Календарне планування Основи здоров'я, 6кл.

Про матеріал

Календарне планування (у вигляді таблиці) з предмету "Основи здоров'я", 6 кл. за підручником І.Д.Бех, Т.В. Воронцова «Основи здоров'я», К. «Алатон», 2014р.

Перегляд файлу

Календарне планування з предмету «Основи здоров'я»

6 клас

 (1год. на тиждень, усього 35 годин, 4 години – резервний час)

Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9  класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверженною

 Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 Складено до підручника: І.Д.Бех, Т.В. Воронцова «Основи здоров’я», К. «Алатон», 2014

 

Клас

Дата

Дата

Зміст навчального

матеріалу

Головна мета


і завдання уроку

Вправи для відпрацювання ключових умінь і навичок

 

за планом

фактична

пп

У темі

І семестр

Розділ 1. Здоров’я людини , 4 год

01.09

 

1

1

 

Життя і здоров’я людини

Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття

 

Ознайомити учнів з природним, техногенним і соціальним середовищем (довкіллям).

З’ясувати вплив довкілля на життя і здоров’я людини; необхідність захисту довкілля і самої людини від наслідків її діяльності; розкрити (за істотними ознаками) сутність поняття «благополуччя».

Формувати навички, що сприяють зміцненню і збереженню здоров’я (кожної з його складових).

 

Вправа:  Оцінювання ризиків у щоденному житті, екстремальних і надзвичайних ситуаціях.

01.09

 

08.09

 

2

2

Ризики і небезпеки

Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. 

 

Формувати уявлення про ризики: виправдані ризики і невиправдані ризики.

Установити відмінність (способом порівняння) між екстремальною ситуацією і надзвичайною ситуацією.

Засвоювати дії в екстремальних ситуаціях.

Розвивати в учнів мотиваційні основи (на цьому уроці й на всіх наступних) збереження і зміцнення власного здоров’я

Вправа: Відпрацьовування алгоритму дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію в природному середовищі.

 

06.09

 

15.09

 

3

3

Навколишнє середовище і здоров’я

Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища.

Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля.

 

Формувати уявлення про соціальне середовище.

Обговорити проблему: «Кожна дитина соціально захищена».

Установити взаємозв’язок між соціальним середовищем і здоров’ям підлітків.

З’ясувати небезпеки, які існують
у соціальному середовищі.

Опрацювати поради, як захистити себе, щоб не стати жертвою правопорушників.

Формувати в учнів уявлення про:

 формулу безпеки;

 правила убезпечення оселі від правопорушників;

 правила захисту від крадіжок власного велосипеда, власного мобільного телефону.

Організувати аналіз малюнків у
підручнику з метою узагальнення та систематизації

 

Вправа: Складання пам’ятки запобігання кримінальним небезпекам.

Вправа: Відпрацьовування навичків захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)

13.09

 

22.09

 

4

4

Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.

 

З’ясувати особливості техногенного середовища, його переваги й недоліки, проаналізувавши:

 таблицю «Вплив техногенного середовища на довкілля»;

 необхідні заходи щодо збереження і примноження природних ресурсів.

Установити взаємозв’язок між довкіллям (безпечним і небезпечним) і здоров’ям та життям людини.

Обговорити, як:

 учні й дорослі відзначали Всесвітній день довкілля;

– учні школи дбають про довкілля там, де вони живуть

 

Вправа: Відпрацьовування алгоритму дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію техногенного характеру

 

 

 

20.09

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я, 6год

29.09

 

5

1

Харчування і здоров’я

Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці.

 

Учень/учениця називає:

- складові харчових продуктів, джерела їх надходження;

- особливості харчування у підлітковому віці;

- принципи харчування для здоров’я;

- чинники, що впливають на формування харчових звичок;

- наслідки неправильного харчування;

 

 

 

Аналіз маркування харчових продуктів **

 

27.09

 

 

 

06.10

 

6

2

Харчові звички. Принципи  харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.

 

Розпізнає ознаки збалансованого  харчування;

 

Визначення збалансованості харчового раціону

04.10

 

13.10

 

7

3

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша  допомога при харчових отруєннях

 

 

причини і симптоми харчового отруєння. Демонструє здатність

- надання допомоги і самодопомоги при харчових отруєннях.

 

Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях

 

11.10

 

20.10

 

8

4

Особиста гігієна

Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.

 

 

 

Наводить приклади ситуацій, в яких треба звернутися до стоматолога.

- складові особистої гігієни;

- значення особистої гігієни.

Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»*

 

18.10

 

27.10

 

9

5

Узагальнення з тем «Здоров’я людини» , «Фізична складова здоров’я»

Підсумковий контроль з теми.

Дотримуватися правил здорового харчування  та особистої гігієни

 

25.10

 

10.11

 

10

6

Профілактика йододефіциту і діабету.

пояснює:

- небезпеку йододефіциту;

 

Відпрацювання навичок визначення продуктів харчування де міститься йод

08.11

 

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я, 6 год

17.11

 

11

1

Звички і здоров’я

Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку.Потреби людини, їх розвиток із віком.

Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

 

 

 

 

 

Ріст і розвиток у підлітковому віці. Зміни, що відбуваються в підлітковому віці, – природні й індивідуальні: ріст і розвиток, поведінка, емоційний стан, настрій, взаємини з однолітками, прагнення до незалежності, максималізм і категоричність поглядів тощо.

Чемність – гарна риса кожної людини. Гармонійний розвиток. Ознаки гармонійного розвитку З’ясувати що таке потреби людини, види потреб, навички і звички, «груповий тиск», уважна поведінка.

Підвести учнів до розуміння того, що потреби людини змінюються впродовж її життя.

 

Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).

 

 

15.11

 

24.11

 

12

2

Самооцінка і здоров’я

Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

 

 

Підвести учнів до розуміння ними сутності поняття «самооцінка». За істотними ознаками формувати поняття «самооцінка».

Схарактеризувати види самооцінки: занижена, завищена, адекватна.

Установити відповідність між видами самооцінки та здоров’ям і поведінкою підлітків.

Складання плану відмови від шкідливих звичок                                                            

  • Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети).

 

22.11

 

01.12

 

13

3

Критичне мислення та уміння приймати рішення

Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами.   Соціальна і комерційна реклами.

 

Аналіз соціальної і комерційної реклами*

 

Установити взаємозв’язок між здоров’ям і наслідками корисних та шкідливих звичок.

Здійснити аналіз чинників (наслідування поведінки інших, свідоме самостійне формування), що сприяють формуванню звичок (позитивних і негативних).

Складання плану відмови від шкідливих звичок

 

30.11

 

08.12

 

14

4

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.

 

Ознайомити учнів з видами рішень: щоденні, прості, складні, зважені.

Обговорити чинники, що впливають на позитивне чи негативне прийняття рішень.

Проаналізувати складники критичного мислення.

Установити залежність між прийняттям зважених рішень і критичним мисленням.

Формувати алгоритм прийняття зважених рішень і практичні вміння за ним діяти.

Проаналізувати рішення, важливі для здоров’я.

Ознайомити учнів з видами та методами реклами.

Обговорити вплив (позитивний і негативний) реклами на здоров’я підлітків.

Формувати вміння протидіяти впливу реклами

 

                                           Моделювання ситуації прийняття зважених рішень

Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками*

 

06.12

 

15.12

 

15

5

Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ

 

Сприяти формуванню толерантного ставлення до інших.

Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин                                                    

13.12

 

22.12

 

16

6

Особливості розвитку підлітка.  Розвиток потреб. Ознаки гармонійного розвитку.

 

Учень вчиться самостійно визначати розвиток особистих потреб та шляхи їх реалізації.

