольняти власні цілі, незважаючи на інтереси інших. Тиснути на співрозмовника, застосовувати образливі слова.

Співробітництво, уміння домовлятися. Намагатися зрозуміти причини виникнення конфлікту. Під час обговорення поважати одне одного, уважно слухати, намагатися зрозуміти позицію інших учасників конфлікту. Ум іти йти на взаємні поступки. Шукати рішення, яке задовольняє всіх

 

Учитель: А допоможуть вам у житті уникнути конфліктних ситуацій або мудро виходити з них такі правила з Біблії:

1.Люби ближнього, як самого себе.

2.Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе.

3.Люби життя - неоціненний дар Божий.

4.Умій прощати і поважати людину.

5.Будь щедрий на милосердя, співчуття, розуміння.

Конфлікт. Ой, щось мені стає зле. Ой, щось іде не так …

Група «Літератори».

Вік прогресу, логіки, проблем,

Як може вижить чоловік,

В такий космічний, надпотужний вік,

Летить життя, воно спішить,

Але крізь призму років і століть

З тенет людину не пускає.

Його величність - пан - Конфлікт

(Гість Конфлікт підходить й уважно слухає)

Й від миті, коли Бог задумав світ,

Причиною всіх бід зробивсь конфлікт.

Пробравсь спочатку він в Едем,

Створивши море там проблем:

Адам і Єва - вигнані із раю.

Неандерталець мамонта вбива,

Середньовічний лицар на турнірі

Честь роду кров'ю омива.

І вірний крок зробити треба,

Щоб зберегти наш рід від бід.

Конфлікт: Я зрозумів свою позицію в житті людей, суспільства. Живу на Землі я давно. І ось приведу істину, яку заховав глибоко у своєму серці, ще у Стародавньому Китаї вважали, що «між небом і землею людина найцінніша», адже вона - істота мисляча.

 

Хвилинка відпочинку. Проводить Конфлікт.      

Всі дихайте…

Не дихайте…

Все в порядку, спочивайте,

Дружно руки піднімайте,

Все прекрасно, опускайте.

Похиліться, розігніться,

Станьте прямо, усміхніться…

 

 

VІ. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.   

Учитель: А чи можемо ми сказати, що конфлікт створює проблеми.

6.1. Отже, перед нами «Ділова гра: «Доведи, що...»»

Конфлікт породжує проблеми - з ким, де?   (Діти наводять приклади, де і з ким у них виникав конфлікт)

Конфлікт. Так-так, я такий….

Простежимо ситуацію.

Ситуація 1: У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, то почав вимагати від учня, який за нею сидів, пояснень: навіщо він це зробив? Учень відповів, що зробив це не він. Класний керівник наполягав на тому, що учень - господар свого робочого місця, і повинен слідкувати за тим, що твориться з його партою.

  •         Чи можемо ми сказати, що виник конфлікт між класними керівником і учнем?
  •         Яка виникає проблема?
  •         Як би ви вирішили цю проблему?

Конфлікт. Та нічогісінько у вас не вийде! Знову перелаєтеся. Хе-хе-хе…

Вислови учнів.

6.2. Вправа «Розв’яжи ситуацію». Робота з підручником. Робота в парах. 

6.3. Вправа «Кошик для сміття».

  А щоб не конфліктувати треба постійно     самовдосконалюватися, працювати над собою, позбавлятися негативних рис характеру.

Подумайте 1 хвилинку, якої риси характеру, що може призвести, а може й призводить до конфлікту ви хотіли б позбутися.

І я пропоную зробити сьогодні перший крок в цьому напрямку: напишіть на папері цю рису характеру, якої б ви хотіли позбутися. Підійдіть до кошика для сміття, зіжмакайте папірець і викиньте його в кошик. Можете назвати вголос цю рису характеру.

Сподіваюсь, що після  нашого уроку в вашому житті буде виникати  менше конфліктних ситуацій.

Релаксація. Опануй себе. Заплющіть очі. Глибоко вдихніть. Полічте до десяти. Скажіть собі, що ви володієте ситуацією. Працюємо далі.                                                                                    

VІІ. Підсумки уроку.

7.1. Вправа «Дебати».  Представник кожної команди підводить підсумок роботи своєї команди.

«Аналітики» - ми зясувати «Що означає конфлікт», причини виникнення  конфліктів.

«Експерти» - ознайомилися з видами конфліктів.

«Літератори» - Розвязуючи питання конфлікту знайшли приклади конфліктних ситуацій в літературних творах.

«Психологи» -  знайшли способи конструктивного розвязання конфліктів. 

7.2. Метод Незакінчене речення».        

Сьогодні на уроці я дізнався…

Сьогодні на уроці я зрозумів (ла), що конфліктів можна і треба уникати.

«Конфлікт» А я не хочу щоб мене уникали!  Мабуть я зміню імя на «Діалог» як ви до цього поставитеся? (учні - добре, дуже добре).

8.3. Вправа «Займи особисту позицію». А  ми звертаємося до проблемного питання, яке стояло перед нами «У сварках народжується істина?». Чи змінилася ваша позиція в кінці уроку? Відповіді учнів.

У СВАРКАХ НАРОДЖУЄТЬСЯ КОНФЛІКТ!

А істина народжується:

  •    В умінні вислухати один одного;
  •    В розумних діалогах.        

Учитель. Отже, творіть себе як особистість, працюйте над вдосконаленням свого характеру, давайте реальну оцінку своїм діям і вчинкам.

ІХ.  Домашнє завдання.    

 

 

Михайло Коцюбинський

 

ДВІ КІЗОЧКИ

А дві кізочки — то були розумнішими. Стрілись вони на вузенькій стежечці. З одного боку стежечки глибокий рів, а з другого — висока та крута гора. Розминутися ніяк не можна.

 Постояли вони, постояли, подумали-подумали, а тоді одна кізочка стала на коліна, перевернулась на бік, лягла на стежці і притиснулась спиною до гори.

 Тоді друга обережно переступила через неї, а та, що лежала, встала і пішла собі.

 

ПРО ДВОХ ЦАПКІВ

З одного берега йде до річки білий цапок, а з другого берега надходить чорний цапок. І той хоче через річку перебратися, і другий. А через річку кладка. Така вузенька, що тільки один може перейти, а двом тісно.

 Не схотів білий цапок зачекати, поки перейде через кладку чорний, а чорний собі не схотів заждати, щоб перейшов білий.

 Ступили обидва на кладку, зійшлись посередині та й ну один одного лобами й рогами бити! Бились, бились, та й скінчилося на тому, що обидва в воду попадали і потопились.

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

Додаток 2

Ділова гра:  «Доведи, що...»

 

Ситуація.

 

У класі хтось розмалював парту.

Коли класний керівник помітив це, то почав вимагати від учня, який за нею сидів, пояснень: навіщо він це зробив?

Учень відповів, що зробив це не він.

Класний керівник наполягав на тому, що учень - господар свого робочого місця, і повинен слідкувати за тим, що твориться з його партою.

 

 Чи можемо ми сказати, що виник конфлікт між класними керівником і учнем?

 Яка виникає проблема?

 Як би ви вирішили цю проблему?

 

1

 

doc
Додано
24 липня 2018
Переглядів
3806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку