Календарне планування (у вигляді таблиці) з предмету "Основи здоров'я", 6 кл. за підручником І.Д.Бех, Т.В. Воронцова «Основи здоров'я», К. «Алатон», 2014р.
Календарне планування з предмету «Основи здоров'я»
6 клас
(1год. на тиждень, усього 35 годин, 4 години – резервний час)
Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверженною
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Складено до підручника: І.Д.Бех, Т.В. Воронцова «Основи здоров’я», К. «Алатон», 2014
Клас |
Дата |
Дата |
№ |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Головна мета
|
Вправи для відпрацювання ключових умінь і навичок |
|
за планом |
фактична |
пп |
У темі |
|||
І семестр Розділ 1. Здоров’я людини , 4 год |
|||||||
6а |
01.09 |
|
1 |
1 |
Життя і здоров’я людини Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття
|
Ознайомити учнів з природним, техногенним і соціальним середовищем (довкіллям). З’ясувати вплив довкілля на життя і здоров’я людини; необхідність захисту довкілля і самої людини від наслідків її діяльності; розкрити (за істотними ознаками) сутність поняття «благополуччя». Формувати навички, що сприяють зміцненню і збереженню здоров’я (кожної з його складових).
|
Вправа: Оцінювання ризиків у щоденному житті, екстремальних і надзвичайних ситуаціях. |
6б |
01.09 |
|
|||||
6а |
08.09 |
|
2 |
2 |
Ризики і небезпеки Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.
|
Формувати уявлення про ризики: виправдані ризики і невиправдані ризики. Установити відмінність (способом порівняння) між екстремальною ситуацією і надзвичайною ситуацією. Засвоювати дії в екстремальних ситуаціях. Розвивати в учнів мотиваційні основи (на цьому уроці й на всіх наступних) збереження і зміцнення власного здоров’я |
Вправа: Відпрацьовування алгоритму дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію в природному середовищі.
|
6б |
06.09 |
|
|||||
6а |
15.09 |
|
3 |
3 |
Навколишнє середовище і здоров’я Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля.
|
Формувати уявлення про соціальне середовище. Обговорити проблему: «Кожна дитина соціально захищена». Установити взаємозв’язок між соціальним середовищем і здоров’ям підлітків.
З’ясувати небезпеки, які існують Опрацювати поради, як захистити себе, щоб не стати жертвою правопорушників. Формувати в учнів уявлення про: – формулу безпеки; – правила убезпечення оселі від правопорушників; – правила захисту від крадіжок власного велосипеда, власного мобільного телефону.
Організувати аналіз малюнків у
|
Вправа: Складання пам’ятки запобігання кримінальним небезпекам. Вправа: Відпрацьовування навичків захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону) |
6б |
13.09 |
|
|||||
6а |
22.09 |
|
4 |
4 |
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.
|
З’ясувати особливості техногенного середовища, його переваги й недоліки, проаналізувавши: – таблицю «Вплив техногенного середовища на довкілля»; – необхідні заходи щодо збереження і примноження природних ресурсів. Установити взаємозв’язок між довкіллям (безпечним і небезпечним) і здоров’ям та життям людини. Обговорити, як: – учні й дорослі відзначали Всесвітній день довкілля; – учні школи дбають про довкілля там, де вони живуть
|
Вправа: Відпрацьовування алгоритму дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію техногенного характеру |
|
|
|
|||||
6б |
20.09 |
|
|||||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я, 6год |
|||||||
6а |
29.09 |
|
5 |
1 |
Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці.
|
Учень/учениця називає: - складові харчових продуктів, джерела їх надходження; - особливості харчування у підлітковому віці; - принципи харчування для здоров’я; - чинники, що впливають на формування харчових звичок; - наслідки неправильного харчування;
|
Аналіз маркування харчових продуктів **
|
6б |
27.09 |
|
|||||
6б |
|
|
|||||
6а |
06.10 |
|
6 |
2 |
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.
|
Розпізнає ознаки збалансованого харчування;
|
Визначення збалансованості харчового раціону |
6б |
04.10 |
|
|||||
6а |
13.10 |
|
7 |
3 |
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях
|
причини і симптоми харчового отруєння. Демонструє здатність - надання допомоги і самодопомоги при харчових отруєннях.
|
Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях
|
6б |
11.10 |
|
|||||
6а |
20.10 |
|
8 |
4 |
Особиста гігієна Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.
|
Наводить приклади ситуацій, в яких треба звернутися до стоматолога. - складові особистої гігієни; - значення особистої гігієни. |
Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»*
|
6б |
18.10 |
|
|||||
6а |
27.10 |
|
9 |
5 |
Узагальнення з тем «Здоров’я людини» , «Фізична складова здоров’я» |
Підсумковий контроль з теми. |
Дотримуватися правил здорового харчування та особистої гігієни
|
6б |
25.10 |
|
|||||
6а |
10.11 |
|
10 |
6 |
Профілактика йододефіциту і діабету. |
пояснює: - небезпеку йододефіциту;
|
Відпрацювання навичок визначення продуктів харчування де міститься йод |
6б |
08.11 |
|
|||||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я, 6 год |
|||||||
6а |
17.11 |
|
11 |
1 |
Звички і здоров’я Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку.Потреби людини, їх розвиток із віком. Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.
|
Ріст і розвиток у підлітковому віці. Зміни, що відбуваються в підлітковому віці, – природні й індивідуальні: ріст і розвиток, поведінка, емоційний стан, настрій, взаємини з однолітками, прагнення до незалежності, максималізм і категоричність поглядів тощо. Чемність – гарна риса кожної людини. Гармонійний розвиток. Ознаки гармонійного розвитку З’ясувати що таке потреби людини, види потреб, навички і звички, «груповий тиск», уважна поведінка. Підвести учнів до розуміння того, що потреби людини змінюються впродовж її життя.
|
Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).
|
6б |
15.11 |
|
|||||
6а |
24.11 |
|
12 |
2 |
Самооцінка і здоров’я Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.
|
Підвести учнів до розуміння ними сутності поняття «самооцінка». За істотними ознаками формувати поняття «самооцінка». Схарактеризувати види самооцінки: занижена, завищена, адекватна. Установити відповідність між видами самооцінки та здоров’ям і поведінкою підлітків. |
Складання плану відмови від шкідливих звичок
|
6б |
22.11 |
|
|||||
6а |
01.12 |
|
13 |
3 |
Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами.
|
Аналіз соціальної і комерційної реклами*
Установити взаємозв’язок між здоров’ям і наслідками корисних та шкідливих звичок. Здійснити аналіз чинників (наслідування поведінки інших, свідоме самостійне формування), що сприяють формуванню звичок (позитивних і негативних). Складання плану відмови від шкідливих звичок |
|
6б |
30.11 |
|
|||||
6а |
08.12 |
|
14 |
4 |
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.
|
Ознайомити учнів з видами рішень: щоденні, прості, складні, зважені. Обговорити чинники, що впливають на позитивне чи негативне прийняття рішень. Проаналізувати складники критичного мислення. Установити залежність між прийняттям зважених рішень і критичним мисленням. Формувати алгоритм прийняття зважених рішень і практичні вміння за ним діяти. Проаналізувати рішення, важливі для здоров’я. Ознайомити учнів з видами та методами реклами. Обговорити вплив (позитивний і негативний) реклами на здоров’я підлітків. Формувати вміння протидіяти впливу реклами
|
Моделювання ситуації прийняття зважених рішень Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками*
|
6б |
06.12 |
|
|||||
6а |
15.12 |
|
15 |
5 |
Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ
|
Сприяти формуванню толерантного ставлення до інших. |
Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин |
6б |
13.12 |
|
|||||
6а |
22.12 |
|
16 |
6 |
Особливості розвитку підлітка. Розвиток потреб. Ознаки гармонійного розвитку.
|
Учень вчиться самостійно визначати розвиток особистих потреб та шляхи їх реалізації. |
|
6б |
20.12 |
|
|||||
6а |
29.12 |
|
17 |
|
Узагальнення за розділом «Психічна і духовна складові здоров’я». |
Узагальнити занання за розділом «Психічна і духовна складові здоров’я».
|
|
6б |
27.12 |
|
|||||
ІІ семестр Розділ 4. Соціальна складова здоров’я - 15 годин |
|||||||
6а |
19.01 |
|
17 |
1 |
Тема 1. Соціальний добробут Спілкування і здоров’я Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.
|
називає: - види стосунків, методи покращення стосунків; Розпізнає: - ознаки вербальної і невербальної комунікації, активного і пасивного слухання; - стилі спілкування;
пояснює: - особливості спілкування з дорослими й однолітками;
|
|
6б |
19.01 |
|
|||||
6а |
26.01 |
|
18 |
2 |
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.
|
протидіє виявам агресії і насилля у своєму середовищі; дотримується правил: - спілкування з однокласниками і членами родини; - дружнього спілкування дівчат і хлопців - |
• Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій . |
6б |
26.01 |
|
|||||
6а |
02.02 |
|
19 |
3 |
Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі)
|
|
|
6б |
02.02 |
|
|||||
6а |
09.02 |
|
20 |
4 |
Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів.
|
способи та етапи конструктивного розв’язання конфліктів; - вплив конфліктів на здоров’я; - необхідність конструктивного розв’язання конфліктів; |
|
6б |
09.02 |
|
|||||
6а |
16.02 |
|
21 |
5 |
Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.
|
усвідомлює важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань, урахування інтересів і потреб інших;
|
|
6б |
16.02 |
|
|||||
6а |
23.02 |
|
22 |
6 |
Стосунки з однолітками Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі
|
конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; - дружні, недружні і небезпечні компанії; - вияви фізичного і психологічного насилля |
|
6б |
23.02 |
|
|||||
6а |
02.03 |
|
23 |
7 |
Узагальнення знань з теми «Соціальний добробут»
|
Підведення підсумків |
|
6б |
02.03 |
|
|||||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі, 8 год |
|||||||
6а |
09.03 |
|
24 |
1 |
Безпека в побуті Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії.
|
Учень називає препарати побутової хімії за рівнем безпеки;
Учень знає правила зберігання і використання ліків і препаратів побутової хімії; - необхідність надання першої допомоги.
|
|
6б |
09.03 |
|
|||||
6а |
16.03 |
|
25 |
2 |
Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.
|
негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали; |
|
6б |
16.03 |
|
|||||
6а |
23.03 |
|
26
|
3 |
Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.
|
стадії пожежі і типи вогнегасників; зміст поняття «трикутник вогню»;
|
|
6б |
23.03 |
|
|||||
6а |
06.04 |
|
27 |
4 |
Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.
|
Розпізнає: - групи промислових об’єктів за наслідками аварій;
|
|
6б |
06.04 |
|
|||||
6а |
13.04 |
|
28 |
5 |
Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.
|
елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху; - сигнали маневрування велосипедистів;
|
|
6б |
13.04 |
|
|||||
6а |
20.04 |
|
29 |
6 |
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.
|
пояснює: - необхідність використання велосипедного шолома; аналізує наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді |
Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС |
6б |
20.04 |
|
|||||
6а |
27.04 |
|
30 |
7 |
Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками.
|
Учень знає види і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях;
|
|
6б |
27.04 |
|
|||||
6а |
04.05 |
|
31 |
8 |
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП
|
ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння;
|
|
6б |
04.05 |
|
|||||
6а |
11.05 |
|
32 |
|
Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі». Контрольна робота |
адекватно оцінює свої можливості надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП;
|
|
6б |
11.05 |
|
|||||
6а |
18.05 |
|
33 |
|
|
На практиці навчитися застосовувати отримані знання |
|
6б |
18.05 |
|
|||||
6а |
25.05 |
|
34 |
|
Узагальнення знань за Розділом 4. Соціальна складова здоров’я |
Дотримуватися правил безпечної поведінки. |
|
6б |
25.05 |
|
|||||
6а |
29.05 |
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|
|
6б |
29.05 |
|