 

20.12

 

29.12

 

17

 

Узагальнення за розділом «Психічна і духовна складові здоров’я».

Узагальнити занання за розділом «Психічна і духовна складові здоров’я».

 

 

27.12

 

ІІ семестр

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я  - 15 годин

19.01

 

17

1

Тема 1. Соціальний добробут

Спілкування і здоров’я

Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.

 

називає:

- види стосунків, методи покращення   стосунків;

Розпізнає:

- ознаки вербальної і невербальної   комунікації, активного і пасивного слухання;

- стилі спілкування;

 

пояснює:

- особливості спілкування з дорослими й однолітками;

 

 

19.01

 

26.01

 

18

2

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

 

протидіє виявам агресії і насилля у своєму середовищі;

дотримується правил:

- спілкування з однокласниками і членами родини;

- дружнього спілкування дівчат і хлопців

-

  • Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях

 Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій .

26.01

 

02.02

 

19

3

Безпечне спілкування в Інтернеті            (соціальні мережі)

 

 

 

02.02

 

09.02

 

20

4

Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів.

 

способи та етапи конструктивного розв’язання конфліктів;

- вплив конфліктів на здоров’я;

- необхідність конструктивного розв’язання конфліктів;

  • Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів.
  • Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.

 

09.02

 

16.02

 

21

5

Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.

 

усвідомлює важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань, урахування інтересів і потреб інших;

 

 

16.02

 

23.02

 

22

6

Стосунки з однолітками

Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі

 

конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;

- дружні, недружні і небезпечні компанії;

- вияви фізичного і психологічного насилля

  • Складання плану покращення міжособистісних стосунків *.

 

23.02

 

02.03

 

23

7

Узагальнення знань з теми «Соціальний добробут»

 

Підведення підсумків

 

02.03

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі, 8 год

09.03

 

24

1

Безпека в побуті

Правила користування газовими приладами, електроприладами,  водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

 

Учень називає препарати побутової хімії за рівнем безпеки;

 

Учень знає правила зберігання і використання ліків і препаратів побутової хімії; - необхідність надання першої  допомоги.

 

  • Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки.*
  • Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**
  • Моделювання допомоги при попаданні на тіло  речовин побутової хімії та  при отруєнні ними

 

09.03

 

16.03

 

25

2

Пожежна безпека оселі

Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.

 

негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали;

  • Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі **

 

16.03

 

23.03

 

26

 

3

Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.

 

стадії пожежі і типи вогнегасників;

зміст поняття   «трикутник вогню»;

 

 

23.03

 

06.04

 

27

4

Проживання у промисловій зоні

Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.

 

Розпізнає:

- групи промислових об’єктів за наслідками аварій;

 

 

 

06.04

 

13.04

 

28

5

Безпека руху велосипедиста  Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.

 

елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху;

- сигнали маневрування велосипедистів;

 

 

13.04

 

20.04

 

29

6

Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.

 

пояснює:

- необхідність використання велосипедного шолома;

аналізує наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді

Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів  служби ДСНС

20.04

 

27.04

 

30

7

Поведінка в екстремальних

ситуаціях

Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила  взаємодії з рятувальниками.

 

Учень знає види і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях;

 

  • Моделювання ситуації виклику рятувальних служб **

 

27.04

 

04.05

 

31

8

Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП

 

ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння;

 

 

04.05

 

11.05

 

32

 

Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі».  Контрольна робота

адекватно оцінює свої можливості надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП;

 

 

11.05

 

18.05

 

33

 

  • Закріплення відпрацювання навичок Моделювання допомоги при попаданні на тіло  речовин побутової хімії та  при отруєнні ними; безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.

 

На практиці навчитися застосовувати отримані знання

 

18.05

 

25.05

 

34

 

Узагальнення знань за Розділом 4. Соціальна складова здоров’я 

Дотримуватися правил безпечної поведінки.

 

25.05

 

29.05

 

35

 

Підсумковий урок

 

 

29.05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку